Outo polven ja nivusen kipu

polvinivusvaivainen

Mikä polvessa on vikana, kun on sisäsyrjältä ja polven päältä kipeä sekä nivunen? Polvi naksuu oudosti. Ei voi mennä polvilleen, koukistaa kovin kauaa->polvi tulee tosi kipeäksi ja tulee paineentunne. Lisäksi kun istun jonkin aikaa, tulee yhteisoire-> polvi sekä nivunen kipeytyy ja olo on tukala. Asentoa on vaihdettava pikaiseen. Lisäksi polvi ei tykkää kiertoliikkeistä. Ja jos rasitan enemmän, niin polvesta tulee epävarma ja tuntuu ettei se pidä kunnolla. Mikä vaiva tekee tällaisen yhteisoireen polven ja nivusen välillä? Polvi ei tottele kunnolla, jos istun ja siitä nostan jalkaa normisti ylös, jalka ei nouse kuin ihan pikkuisen. Ja jos seison ja koukistan jalkaa taaksepäin ns. kantapäätä peppuun, niin jalka ei siinäkään tottele kunnola ja koukistuu hyvin vähäsen...

5

4886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ginochhio

      Juuri ajattelin kirjoittaa tänne omista polivoireistani, jotka ovat hiukan samanlaiset kuin sinulle. Tosin mulla ei ole nivusessa mitään vaivaa :) Mulla on muutama vuosi sitten leikattu repeytynyt eturistiside. Silloin vamma tuli urheillessa. Polvi turposi oli kipeä takaa povitaipeesta ja pohjeluusta ja polven ulkosyrjästä, myöhemmin myös sisäsyrjästä. Polvi oli hutera ja väsynyt. Varsinaisesti se petti vain pari kertaa. Viittaisivatko sinun oireesi tuohon samaan?

      Minulla on siis leikkauksesta kulunut nyt pari vuotta. Polvi on ok, mutta ei aivan entisensä tietenkään. Viikko sitten treenatessa (tennistä) polvi kipeytyi. Se on kipeä polven päältä, sisäsyrjältä, ulkosyrjältä. Kävellessä tulee yllättäviä vihlaisuja. Polvi tuntuu voimattomalta ja jotenkin ahtaalta. Etureiden alaosan lihas tuntuu voimattomalta. Polvi rutisee ja naksuu kävellessä. Ei kai taas ole joku ristiside repeytynyt? Olisiko kyse rasitusvammasta? JOtain muuta? Lääkärit eivät koskaan osaa sanoa mitään ja magneettikuvaukset maksavat maltaita ja julkisella niitä saa sitten jonottaa puoli vuotta.

      • polvinivusvaivainen

        Mun polvi ei turvonnut missän vaiheessa, enkä varsinaisesti sitä loukannut. Normaali pyöräilyssä vaan kävi niin. Mun polvi ei ole kipeä takaa polvitaipeesta. Polvi on hutera, ja kipeä.... Polvelle käy näin: rasituksessa ensin kipeytyy nivunen, hetken päästä polven sisäsivulta ottaa tosi kipeää, kuin puukkoa työnnettäisiin. Polvesta tulee kankea/kipeä. Nyt muutamien kertojen jälkeen olen tajunnut,ettei sitä siinä tilassa kannata koukistaa. Silloin sieltä kuuluu napsahdus/paukahdus ja sitten se on sairaankipeä viikkoja, eikä sillä tee mieli astua. Ja yöt on hankalia. Ja silloin se ei kestä minkäänlaisia ylimääräisiä liikkeitä. Kun se siitä taas rauhoituu, niin sitten voi kävellä lähes normaalosti. Ja rasituksen jälkeen erityisesti on hutera, siihen ei voi luottaa. Ja mun etureiden alaosan lihakseen on alkanut kehittyä jonkinlainen kovettuma/patti. Liekö sen seurauksena, kun en voi polvea kunnolla käyttää, On rasittava vaiva. Viikon sisällä magneettikuvaan.


    • ginocchio

      Polvinivusvaivainen, tarkoititko, että sun polvitaive on kipeä? Oletko siis satuttanut polvesi jossain tai edes yllättäen vääntänyt sitä tai onko se kipeytynyt kiertoliikkeessä? Kuulostaa aivan eturistisidevammalta. Jos on ja jos leikataan, kestää toipuminen pitkään. Kannattaa ottaa kuntoutusliikkeet ja ohjeet tosissaan.

      • polvinivusvaivainen

        Lue tuosta yläpuolelta ;) Ei polvitaive ei ole kipeä. Mielenkiinnolla odotan pääsyä magneettikuviin. Sillä tuo on ärsyttävä riesa. Ja rajaa kaikenlaista liikkumista. Joka kerta se kipeytyy.... en vaan ymmärrä kun lääkäri on veikannut kierukan sanka repeämää, niin miten kummassa sillä on vaikutusta nivuseen. Aina ensin nivunen kipeytyy ja siitä se sitten taas lähtee..... Eikä se välilläkään silti ole kunnossa. Sitä pitää joka ikinen hetki varoa, tai sitten saa kärsiä.... ;(


      • Anonyymi
        polvinivusvaivainen kirjoitti:

        Lue tuosta yläpuolelta ;) Ei polvitaive ei ole kipeä. Mielenkiinnolla odotan pääsyä magneettikuviin. Sillä tuo on ärsyttävä riesa. Ja rajaa kaikenlaista liikkumista. Joka kerta se kipeytyy.... en vaan ymmärrä kun lääkäri on veikannut kierukan sanka repeämää, niin miten kummassa sillä on vaikutusta nivuseen. Aina ensin nivunen kipeytyy ja siitä se sitten taas lähtee..... Eikä se välilläkään silti ole kunnossa. Sitä pitää joka ikinen hetki varoa, tai sitten saa kärsiä.... ;(

        Tämä on vanha ketju, mutta huomasin tämän ja oireeni ovat samanlaiset kuin kysyjällä. Minulla oli kivut jo tosi pienet , mutta menin muutama päivä sitten hierojalle joka opiskelee osteopaatiksi ja hän manipuloi jalkaa niin että taivutti kyljelläni maaten jalkaa suoraan taaksepäin aika kovalla voimalla ja mm selälläni maaten polvi oli koukussa sivulle päin ja hän painoi sitä alaspäin sivulle ja käski nostaa polvea ylöspäin. Minulla on polvesta useita vuosia sitten hajonnut kierukka , mutta en ymmärrä mitä tuossa käsittelyssä on voinut tapahtua. Kellään kokemusta vastaavasta sattumalta ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe