Kapselikeitin, Nescafe?

Lasse95

Nyt näyttäis olevan melko halvalla noita masiinoita taas myynnissä. Onko tuo halvin versio mistään kotoisin, 44 eurolla irtois 79 euron keitin ja sitten toi toinen 49 eurolla missä normihinta on toista sataa euroa?? Kahvia menee niin vähän kotona että aamukahvi olisi tolla nopea pöräyttää aamukoomassa. Gigantissa oli moinen joskus samaan hintaan, mutta se loppu ennenku ehdin edes klikkaamaan verkkokaupan ostolinkkiä :/

http://tinyurl.com/kahvikonegusto

8

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lissu75

      Toi toiseksi halvin on noista ainakin tosi hyvä ostos tuohon hintaan. Kapseleitakin saa usein sittarista tarjoushinnoin. Suosittelen ehdottomasti hankkimaan, kätevä tavallisen keittimen ohella. Saa tosi nopeasti sumpit väännettyä!

    • Visukinttu

      Taitavat olla uusavuttomille ihmispoloisille tehtyjä nuo kapselikeittimet?

      Laitteen ostohinnalla ei ole mitään merkitystä siihen nähden, että kahvijauheesta saa maksaa moninkertaisen kilohinnan tavallisten 0,5 kg:n suodatinkahvipakkausten tarjoushintoihin verrattuna. Paahtimo ei tohdi edes suoraan ilmoittaa pakkauksessa olevan kahvin määrää grammoina – kertoo vain kapselien lukumäärän (16 kpl).

      Paahtimot ja kauppa ovat keksineet pyörän uudestaan ja vaikuttaa siltä, että joihinkin temppu tepsiikin, ihme kyllä!

      • Visukinttu

        Yksi kahvimitallinen (7–8 grammaa) tavallista suodatinjauhettua kahvia tuottaa yhden kahvikupillisen (1,25 dl) tavanomaista kahvia.

        Yksi 0,5 kg:n paketti Pauligin tummapaahtoista Presidenttiä maksoi joulun alla tarjouksessa 2,99 €. Tuon 8 gramman mukaan laskien paketillisesta tulee 62,5 kupillista ja kupilliseen tarvittavan kahvijauheen hinnaksi alle 5 senttiä.

        Pauligin Cupsolo-kapselien tyypillinen hinta lienee 5,90 € / 16 kpl. Laskimeni antaa yhden annoksen hinnaksi lähes 37 senttiä.

        Onko tuo ero yli seitsenkertainen vai enkö osaa laskea?


      • Visukinttu
        Visukinttu kirjoitti:

        Yksi kahvimitallinen (7–8 grammaa) tavallista suodatinjauhettua kahvia tuottaa yhden kahvikupillisen (1,25 dl) tavanomaista kahvia.

        Yksi 0,5 kg:n paketti Pauligin tummapaahtoista Presidenttiä maksoi joulun alla tarjouksessa 2,99 €. Tuon 8 gramman mukaan laskien paketillisesta tulee 62,5 kupillista ja kupilliseen tarvittavan kahvijauheen hinnaksi alle 5 senttiä.

        Pauligin Cupsolo-kapselien tyypillinen hinta lienee 5,90 € / 16 kpl. Laskimeni antaa yhden annoksen hinnaksi lähes 37 senttiä.

        Onko tuo ero yli seitsenkertainen vai enkö osaa laskea?

        Käväisin tässä välillä kaupassa ja vilkaisin samalla ohimennen Pauligin Cupsolo-kapselipakkausta. Kahvin määrä oli siinä ilmoitettu: 8,2 grammaa / kapseli. Ei siis mitenkään oleellisesti enemmän kuin ”irtokahvin” käyttösuositus 7–8 grammaa / kupillinen.

        Minä olen sen verran vanhanaikainen, että minusta tuollainen seitsenkertainen hintaero (vai onko se 700 %?) alkaa olla ihan merkittävää luokkaa ja kapselivehkeet saavat jäädä aivan toisten iloksi ja helpotukseksi (?). Minulle ei kiitos!


      • jarppa78h
        Visukinttu kirjoitti:

        Käväisin tässä välillä kaupassa ja vilkaisin samalla ohimennen Pauligin Cupsolo-kapselipakkausta. Kahvin määrä oli siinä ilmoitettu: 8,2 grammaa / kapseli. Ei siis mitenkään oleellisesti enemmän kuin ”irtokahvin” käyttösuositus 7–8 grammaa / kupillinen.

        Minä olen sen verran vanhanaikainen, että minusta tuollainen seitsenkertainen hintaero (vai onko se 700 %?) alkaa olla ihan merkittävää luokkaa ja kapselivehkeet saavat jäädä aivan toisten iloksi ja helpotukseksi (?). Minulle ei kiitos!

        Onha tuo ehdottoman hyvä laite aamuisin kun pitää pikaisesti ennen töihi lähtöä vääntää yksi kuppi sumppia. Suosittelen.


      • Visukinttu
        jarppa78h kirjoitti:

        Onha tuo ehdottoman hyvä laite aamuisin kun pitää pikaisesti ennen töihi lähtöä vääntää yksi kuppi sumppia. Suosittelen.

        Minä jaksan ja ehdin vääntää aamuisin 2 mukillista = 4 kupillista sumppia kahden hengen kuppikunnalleni. Jaksoin silloinkin, kun piti lähteä töihin. Tuo elämänvaihe päättyi kohdallamme vajaa vuosi sitten.

        Jos teen saman vuoden ajan jok'ikinen aamu ja käytän kahvijauhetta kerralla 4 × 8 = 32 grammaa, kuluu tavaraa vuodessa noin 11,7 kg eli 23,4 pakettia à 3 € (tarjoushinta). Vuoden aamukahvit maksavat minulle tuon mukaan 70,20 €.

        Jos tekisin saman määrän kahvia Cupsolo-napeista, menisi niitä vuodessa 1 460 kpl = 91 pakettia (à 16 kpl). Yksi paketti maksaa Pauligin verkkokaupassa 5,90 €. Vaikka niitä saisi jostain muualta tarjouksista vitosellakin, olisivat vuoden aamukahvikuluni 450 euron luokkaa.

        Kyllä minä tuolle erotukselle (lähes 400 € / vuosi) kummasti käyttöä keksin! Jos jollakulla on ylimääräistä rahaa kahvikapselien ylellisyyteen (lue: turhuuteen), niin omapa on asiansa.

        Tavallinen kahvinkeitin käynnistyy kuppikunnassamme yleensä vain kerran vuorokaudessa, aamukahvien tekaisemista varten. Päivällä turautan normaalisti pressot. Espressokahvini ostan kilon erissä papuina ja jauhan sähkömyllyllä itse – en niinkään säästö- vaan makusyistä.


      • rkkkki
        Visukinttu kirjoitti:

        Minä jaksan ja ehdin vääntää aamuisin 2 mukillista = 4 kupillista sumppia kahden hengen kuppikunnalleni. Jaksoin silloinkin, kun piti lähteä töihin. Tuo elämänvaihe päättyi kohdallamme vajaa vuosi sitten.

        Jos teen saman vuoden ajan jok'ikinen aamu ja käytän kahvijauhetta kerralla 4 × 8 = 32 grammaa, kuluu tavaraa vuodessa noin 11,7 kg eli 23,4 pakettia à 3 € (tarjoushinta). Vuoden aamukahvit maksavat minulle tuon mukaan 70,20 €.

        Jos tekisin saman määrän kahvia Cupsolo-napeista, menisi niitä vuodessa 1 460 kpl = 91 pakettia (à 16 kpl). Yksi paketti maksaa Pauligin verkkokaupassa 5,90 €. Vaikka niitä saisi jostain muualta tarjouksista vitosellakin, olisivat vuoden aamukahvikuluni 450 euron luokkaa.

        Kyllä minä tuolle erotukselle (lähes 400 € / vuosi) kummasti käyttöä keksin! Jos jollakulla on ylimääräistä rahaa kahvikapselien ylellisyyteen (lue: turhuuteen), niin omapa on asiansa.

        Tavallinen kahvinkeitin käynnistyy kuppikunnassamme yleensä vain kerran vuorokaudessa, aamukahvien tekaisemista varten. Päivällä turautan normaalisti pressot. Espressokahvini ostan kilon erissä papuina ja jauhan sähkömyllyllä itse – en niinkään säästö- vaan makusyistä.

        Itekin seitsemältä aamulla voin tehdä vaikk englantilaisen aamiaisen. Neljältä yöllä taas toi keitin on mainio. Siinä koomassa nopeus jaja helppous ratkaisee.


    • nanna2

      Eipä noilla keittimillä olekaan tarkoitus keittää joka päivä montaa kupillista kahvia, vaan nimenomaan niillä saa keitettyjä erilaisia erikoiskahveja - silloin tällöin.
      Jos joskus tekee mieli esimerkiksi mochaa tai latte machiatoa, niin kyllä tuo kapseli on paljon halvempi vaihtoehto kuin 4-5€ kahvilasta haettuna.
      Itsekin satuin koneen ostamaan vain siksi, että sain tarjouksena itse laitteen 10 pakettia kapseleita hintaan 53€. Ei paljoa kirpaissut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1762
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1758
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1241
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1067
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe