Eläinkaupparotta

Hoikaja

Hei.

Nyt kysyisin sitä että missä eläinkaupoissa saa ns. laaddukkaimmat rotat? Asun Helsingissä ja olisin kiinnostunut rotista.

Ja en voi hankkia kasvattajalta koska minulla ei ole autoa ja lähin löytyy Espoosta, sieltäkin ovat loppuneet myytävät rotat.

10

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei kuule, nyt meet kesyrottayhdistyksen sivuille ja sieltä vaikka keskustelu palstalle. Laita kiinnostuksesi sinne niin aivan varmasti jollain ihmisellä on asiaa helsinkiin lähi aikoina. Älä kay ostamassa eläinkaupasta, malta mielesi ja ota rakkaat ja hellyyden kipeet kasvattajalta. Vaikka kuinka olisi eläinkauppa hyvä niin ei se ole sama kuin kodista missä ne ovat tottuneet ihmisiin ja käsittelyyn. Samalla saat takuun että kavattajat auttavat kysymyksissä ja ongelmissa.

    • Kyllä Ratsialta varmasti rottia löytyy, jos ei just nyt luovutuksessa niin ihan kohta, sen verran niitä syntyy :) Julkisillakin onnistuu hyvin. Mulle on tullut poikasia kyydeillä myös Turusta ja Seinäjoelta, sit saa varautua pieneen venailuun kun kyydit ja luovutus ei välttämättä osu yksiin, mut kauempanakin asuvilta kannattaa kysyä jos kasvattavat kiinnostavaa muunnosta.

      • Niin ja Helsingissä on kyllä epävirallisiakin kasvattajia, Suomen Kesyrottayhdistyksen facebookista niitä ainakin löytää, tai esim. Apulasta, Keltaisesta Pörssistä tai Tori.fi:stä voisi löytyä ilmoituksia. Niiden kanssa pitää vain osata katsoa tarkemmin, että poikaset on hoidettu hyvin ja mielellään että niiden vanhemmat on suvusta jonka kasvattaja tuntee (eikä esim. niin että joku on ostanut ekat rotat eläinkaupasta ja niillä on vahinkopoikaset...), niin saa kesyimmät ja terveimmät vauvat :)


    • Rottis

      Kannatta ostaa suoraan kasvattajilta.

    • rottatyttö

      itellä on elinkaupasta hommatut rotat, ja aivan terveet tytöt! toki olivat vähän arkoja tullessaa, mutta maltilla sylivauvvoja niistä tuli. siis nyt ovat jo päälle vuoden olleet minulla. toki rottien terveys on rotta kohtaista, mmutta hyvältä kasvattajaltakin voi tulla sairasrotta! kokemusta siitäkin löytyy.

      ja yhtä rakastavaa perhettä ne eläinkaupan rotatkin tahtovat, ei nekään käärmeenruuaks halus! jos oikeesti rotasta välittää niin pelastaa eläinkaupasta.

      • "Jos oikeesti rotasta välittää niin pelastaa eläinkaupasta."

        Suomessa ei pahemmin kannata ostaa käärmeelle eläviä poikasia, niitä saa samoista eläinkaupoista pakasteenakin, ja halvemmalla... Ostamalla poikasia eläinkaupoista, ei pelasta niitä, vaan tekee kannattavaksi sen että eläinkauppa ostaa itselleen jatkossakin lisää poikasia. Etenkin jos ei ota selvää mistä poikaset eläinkauppaan tulee, voi tulla ostaneeksi niitä ulkomaisesta tukusta, jossa niitä tehtaillaan vaan mahdollisimman halvalla ja terveydestä välittämättä :/

        Jos taas eläimet tulee kauppaan kotimaiselta kasvattajalta, eläinkauppa ei ole todellakaan maksanut kasvattajalle sitä hintaa poikasista, jonka hän saisi suoraa omistajalle myydessään. Mun mielestä on reilua, että rahat saa se, joka poikasista on huolehtinutkin, eikä se joka niitä pari päivää säilyttää, koska kasvattamisesta ei kuitenkaan voitolle pääse.

        Kolmanneksi eläinkaupparotan sairastuessa sen kasvattaja ei saa tietää siitä. Niinpä eläinkauppaan kasvattejaan myyvä saattaa ihan tietämättään kasvattaa sairaita eläimiä. Suoraa omistajalle myyvä kasvattaja pyytää ilmoittamaan jos kasvatti sairastuu, joten hän tietää poistaa sairaat linjat käytöstä. Siksi hyvä kasvattaja ei tieten kasvata sairaita linjoja. Toki mikä vain eläin voi sairastua, siitä ei ole kyse, vaan perinnöllisestä alttiudesta sairastumiseen.


      • Snellu

        Kasvattajia kehutaan, mutta kyllä niissäkin on eroja vaikkakin olisivat ihan ns oikeita kasvattajia
        Eläinkauppaan annetaan myyntiin ne jotka ei sovellu linjaa jatkamaan
        Usein ikävä kyllä lemmikin ostaja ei saa tietoa mahdollisista sairauksista, ennenkuin itse huomaa jotain olevan vialla.
        Itsellä kokemuksia, kasvaimista ja aggressiivisista rotista... Ikävää, etenkin kun rotan elinikä on niin lyhyt ja se lyhenee vielä kun tulee esiin sairaudet.


      • geh
        Snellu kirjoitti:

        Kasvattajia kehutaan, mutta kyllä niissäkin on eroja vaikkakin olisivat ihan ns oikeita kasvattajia
        Eläinkauppaan annetaan myyntiin ne jotka ei sovellu linjaa jatkamaan
        Usein ikävä kyllä lemmikin ostaja ei saa tietoa mahdollisista sairauksista, ennenkuin itse huomaa jotain olevan vialla.
        Itsellä kokemuksia, kasvaimista ja aggressiivisista rotista... Ikävää, etenkin kun rotan elinikä on niin lyhyt ja se lyhenee vielä kun tulee esiin sairaudet.

        No kasvainvapaata linjaa rotissa ei ole olemassakaan. Niitten esiintymiseen vaikuttaa perinnöllisen taipumuksen lisäksi mm. ruokinta ja mahdotonta niitä kasvaimia on kokonaan saada rottakannasta pois vaikka mitä taikatemppuja tekisi. Kasvaimia voi tulla puolivuotiaalle eläimelle jonka vanhemmat ja isovanhemmat ovat eläneet vaikka 3v ilman kasvaimia. Kristallipalloa ei kellään ole. Ei kukaan asiallinen kasvattaja tahallaan myy aggreja tai nuorena sairastuvia eläimiä...

        Eläinkauppaan annetaan myyntiin ne, joita ei ole itse pidetty. Ihan hyvin voivat olla jalostustasoisia, mutta poikueessa on voinut olla vaikka ulkonäöllisesti hienompi poikanen, joka on pidetty itse. Tai pois myydyt saattavat olla vaikka ei-toivottua väriä tai niillä voi olla vähän enemmän valkoista varpaissa kuin niillä yksilöillä jotka on pidetty itse. Ei ne pois myydyt silti mitään sekundaa ole...


      • Snellu kirjoitti:

        Kasvattajia kehutaan, mutta kyllä niissäkin on eroja vaikkakin olisivat ihan ns oikeita kasvattajia
        Eläinkauppaan annetaan myyntiin ne jotka ei sovellu linjaa jatkamaan
        Usein ikävä kyllä lemmikin ostaja ei saa tietoa mahdollisista sairauksista, ennenkuin itse huomaa jotain olevan vialla.
        Itsellä kokemuksia, kasvaimista ja aggressiivisista rotista... Ikävää, etenkin kun rotan elinikä on niin lyhyt ja se lyhenee vielä kun tulee esiin sairaudet.

        Läheskään kaikki kasvattajat ei myöskään anna eläinkauppaan mitään poikasia, vaikka kuinka olisi jalostukseen sopimattomia ja ne uhkaisi jäädä käsiin. Toisaalta eläinkauppoihin saattaa vahinkopoikueesta päätyä ihan kaikki poikaset.

        Toki kasvattajalta ostaessa voi erikseen kysellä poikasen sukulaisten sairauksista, mutta lopullista elinikää ei kyllä voi ennustaa :/ Eläinkaupassa taas myyjillä tuskin on suvusta mitään muuta tietoa kuin hyvällä tuurilla värit jos poikasilla on paperit mukanaan...


    • geh

      :D Meillä ainakin kaikki lääkitsemättömät rotat päätyvät kuoltuaan käärmeenruuaksi. Joskus tulee jopa poikasia ihan sen takia, että käärme saa sapuskaa. ;)
      Rotat tuskin välittää pätkääkään siitä mitä niitten ruumiille tapahtuu kuoleman jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe