Paketti noudettavissa lappu

itkettää

Moikka, ihmettelin vaan kun olen tilannut 3 pakettia 2 kuukauden aikana ja 2 niistä ei ole tullut ollenkaan (11 päivää mennyt arvioidusta saapumis ajasta) niin onko kuinka todennäköistä että itellan postinjakaja on laittanut sen noudettavissa postin toimipisteestä jonkun mainoksen väliin mainoksen väliin ? Mulla on tapana heittää ei mielenkiintoiset mainokset roskiin..

11

498

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+13

      Postinjakajilla on ohje, että lehtien ja mainosvihkojen sisälle ei tungeta kirjeitä eikä kortteja.

      Et kerro, mistä pakettisi ovat tulossa. Euroopasta yleensä saapuvat kahdessa viikossa. Englannista on mennyt välillä jopa kolme viikkoa, vaikka normaalisti menee yksi viikko. USA:sta halvoilla lähetystavoilla voi mennä kuukausikin. Kiinasta tulevilla on tosi iso vaihtelu. Voi tulla kahdessakin viikossa. Voi mennä kuukausi tai pari. Joskus ei tule ollenkaan, vaan jostakin syystä Kiinan Posti on palauttanut paketin takaisin lähettäjälle.

      Jos lähetykset ovat kirjattuja, voi seurantanumeron perusteella katsoa, missä ne ovat. Kirjaamattomia täytyy vain odottaa ja ilmoittaa lähettäjälle, että ei ole näkynyt, Voit tietysti kysyä postitoimipaikastasi, onko siellä jotakin sinulle tulevaa.

    • Itella Posti

      Hei!

      Ikävä kuulla, että osa lähetyksistäsi ei ole saapunut perille. Jos sinulla on näiden pakettien lähetystunnukset, voimme asiakaspalvelussa tarkistaa ovatko ne saapuneet Suomeen ja mahdollisesti noudettavissa postissasi.

      Lähetystunnuksettomien lähetysten osalta emme valitettavasti voi tehdä tiedustelua, koska emme pysty todentamaan lähetyksen saapumista maahan tai sen käsittelyä tuotannossamme. Tällöin suosittelemme sinua ottamaan yhteyttä suoraan lähettäjään.

      Euroopan yhteisön etämyyntisäännösten mukaan myyjällä (sillä jolta olet ostanut/tilannut tuotteen) on vaaranvastuu kuljetuksesta kuluttajalle eli myyjä on täysimääräisessä vastuussa kuluttajalle, jos tuote ei tule perille tai vahingoittuu kuljetuksessa ennen sen luovuttamista kuluttajalle. Mikäli olet tilannut tuotteen Euroopan yhteisön ulkopuolelta, voit ottaa yhteyttä myyjään tämän vastuun selvittämiseksi.
      http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/korvauskaytanto.html

      Ystävällisin terveisin

      Mirva, Postin asiakaspalvelu
      p. 0200 71 000 ma-pe 8-18
      www.posti.fi/yhteystiedot

    • löklökö

      Täälläkös ne Itellan asiakaspalvelijat roikkuu keskustelupalstoja lukemassa? Täytyykin seuraavaksi laittaa tänne ongelmista kysymys, kun ette sähköposteihin vastaa 2-3 viikossakaan. Ja puhelimitse on toivotonta päästä läpi.

      • jöljöjö

        En tiedä millä toimitustavalla pakettisi on tulossa, mutta nykyään "saapumisilmoitukset" lähetetään tekstiviestillä ja kaikista ei eses toimiteta mitään paperilappusta. Eli jos et ole ilmoittanut kännykkänumeroasi tai se on virheellinen, et saa mitään ilmoitusta.


      • vaihtelee
        jöljöjö kirjoitti:

        En tiedä millä toimitustavalla pakettisi on tulossa, mutta nykyään "saapumisilmoitukset" lähetetään tekstiviestillä ja kaikista ei eses toimiteta mitään paperilappusta. Eli jos et ole ilmoittanut kännykkänumeroasi tai se on virheellinen, et saa mitään ilmoitusta.

        Vaihtelee lähettäjästä riippuen. Joskus tulee saapumisilmoitus paperisena, joskus tekstiviestillä. Joskus tulee myös sähköpostiviestinä. Ulkomailta saapuvista tulee vain postilaatikkoon saapumisilmoitus.

        Itse katson Itellan seurannasta seurantanumeron perusteella, koska paketti on noudettavissa. Paketit ovat yleensä olleet noin klo 14 mennessä postikonttorissa, kirjatut kirjeet jo klo 9 mennessä. Tällöin ei tarvitse saapumisilmoituksia odotella.

        Kirjaamattomista lähetyksistä tulee saapumisilmoitus postilaatikkoon. Sen saamatta jääminen on hankalampi asia.


    • älä vielä itke

      Minä jouduin kerran odotteleen yli kaks kuukautta. Luulin tietysti tulleeni huijatuksi. No, näin jälkikäteen arvelen että tilaamani tuote on ollut loppu ja sen vuoksi toimitus viivästynyt.

    • pikku mökin akka

      Sanon vaan, että täällä postitoimipaikassa tietoisesti kiusataan ihmisiä niiden lappujen ja numeroiden kanssa. Eikö tavara, jonka ostan netin kautta ja jonka maksan, olen minun omani?

      • 9+9

        Onhan se sinun. Sen takia postivirkailija onkin tarkkana, ettei anna sitä kenellekään muulle.


      • pikku mökin akka
        9+9 kirjoitti:

        Onhan se sinun. Sen takia postivirkailija onkin tarkkana, ettei anna sitä kenellekään muulle.

        Luetun ymmärtämisesi on nollatasoa. Passilla on henkilöllisyyteni todistanut postitoimipaikassa. Kirjoitin kiusaamisesta, jota olen kokenut kysyessäni kauan viipynyttä postipakettia.


      • kiujhu
        pikku mökin akka kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisesi on nollatasoa. Passilla on henkilöllisyyteni todistanut postitoimipaikassa. Kirjoitin kiusaamisesta, jota olen kokenut kysyessäni kauan viipynyttä postipakettia.

        Yritä esittää asiasi niin, että sen voi ymmärtää yksikäsitteisesti. Lähettäjän puoleen on syytä kääntyä, jos pakettia ei kuulu.


      • pikku mökin akka
        kiujhu kirjoitti:

        Yritä esittää asiasi niin, että sen voi ymmärtää yksikäsitteisesti. Lähettäjän puoleen on syytä kääntyä, jos pakettia ei kuulu.

        Täällä on postipaikassa käytäntönä, vaikka paketti on hyllyssä ja vaikka todistat henkilöllisyytesi ja vaikka postin toimitsija tietää, että paketti on hyllyssä hänen selkänsä takana, niin sinne hyllyyn myös pakettisi jää ellei sinulla ole esittää saapumisilmoitusta tai numeroa tai koodia. Ainoa mitä postin toimitsija voi tehdä on, että, yrittää pysytellä edessä ja estää sinua kurkkimista hyllyssä olevia paketteja, ilme myös muuttuu kummalliseksi ja hyvin vaivautuneeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe