Miten te ehkäisette finnijäljet?
Siis mä en kertakaikkiaan ymmärrä mitä mä teen väärin! Mulla ilmestyy enimmäkseen poskiin ja leukaperiin muutamia finnejä joskus. Annan niiden kypsyä aikansa kunnes ne on selvästikin valmiita puristettavaksi ulos. Nyt päätin että en aio seuraavaa finniä puristaa ollenkaan vaan katson jos se lähtisi itsestään ja ei jättäisi jälkeäkään?
Pari viikkoa sitten iho oli paremman näköinen kuin nyt. Tuon parin viikon aikana mulla ilmestyi taas finnejä yksitellen poskiin ja leukaan. Ja aina kun yhden finnin olin saanut pois päiviltä niin seuraava teki tuloaan. Ja tällähetkellä ne finnien jättämät jäljet näyttää että mun poskessa olisi ollut jokin suurempikin finnisota meneillään. Ei ne muutamat finnit mua edes haittaa mutta niiden jättämät jäljet kyllä! Koska ne saa näyttämään että mulla olisi vähän pahempikin iho-ongelma. Tuntuu että en pääse ikinä eroon näistä jäljistä kun aina tulee lisää enemmän ja enemmän :(
Miten ehkäistä finnijäljet ???
3
365
Vastaukset
- Älä purista finnejä
Itselleni tulee myös näitä jälkiä / arpia, ja se johtuu juuri finnien puristelusta. Finnit pitäisi jättää rauhaan ja olla koskematta niihin, mutta joskus on vaan pakko puristaa kun finni puhkeaa vahingossa esim. naamaa pestessä.
Jos itse puristan finnin (mitä yritän nykyään välttää) pidän huolen että iho ja kädet ovat ehdottoman puhtaat. Puristan finnin "venyttämällä" ihoa varovasti finnin ympärillä. Puristamisen jälkeen painelen kohtaa paperinpalalla ja pyyhin kaiken töhnän pois. Lopuksi puhdistan kohdan kasvovedellä. Tällä videolla on yksi tapa puristaa finni mahdollisimman puhtaasti ja hellävaraisesti: http://www.youtube.com/watch?v=e1gLgGVFeNI
Itse jälkien hoitamiseen aion kokeilla sinkkivoidetta, jonka pitäisi auttaa myös punoituksen ehkäisemiseen. Myös sitruunamehu kuulemma toimii. Kannattaa googlailla näitä.
Aknen hoitoon olen tutkaillut sivua http://www.acne.org/ jolta löytyvä ohje aknen hoitoon "The Regimen" vaikuttaa tehokkaalta. Hoidossa käytetään mm. bentsyyliperoksidia, joka kuivattaa ja poistaa finnit.
Kannattaa hankkia mahdollisimman paljon tietoa eri sivuilta ja vertailla eri tuotteita, kun miettii ihonhoitoa ylipäätään. Ja pitää muistaa, että jokaisen iho ja keho on erilainen, ja siksi jollekin sopiva ihon- / aknenhoitotuote ei välttämättä sovi juuri sinulle. - Kääretorttu
Mutta jos finnin antaa vain olla niin ettei sitä purista ulos niin poistuukohan se itsestään vai jääköhän ihoon "muhimaan"? Kun joskus vain tuntuu että jo kehitys vaiheessakin (etenkin märkäfinnit) jäävät hetkeksi aikaa ihoon.
Oon itse yrittänyt käyttää mm. juuri sitä sitruunaa, sinkkivoidetta ja bio-oilia jälkien häivyttämiseen mutta ei mikään oikein tuntunut toimivalta tai sitten todennäköisesti käytin niitä liian vähän aikaa. Nykyään käytän Basiron voidetta finnin päälle ja se kyllä kuivattaa ja auttaa finniin mutta siitä huolimatta niitä jälkiä tulee vaikka finni olisikin kuivunut. Pitää opetella olemaan puristamatta niitä!- 20+19
Kyllä niitä jälkiä jää, vaikka tekisi mitä. Ihossa on ollut tulehdus, joten aika normaalia, että se ei lähe jälkiä jättämättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1283753Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.362444Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442088Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701031Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet101011- 45891
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen63866En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on31855- 43780
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies97762