Vihainen kuningaspyytton

mikko

Tervehdys!Minun ystävättärelläni on kuningaspyytton jota lupauduin hoitamaan hänen lomansa ajan.Nyt on kuitenkin sellainen ongelma, kun menin vaihtamaan vesikipon vesiä,niin käärme meni ässän muotoiselle kiekuralle ja yritti purra minua.Käärme oli siis vesikipponsa vieressä.Käärme on ehkä reilu metrin mittainen ja painaa arvioni mukaan 1-2 kiloa.En ole mikään käärmeiden ylin ystävä, enkä myöskään haluaisi irrotella tuota otusta sormistani :) Auttakaa nyt tyhmää :D

5

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkuuuu3

      Jos sinulla on käärmekoukku niin yritä siirtää käärmettä pois päin vesikupista.Kuningaspytonin purema ei satu hirveästi :) Tsemppiä ;)

    • Käärmemies

      Tukavat nahkahanskat auttavat myös: suojakäsineen läpi käärmeen purema ei ole yhtä kivulias, jolloin sinun ei tarvitse pelätä sitä samalla tavalla. Mistä saat sekä itsevarmuutta että helpoutta käsittelyyn.

      Varsinaisen käärmekoukun sijaan, jos sellaista ei satu olemaan, voit käyttää käärmeen siirtämiseen vaikkapa henkaria, maalitelaa, tai muuta pitkulaista esinettä joka pitää kätesi kauempana käärmeestä. Toki käärmekoukun mallinen koukku on käsittelyyn se näppärin vaihtoehto.

      Tiedän että tämä on hankala pyyntö, mutta jos käärme pääsee puremaan, koeta viimeiseen asti välttää refleksiä vetäistä käsi (hanskalla tai ilman) pois eläimen suusta. Jos käärmeen hampaat ovat uponneet hanskaan/ihoon, ja repäiset sen vauhdilla ulos, repäiset helposti hampaat irti ikenistä. Mikä on käärmeelle kivuliasta sillä hetkellä, ja saattaa lopulta johtaa koko eläimen kuolemaan. Tai hankalaan eläinlääkärireissuun. Käärme irroittaa hampaansa lopulta, tai sitten voit jollain tikulla koettaa vääntää suuta auki ja hampaita irti. Ei mukavaa hommaa, joten suosittelen käärmekoukkua tai muuta pitkää työkalua.

    • reyyttsgf

      MIkäli käärme puree eikä päästä irti, niin sumuta suihkepullolla viileää vettä siihen käärmen kuonolle. Sillä pitäisi päästää irti. :)

      Käärme saattoi tuossa tilanteessa myös pelästyä. Kun avaat terraarion oven ja vaihdat veden niin varmista että teet sen rauhallisin liikkein.

    • nohomo

      käärme on ilmeisesti kiimassa.ainut ratkaisu on ottaa lyijykynä,jonka päälle pitää laittaa kondomi ja liukastetta ja sitten vain sitä itseään.if you know what i mean.ja onhan käärme naaras?-nohomo

    • Pyhimys14

      käärme on saatanan kätyri, käärme ei ole hyvä kasvuympäristö pyhälle nuorelle mielelle. Evankeliumissakin se kerrotaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4564
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      49
      3570
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      103
      3461
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2429
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2364
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2271
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2045
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe