Fortuna-sekundaa

s & b

Olen käyttänyt Sellier & Bellotin Fortunaa kaikessa haulikkometsästyksessä. Panos käy hyvin aseeseeni. Kolme viimeistä kautta 1/2-automaatissani on ollut jatkuvia häiriöitä. Lukko ei mene kiinni asti tai hylsy jää lukkoon. Varmoja metsojakin on jäänyt lentämään kun panos ei ole lauennutkaan(lukko auki). Uusasin osiakin aseeseen mutta ei auttanut. Olin jo hankkimassa uutta haulikkoa kunnes hoksasin mistä häiriöt johtuvat. Panoksista! Hauli tai useampi pullistuu hylsymuovin läpi eikä panos mene päällekkäispiippuiseenkaan kuin väkisin työntämällä. Luulin että panokset kuluvat käytössä mutta samanlailla viallisia löytyi myös uusista. Tällaista ongelmaa ei muun merkkisillä panoksilla ole ollut. Asekaapistani löytyi 3.25 ja 4mm fortunoita ja molemmissa samaa vikaa. Syöttöhäiriöitä oli myös 2.75mm kyyhkypateilla. Lähetin vialliset panokset maahantuojalle ja sain hyvityksenä ruhtinaallisen YHDEN KOKONAISEN LAATIKOLLISEN panoksia! Eikä minkäänlaista selvitystä mikä panoksia vaivaa. Tämähän korvasikin kolmen syksyn ongelmat ja turhaan ostetut aseen osat! Pitääpä ruveta kokeilemaan mikä(eri merkkinen) panos sopisi aseeseeni...

5

2224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sco1

      Lopeta suosiolla ittes piinaaminen ja hanki latausvälineet..Leen puristimella pääseee hyvin alkuun.Ja tässä hyvä resepti mun tussarille: 12/76 ,N105 2.0-2.3 g,una 65 tai 70 haulikuppi,3,25 tai 3.5 mm hauleja 52-65g ja muovikuulapufferi, tähti tai rullastuukkaus.Metto kellahtaa 45-50m:iin ja varikset ja korpit 60-70 m:iin.

    • OMV loading

      Ennen kun heittelet reseptejä tänne niin oletko kenties ampunut paine /nopeusmittarin läpi kyseisen latauksen? Tosin lataaja itse vastuussa latauksistaan...Bufferi nimittäin nostaa paineita enemmän kuin kuvitellaa.
      Lee puristinta en suosittelle kellekkään joka itse aikoo alkaa lataamaan.
      Mitään muuta hyvää siinä ei ole ku hinta.

      • sco1

        Ei N105 saa ylipaineisia 12/76 :een..ainakaan lyijyllä ja 2-2.3 g ruutimäärillä..hitain vihtavuoren ruudeista,mitä voi järkevästi käyttää.Lähtönopeudet 320-340 m/s. Nallin muotoutumisesta oon paineen kattonu..matalapaineisia tarkoitus tehdä, jotta haulit ei litisty. Paineet huomattavasti vähemmän verrattuna tehdaslatauksiin.


    • vastuunkanto

      Säälittävä maahantuoja(Remes) S&B:llä! Kolme kuukautta olen kysellyt ja odottanut selvitystä panosten osalta muttei viitsi edes vastata.

    • vastuuttomia

      Samanlaista "haistapaska"-asiakaspalvelua tarjosi maahantuoja Hjort kun reklamoin erästä liian nopeita(9/10 ei toimi vaimentajan kanssa) winchesterin .22 subsoniceja. Erikoista ettei maahantuojaa kiinnosta yhtään myymänsä tavaran laatu. Ja kyseessä kuitenkin panokset! Jos ostamani kottikärryn rengas ei olisi toimiva, saisin kauppiaalta uuden tilalle...

      Ja ei Remeskään ole puolen vuoden aikana saanut kerrottua oliko fortunoissa jotain vikaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1908
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe