Mielenkiinnolla odotan kommentteja.

miten on laita?

Olisi perin hyvä jäsenistönkin saada tietää se, että kuinka ns. omavarainen yhteisö adventtikirkko Suomessa on?
Saako Suomen Adventtikirkko esim. taloudellista avustusta esim. liikkeen pääkallonpaikalta USA:sta toiminnalleen?
Kuinka paljon adventtikirkolla Suomessa on esim. pankkilainaa, jolla sitten rahoitetaan paikallisseurakuntien toimintaa ja kirkkorakennusten kuntoa?

Raamatun ohjeen mukaan kun ei saisi olla kenellekkään mitään velkaa kuin korkeintaan rakkauden velkaa.
Noudattaako adventtikirkko tätä ohjetta Suomessa?

14

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HYVIN MENEE

KAIKKI ASIAMME ON HYVIN, VELKAA EI OLE. MITEN LIENE ALOTTAJAN ASIAT?

• hyvää illan jatkoa

• pyh!

• hyvää illanjatkoa.
        pyh! kirjoitti:

Kyseinen video on itsessään saatanallista eksytystä. Kuten kaikki antiadvarien höpinät ovat.

Kaikki pitää tutkia suurennuslasilla.
        Adventismin opitkin.
        Ja senverran kuin itse olen niitä tutkinut, ei hyvältä näytä.
        Ja tuossa videossa esitetyt asiat eivät olleet edes minulle uutukaisia.
        Kahden ja kolmen todistus on pätevää.
        Itse riippumattomasti olen tullut monissa kohdin löytäneeksi lukuisia
        näistä joita nämä esittävät nyt videolla.
        Kukaan ei tarvitse adventistin mielipidettä luonnollisestikaan,
        sillä mikäli he ovat yhtä väärässä kuin se mitä on jo havaittu,
        ei voi muuta odottaakaan kuin pyhin kaltaisia kommentteja.
        Pyh on itse osoittautunut epäkelvoksi keskustelijaksi .

• pyh!
        hyvää illanjatkoa. kirjoitti:

Adventismin opitkin.

Höpönlöpön. Teidän valheenne eivät teitä pelasta.

• pyh!
        hyvää illanjatkoa. kirjoitti:

Adventismin opitkin.

Olen tutkinut suurennuslasilla kaikki antiadvarien potaskat ja todennut ne suuren luokan huijaukseksi ja Jumalan vihaamiseksi.

• kaikki viittaa

• pyh!
        pyh! kirjoitti:

Höpönlöpön. Teidän valheenne eivät teitä pelasta.

Minun valheeni pelastavat teidät.
        Näinhän minä sen ajattelin.

• Kansainvälisessä Adventtikirkossa Suomi on seurakuntien muodostamien piirikuntien unioni. Sen määritelmään kuuluu, että unionin tulee olla taloudellisesti itsensä ylläpitämä. Mahdollisesti tulevaisuudessa siirrymme seurakuntien unioniin eli piirikuntataso putoaa rakenteesta pois, mutta sama talousehto säilyy.

Suomen Adventtikirkko voi saada pääkonferenssista varoja erilaisiin lähetysprojekteihin. Ensisijainen tällaisten apuvarojen käsittelijä on Trans-Euroopan osasto (päämaja Englannissa), johon Suomi kuuluu, eikä pääkonferenssi.

Käsittääkseni Suomen Adventtikirkolla ei ole pankkilainaa, josta asiasta talousjohtajamme oli varsin iloinen jokin aika sitten. Talousasiat kun ovat nykyään haasteellisia.

Seurakuntien toiminta tulee rahoittaa seurakunnan keräämillä kolehdeilla, joista osa jää seurakuntaan ja osa menee piirikuntaan. Jos seurakunta ei kykene ylläpitämään itseään, piirikunta voi antaa varoja ylläpitoon eli käytännössä paremmin toimeentulevat seurakunnat ylläpitävät heikompiakin. Jos tämä ei ole mahdollista, joudutaan miettimään seurakunnan käytössä olevasta rakennuksesta luopumista ja vuokralle menoa. Pahimmassa tapauksessa joudutaan miettimään seurakunnan lakkauttamista ja jäsenten siirtämistä jonkin toisen paikallisseurakunnan jäseniksi.

Pääkonferenssi käyttää leijonanosan tuloistaan eripuolilla maailmaa lähetyskentillä tehtävään työhön alueilla, jotka eivät kykene taloudelliseen itsenäisyyteen.

Auttoiko tämä?

• täsmennystä tarvitaa

Ei.

• tutustuin mielipitei
        täsmennystä tarvitaa kirjoitti:

Ei.

He viekkaasti käyttävät samaa kielikuvaa mutta eri merkityksillä kuin kristinuskossa.
        Miksi tämän saman huomion tekevät kaikki?
        Aika jännää.

http://www.youtube.com/watch?v=76P5afCCjdU

• lopunajan valittu

Kuuluu kerättävän erilaisia remonttikolehteja.
        Ei kuulosta hyvältä. Häätää väkeä kirkoista, kun on vähän niin kun pakko pistää leskenkin ropo.
        Kun kiinteistö menee myyntiin, mitä tapahtunee rahansa ja aikansa uhranneille?
        Kirkon johto kiittää, veikkaan. Jos muistaa.

• [][] rahoitetaan paikallisseurakuntien toimintaa ja kirkkorakennusten kuntoa?

Raamatun ohjeen mukaan kun ei saisi olla kenellekkään mitään velkaa kuin korkeintaan rakkauden velkaa.
      Noudattaako adventtikirkko tätä ohjetta Suomessa? [][]

MIKSIPÄ ET, aloittaja, noudattiaisi Raamtun ohjetta ,että "lainatkaa, toivomatta saavanne takaisin"? Adv.kirkolle. Sana kehottaa antamaan nimenomaan vihaamillesi järjestöille / ihmisille, kas tässä:

Luuk. 6:35
      Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

[][] Raamatun ohjeen mukaan kun ei saisi olla kenellekkään mitään velkaa kuin korkeintaan rakkauden velkaa. [][]

Oletko SINÄ jollekin jotakin velkaa? Rakkaudenvelan lisäksi. Sanot että "korkeintaan" rakkauden velkaa, mutta pointtihan on juuri siinä, että sinun ja minun ei tulisi kysellä lainojen perään, vaan ITSE olla valmiit lainaamaan omista varoistamme, unohtaen periä takaisin.

[][] Noudattaako adventtikirkko tätä ohjetta Suomessa? [][]

Eipä mitään kirkkoa tai korkkia, vaan ihmistä Jeesus velvoittaa henkilökohtaisella päätöksellä antamaan omastaan. Ei kirkko tai korkki rakasta sydämestään, vaan antava antaa siinä sydämensä. SYDÄMELLISEN LESKEN VIIMEINEN ROPO TUOTTAA SIUNAUSTA ENEMMÄN KUIN JOKIN PALJON ISOMPI RUTIINIAVUSTUS JOLTAIN ORGANISAATIOLTA, SILLÄ SE KOSKETTAA VASTAANOTTAJAN SISINTÄ.

Niinikään huomiotta antamasi lahja siunaa sinua itseäsi enemmän kuin tarkoin kirjaamasi maksetut kymmenyksesi, nääs . . . MATTEUS 6:2-4 :

2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
      3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
      4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

antti

• narodja

Anna rahasi adventti kirkolle muun perheen tietämättä.
        He iloisesti yllättyvät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      695
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56