Onko 650 kuutioinen mistään

kotosin?

Tarkotan sitä ykspyttyistä enturoa elikkä onko se mistään kotoisin tai ihan rimpula ja meinaan että voiko sillä ajaa maantiellä onko hirveä tärinä ja kestääkö se ja jaksaako kuski ajella sellasella tärinätoopella tietääkö kukaan omistajat pliis?

29

34655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • funduro

      Kyllä pyörällä voi ajaa maantietä.Se on nimenomaan matkaenduro eikä mikään crossipyörä.
      Erittäin hauska ja helppo ajettava.Ei tarvitse vahtia tiessä olevia heittoja koska se nielee ne lähes huomaamatta.Tärinästä puheenollen se tärisee vähemmän kuin V2 moottorit ja olempa
      kuullut että rivinelosissa on ongelmana mm.tärinä.
      Voimaa riittää nykyisiin nopeuksiin jopa kahdestaan ajettaessa ja kaiken lisäksi iso tankki
      jolla pääsee yli 300km tankillisella toisin kuin
      customeilla joita on tankattava vähintään 200.n kilsan välein.Pyörällä voi ajella myös hiekkateillä mainiosti jonne ei monella muulla ole asiaa.Käy ajamassa kunnon koeajo,voin sanoa että yllätyt..

      • juhani.

        moicca. itsekkin olen ajatellut tuota 650 mallia? luin kirjoituksesi ja tulin iloiseksi siitä että kehuty tärinättömyyttä :) HYVÄ!! olen lähös ruottiin duuniin ja sieltä lohkeais tuoollainen melko uus peli 2010 malli 5500-5600. laukut sun muut tietty siihen pitää hommaa et hinta nousee sitten. soveltuisko toi peli sit ihan hyvin tollaseen kuukauden mittaiseen keskieuroopan reissuun? ketteryyttä arvostan ja aikaisempi kokemus on pyörästä on vain 200cc moto :) ( Beta) olin vuoden verran e-amerikas uruguais ja siä tuli ostettua tollanen ja iiiso kipinä jäi siitä :D


    • DRS

      Bemari on paras yksipyttynen maantiellä, ei tärisee ja moottori vetää hyvin myös alakierroksilla. Jos valitset Dakar malli sulla on myös loistava metsäpyörä

    • Naismotoristi

      3 vuotta takana F 650 GS.Toimii maantiellä ja hiekkapoluilla.Tehoa riittää moottoritiellä ihan hyvin,keskieuroopassakin.Mieskin haluaa lainata sitä vähän väliä.Hänellä perinteisempi pyörä ainakin nyt.Kannattava hankinta !!

    • Jukka

      Minulla on ollut BMW F 650 GS nyt kolme kesää. Olen ollut todella tyytyväinen. On erittäin mukava peli ajella sekä asvaltilla että sorateillä. Kone vääntää hyvin eikä tarvitse olla jatkuvasti pykältämässä. Ja on lisäksi bensapihi suoraruiskukone. Taitaa olla markkinoiden pieniruokaisin aikuisten moottoripyörä. Ei tärise lainkaan häiritsevästi - on tasakäyntinen.

      • Metsuritauti

        Monessa lehdessä on koeajettu Aprilia Pegasos, jossa on sama moottori kuin BMW 650:ssä. Niissä ainakin todetaan kova tärinä maantienopeuksissa. Samoin netissä löytyvissä BMW 650 koeajoissa todetaan, että yli 120 nopeudet ovat sietämättömiä juuri yksipyttyisestä moottorista johtuvan tärinän vuoksi. Tätä vielä lisää kivikova, kapea ja liukas satula. Onko jolllain kokemuksia pehmeämmäksi ja leveämmäksi tehdystä satulasta? En haluaisi, että hampaista iroaa paikat, tai että muutaman vuoden kuluttua tulisi metsureita vaivaava ns metsurintauti, eli valkosormisuus. Se johtuu moottorisahan tärinästä.


      • funduro
        Metsuritauti kirjoitti:

        Monessa lehdessä on koeajettu Aprilia Pegasos, jossa on sama moottori kuin BMW 650:ssä. Niissä ainakin todetaan kova tärinä maantienopeuksissa. Samoin netissä löytyvissä BMW 650 koeajoissa todetaan, että yli 120 nopeudet ovat sietämättömiä juuri yksipyttyisestä moottorista johtuvan tärinän vuoksi. Tätä vielä lisää kivikova, kapea ja liukas satula. Onko jolllain kokemuksia pehmeämmäksi ja leveämmäksi tehdystä satulasta? En haluaisi, että hampaista iroaa paikat, tai että muutaman vuoden kuluttua tulisi metsureita vaivaava ns metsurintauti, eli valkosormisuus. Se johtuu moottorisahan tärinästä.

        Jos sinun täytyy ajaa yli 120km/t nopeutta niin silloin on ostettava ihan erilainen pyörä.
        Tosiasiahan on se että kyllä suomessa pyörillä ajetaan pääsääntöisesti samaa nopeutta kuin autot ja joskus vielä hiljempaa.Tämä on totuus.
        Itse olen ajanut (omistanut) honda shadowin,
        suzuki intruderin ja molemmat tärisee paljon enemmän kun 650.n bmw puhumattakaan harrikoista.
        jokainen pyörämallihan on erityyppinen ja tarkoitettu eri ympäristöön ja erilaisille kuskeille.Ajoreitteihin tulee ihan uusi ulottuvuus
        tällä pyörällä verattuna esim.customeihin ja ns.kyykkypyöriin.Enkä tiedä siitä valkosormisuudesta.Onhan moottorisaha metsurinkädessä koko päivän ja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.Tuskin näillä pyörillä kukaan ammatikseen ajaa.


      • suusta
        funduro kirjoitti:

        Jos sinun täytyy ajaa yli 120km/t nopeutta niin silloin on ostettava ihan erilainen pyörä.
        Tosiasiahan on se että kyllä suomessa pyörillä ajetaan pääsääntöisesti samaa nopeutta kuin autot ja joskus vielä hiljempaa.Tämä on totuus.
        Itse olen ajanut (omistanut) honda shadowin,
        suzuki intruderin ja molemmat tärisee paljon enemmän kun 650.n bmw puhumattakaan harrikoista.
        jokainen pyörämallihan on erityyppinen ja tarkoitettu eri ympäristöön ja erilaisille kuskeille.Ajoreitteihin tulee ihan uusi ulottuvuus
        tällä pyörällä verattuna esim.customeihin ja ns.kyykkypyöriin.Enkä tiedä siitä valkosormisuudesta.Onhan moottorisaha metsurinkädessä koko päivän ja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.Tuskin näillä pyörillä kukaan ammatikseen ajaa.

        Mutta eikö iso yksipyttyinen täristä jo luonnostaan niin, että maantiellä hampaat putoaa suusta, tai ainakin paikat. Kyllä ulkomaan matkoilla täytyy yli 120 päästä ilman, että sen jälkeen hytkyy vibratoa tunnin pari peruukki päässä sekaisin.


      • naismotoristi
        funduro kirjoitti:

        Jos sinun täytyy ajaa yli 120km/t nopeutta niin silloin on ostettava ihan erilainen pyörä.
        Tosiasiahan on se että kyllä suomessa pyörillä ajetaan pääsääntöisesti samaa nopeutta kuin autot ja joskus vielä hiljempaa.Tämä on totuus.
        Itse olen ajanut (omistanut) honda shadowin,
        suzuki intruderin ja molemmat tärisee paljon enemmän kun 650.n bmw puhumattakaan harrikoista.
        jokainen pyörämallihan on erityyppinen ja tarkoitettu eri ympäristöön ja erilaisille kuskeille.Ajoreitteihin tulee ihan uusi ulottuvuus
        tällä pyörällä verattuna esim.customeihin ja ns.kyykkypyöriin.Enkä tiedä siitä valkosormisuudesta.Onhan moottorisaha metsurinkädessä koko päivän ja päivästä toiseen ja vuodesta toiseen.Tuskin näillä pyörillä kukaan ammatikseen ajaa.

        Oikeassa ollaan ,että Suomessa pääsääntöisesti ajettava max 120, mutta turvallisuussyistä on välillä otetteva sakkoriski.Autot ja rekat ei näe,eikä käytä vilkkua aina.Motoristi on se ,joka kuolee,ei rekkakuski.Ajan itse reittiä töihin,jossa rekkoja riitää liiaksi asti.
        Kuitenkaan ei minun pyörä tärise juurikaan keskieuroopassakaan kovemmillakaan nopeuksilla.Joskin on tullut laitettua omia virityksiä,kuten mukava plexi,ei kuulohaittaa ym.


      • naismotoristi
        Metsuritauti kirjoitti:

        Monessa lehdessä on koeajettu Aprilia Pegasos, jossa on sama moottori kuin BMW 650:ssä. Niissä ainakin todetaan kova tärinä maantienopeuksissa. Samoin netissä löytyvissä BMW 650 koeajoissa todetaan, että yli 120 nopeudet ovat sietämättömiä juuri yksipyttyisestä moottorista johtuvan tärinän vuoksi. Tätä vielä lisää kivikova, kapea ja liukas satula. Onko jolllain kokemuksia pehmeämmäksi ja leveämmäksi tehdystä satulasta? En haluaisi, että hampaista iroaa paikat, tai että muutaman vuoden kuluttua tulisi metsureita vaivaava ns metsurintauti, eli valkosormisuus. Se johtuu moottorisahan tärinästä.

        Satula ei ole minulle liian kapea,lisäksi liukuestot.Bemarin mokkapuku,joka muuten pitää vettä tosi hyvin,ilman gore-sisävuortakin
        auttaa myös ajomukavuudessa , mokka/nupukkipinta ei liukastele satulassa.Oletteko huomanneet ,että pyörän mainonnnassa on käytetty nimenomaa naismotoristia?? Kevyt,helppo ajaa ,ABS-turvallisuus....


    • jaska555

      onko eroa enduro/matkapyörän kaa?

      • Funduro

        Tarkoittanet ilmeisesti gs ja st mallien eroja.
        Pyörät ovat käytännössä samoja.Erot ovat hyvin pieniä kuten jouston pituuksissa pienet erot joka vaikuttaa esim.istumakorkeuteen 1,5sm.Maavarassa
        on myös pieni ero.
        Dakar on sitten enempi rehellinen enduro ja ulkonäkökään ei ole enää niin paljon katupyörän tyylinen.


      • Jaska555
        Funduro kirjoitti:

        Tarkoittanet ilmeisesti gs ja st mallien eroja.
        Pyörät ovat käytännössä samoja.Erot ovat hyvin pieniä kuten jouston pituuksissa pienet erot joka vaikuttaa esim.istumakorkeuteen 1,5sm.Maavarassa
        on myös pieni ero.
        Dakar on sitten enempi rehellinen enduro ja ulkonäkökään ei ole enää niin paljon katupyörän tyylinen.

        Tämä olikin selventävä vastaus, tulipahan tietoa nyt tästäkin pyörämallista vaikkakin tuon alkuperäisen provon kautta.
        Ensi vuonna pitäisi ostos tehdä, Suomesta taikka Saksasta.


      • lämi
        Jaska555 kirjoitti:

        Tämä olikin selventävä vastaus, tulipahan tietoa nyt tästäkin pyörämallista vaikkakin tuon alkuperäisen provon kautta.
        Ensi vuonna pitäisi ostos tehdä, Suomesta taikka Saksasta.

        myös ruotsista löytyy hyviä huollettuja bemareita. Bmw:n 650 enduro gs pyöränä aivan mahtava missä vaan.


    • antti

      Kahden ajokauden kokemuksella voin suositella. Kiva pyörä mutka teillä ja soralla, mutta ei kannata upottaa suohon. Tärisee vain vähän ja tankillisella pääsee yli 300 kilsaa. Huoltovälit pitkät 10tkm.

    • Jusate

      Jaksaako liikuttaa isoa miestä? Varmasti loistava kampe, mutta kun tuota kokoa on kertynyt... ?

      • näin se menee.

        Pieni laskelma: Pyörä, BMW F650 gs, painaa tankattuna 197kg iso mies 150kg = 347kg. Sitä liikuttaa 50 hp = 6,94kg/hp.

        Normaali "perheauto" 1500kg iso mies 150kg = 1650kg. Sitä liikuttaa 120hp = 13,75kg/hp.

        Toinen näistä liikkuu ja kiihtyy keveämmin ;o)


      • Ruustiikki
        näin se menee. kirjoitti:

        Pieni laskelma: Pyörä, BMW F650 gs, painaa tankattuna 197kg iso mies 150kg = 347kg. Sitä liikuttaa 50 hp = 6,94kg/hp.

        Normaali "perheauto" 1500kg iso mies 150kg = 1650kg. Sitä liikuttaa 120hp = 13,75kg/hp.

        Toinen näistä liikkuu ja kiihtyy keveämmin ;o)

        Tottakait se teho/painosuhde vaikuttaa, mutta niin tekee myös se vääntö, joka sitä vehjettä kiihdyttää ja, myös moottorin ominaisuudet missä sitä vääntöä on ja paljoko ?
        Mutta voihan sitä ajatella asiaa näinkin yksinkertaisesti. Ja 100 km/h alkaa jo tasoittua erot.


    • noli aikoja ne

      Mun nuoruudessa riitti Jawa 175 kuljettamaan niin isäntää, emäntää kuin mukuloitakin! Vieläpä samalla kertaa.... joten eiköhän nykytekniikalla varustettu 650;nen jaksa sinullekin tyydyttävän kyydin antaa;-)

      • luulen--

        Olisko siinä Kiinalainen kone ? Onko ollut hyvä ?


    • tsde

      Ajoin kaks päällä aika paljon, olen 187 93kg. ja takalaukku. kolme kesää ajoin f650st:llä, hyvä peli

      • juhani.

        hienoa tsde. itse olen juuri samat mitat täyttävä. paino pari kilookevyempi mut ei meinaa mitään. eli siis korkeus ja kaikki toimii sulla hyvin? onko orggis satula? oon hakemas ruottist tuollaista 650 f model 2010..


      • juhani.
        juhani. kirjoitti:

        hienoa tsde. itse olen juuri samat mitat täyttävä. paino pari kilookevyempi mut ei meinaa mitään. eli siis korkeus ja kaikki toimii sulla hyvin? onko orggis satula? oon hakemas ruottist tuollaista 650 f model 2010..

        vauhdeista kysyisin vielä että kuinka lujassa vauhdissa 650 käyttäytyy vielä siedettävästi?


      • Bemavi
        juhani. kirjoitti:

        vauhdeista kysyisin vielä että kuinka lujassa vauhdissa 650 käyttäytyy vielä siedettävästi?

        Dakarilla mukava matkavauhti on alle 120, 140 menee ja hauskinta on hiekkateillä. Niin ja motti on Rotaxin valmistama.


    • Enska-Enzo

      Pegaso ei ole rimpula, eikä tärinäooppeli. Eikä nuhapumppu, kyllä siinä maastoon teho riittää. Jos meinaat ajella paljon pitkää matkaa asfaltilla, käy tärinä varmaankin hermoille. Itellä vielä sujunut, kun ei paljon ole tullut pitkiä matkoja huristeltua. Tärinä on tuntuva kovassa vauhdissa, ei mielellään paahda moottoritietä tuntitolkulla. Hiekkatiellä taas tärinä ei haittaa mitään. Soralla 120km/h pysyy hyvin hanskassa.

      Pegasolla (2005- trail) pärjää melko hyvin jopa täysin offroadia. Pitkospuille ei ihan viitti lähteä, mutta muuten leveä polku riittää, tai kangasmaasto.

      Pyörä on kohtuu kevyt, maavara iso, vääntävä moottori, polvet ei ole suussa. Takaiskarissa säädettävissä jousituskovuus, iskunvaimennus, auttaa sopivan ajokorkeuden/ mukavuuden haussa. Kohtuullinen tuulisuoja. Pegaso kantaa hyvin kuormaa. Hauska radalla kun voi kallistaa tosi reippaasti! Useimmissa pyörissä jalkatapit raapii asfalttia, tässä ei. Metsäteillä omiaan.

      Tehoa sais olla vähän lisää. Virtalukko-ongelmaa esiintyy hapettumisen takia, jota vaihdetaan takuussa. Ei muuta vakavampaa ongelmaa. Kannattaa hommata kaatumaraudat , jos meinaa liukastella maastossa vaakatasossa, meinaan paisuntasäiliö/syyläri voi ottaa siipeensä.

      Pyörä kestää ainakin meikäläisen rääkin, mutta ei mikää at ole kuitenkaan.

    • Fundurospesialisti

      Näistä usein sanotaan, että pyörä nykii pintakaasulla, ja että se on yksisylinterisen ominaisuus tai saastenormien seuraus... Luonnollisesti uutena näissä ei mitään nykimisiä ole ollut. Jos kaikki on kunnossa, nykimistä ei yksinkertaisesti ole. Joten jos nykii, jossain on vikaa.

      • Lasse58

        Mikähän on alkuperäisen koiranluun pituus BMW650st.


    • Anonyymi

      Dildo!Se on DILDO!

    • Anonyymi

      Minulla on BMW G 650 vm 11. Rotax-Moottorilla. 90-100 km tunnissa on sopiva matkanopeus. Siitä nopeudesta on vielä varaa ohitellakkin tarpeen vaatiessa, pyörähän kulkee ohjekiirjan mukaan 165 km h. Puuduttava tärinä alkaa n. 105 km h vaiheilla.
      Bensiiniä menee vähimmillään 3,5 l sadalla jos nopeus pysyy satasen pinnassa.
      Enää ei kait tätä 650 mallia tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe