Mobilisti-lehden suhtautuminen lukijoihin

kaarne.

Olen monta vuotta lähettänyt valokuvia ja lehtileikkeitä toimitukseen, mutta kertaakaan ei ole kiitosta tullut.

Eivät taida paljoa arvostaa lukijoita?

37

1059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmoituksiadeletoitu

      Bremerit pelaa omaan pussiin,Ykä ilmoittelee omiaan myyntipalstalla anonyyminä, tätähän ei sallita muille ilmoittajille.Kuitenkin firman ilmoitus joka lehdessä.Itse olen tätä puupyörä lehteä pitänyt heidän omana mainos flyerinä.

      • kaarne.

        Aivan ja välillä tuntuu siltä, että artikkelitkin olisi laadittu siten että ne mainostaisivat Bremereitten myynnissä olevia autoja.

        Muistuu mieleen eräs Ford Thunderbird jota kehuttiin erikoisen paljon.


      • vanha
        kaarne. kirjoitti:

        Aivan ja välillä tuntuu siltä, että artikkelitkin olisi laadittu siten että ne mainostaisivat Bremereitten myynnissä olevia autoja.

        Muistuu mieleen eräs Ford Thunderbird jota kehuttiin erikoisen paljon.

        Tilanne näyttää huolestuttavalta ,liekö täydellinen demokratian loppu tämä nyt suomesa ?


    • Ihme vinkujia?

      Totta sitä omassa lehdessä saa vaikka pillunkuvia laittaa?

    • Herbert

      Oikeasti teidän kitisijöiden kannattaisi hankkia elämä.
      Parempaa harrasteajoneuvolehteä ei Suomesta löydy ja Y.B:n ilmoitukset kuuluvat juurikin sinne.

    • Euros

      Amerikkalaisista autoista löytyy juttuja joka lehdessä,itä-autoista harvoin,Ladasta ei koskaan.

      • Driver.

        "Amerikkalaisista autoista löytyy juttuja joka lehdessä.."

        Juu, löytyy, mutta sielä on yksi topimittaja niin v.. amerikkavastainen kommari, että sitä pitää tuoda esille jokaisessa jutussa, että meikä ei jaksa moista sontaa lukea.

        Itä-autoja on vähän verrattuna amerikkalaisiin, että juttujakin on harvakseltaan.


      • Jenkki351
        Driver. kirjoitti:

        "Amerikkalaisista autoista löytyy juttuja joka lehdessä.."

        Juu, löytyy, mutta sielä on yksi topimittaja niin v.. amerikkavastainen kommari, että sitä pitää tuoda esille jokaisessa jutussa, että meikä ei jaksa moista sontaa lukea.

        Itä-autoja on vähän verrattuna amerikkalaisiin, että juttujakin on harvakseltaan.

        On tainnut mainittu kommari toimittaja saada potkut jo vuosia takaperin. Niin on amerikan ihannointia ollut viime vuosina.


      • Boy.

    • ukfykchkchjc

      Mobilisti lehti menetti ainakin minun mielenkiintoni sukupolvenvaihdoksessa - lopetin tilaukseni. Seniori tulee vielä mutta senkin taso laskee kuin lehmän häntä - täynnä nykyisin jotakin vanhoja kokosivun kuvia helsingistä - eipä juuri jaksa kiinnostaa...

    • SF paras harr.lehti

      Eipä pidä silleen paikkaansa että täytyy ensin ajatella noin merkki sekä mallikohtaisesti kuinka iso ero on ko maiden tuotteilla.
      Amerikkalaisia automerkkejä on ollut paljon ja mitä kauemmas mennään sitä enemmän.
      Mallikirjo huima eli löytynyt 2-4ovista,avoa,farmaria,hooteeta tai tolppaa ja jopa pick up muunnoksia sekä erikoismalleja ja erikoismallien erikoismalleja...
      Neuvostoautoista tai muista Itäblokin autoista on vaikea saada moisia juttumääriä,vaikkakin sormin laskettavia määriä korimuunnoksia on ollut käsityönä lähinnä tilattuna johtoportaaseen,paraateihin sekä niille paremmille ihmisille.
      Niitä vaan ei ole täällä eikä siis voi esitelläkkään!!
      Onhan Mosset,Ladat,IFAt,Pobedat,Skoodat ja Warret sekä näitä ZIM,ZIL,ZIS...jne esitelty hyvinkin kattavasti ja kun valmistus-sarjat ovat 20v ja enempikin,malleja ei ole kun vm 61 saattaa olla 71 mallin kanssa samanmoinen tms.
      Myöskin sitä lehti tietty esittelee mistä lukijat on kiinnostuneita,se on markkinatalous semmoista ja mielestäni Mopilistissa on ollut aika kaikenmoisia vekottimia valmistusmaasta riippumatta.

      • Euros.

        Montako juttua on ollut esim. Ladasta.? Missä numerossa.? Auto oli monena vuonna myyntitilastoissa ykkönen.
        Vai,onko niin että toimittajilla on negatiivinen asenne Itä-autoja kohtaan.
        Amerikkalaisille autoille on montakin harrastelehteä.
        Mobilisti oli aikaisemmin parempi. Olen lukenut lehteä ensimmäisestä numerosta lähtien. On huono asia jos koka ajan tähdätään mahdollisimman suureen levikkiin.
        Jää tekemättä juttuja autoista, jotka eivät kiinnosta suurta Ihmismassaa.


      • Mobilistille +1
        Euros. kirjoitti:

        Montako juttua on ollut esim. Ladasta.? Missä numerossa.? Auto oli monena vuonna myyntitilastoissa ykkönen.
        Vai,onko niin että toimittajilla on negatiivinen asenne Itä-autoja kohtaan.
        Amerikkalaisille autoille on montakin harrastelehteä.
        Mobilisti oli aikaisemmin parempi. Olen lukenut lehteä ensimmäisestä numerosta lähtien. On huono asia jos koka ajan tähdätään mahdollisimman suureen levikkiin.
        Jää tekemättä juttuja autoista, jotka eivät kiinnosta suurta Ihmismassaa.

        Kyllä siinä Ladastakin on juttua ollut, en muista missä numerossa. Mielestäni Ladasta ei kovin montaa mielenkiintoista juttua saa, vai pitäisikö sinusta joka vuosimallista olla oma juttunsa? Vai jokaisesta jäljellä olevasta Ladasta? Ladan mallikirjo huomioon ottaen, yksi juttu riittää mainiosti.

        Ladojen ja muittenkin itäautojen harrastaminen on täysin marginaalinen harrastus verrattuna jenkkien tai länsiautojen harrastamiseen. Olisi hölmöä keskittyä sellaisiin autoihin, jotka eivät suurinta osaa lukijoista kiinnosta paskan vertaa.

        Myös Mobilistin lienee pakko tähdätä mahdollisimman suureen levikkiin, jos aikoo olla olemassa. Nykyaikana taitaa kaikki lehdet olla kusessa pienetyvien levikkien kanssa, koska kaiken tiedon löytää halutessaan ilman lehtiäkin.

        Olen myös lukenut (tilannut) Mobilistin alusta alkaen, kuten V-8:nkin, mielestäni Mobilisti on mennyt parempaan suuntaan, V-8 ei.
        Laiva-lentokone-panssarivaunu-ja veturijutuillaan Mobilistin aihealue menee ehkä hiukan liian laajaksi, mutta se on ollut lehden linja alusta alkaen. Minua ne jutut ei juurikaan kiinnosta.


      • Euros.
        Mobilistille +1 kirjoitti:

        Kyllä siinä Ladastakin on juttua ollut, en muista missä numerossa. Mielestäni Ladasta ei kovin montaa mielenkiintoista juttua saa, vai pitäisikö sinusta joka vuosimallista olla oma juttunsa? Vai jokaisesta jäljellä olevasta Ladasta? Ladan mallikirjo huomioon ottaen, yksi juttu riittää mainiosti.

        Ladojen ja muittenkin itäautojen harrastaminen on täysin marginaalinen harrastus verrattuna jenkkien tai länsiautojen harrastamiseen. Olisi hölmöä keskittyä sellaisiin autoihin, jotka eivät suurinta osaa lukijoista kiinnosta paskan vertaa.

        Myös Mobilistin lienee pakko tähdätä mahdollisimman suureen levikkiin, jos aikoo olla olemassa. Nykyaikana taitaa kaikki lehdet olla kusessa pienetyvien levikkien kanssa, koska kaiken tiedon löytää halutessaan ilman lehtiäkin.

        Olen myös lukenut (tilannut) Mobilistin alusta alkaen, kuten V-8:nkin, mielestäni Mobilisti on mennyt parempaan suuntaan, V-8 ei.
        Laiva-lentokone-panssarivaunu-ja veturijutuillaan Mobilistin aihealue menee ehkä hiukan liian laajaksi, mutta se on ollut lehden linja alusta alkaen. Minua ne jutut ei juurikaan kiinnosta.

        "Kyllä siinä Ladastakin on juttua ollut, en muista missä numerossa."
        Aivan, en Minäkään muista missä numerossa. On varmaan postipoika pistänyt sen lehden väärään postilaatikkoon.?

        "Lada kuljetti ammatti-ihmiset työpaikoille takavuosina ja silloin maa nostettiin tähän kansakuntien kermaan. Ei silloin hurjina pakkastalvina sitikat ja tojot kulkeneet mihinkään,firmat olisi seisoneet jos ammatti-ihmiset olisi olleet niiden varassa.Ladalla oli tärkeä osuus maan kehitykselle" Lainaus suomi 24 Lada sivun viesteistä. Just noin se on. Lada nosti Suomen pyörille,ei ylisuuret,ja kalliit jenkki pensarosvot.

        Ladojen,ym muitten itä-autojen harrastus on lisääntymässä Suomessa,etenkin nuorilla. Mikä on hyvä asia Suomalaisille tärkeän auton kohdalla. Lähes jokaisella on muistoja Ladoista lapsuuden ajoilta ( ainakin vanhemmilla Ihmisillä.) Monellako on muistoja jenkkiautoista.?
        Siis,Lada,ja muutkin Itä-autot pitäs paremmin huomioida Mobilistissa.
        Mutta nykyiset toimittajat kumartavat länteen,ja pyllistävät Itään.

        Vahinko. Monta hyvää,ja mielenkiintoista juttua jää tekemättä heidän asenteellaan. Ja monta lehteä myymättä.

        Mobilistin nimi pitäis vaihtaa "JenkkiMobilistiksi",se kuvais paremmin lehden luonnetta, Lehteä tuntematonkin tietäis jo nimestä millaisista autoista lehdessä kirjoitetaan.


      • Mobilistille +1
        Euros. kirjoitti:

        "Kyllä siinä Ladastakin on juttua ollut, en muista missä numerossa."
        Aivan, en Minäkään muista missä numerossa. On varmaan postipoika pistänyt sen lehden väärään postilaatikkoon.?

        "Lada kuljetti ammatti-ihmiset työpaikoille takavuosina ja silloin maa nostettiin tähän kansakuntien kermaan. Ei silloin hurjina pakkastalvina sitikat ja tojot kulkeneet mihinkään,firmat olisi seisoneet jos ammatti-ihmiset olisi olleet niiden varassa.Ladalla oli tärkeä osuus maan kehitykselle" Lainaus suomi 24 Lada sivun viesteistä. Just noin se on. Lada nosti Suomen pyörille,ei ylisuuret,ja kalliit jenkki pensarosvot.

        Ladojen,ym muitten itä-autojen harrastus on lisääntymässä Suomessa,etenkin nuorilla. Mikä on hyvä asia Suomalaisille tärkeän auton kohdalla. Lähes jokaisella on muistoja Ladoista lapsuuden ajoilta ( ainakin vanhemmilla Ihmisillä.) Monellako on muistoja jenkkiautoista.?
        Siis,Lada,ja muutkin Itä-autot pitäs paremmin huomioida Mobilistissa.
        Mutta nykyiset toimittajat kumartavat länteen,ja pyllistävät Itään.

        Vahinko. Monta hyvää,ja mielenkiintoista juttua jää tekemättä heidän asenteellaan. Ja monta lehteä myymättä.

        Mobilistin nimi pitäis vaihtaa "JenkkiMobilistiksi",se kuvais paremmin lehden luonnetta, Lehteä tuntematonkin tietäis jo nimestä millaisista autoista lehdessä kirjoitetaan.

        No mutta siinähän se juttu on, vielä jos siihen liittäisi yhden kuvan, sen enempää Ladasta (valmistuksesta poistuneen Fiatin kopiosta) ei ole kertomista. Yritä saada julkaistuksi vaikka siellä Mobilistissa.

        Se, mitä niillä tai niissä kukakin on tehnyt ei varsinaisesti kuulu harrastelehden aihepiiriin, vaikka mielenkiintoisia muistoja löytyykin varmasti miljoonia.

        Omilta nuoruusvuosiltani löytyy myös mielenkiintoisia tarinoita, tosin niihin ei liity Lada.
        No, kuluihan tuo nuoruus Mustangilla, Firebirdillä, Furyllä, Impalalla ja GTO:llakin reissatessa. Nekään tarinat eivät kuulu autolehden sivuille.


      • Euros.
        Mobilistille +1 kirjoitti:

        No mutta siinähän se juttu on, vielä jos siihen liittäisi yhden kuvan, sen enempää Ladasta (valmistuksesta poistuneen Fiatin kopiosta) ei ole kertomista. Yritä saada julkaistuksi vaikka siellä Mobilistissa.

        Se, mitä niillä tai niissä kukakin on tehnyt ei varsinaisesti kuulu harrastelehden aihepiiriin, vaikka mielenkiintoisia muistoja löytyykin varmasti miljoonia.

        Omilta nuoruusvuosiltani löytyy myös mielenkiintoisia tarinoita, tosin niihin ei liity Lada.
        No, kuluihan tuo nuoruus Mustangilla, Firebirdillä, Furyllä, Impalalla ja GTO:llakin reissatessa. Nekään tarinat eivät kuulu autolehden sivuille.

        "No, kuluihan tuo nuoruus Mustangilla, Firebirdillä, Furyllä, Impalalla ja GTO:llakin reissatessa. Nekään tarinat eivät kuulu autolehden sivuille."
        Niinkuin ajattelinkin, kirjoittaja on amiskoulu ikäinen persaukinen sieniäsyövä veekasin lukija, siis kuvien kattoja. Joka haaveilee omasta autosta, muttei sossusta saatavalla tuella pysty ostamaan.Tuki menee(eikä riitäkkään) mömmöjen ostamiseen.
        Tällä hetkellä ainoa kulkuneuvo on vanha ruosteinen polkupyörän romu. Se onkin yhtä hyvä kuin se mustanki,siis parempi.


      • Mobilistille +1
        Euros. kirjoitti:

        "No, kuluihan tuo nuoruus Mustangilla, Firebirdillä, Furyllä, Impalalla ja GTO:llakin reissatessa. Nekään tarinat eivät kuulu autolehden sivuille."
        Niinkuin ajattelinkin, kirjoittaja on amiskoulu ikäinen persaukinen sieniäsyövä veekasin lukija, siis kuvien kattoja. Joka haaveilee omasta autosta, muttei sossusta saatavalla tuella pysty ostamaan.Tuki menee(eikä riitäkkään) mömmöjen ostamiseen.
        Tällä hetkellä ainoa kulkuneuvo on vanha ruosteinen polkupyörän romu. Se onkin yhtä hyvä kuin se mustanki,siis parempi.

        Ei mennyt ihan putkeen tuo sinun arvaus.

        En ole amiskouluikäinen, ikää 48v. En ole persaukinen, omaisuutta löytyy ihan varmasti enemmän kuin sinulta. En syö sieniä.
        Luen V-8 hyvinkin kriittisesti. En haaveile autoista, vaan ostan sellaisen kun haluan tai tarvitsen.

        En ole koskaan käynyt sossussa, mutta rahoittanut olen kyllä teitä sossun asiakkaita.
        En tarvitse, enkä käytä mömmöjä.
        Kulkuneuvoihin kuuluu myös vanhoja ruosteisia polkupyöriä, koska olen tallehtinut vanhoja jopoja.
        Muuta kalustoa on toistakymmentä kappaletta, ne eivät ole ruosteisia.

        Mustangia ei ole.
        Enkä ole koskaan omistanut Ladaa, ajanut joskus kyllä. Yksi surkeimpia kotteroita johon olen koskaan istunut.

        En aloittanut "henkilöön" käyvää vittuilua, sinä aloitit. Mutta ymmärrän sen täysin, koska kaikenlainen kadehtiminen ja katkeruus kuuluu tyypillisesti Ladakuskin persoonaan. Siis sellaisen joka ostaa Ladansa poliittisilla perusteilla. Muistan sen jo nuoruusvuosilta.


      • Euros.
        Mobilistille +1 kirjoitti:

        Ei mennyt ihan putkeen tuo sinun arvaus.

        En ole amiskouluikäinen, ikää 48v. En ole persaukinen, omaisuutta löytyy ihan varmasti enemmän kuin sinulta. En syö sieniä.
        Luen V-8 hyvinkin kriittisesti. En haaveile autoista, vaan ostan sellaisen kun haluan tai tarvitsen.

        En ole koskaan käynyt sossussa, mutta rahoittanut olen kyllä teitä sossun asiakkaita.
        En tarvitse, enkä käytä mömmöjä.
        Kulkuneuvoihin kuuluu myös vanhoja ruosteisia polkupyöriä, koska olen tallehtinut vanhoja jopoja.
        Muuta kalustoa on toistakymmentä kappaletta, ne eivät ole ruosteisia.

        Mustangia ei ole.
        Enkä ole koskaan omistanut Ladaa, ajanut joskus kyllä. Yksi surkeimpia kotteroita johon olen koskaan istunut.

        En aloittanut "henkilöön" käyvää vittuilua, sinä aloitit. Mutta ymmärrän sen täysin, koska kaikenlainen kadehtiminen ja katkeruus kuuluu tyypillisesti Ladakuskin persoonaan. Siis sellaisen joka ostaa Ladansa poliittisilla perusteilla. Muistan sen jo nuoruusvuosilta.

        Höpö,höpö. Jatka vaan sienten syöntiä...


      • ladaladalada
        Euros. kirjoitti:

        "Kyllä siinä Ladastakin on juttua ollut, en muista missä numerossa."
        Aivan, en Minäkään muista missä numerossa. On varmaan postipoika pistänyt sen lehden väärään postilaatikkoon.?

        "Lada kuljetti ammatti-ihmiset työpaikoille takavuosina ja silloin maa nostettiin tähän kansakuntien kermaan. Ei silloin hurjina pakkastalvina sitikat ja tojot kulkeneet mihinkään,firmat olisi seisoneet jos ammatti-ihmiset olisi olleet niiden varassa.Ladalla oli tärkeä osuus maan kehitykselle" Lainaus suomi 24 Lada sivun viesteistä. Just noin se on. Lada nosti Suomen pyörille,ei ylisuuret,ja kalliit jenkki pensarosvot.

        Ladojen,ym muitten itä-autojen harrastus on lisääntymässä Suomessa,etenkin nuorilla. Mikä on hyvä asia Suomalaisille tärkeän auton kohdalla. Lähes jokaisella on muistoja Ladoista lapsuuden ajoilta ( ainakin vanhemmilla Ihmisillä.) Monellako on muistoja jenkkiautoista.?
        Siis,Lada,ja muutkin Itä-autot pitäs paremmin huomioida Mobilistissa.
        Mutta nykyiset toimittajat kumartavat länteen,ja pyllistävät Itään.

        Vahinko. Monta hyvää,ja mielenkiintoista juttua jää tekemättä heidän asenteellaan. Ja monta lehteä myymättä.

        Mobilistin nimi pitäis vaihtaa "JenkkiMobilistiksi",se kuvais paremmin lehden luonnetta, Lehteä tuntematonkin tietäis jo nimestä millaisista autoista lehdessä kirjoitetaan.

        Useampi juttu on tehty Mobilistiin takaveto-Ladoista, mikä on hyvin kohtuullista autolle josta ei ole kuin muutama eri malli. Ei niistä joka numeroon tai edes vuosikertaan riitä.


      • markkas
        Euros. kirjoitti:

        Höpö,höpö. Jatka vaan sienten syöntiä...

        Menikö komukan hermo?


      • olet vinkvonks
        markkas kirjoitti:

        Menikö komukan hermo?

        Komukka= Nokia Communicator.
        Miten,minne voi mennä puhelimelta hermo.


    • miekkonen 50 v

      nyt lähtee kolmas vuosi ilman mopilistia.hyvin on pärjätty.klb:n aikana kun lehti tuli laatikkoon niin monta päivää meni lukiessa niitä juttuja.nyt käyn kirjastossa ja nyky mopilistissa on ehkä 3 juttua jotka jaksaa lukea.ja ei kait ne tyhmät vaimon ääni-jutut kuulu autolehteen..voi että ku klb näyttäs niille pojille että miten se oikea MOBILISTI tehdään

      • 440

        KLB tekee seniorimobilistia (tai jotain sinnepäin) , lähinnä vanhoihin valokuviin keskittyvää lehteä.


    • timoc5

      Kyllä Mobilisti-lehti laaja-alaisena alansa julkaisuna on lehdistä parhain! Ne jotka tykkäävät tuunata jenkkipaskalotjansa tunnistamattomaksi lukevat omia lehtiään ja Mobilistin tarjonta ei ole heille suunnatukaan.

      Mikäli ko.julkaisua halutaan jotenkin kritisoida, niin japsiautojen ylenpalttinen esiinnosto viimeisimmissä numeroissa voi aiheuttaa asiaa tuntemattomille mielleyhtymän, että näissä nipinnapin kulkuvälineeksi luokiteltavissa "ajoneuvoissa" voisi olla jotain hyvääkin.

      • 3588

        Kumma et Mersun 123 korista ei mainita


    • discodatsun

      Juttuja tehdään varmasti autoista joita entisöidään. Siitä vaan esittelemään niitä omia ladoja, warreja ja mosseja. Tuollaiset lehdet tehdään harrastelijavoimin, eli vinkujat voivat tehdä ihan omat jutut ja lehdet. Itse luen suurimman osan autolehdistä ja mobilisti on hyvä vaikkapa klassikkoon verrattuna.

      • Pitkäaikainen lukija

        Ihmeellistä kitinää täällä. Mobilisti on hieno lehti, josta henkii rakkaus autoilukulttuuriin. Karavaani kulkee ja koirat haukkuvat.


    • haen autoa

      Jännä nähdä , muuttuuko Mobilistin linja kuinka rajusti , kun reemerin ote lopulta kokonaan herpaantuu ?

      • Autojuttuja

        Toivottavasti kaikki romukuvat poistuvat, samoin sotalaiva jutut joutavat roskikseen.


      • luiskaotsa
        Autojuttuja kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki romukuvat poistuvat, samoin sotalaiva jutut joutavat roskikseen.

        Ei, vaan niitä romukuvia lisää!


      • pussihouhou

        Ei se mobla enää juuri reemerin käsissä ole, seniorimobla niinkin vielä on, eenkvisti vetää ihan hyvää linjaa varsinaisen mobilistin kanssa.


    • Vaari-66

      Kyllä minusta on ihan mielenkiintoinen lehti, ei niistä Ladoista ja Zileistä riitä sitä juttua joka lehteen, se on muutamalla rivillä kerrottu. Tuntuu vain siltä että nämä Venäjämieliset alkavat nostaa päätään jo autolehdissäkin. Itselleni on tullut molemmat Mobilistit jo vuodesta 2002 ja kaikki lehdet on tallella, koska niitä on mukava lukea uudelleen ja uudelleen.

      • Mielikuvitusta

        Ladojen eri tyypeistä on tehty useita kirjoja. Nykyisin Mobilistissa on paljon puhtaita mielikuvitusjuttuja, esim. uusimmassa lehdessä oleva automaaleista tehty moni sivuinen kirjoitus.


    • FreeUkrain

      Eikös Putinin pojille ole omat lehdet tuolla itärajan takana?

    • B. L. K

      Suomen paras autolehti!

    • aikansa kutakin

      Mobilisti sinänsä hyvä lehti, mutta reissuhommia tekevänä koen sen eriarvoistavan
      lukioita. Olen pahimmissa tapauksissa viisikin viikkoa työkeikalla yhtäsoittoa. Työtä 6 päivää viikossa ja matkaa kotiin 800 km. No sitä kompensoivat pitkät vapaat. lehden
      haluaisin lukea mahdollisimman tuoreena, joten ostin sitä irtonumerona reissussa, kunnes tajusin, että olen toisenluokanlukija, jolle ei tarjotakkaan koko lehteä, vaikka maksankin siitä täyden hinnan, irtonumero ostajana jopa kalliimman, kuin tilaaja.
      Ja vielä ilkutaan perään, että fiksummat tilaa lehden kotiin ja saavat enemmän luettavaa. No en osta enään Mobilistia

    • Pieni vinkki

      Ostakaa kaikki joku järkyttävä Skoda Octavia, farmari tietty ja käykää sillä katsomassa vaikka jääpalloa. Ei mene hermo vanhojen autojen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      88
      2881
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1676
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1364
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe