Kaveri hehkuttaa omaa vauva-arkeansa liiallisuuksiin.

Pakkautunut ärtymys!

Terve vaan

Minua ärsyttää suuresti eräs hyvä ystäväni joka jo raskaana ollessaan muuttui "kaikkitietäväpätijäparasäitiainutoikeassaoleva"-tyypiksi. Olen itsekin raskaana (rv33) ja voi luoja niitä neuvoja alkoi satelemaan heti kun ystäväni kuuli minunkin olevan raskaana. Hän siis synnytti 2kk sitten. Hän ostaa lapselleen merkkivaatteita ja ylpeilee niillä, täysimettää ja ylpeilee sillä ja ylpeilee ihan kaikella (rattaat, turvakaukalo, koliikkisitteri ymym) kaikki on "parasta" laatua ja olen about huono ihminen kun itse saan rattaat siskoltani käytettyinä. Ja olen kamala ihminen, kun aion "vain" yrittää täysimetystä mutta jos se osottautuu liian hankalaksi niin so what sitten katsotaan mitä tehdään. Ja hän näyttää tietävän että mitä hankintoja minun tulee tehdä ja mitä ilman en todellakaan pärjää. En kuulemma pärjää esim ilman koliikkisitteriä, selvähän se.. Arkeni tulee olemaan sietämättömän hankalaa kun meillä ei ole astianpesukonetta. Tuollaisia juttuja joudun kuuntelemaan kun hän ystävällisesti pyytää minut kylään kahville. Ja sitten hän hehkuttaa omaa elämäänsä ja kaikki on aina niin ihanaa

11

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87fgbhflg

      Huh! ja hei! :)
      Olen itse ollut samankaltaisessa tilanteessa. Eräs ystäväni tuli raskaaksi ja jo heti alkumetreillä oli facebookpäivitykset tätä luokkaa: rv 4

      • aaaapp

        Kiva kuulla, etten ole ainut jota on ärsyttänyt tuommoinen. :) Tommonen facebook-hehkutus (mitä mun kaverini tekee vähintään jokatoinen päivä) on myös mun mielestä inhottavaa.. Siis kun fakta on se, että ketään ei oikeesti kiinnosta esim että minkä väriset sukat vauvalla tänään on.. On musta kiva nähdä joku kuva vaikka vastasyntyneestä tai kirjoitus että Eemeli oppi sanan äiti. Mut semmonen turhempi tiheä päivittely on rasittavaa!


      • vanha äiti
        aaaapp kirjoitti:

        Kiva kuulla, etten ole ainut jota on ärsyttänyt tuommoinen. :) Tommonen facebook-hehkutus (mitä mun kaverini tekee vähintään jokatoinen päivä) on myös mun mielestä inhottavaa.. Siis kun fakta on se, että ketään ei oikeesti kiinnosta esim että minkä väriset sukat vauvalla tänään on.. On musta kiva nähdä joku kuva vaikka vastasyntyneestä tai kirjoitus että Eemeli oppi sanan äiti. Mut semmonen turhempi tiheä päivittely on rasittavaa!

        Minusta on ajattelematonta tai suorastaan vastuutonta kirjoitella Facebookiin tms. vauvasta ja lähetellä sinne hänen kuviaan. Vauvalta kun ei lupaa voi kysyä, ja itse emme tiedä, miten näitä tietoja saatetaan käyttää tulevaisuudessa, sittenkin, kun emme ole enää teoistamme vastaamassa.


    • Noooomi

      Tuttu juttu, noita riittää.

      Itse olen nyt raskaana ja toista lasta odotan. Toistaiseksi kaikki mennyt hyvin omalla painollaan ja puolivälissä raskautta mennään. Päivät täyttyvät töissäkäynnistä, esikoisen kanssa olemisesta, vuorotöissä olevan miehen kanssa aikataulujen ristiin laitosta ja kodin remontoinnista. On oikeasti niin paljon kaikkea tekemistä (mm. tuon remontin toivon valmistuvan, ennen kuin vauva syntyy tai mielellään jo tuossa alkuvuodesta ennen kuin olen toooosi iso ja tekeminen vaikeampaa..). Raskaudesta on kerrottu aikaa sitten niille, joille on haluttu kertoa. Mutta esim. miehen perhe ei tiedä vielä mitään, kun eipä me tekemisissä heidän kanssaan ollakaan ja se jatkuva raskaus-vauva-vauva-raskaus-hössötys yms. ei ole meidän mieleen. En ole pelkkä kävelevä maha. Facebookissa tai muuten ei olla kylillä asiaa julistettu; ei tämä nyt mikään salaisuus ole ja jos joku kysyy, niin voidaan myöntää että kyllä tässä raskaana ollaan.

      Mitään hankintoja ei ole tehty (esikoisen jäljiltä ja siskon kautta varmaan tulee kaikki tarvittava kasaan), nimiä ei mietitty, stressiä ei otettu ja maalaisjärjen kanssa on syömisiäkin katsottu (ei riitä aika ja energia aivan kaikkeen, kunhan suuret linjat on kunnossa -raaka liha, kala ja alkoholi pois - niin eiköhän tuo riitä pitkälle). Katsellaan miten menee. Kolme toivomusta minulla vain on; olisipa tuleva vauva parempi nukkumaan pienenä kuin esikoinen oli, maistuisipa tulevalle ruoka paremmin kuin esikoiselle aikanaan ja jospa korvatulehduskierre jäisi tällä kertaa väliin. Edes yksi osa-alue jos sujuisi paremmin, niin ehkä arki pienen vauvan kanssa ei olisi aivan helvetillistä. :)

      • aapee täällä

        Just niin mäkin aattelen, että vaikka on raskaana niin koko elämän ei tarvitse muuttua. Voin edelleen nähdä kavereitani, viettää iltaa (ilman alkoholia),shoppailla jne jne.. Mä oikeen nautin siitä, että voin elää kuten "normaali" ihminen jolla nyt vain sattuu olemaan pallo mahassa. Raskaus on luonnollinen tapahtuma, vaikkakin hieno ja iloinen asia! Mä oom vähän ottanut etäisyyttä tohon mun kaveriin, kun mä en vaan kestä sitä hössötystä.. Viimekskin kun nähtiin niin hän melkein pakotti mut ostamaan häneltä vinon pinon vauvan vaatteita ihan överi hintaan.. No jouduin sit ihan tiukasti toteemaan et ei kiitos, mulla on jo kaikki tarpeellinen. Ei vaan tahtonut ymmärtää kun hänen vauvansa vanhat vaatteet on tietty kaikista parhaimpia ja söpöimpiä. Huoh.. Niin ja vihdoinkin hän löysi paikan missä voi hehkuttaa rauhassa vauvansa, itsensä ja elämänsä täydellisyyttä nimittäin hän aloitti oman blogin kirjoittamisen. Ja JOKAINEN postaus liittyy vauvaan. Ja jokatoisen lauseen perässä on sydän. Mä räjähdän!! :D


      • leliopioel
        aapee täällä kirjoitti:

        Just niin mäkin aattelen, että vaikka on raskaana niin koko elämän ei tarvitse muuttua. Voin edelleen nähdä kavereitani, viettää iltaa (ilman alkoholia),shoppailla jne jne.. Mä oikeen nautin siitä, että voin elää kuten "normaali" ihminen jolla nyt vain sattuu olemaan pallo mahassa. Raskaus on luonnollinen tapahtuma, vaikkakin hieno ja iloinen asia! Mä oom vähän ottanut etäisyyttä tohon mun kaveriin, kun mä en vaan kestä sitä hössötystä.. Viimekskin kun nähtiin niin hän melkein pakotti mut ostamaan häneltä vinon pinon vauvan vaatteita ihan överi hintaan.. No jouduin sit ihan tiukasti toteemaan et ei kiitos, mulla on jo kaikki tarpeellinen. Ei vaan tahtonut ymmärtää kun hänen vauvansa vanhat vaatteet on tietty kaikista parhaimpia ja söpöimpiä. Huoh.. Niin ja vihdoinkin hän löysi paikan missä voi hehkuttaa rauhassa vauvansa, itsensä ja elämänsä täydellisyyttä nimittäin hän aloitti oman blogin kirjoittamisen. Ja JOKAINEN postaus liittyy vauvaan. Ja jokatoisen lauseen perässä on sydän. Mä räjähdän!! :D

        Haha :D haluisin niin käydä vilkasemassa:D


      • aapee
        leliopioel kirjoitti:

        Haha :D haluisin niin käydä vilkasemassa:D

        Heh laittaisin linkin mutta pidettäköön salassa niin en saa showta aikaan.. :D


    • luonnotontaapua

      Raskaus ei ole millään tavalla luonnollista. Hyi.

    • Sannas8654

      Minua ärsyttää myös vauvasta ja raskaudesta hohkaaminen. Itselläni on 3-vuotias ja odotan toista nyt rv 37.

      Ihmetyttää nämä Facessa raskaudesta ja vauvasta jatkuvasti päivityksiä tekevät. Ärsyttää babyshowerit! Ärsyttää ”masukuvat” yms. Ärsyttää vauvan merkkivaatteiden ostelu ja vaatteiden esittely. Ärsyttää yli tonnin vaunujen esittely somesss, yms. Ärsyttää, kun kaikki mitä hankitaan, on vain pinkkiä tai sinistä. Ärsyttää, kun ensiodottajat raskausaikana puhuvat tulevasta vauva-arjesta niinkuin he tietäisivät muka mitä se sitten on - kuule tietäisitpä vain!

      Ja ei, en inhoa lapsia. Enkä ihmisiä yleensäkään. En vain ymmärrä miksi raskaudesta ja vauvasta täytyy tehdä niin jumalaton numero! Ja sanon näin, vaikka itse äiti olenkin.

      • Anonyymi

        Paras kommentti! 👍😁


    • Tosirumiakuviasuurinosa

      Kenelle se penska on ihme niin ei muita kiinnosta se pallero jota on tuhannesta kulmasta kuvattu. Sitten vielä hirveän rumia lapsia niin ettei minkään näköisiä edes. Pahalla tuulella oleva pullanaamainen penska naama mutrussa niin miksi sellainenkin kuva on pakko julkaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe