Toivoton olo

hopeless

En osaa tätä oikein sanoiksi pukea, mutta pitkäaikainen seurustelu suhde meni poikki ja sen avulla mä jaksoin aina nousta uuteen päivään, vaikka pienestä masennuksesta kärsinkin aika ajoin.
Nyt on niin lohduton olo, etten kestä enää olla.
En ole nukkunut kunnolla 2 viikkoon ja aamuisin en pääse sängystä ylös kun sattuu jokapaikkaan. Itkeskelen jokapäivä ja en pysty mennä esim. bussiin etten rupea itkemään siellä.
Tämä on aivan kamalaa, keskusteluapua en ole hankkinut sillä en uskalla puhua (varsinkaan) kasvookkain tuntemattomalle ongelmistani.
Olen myös itsemurhaa ajatellut ja olen jo miettinyt toteutustapoja, ranteet olen viillellyt verille että saisin jotain muuta ajateltavaa kuin tämä kipu sydämessäni.
Auttakaa, mitä teen?

14

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonely_boy1234

      Itselläni sama juttu. Suhde meni poikki ja en tiedä mitä tehdä.. Viillellyt olen helpottaakseni oloa.. En oikein osaa sanoa mikä auttaisi.. Itse ainakin haluaisin jonkun viereeni jotta jaksaisin eteenpäin..

    • lonely_boy1234

      Yritä jaksaa. Kyllä vielä löydät jonkun jonka avulla pääset eteenpäin..

      • hopeless

        Kiitos viesteistäsi, "ihana" kuulla että en ole yksin tämän kärsimyksen kanssa.
        En myöskään pysty uskoa että voisin rakastua kehenkään muuhun enää ikinä, ja en myöskään tahdo elää koko elämääni yksin siksi mietin että itsemurha voisi olla paras ratkaisu. Tahdon vielä ehkä puolivuotta sinnitellä tai mieluiten niin että isovanhempani olisivat pois nukkuneet, en halua heille minkäänlaista tuskaa kun ovat jo vanhoja ja niin mukavia minulle.

        Yritän myös kokoajan anella kumppaniani (en voi kirkoittaa exä, se tuntuu niin pahalta) takaisin ja en tiedä palaammeko yhteen. Lopullisen päätöksen teoistani tekee hän itse, jos nimittäin löytäisi uuden. Sitä en kestäisi. Olen liian heikko elämään ilman häntä


      • lonely_boy1234
        hopeless kirjoitti:

        Kiitos viesteistäsi, "ihana" kuulla että en ole yksin tämän kärsimyksen kanssa.
        En myöskään pysty uskoa että voisin rakastua kehenkään muuhun enää ikinä, ja en myöskään tahdo elää koko elämääni yksin siksi mietin että itsemurha voisi olla paras ratkaisu. Tahdon vielä ehkä puolivuotta sinnitellä tai mieluiten niin että isovanhempani olisivat pois nukkuneet, en halua heille minkäänlaista tuskaa kun ovat jo vanhoja ja niin mukavia minulle.

        Yritän myös kokoajan anella kumppaniani (en voi kirkoittaa exä, se tuntuu niin pahalta) takaisin ja en tiedä palaammeko yhteen. Lopullisen päätöksen teoistani tekee hän itse, jos nimittäin löytäisi uuden. Sitä en kestäisi. Olen liian heikko elämään ilman häntä

        Tiedän että se on vaikeaa.. Omasta erostani on jo vuosi ja en ole päässyt yli, mutta en takaisin menetettyä rakkautta saa.. Entisellä rakkaallani on uusi kumppani ja kun siitä sain tietää, tuntui kuin sydämmeni olisi revitty rinnastani.. Se on kauhea tunne, että rakastamasi henkilö rakastaa jotakuta toista.. Itsekkin olen miettinyt jos lopettaisi tämän tuskan ja viiltäisi ranteet auki mutta jaksan jotenkuten uskoa että rakastun vielä ja saan rakkautta.. Itselleni mikään ei ole tärkeämpää täällä kuin on joku jota rakastaa.. Maailma on tehty kahdelle.. Voimia sinulle.. Älä vie omaa henkeäsi.. Jossain tuolla on joku joka sinua tulee rakastamaan ♥


      • hopeless
        lonely_boy1234 kirjoitti:

        Tiedän että se on vaikeaa.. Omasta erostani on jo vuosi ja en ole päässyt yli, mutta en takaisin menetettyä rakkautta saa.. Entisellä rakkaallani on uusi kumppani ja kun siitä sain tietää, tuntui kuin sydämmeni olisi revitty rinnastani.. Se on kauhea tunne, että rakastamasi henkilö rakastaa jotakuta toista.. Itsekkin olen miettinyt jos lopettaisi tämän tuskan ja viiltäisi ranteet auki mutta jaksan jotenkuten uskoa että rakastun vielä ja saan rakkautta.. Itselleni mikään ei ole tärkeämpää täällä kuin on joku jota rakastaa.. Maailma on tehty kahdelle.. Voimia sinulle.. Älä vie omaa henkeäsi.. Jossain tuolla on joku joka sinua tulee rakastamaan ♥

        Kiitos!♥
        En vain tällähetkellä jaksa uskoa parempaan tulevaisuuteen ja siihen että en pysty enää koskaan luottamaan ihmisiin tai rakastumaan kehenkään muuhun.
        Tämä sattuu niin paljon.
        Koulua en ole pystynyt käymään.


      • lonely_boy1234
        hopeless kirjoitti:

        Kiitos!♥
        En vain tällähetkellä jaksa uskoa parempaan tulevaisuuteen ja siihen että en pysty enää koskaan luottamaan ihmisiin tai rakastumaan kehenkään muuhun.
        Tämä sattuu niin paljon.
        Koulua en ole pystynyt käymään.

        Älä koulua ajattele jos on paha olla.. Itse kävin kaksi ja puoli vuotta ammattikoulua ja siihen tyssäs.. En tiedä käynkö koskaan loppuun. Yritä pärjätä ja jos haluat jutella lisää niin olen täällä :)


      • hopeless
        lonely_boy1234 kirjoitti:

        Älä koulua ajattele jos on paha olla.. Itse kävin kaksi ja puoli vuotta ammattikoulua ja siihen tyssäs.. En tiedä käynkö koskaan loppuun. Yritä pärjätä ja jos haluat jutella lisää niin olen täällä :)

        Itse olen ammattikoulussa toisella luokalla, nyt olisi niin hyvä saada koulusta lomaa ja koota omat ajatukset, asun vanhempieni luona ja he suuttuisivat todella jos lopettaisin koulut kesken.
        Olen niin umpikujassa, eniten tässä pelottaa että jos kumppanini rakastuu toiseen. En ihan oikeasti kestäisi sitä. Meillä piti olla yhteinen tulevaisuus, nyt kaikki on menetetty.
        En pysty tähän enää. Itken nytkin tätä kirjoittaessani, tekisin ihan mitä tahansa että kumppanini ottaisi minut takaisin.
        Eron syy oli siis hänen ahdistuksensa... Kiitos jos puhut kanssani, tarvitsen nyt kipeästi juttukaveria ja jotakin ihmistä jakamaan mietteitä kanssani.
        Olen niin yksin.


      • lonely_boy1234
        hopeless kirjoitti:

        Itse olen ammattikoulussa toisella luokalla, nyt olisi niin hyvä saada koulusta lomaa ja koota omat ajatukset, asun vanhempieni luona ja he suuttuisivat todella jos lopettaisin koulut kesken.
        Olen niin umpikujassa, eniten tässä pelottaa että jos kumppanini rakastuu toiseen. En ihan oikeasti kestäisi sitä. Meillä piti olla yhteinen tulevaisuus, nyt kaikki on menetetty.
        En pysty tähän enää. Itken nytkin tätä kirjoittaessani, tekisin ihan mitä tahansa että kumppanini ottaisi minut takaisin.
        Eron syy oli siis hänen ahdistuksensa... Kiitos jos puhut kanssani, tarvitsen nyt kipeästi juttukaveria ja jotakin ihmistä jakamaan mietteitä kanssani.
        Olen niin yksin.

        Miksi kumppanisi oli ahdistunut? Anteeksi että kysyn mutta oletko minkä ikäinen? Millainen suhteenne oli? Oman eroni syynä oli riitely ja luottamuksen puute.. Ja koulusta kyllä saat lomaa kun vain juttelet vaikka terkkarille..


      • lonely_boy1234
        hopeless kirjoitti:

        Itse olen ammattikoulussa toisella luokalla, nyt olisi niin hyvä saada koulusta lomaa ja koota omat ajatukset, asun vanhempieni luona ja he suuttuisivat todella jos lopettaisin koulut kesken.
        Olen niin umpikujassa, eniten tässä pelottaa että jos kumppanini rakastuu toiseen. En ihan oikeasti kestäisi sitä. Meillä piti olla yhteinen tulevaisuus, nyt kaikki on menetetty.
        En pysty tähän enää. Itken nytkin tätä kirjoittaessani, tekisin ihan mitä tahansa että kumppanini ottaisi minut takaisin.
        Eron syy oli siis hänen ahdistuksensa... Kiitos jos puhut kanssani, tarvitsen nyt kipeästi juttukaveria ja jotakin ihmistä jakamaan mietteitä kanssani.
        Olen niin yksin.

        Miksi kumppanisi oli ahdistunut?


      • lonely_boy1234
        hopeless kirjoitti:

        Itse olen ammattikoulussa toisella luokalla, nyt olisi niin hyvä saada koulusta lomaa ja koota omat ajatukset, asun vanhempieni luona ja he suuttuisivat todella jos lopettaisin koulut kesken.
        Olen niin umpikujassa, eniten tässä pelottaa että jos kumppanini rakastuu toiseen. En ihan oikeasti kestäisi sitä. Meillä piti olla yhteinen tulevaisuus, nyt kaikki on menetetty.
        En pysty tähän enää. Itken nytkin tätä kirjoittaessani, tekisin ihan mitä tahansa että kumppanini ottaisi minut takaisin.
        Eron syy oli siis hänen ahdistuksensa... Kiitos jos puhut kanssani, tarvitsen nyt kipeästi juttukaveria ja jotakin ihmistä jakamaan mietteitä kanssani.
        Olen niin yksin.

        Onko sinulla esim kik-käyttäjää, koska jostain syystä sivu ei oikein toimi. Ja anteeksi jos vaikutan liian kyselevältä mutta ymmärrän miten paljon on apua jos saa jutella jollekkin joka on kokenut samoja asioita..


      • lonely_boy1234
        hopeless kirjoitti:

        Itse olen ammattikoulussa toisella luokalla, nyt olisi niin hyvä saada koulusta lomaa ja koota omat ajatukset, asun vanhempieni luona ja he suuttuisivat todella jos lopettaisin koulut kesken.
        Olen niin umpikujassa, eniten tässä pelottaa että jos kumppanini rakastuu toiseen. En ihan oikeasti kestäisi sitä. Meillä piti olla yhteinen tulevaisuus, nyt kaikki on menetetty.
        En pysty tähän enää. Itken nytkin tätä kirjoittaessani, tekisin ihan mitä tahansa että kumppanini ottaisi minut takaisin.
        Eron syy oli siis hänen ahdistuksensa... Kiitos jos puhut kanssani, tarvitsen nyt kipeästi juttukaveria ja jotakin ihmistä jakamaan mietteitä kanssani.
        Olen niin yksin.

        Onko sinulla esim kik?? Kun ei sivusto jostain syystä ainakaan minulla toimi kunnolla.. Ja ei ole pakko jutella muualla kuin täällä jos et halua. Tiedän vain miten paljon auttaa jos on joku jonka kanssa puhua..


      • hopeless
        lonely_boy1234 kirjoitti:

        Onko sinulla esim kik?? Kun ei sivusto jostain syystä ainakaan minulla toimi kunnolla.. Ja ei ole pakko jutella muualla kuin täällä jos et halua. Tiedän vain miten paljon auttaa jos on joku jonka kanssa puhua..

        on minulla kik: h0mec0ming (huomaa että 'o't ovat nollia) :) voidaan jutella siellä lisää.


      • einusa
        hopeless kirjoitti:

        Itse olen ammattikoulussa toisella luokalla, nyt olisi niin hyvä saada koulusta lomaa ja koota omat ajatukset, asun vanhempieni luona ja he suuttuisivat todella jos lopettaisin koulut kesken.
        Olen niin umpikujassa, eniten tässä pelottaa että jos kumppanini rakastuu toiseen. En ihan oikeasti kestäisi sitä. Meillä piti olla yhteinen tulevaisuus, nyt kaikki on menetetty.
        En pysty tähän enää. Itken nytkin tätä kirjoittaessani, tekisin ihan mitä tahansa että kumppanini ottaisi minut takaisin.
        Eron syy oli siis hänen ahdistuksensa... Kiitos jos puhut kanssani, tarvitsen nyt kipeästi juttukaveria ja jotakin ihmistä jakamaan mietteitä kanssani.
        Olen niin yksin.

        Puhu vanhemmillesi... Ota itseäsi niskasta kiinni ja puhu... Itse tein sen virheen,etten puhunut,kun mulla on paha masennus ja kaikki ahdistaa... Yks päivä mullaei enää ollutkaan vanhempia,kelle puhua.. Ja sitten se vasta vaikeaa on kun ei ole ketään kelle puhua... On niin tyhjä olo,mullaei ole ketään.. Vanhemmat kuoli yks kaks autokolarissa... olin silloin 22v... Ei sitä tajua miten hyvin asiat on vielä kun vanhemmat on elossa,vaan itekkin valitin "turhasta" kaikistaasioista kokoajan ja mikään ei muka ollut hyvin.. Eikä mulla mitkään hyvät välit vanhempiin ollutkaan,senkin takia tuntuu vaan pahemmalta.. Sitten sitä vasta tajuaa miten huonosti asiat on,kun käy niinkuin mulle...


    • sos-kriisikeskus vastaa:

      Hei,

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".


      t. sos-kriisikeskus / pekka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe