Onko 650 kuutioinen mistään

kotosin?

Tarkotan sitä ykspyttyistä enturoa elikkä onko se mistään kotoisin tai ihan rimpula ja meinaan että voiko sillä ajaa maantiellä onko hirveä tärinä ja kestääkö se ja jaksaako kuski ajella sellasella tärinätoopella tietääkö kukaan omistajat pliis?

28

26345

    Vastaukset

    • Kyllä pyörällä voi ajaa maantietä.Se on nimenomaan matkaenduro eikä mikään crossipyörä.
      Erittäin hauska ja helppo ajettava.Ei tarvitse vahtia tiessä olevia heittoja koska se nielee ne lähes huomaamatta.Tärinästä puheenollen se tärisee vähemmän kuin V2 moottorit ja olempa
      kuullut että rivinelosissa on ongelmana mm.tärinä.
      Voimaa riittää nykyisiin nopeuksiin jopa kahdestaan ajettaessa ja kaiken lisäksi iso tankki
      jolla pääsee yli 300km tankillisella toisin kuin
      customeilla joita on tankattava vähintään 200.n kilsan välein.Pyörällä voi ajella myös hiekkateillä mainiosti jonne ei monella muulla ole asiaa.Käy ajamassa kunnon koeajo,voin sanoa että yllätyt..

      • moicca. itsekkin olen ajatellut tuota 650 mallia? luin kirjoituksesi ja tulin iloiseksi siitä että kehuty tärinättömyyttä :) HYVÄ!! olen lähös ruottiin duuniin ja sieltä lohkeais tuoollainen melko uus peli 2010 malli 5500-5600. laukut sun muut tietty siihen pitää hommaa et hinta nousee sitten. soveltuisko toi peli sit ihan hyvin tollaseen kuukauden mittaiseen keskieuroopan reissuun? ketteryyttä arvostan ja aikaisempi kokemus on pyörästä on vain 200cc moto :) ( Beta) olin vuoden verran e-amerikas uruguais ja siä tuli ostettua tollanen ja iiiso kipinä jäi siitä :D


    • Bemari on paras yksipyttynen maantiellä, ei tärisee ja moottori vetää hyvin myös alakierroksilla. Jos valitset Dakar malli sulla on myös loistava metsäpyörä

    • 3 vuotta takana F 650 GS.Toimii maantiellä ja hiekkapoluilla.Tehoa riittää moottoritiellä ihan hyvin,keskieuroopassakin.Mieskin haluaa lainata sitä vähän väliä.Hänellä perinteisempi pyörä ainakin nyt.Kannattava hankinta !!

    • Minulla on ollut BMW F 650 GS nyt kolme kesää. Olen ollut todella tyytyväinen. On erittäin mukava peli ajella sekä asvaltilla että sorateillä. Kone vääntää hyvin eikä tarvitse olla jatkuvasti pykältämässä. Ja on lisäksi bensapihi suoraruiskukone. Taitaa olla markkinoiden pieniruokaisin aikuisten moottoripyörä. Ei tärise lainkaan häiritsevästi - on tasakäyntinen.

      • Monessa lehdessä on koeajettu Aprilia Pegasos, jossa on sama moottori kuin BMW 650:ssä. Niissä ainakin todetaan kova tärinä maantienopeuksissa. Samoin netissä löytyvissä BMW 650 koeajoissa todetaan, että yli 120 nopeudet ovat sietämättömiä juuri yksipyttyisestä moottorista johtuvan tärinän vuoksi. Tätä vielä lisää kivikova, kapea ja liukas satula. Onko jolllain kokemuksia pehmeämmäksi ja leveämmäksi tehdystä satulasta? En haluaisi, että hampaista iroaa paikat, tai että muutaman vuoden kuluttua tulisi metsureita vaivaava ns metsurintauti, eli valkosormisuus. Se johtuu moottorisahan tärinästä.


      • Metsuritauti kirjoitti:

        Monessa lehdessä on koeajettu Aprilia Pegasos, jossa on sama moottori kuin BMW 650:ssä. Niissä ainakin todetaan kova tärinä maantienopeuksissa. Samoin netissä löytyvissä BMW 650 koeajoissa todetaan, että yli 120 nopeudet ovat sietämättömiä juuri yksipyttyisestä moottorista johtuvan tärinän vuoksi. Tätä vielä lisää kivikova, kapea ja liukas satula. Onko jolllain kokemuksia pehmeämmäksi ja leveämmäksi tehdystä satulasta? En haluaisi, että hampaista iroaa paikat, tai että muutaman vuoden kuluttua tulisi metsureita vaivaava ns metsurintauti, eli valkosormisuus. Se johtuu moottorisahan tärinästä.

        Jos sinun täytyy ajaa yli 120km/t nopeutta niin silloin on ostettava ihan erilainen pyörä.
        Tosiasiahan on se että kyllä suomessa pyörillä ajetaan pääsääntöisesti samaa nopeutta kuin autot ja joskus vielä hiljempaa.Tämä on totuus.
        Itse olen ajanut (omistanut) honda shadowin,
        suzuki intruderin ja molemmat tärisee paljon enemmän kun 650.n bmw puhumattakaan harrikoista.
        jokainen pyörämallihan on erityyppinen ja tarkoitettu eri ympäristöön ja erilaisille kuskeille.Ajoreitteihin tulee ihan uusi ulottuvuus
        tällä pyörällä verattuna esim.customeihin ja ns.kyykkypyöriin.Enkä tiedä siitä valkosormisuudesta.Onhan moottorisaha metsurinkädessä koko päivän ja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.Tuskin näillä pyörillä kukaan ammatikseen ajaa.


      • funduro kirjoitti:

        Jos sinun täytyy ajaa yli 120km/t nopeutta niin silloin on ostettava ihan erilainen pyörä.
        Tosiasiahan on se että kyllä suomessa pyörillä ajetaan pääsääntöisesti samaa nopeutta kuin autot ja joskus vielä hiljempaa.Tämä on totuus.
        Itse olen ajanut (omistanut) honda shadowin,
        suzuki intruderin ja molemmat tärisee paljon enemmän kun 650.n bmw puhumattakaan harrikoista.
        jokainen pyörämallihan on erityyppinen ja tarkoitettu eri ympäristöön ja erilaisille kuskeille.Ajoreitteihin tulee ihan uusi ulottuvuus
        tällä pyörällä verattuna esim.customeihin ja ns.kyykkypyöriin.Enkä tiedä siitä valkosormisuudesta.Onhan moottorisaha metsurinkädessä koko päivän ja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.Tuskin näillä pyörillä kukaan ammatikseen ajaa.

        Mutta eikö iso yksipyttyinen täristä jo luonnostaan niin, että maantiellä hampaat putoaa suusta, tai ainakin paikat. Kyllä ulkomaan matkoilla täytyy yli 120 päästä ilman, että sen jälkeen hytkyy vibratoa tunnin pari peruukki päässä sekaisin.


      • funduro kirjoitti:

        Jos sinun täytyy ajaa yli 120km/t nopeutta niin silloin on ostettava ihan erilainen pyörä.
        Tosiasiahan on se että kyllä suomessa pyörillä ajetaan pääsääntöisesti samaa nopeutta kuin autot ja joskus vielä hiljempaa.Tämä on totuus.
        Itse olen ajanut (omistanut) honda shadowin,
        suzuki intruderin ja molemmat tärisee paljon enemmän kun 650.n bmw puhumattakaan harrikoista.
        jokainen pyörämallihan on erityyppinen ja tarkoitettu eri ympäristöön ja erilaisille kuskeille.Ajoreitteihin tulee ihan uusi ulottuvuus
        tällä pyörällä verattuna esim.customeihin ja ns.kyykkypyöriin.Enkä tiedä siitä valkosormisuudesta.Onhan moottorisaha metsurinkädessä koko päivän ja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.Tuskin näillä pyörillä kukaan ammatikseen ajaa.

        Oikeassa ollaan ,että Suomessa pääsääntöisesti ajettava max 120, mutta turvallisuussyistä on välillä otetteva sakkoriski.Autot ja rekat ei näe,eikä käytä vilkkua aina.Motoristi on se ,joka kuolee,ei rekkakuski.Ajan itse reittiä töihin,jossa rekkoja riitää liiaksi asti.
        Kuitenkaan ei minun pyörä tärise juurikaan keskieuroopassakaan kovemmillakaan nopeuksilla.Joskin on tullut laitettua omia virityksiä,kuten mukava plexi,ei kuulohaittaa ym.


      • Metsuritauti kirjoitti:

        Monessa lehdessä on koeajettu Aprilia Pegasos, jossa on sama moottori kuin BMW 650:ssä. Niissä ainakin todetaan kova tärinä maantienopeuksissa. Samoin netissä löytyvissä BMW 650 koeajoissa todetaan, että yli 120 nopeudet ovat sietämättömiä juuri yksipyttyisestä moottorista johtuvan tärinän vuoksi. Tätä vielä lisää kivikova, kapea ja liukas satula. Onko jolllain kokemuksia pehmeämmäksi ja leveämmäksi tehdystä satulasta? En haluaisi, että hampaista iroaa paikat, tai että muutaman vuoden kuluttua tulisi metsureita vaivaava ns metsurintauti, eli valkosormisuus. Se johtuu moottorisahan tärinästä.

        Satula ei ole minulle liian kapea,lisäksi liukuestot.Bemarin mokkapuku,joka muuten pitää vettä tosi hyvin,ilman gore-sisävuortakin
        auttaa myös ajomukavuudessa , mokka/nupukkipinta ei liukastele satulassa.Oletteko huomanneet ,että pyörän mainonnnassa on käytetty nimenomaa naismotoristia?? Kevyt,helppo ajaa ,ABS-turvallisuus....


    • onko eroa enduro/matkapyörän kaa?

      • Tarkoittanet ilmeisesti gs ja st mallien eroja.
        Pyörät ovat käytännössä samoja.Erot ovat hyvin pieniä kuten jouston pituuksissa pienet erot joka vaikuttaa esim.istumakorkeuteen 1,5sm.Maavarassa
        on myös pieni ero.
        Dakar on sitten enempi rehellinen enduro ja ulkonäkökään ei ole enää niin paljon katupyörän tyylinen.


      • Funduro kirjoitti:

        Tarkoittanet ilmeisesti gs ja st mallien eroja.
        Pyörät ovat käytännössä samoja.Erot ovat hyvin pieniä kuten jouston pituuksissa pienet erot joka vaikuttaa esim.istumakorkeuteen 1,5sm.Maavarassa
        on myös pieni ero.
        Dakar on sitten enempi rehellinen enduro ja ulkonäkökään ei ole enää niin paljon katupyörän tyylinen.

        Tämä olikin selventävä vastaus, tulipahan tietoa nyt tästäkin pyörämallista vaikkakin tuon alkuperäisen provon kautta.
        Ensi vuonna pitäisi ostos tehdä, Suomesta taikka Saksasta.


      • Jaska555 kirjoitti:

        Tämä olikin selventävä vastaus, tulipahan tietoa nyt tästäkin pyörämallista vaikkakin tuon alkuperäisen provon kautta.
        Ensi vuonna pitäisi ostos tehdä, Suomesta taikka Saksasta.

        myös ruotsista löytyy hyviä huollettuja bemareita. Bmw:n 650 enduro gs pyöränä aivan mahtava missä vaan.


    • Kahden ajokauden kokemuksella voin suositella. Kiva pyörä mutka teillä ja soralla, mutta ei kannata upottaa suohon. Tärisee vain vähän ja tankillisella pääsee yli 300 kilsaa. Huoltovälit pitkät 10tkm.

    • Jaksaako liikuttaa isoa miestä? Varmasti loistava kampe, mutta kun tuota kokoa on kertynyt... ?

      • Pieni laskelma: Pyörä, BMW F650 gs, painaa tankattuna 197kg iso mies 150kg = 347kg. Sitä liikuttaa 50 hp = 6,94kg/hp.

        Normaali "perheauto" 1500kg iso mies 150kg = 1650kg. Sitä liikuttaa 120hp = 13,75kg/hp.

        Toinen näistä liikkuu ja kiihtyy keveämmin ;o)


      • näin se menee. kirjoitti:

        Pieni laskelma: Pyörä, BMW F650 gs, painaa tankattuna 197kg iso mies 150kg = 347kg. Sitä liikuttaa 50 hp = 6,94kg/hp.

        Normaali "perheauto" 1500kg iso mies 150kg = 1650kg. Sitä liikuttaa 120hp = 13,75kg/hp.

        Toinen näistä liikkuu ja kiihtyy keveämmin ;o)

        Tottakait se teho/painosuhde vaikuttaa, mutta niin tekee myös se vääntö, joka sitä vehjettä kiihdyttää ja, myös moottorin ominaisuudet missä sitä vääntöä on ja paljoko ?
        Mutta voihan sitä ajatella asiaa näinkin yksinkertaisesti. Ja 100 km/h alkaa jo tasoittua erot.


    • Mun nuoruudessa riitti Jawa 175 kuljettamaan niin isäntää, emäntää kuin mukuloitakin! Vieläpä samalla kertaa.... joten eiköhän nykytekniikalla varustettu 650;nen jaksa sinullekin tyydyttävän kyydin antaa;-)

      • Olisko siinä Kiinalainen kone ? Onko ollut hyvä ?


    • Ajoin kaks päällä aika paljon, olen 187 93kg. ja takalaukku. kolme kesää ajoin f650st:llä, hyvä peli

      • hienoa tsde. itse olen juuri samat mitat täyttävä. paino pari kilookevyempi mut ei meinaa mitään. eli siis korkeus ja kaikki toimii sulla hyvin? onko orggis satula? oon hakemas ruottist tuollaista 650 f model 2010..


      • juhani. kirjoitti:

        hienoa tsde. itse olen juuri samat mitat täyttävä. paino pari kilookevyempi mut ei meinaa mitään. eli siis korkeus ja kaikki toimii sulla hyvin? onko orggis satula? oon hakemas ruottist tuollaista 650 f model 2010..

        vauhdeista kysyisin vielä että kuinka lujassa vauhdissa 650 käyttäytyy vielä siedettävästi?


      • juhani. kirjoitti:

        vauhdeista kysyisin vielä että kuinka lujassa vauhdissa 650 käyttäytyy vielä siedettävästi?

        Dakarilla mukava matkavauhti on alle 120, 140 menee ja hauskinta on hiekkateillä. Niin ja motti on Rotaxin valmistama.


    • Pegaso ei ole rimpula, eikä tärinäooppeli. Eikä nuhapumppu, kyllä siinä maastoon teho riittää. Jos meinaat ajella paljon pitkää matkaa asfaltilla, käy tärinä varmaankin hermoille. Itellä vielä sujunut, kun ei paljon ole tullut pitkiä matkoja huristeltua. Tärinä on tuntuva kovassa vauhdissa, ei mielellään paahda moottoritietä tuntitolkulla. Hiekkatiellä taas tärinä ei haittaa mitään. Soralla 120km/h pysyy hyvin hanskassa.

      Pegasolla (2005- trail) pärjää melko hyvin jopa täysin offroadia. Pitkospuille ei ihan viitti lähteä, mutta muuten leveä polku riittää, tai kangasmaasto.

      Pyörä on kohtuu kevyt, maavara iso, vääntävä moottori, polvet ei ole suussa. Takaiskarissa säädettävissä jousituskovuus, iskunvaimennus, auttaa sopivan ajokorkeuden/ mukavuuden haussa. Kohtuullinen tuulisuoja. Pegaso kantaa hyvin kuormaa. Hauska radalla kun voi kallistaa tosi reippaasti! Useimmissa pyörissä jalkatapit raapii asfalttia, tässä ei. Metsäteillä omiaan.

      Tehoa sais olla vähän lisää. Virtalukko-ongelmaa esiintyy hapettumisen takia, jota vaihdetaan takuussa. Ei muuta vakavampaa ongelmaa. Kannattaa hommata kaatumaraudat , jos meinaa liukastella maastossa vaakatasossa, meinaan paisuntasäiliö/syyläri voi ottaa siipeensä.

      Pyörä kestää ainakin meikäläisen rääkin, mutta ei mikää at ole kuitenkaan.

    • Näistä usein sanotaan, että pyörä nykii pintakaasulla, ja että se on yksisylinterisen ominaisuus tai saastenormien seuraus... Luonnollisesti uutena näissä ei mitään nykimisiä ole ollut. Jos kaikki on kunnossa, nykimistä ei yksinkertaisesti ole. Joten jos nykii, jossain on vikaa.

      • Mikähän on alkuperäisen koiranluun pituus BMW650st.


    • Dildo!Se on DILDO!

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175 pakolaista tulossa Suomeen

      Sisäministeriö vahvisti IL:n tiedot: Suomi ottaa Välimeren pakolaisleireiltä enintään 175 alaikäistä tai yksinhuoltajaperheiden jäseniä https://www.il
      Maailman menoa
      203
      3879
    2. Suomeen tarvitaan minimipalkkalaki

      Suomesta on tulossa yhä enmmän kurjien palkkojen ja nollatuntisopimusten maa. "Kansainvälisen kilpailukyvyn" nimissä erityisesti sisämarkkinoilla toim
      Maailman menoa
      116
      2403
    3. Taas on yksityisautoilija paha ihminen

      Taas on yksityisautoilija paha ihminen Traficomin tutkimus: ”Polttoaineen tulisi maksaa ainakin 2,26 euroa litralta, jotta autoilijat alkaisivat vähe
      Maailman menoa
      111
      1023
    4. Miten mä voin olla ihastunut vieläkin, vaikka mennyt yli kolme vuotta.

      Tunsin jotain erittäin harvinaista vetovoimaa meidän välillä ja tiedän sun myös tunteneen. Myöhäistähän se enää on miettiä ja jos elämäntilanteeni oli
      Ikävä
      30
      586