Käyttöautoksi? Eli maksaako tuon korjaaminen paljon ja kestääkö yleensäkkään käytössä? Ei ole rahaa korjailla pahemmin joten pitäs saaha laadukas uusi auto alle. Onko dacia hyvä ajaa? Entäs pärjääkö niillä talvella? Entäs meluisuus??
Sopisiko dacia tälläselle vähävaraiselle perheelle?
116
2137
Vastaukset
- pettynyt dacisti
No mitä halvalla saa?ranskalaisten laatu, kuraa.ei ranskalaisia automerkkejä saa edes viedä jenkkeihin.0,9-1,5 litranen kone ei ole mikään vääntävä vetojuhta paitsi dacia fanaatikkojen mielestä.sade kelin surma, pakkasella pakastin.muotoilu, hirveä.ei köyhän kannata halpaa ostaa.muilla merkeilläkin halpiksia ja parempia, moottorilta ja muotoilulta.
- taas metsään
Kyllä niitä saa viedä. Sen sijaan useimpia jenkkejä ei enää tuoda Suomeen, Chevroletkin taitaa olla nykyään Korealainen. Kai siihenkin joku syy on, miksi jenkkimallien tuonti on jotain Jeepiä lukuunottamatta tyrehtynyt.
Mitä tulee 0,9 - 1,5 litraisiin moottoreihin, herää tälle vuosituhannelle. Oletko kuullut sanaa downsizing?? Jos et, pyydäppä isääsi suomentamaan.
0,9 -1,5 litrainen kone on vääntävä vetojuhta mm. TM:n, Tuulilasin ja monien muidenkin mielestä, jotka sellaisia oikeasti pääsevät ajamaan. Dacian 1,2 litrainen tce vääntää helposti enemmän kuin normaalit kaksilitraiset ja 2000 kierrosta alempaa.
Joku muuten uhmaa kieltolakia ranskalaisista autoista:
http://www.renaultusa.com/ - kol, kol, kal ja kal....
taas metsään kirjoitti:
Kyllä niitä saa viedä. Sen sijaan useimpia jenkkejä ei enää tuoda Suomeen, Chevroletkin taitaa olla nykyään Korealainen. Kai siihenkin joku syy on, miksi jenkkimallien tuonti on jotain Jeepiä lukuunottamatta tyrehtynyt.
Mitä tulee 0,9 - 1,5 litraisiin moottoreihin, herää tälle vuosituhannelle. Oletko kuullut sanaa downsizing?? Jos et, pyydäppä isääsi suomentamaan.
0,9 -1,5 litrainen kone on vääntävä vetojuhta mm. TM:n, Tuulilasin ja monien muidenkin mielestä, jotka sellaisia oikeasti pääsevät ajamaan. Dacian 1,2 litrainen tce vääntää helposti enemmän kuin normaalit kaksilitraiset ja 2000 kierrosta alempaa.
Joku muuten uhmaa kieltolakia ranskalaisista autoista:
http://www.renaultusa.com/Kilin, kolin ja kalin.puts, päts ja köh.siinä 0,9 kolmipyttysen rellun käyntiääni...
- Etpä ole kuullut
kol, kol, kal ja kal.... kirjoitti:
Kilin, kolin ja kalin.puts, päts ja köh.siinä 0,9 kolmipyttysen rellun käyntiääni...
Siinäkin arvailusi menee vikaan. Tasapainoakselilla varustetut rivikolmoset käyvät tyhjäkäyntiä lukuunottamatta jopa tasaisemmin kuin esim. nelipyttyiset moottorit. Yleisesti kolmisylinterisen moottorin ääntä pidetään erittäin hyväksyttävänä, koska etenkin reippaamilla kierroksilla se muistuttaa hiukan rivikuutosen sporttista hurinaa.
Hyvänä esimerkkinä on esimerkiksi moottoripyörämaailman testit: rivikolmosilla varustetut Triumphit erottuvat muista ja saavat aina kasan plussia nimenomaan upeasta käyntiäänestä.
En tiedä ketään, jonka suuta kolmisylinterisen moottorin hauska ja ärhäkkä käyntiääni ei saisi maireaan hymyyn. - UuttaPutkeen...
Edullinen, simppeli, ja alhainen hinta päämääränä tehdessä ollut. Mutta kuitenkin uutta tekniikkaa, ja kun tietää miten paljon autot ovat kehittyneet viimeisten vuosien aikana, niin varmasti parempi kuin mikä tahansa > 5v tapaus. Saat uuden auton uuden auton takuulla, joten ei ole samanlaista riskiä kuten käytetyn kanssa aina on. Toki useimmiten ongelmatonta, mutta joskus sitten kun se huono tuuri käy, niin ...
- mopedi se on
kol, kol, kal ja kal.... kirjoitti:
Kilin, kolin ja kalin.puts, päts ja köh.siinä 0,9 kolmipyttysen rellun käyntiääni...
0,9 litrasella dacialla kannatta välttää ohitusta viimeiseen asti, todella ponneton.
- Anonyymi
Höpö höpö
- Anonyymi
taas metsään kirjoitti:
Kyllä niitä saa viedä. Sen sijaan useimpia jenkkejä ei enää tuoda Suomeen, Chevroletkin taitaa olla nykyään Korealainen. Kai siihenkin joku syy on, miksi jenkkimallien tuonti on jotain Jeepiä lukuunottamatta tyrehtynyt.
Mitä tulee 0,9 - 1,5 litraisiin moottoreihin, herää tälle vuosituhannelle. Oletko kuullut sanaa downsizing?? Jos et, pyydäppä isääsi suomentamaan.
0,9 -1,5 litrainen kone on vääntävä vetojuhta mm. TM:n, Tuulilasin ja monien muidenkin mielestä, jotka sellaisia oikeasti pääsevät ajamaan. Dacian 1,2 litrainen tce vääntää helposti enemmän kuin normaalit kaksilitraiset ja 2000 kierrosta alempaa.
Joku muuten uhmaa kieltolakia ranskalaisista autoista:
http://www.renaultusa.com/Odotan että tämä downsizing tulisi moottoripyöriinkin, että olisi taas niitä mukavia 250- ja 350cc näppäriä prätkiä. Mutta ei, kun aina vaan isompia koneita niissä.
- järki käteen
Jos mietti asiaa takuun kannalta, ja sen, että auto on UUSI, jonka penkeillä ei ole vielä kukaan helmut piereskellyt, saatikka mittaria ruuvaillut, niin itse valitsisin nelivetoisen dacian. Pärjää varmasti talvella. Ja jos hajoaa, niin sen kun vie pajalle, ja sanoo että laittakaa kuntoon. Ei tarvitse esimerkiksi tällä suoli24 palstalla kysellä varaosa hintoja, tai että mistä sais halvemmalla, kun 250 000km ajettuun "premiumiini" maksaa motti 10 000e......
ajettavuus ja meluisuus selviää koeajamalla kyseinen auto.
ps. Mulla ei ole daciaa, mutta seuraavaksi takuun alaiseksi autoksi voi hyvinkin olla.- dusteristi
Ei kannata liikaa odottaa ajettavuudelta ja hiljaisuudelta.se ei mielestäni ole mikään pitkän matkan auto ajettavuudelta ja melutasoltaan.perus lähi ajot, eikä paras vetämisessä.1,5 tiisseli ei kuitenkaan ole mikään hirmu.pientä kärriä, pienellä kuormalla menee.vaunu tai isokuormainen kärri ei toimi, paukut loppuu vaan yksinkertaisesti.neliveto mukana, ei sillä kuitenkaan voi ryvetä itseään booriin tai nakeliin.moottorin teho rajoittaa kuitenkin.perus auto, ei kannata luulla liikoja.
- viisari kaakossa
dusteristi kirjoitti:
Ei kannata liikaa odottaa ajettavuudelta ja hiljaisuudelta.se ei mielestäni ole mikään pitkän matkan auto ajettavuudelta ja melutasoltaan.perus lähi ajot, eikä paras vetämisessä.1,5 tiisseli ei kuitenkaan ole mikään hirmu.pientä kärriä, pienellä kuormalla menee.vaunu tai isokuormainen kärri ei toimi, paukut loppuu vaan yksinkertaisesti.neliveto mukana, ei sillä kuitenkaan voi ryvetä itseään booriin tai nakeliin.moottorin teho rajoittaa kuitenkin.perus auto, ei kannata luulla liikoja.
Näissä pienitehoisissa autoissa on vakiovarusteena vaihdelaatikko ja vieläpä hyvin toimiva sellainen (ei dsg). Olen vetänyt 66 kW/90 hv tehoisella autolla asuntovaunua lukuisia vuosia eikä siinä ilmennyt mitään ongelmia. Rekkojen vauhdissa pysy ihan hyvin eikä kovempaa saa lain mukaan ajaakaan . Kiihtyminen on hidasta, mutta vauhtii päästyä matkanteko sujuu ihan hyvin tuolla 5-vaihteisella. Nelosella menee koko ajan ja isoimmissa mäissä kun laittaa 3 sisään jo ajoissa, niin vauhti ei siitä laannu. Mäessä ja vastatuulessa vaan joutuu pitämään pedaalia pohjassa, mutta ei kone siitä pahaa tykkää.
Putket vaan puhdistuu kunnolla, kun pakari on puoliväliin punainen. - kauhottava
viisari kaakossa kirjoitti:
Näissä pienitehoisissa autoissa on vakiovarusteena vaihdelaatikko ja vieläpä hyvin toimiva sellainen (ei dsg). Olen vetänyt 66 kW/90 hv tehoisella autolla asuntovaunua lukuisia vuosia eikä siinä ilmennyt mitään ongelmia. Rekkojen vauhdissa pysy ihan hyvin eikä kovempaa saa lain mukaan ajaakaan . Kiihtyminen on hidasta, mutta vauhtii päästyä matkanteko sujuu ihan hyvin tuolla 5-vaihteisella. Nelosella menee koko ajan ja isoimmissa mäissä kun laittaa 3 sisään jo ajoissa, niin vauhti ei siitä laannu. Mäessä ja vastatuulessa vaan joutuu pitämään pedaalia pohjassa, mutta ei kone siitä pahaa tykkää.
Putket vaan puhdistuu kunnolla, kun pakari on puoliväliin punainen.Eli daciaa pitää siis kauhoa kuin jyry sisua aikanaan.muu ei kiihdy kuin kuski.
- Guashqai
kauhottava kirjoitti:
Eli daciaa pitää siis kauhoa kuin jyry sisua aikanaan.muu ei kiihdy kuin kuski.
Daciaa tai Nissania, molemmissahan on sama 1.5dci nokalla.
- Mersuissa soppakauha
Guashqai kirjoitti:
Daciaa tai Nissania, molemmissahan on sama 1.5dci nokalla.
Ja A -sekä B-sarjan , CLA -sekä Citan Mersuissakin ilmeisesti sama kauhominen jatkuu tämän Rellun 1,5 dci:n takia.
- 440
Dacia on luja käyttöauto ja tekniikka toimii takuu varmasti. Viileys talvella on suurin "vika".
- Vai mitä
Niin, eikös Afrikassa ole lähes aina kesäkelit?
- 19+4
Älä kuule tuhlaa vähiä rahojasi autoon. Osta mielummin lapsillesi ruokaa. Muutoin ei niillä aivot kehity vaan jäävät yhtä köyhiksi kuin isänsä.
- lääke
Itse voisit kokeilla käydä vaikka kallonkutistajalla tai vaikka psykoterapiassa. En kuitenkaan usko näin vakavassa tapauksessa niistä olevan sinulle hyötyä, osta siis bepanthenia
- meneppä kouluun
Uusi Dacia ei sovi vähävaraiselle, koska sen hankkiminen uutena maksaa n.14-25 th euroa, mallista ja varusteista riippuen. Sekin on erittäin paljon rahaa ns. vähävaraiselle ja parikymmentä tonnia on hyvin paljon rahaa itseasiassa kenelle tahansa normaali työtä tekevälle.
Vähävaraisille sopii joku vanha katsastettu pieni ritsa nettiauton loputtomasta valikoimasta. Tosin autoon, jolla edes jotenkin pystyy ajamaan, uppoaa helposti 800 - 1000 euroa. Sekin on suuri summa ihmiselle, jolla ei ole kuin perustoimeentulo tai vastaava. Mietippä omalle kohdallesi. Mistä esimerkiksi sinä saisit yhtäkkiä tonnin omaan autoon muualta kuin isältäsi lainaamalla.
Sinäänsä muihin kysymyksiisi voi vastata "kyllä". No jaa, diesel-mallit ovat talvella hitaasti lämpiäviä.- P S A
P S A=Paskan Saat Aina.
- vaikea sanoa
P S A kirjoitti:
P S A=Paskan Saat Aina.
Jaa-a, empä tiedä PSA-yhtymän autoista, kun Dacia ei siihen konserniin kuulu. Mutta kuuleman mukaan ovat jo laadultaan parempia kuin monet Saksalaiset.
Ja jos dieseleistä puhutaan, lienee 1/3 eurooppalaisista dieselautoista, jonka nokalla on merkistä riippumatta psa:n diesel. Sitten on 1/3 Rellun dieselillä ja loput on joitain muita, VW:n yms.
Avaatpa Citikan, Pösön, Mazdan, Fordin, Volvon tai monen monituisen muun auton konepellin, siellä voi majailla PSA:n 1,6 litrainen Hdi. - syltty tehdas
vaikea sanoa kirjoitti:
Jaa-a, empä tiedä PSA-yhtymän autoista, kun Dacia ei siihen konserniin kuulu. Mutta kuuleman mukaan ovat jo laadultaan parempia kuin monet Saksalaiset.
Ja jos dieseleistä puhutaan, lienee 1/3 eurooppalaisista dieselautoista, jonka nokalla on merkistä riippumatta psa:n diesel. Sitten on 1/3 Rellun dieselillä ja loput on joitain muita, VW:n yms.
Avaatpa Citikan, Pösön, Mazdan, Fordin, Volvon tai monen monituisen muun auton konepellin, siellä voi majailla PSA:n 1,6 litrainen Hdi.Koitappa nyt päättää kuuluuko vai ei.renault duster ilmeisesti uudenkaupungin tehtaalta.voi teitä ranskalais fanaatikkoja, mitään vikaa ei ranskalaisissa.kaikki muut pommeja.
- psa-test
P S A kirjoitti:
P S A=Paskan Saat Aina.
Siis tarkoittaa eri asiaa kun oma sairausluokituksesi
- P S A
psa-test kirjoitti:
Siis tarkoittaa eri asiaa kun oma sairausluokituksesi
P S A-test=Paskan Saat Aina testi.Kannattaisi uskoa jo ettei kannata edes testata tuon konsernin tuottamuksia.
- ei se mitään
P S A kirjoitti:
P S A-test=Paskan Saat Aina testi.Kannattaisi uskoa jo ettei kannata edes testata tuon konsernin tuottamuksia.
Sinä et jymmärrä
- kirjoitus heikkoa
syltty tehdas kirjoitti:
Koitappa nyt päättää kuuluuko vai ei.renault duster ilmeisesti uudenkaupungin tehtaalta.voi teitä ranskalais fanaatikkoja, mitään vikaa ei ranskalaisissa.kaikki muut pommeja.
Äläpä hermostu, vaikka kokoa-ajan arvailusi menee mönkään. Täällä ei kukaan muu kuin sinä ole liittänyt PSA-konsernia Dacian takana olevaan Renault-Nissan yhtymään. Katsos, kun sama valmistusmaa ei automaattisesti tarkoita, että autot kuuluisivat samaan valmistuskonserniin. Loogiikallasi imeisesti luulet, että BMW:kin kuuluu VW-groupiin, kun ovat kumpikin saksalaisia merkkejä.
Renault/Dacia Duster ei tule Uudenkaupungin tehtaalta, A-sarjan Mersua sen sijaan on siellä tuotettu. Sen verran lähelle uudenkaupungin valmistuslinjat pääsevät Rellua, että siellä on saatettu dieselmoottorisella versiolla varustetun tilaajan A-sarjalaisen nokalle asennella Renaultin 1,5 dci moottoreita.
Oletko muuten ollut humalassa viestiä kirjoittaessasi? - Anonyymi
Myö ajelin kolmekymppiseksi asti alle 500€ autoilla. Nyt viimein parin tonnin autoon päässyt. Mikään muu ei muuttunut paitsi kulutus on huomattavasti pienempi.
- olet idiotti..
Miten niin ei kannata? Koeajo ei yleensäkään maksa kuin vaivan.
- P S A
Vaivan maksukin liikaa...
- valintoja...
Ostan mielummin 900 000tkm ajetun -84:n mersun, johon joutuu uusimaan moottorin a la 10 000e, kuin uuden kolmen vuoden takuulla olevan dacian, jonka kuitenkin vaihdan uuteen kolmen vuoden päästä......
- ziljonistejä dacistit
On pojilla kalliit vaihtomoottorit.onneksi daciat on ilmaisia hankinnaltaan ja kaikilta käyttö kuluiltaan.eikä koskaan mitään vikaa myöskään tule.eikä kilometrit kerry mittariin.ziljoonan saa vaihdossa uuteen daciaan ym.
- Arvailut jatkuu??
ziljonistejä dacistit kirjoitti:
On pojilla kalliit vaihtomoottorit.onneksi daciat on ilmaisia hankinnaltaan ja kaikilta käyttö kuluiltaan.eikä koskaan mitään vikaa myöskään tule.eikä kilometrit kerry mittariin.ziljoonan saa vaihdossa uuteen daciaan ym.
3 vuotta uuteen Daciaan ei vaihtomoottori maksa pätkääkään. Eikä myöskään muiden vikojen korjaus, kun niissä on nääs se takuu.
Mitä hintaan tulee, eivät ole uutena ilmaisia mutta edullisia kylläkin. Vaihtoarvosta on vaikea sanoa mitään, kun vasta nyt ensimmäiset Suomessa myydyt Daciat alkavat olla vaihtoiässä, autokanta vielä suht pieni, niinpä selvää kuvaa ei ole muodostunut, mutta ainakin Duster vaikuttaisi pitävän arvonsa kohtuu hyvin.
Takuukin on vasta loppumassa ensimmäisistä Dacioista, joten näinollen käyttökulut korjaustenkin suhteen ovat vielä täysin arvoitus.
Huollot eivät ole ilmaisia tietenkään, eikä niihin menevä polttoaine. Kai sen nyt jokainen tietää.
- miljonaari
Samoin. 1miljuuna ajettu taxi-mersu on hyvä valinta.
Ei tarvi kuin ajaa jos auton saa käyntiin.
Helposti ajaa toisen miljoonan kun ensin korjaa miijoonalla.- mahtava tatsia
Mä ostan uuden dasian, en koskaan aja talvella kun se ei käynnisty.se on myös talvella todella kylmä, siitähän me tykkäämme.kesällä voin ajan aurinkoisella ilmalla, sateella sammuu.naapuritkaan ei tule kateelliseksi kun on niin ruma, eikä varkaatkaan huoli.ei paljon kilometrit kerry kun niin vähän voi ajaa.
- hepskukkuu
mahtava tatsia kirjoitti:
Mä ostan uuden dasian, en koskaan aja talvella kun se ei käynnisty.se on myös talvella todella kylmä, siitähän me tykkäämme.kesällä voin ajan aurinkoisella ilmalla, sateella sammuu.naapuritkaan ei tule kateelliseksi kun on niin ruma, eikä varkaatkaan huoli.ei paljon kilometrit kerry kun niin vähän voi ajaa.
Tohon hölynpölyyn et usko itsekkään. oletko kenties sama kirjoittaja jolla menee Renault7nissan ja PSA-konsernit sekaisin??
- eiskallt modelle
mahtava tatsia kirjoitti:
Mä ostan uuden dasian, en koskaan aja talvella kun se ei käynnisty.se on myös talvella todella kylmä, siitähän me tykkäämme.kesällä voin ajan aurinkoisella ilmalla, sateella sammuu.naapuritkaan ei tule kateelliseksi kun on niin ruma, eikä varkaatkaan huoli.ei paljon kilometrit kerry kun niin vähän voi ajaa.
Kyllä ne talvella todella kylmät autot valmistetaan Wolfsburgissa.
- dusteristi
eiskallt modelle kirjoitti:
Kyllä ne talvella todella kylmät autot valmistetaan Wolfsburgissa.
Kyllä minun dusterissa joutuu käyttämään maski peittoa.ei muuten saavuta moottori oikeaa lämpötilaa ja kabiini kylmä.mietityttää mihin maihin nämä on suunniteltu.aikaisemmissa autoissa en joutunut koskaan käyttämään maski peittoa.
- valitettavasti totta
dusteristi kirjoitti:
Kyllä minun dusterissa joutuu käyttämään maski peittoa.ei muuten saavuta moottori oikeaa lämpötilaa ja kabiini kylmä.mietityttää mihin maihin nämä on suunniteltu.aikaisemmissa autoissa en joutunut koskaan käyttämään maski peittoa.
Aika monessa nykyautossa, etenkin dieseleissäja pikkuturboissa joutuu valitettavasti vähäisen lämmöntuoton takia käyttämään maskipeittoa. Tämän näkee helposti kun pakkaset alkavat, maskinsuojia on niin Mersuissa, Toyotissa kuin Dacioissakin.
Joissain uusissa autoissa tuo riesa on ratkaistu etusäleikköön integroidulla sähköisellä ratkaisulla, joka on periaatteessa aivan sama asia vähän hienompana toteutuksena.
Yleisestiottaen Pohjoismaat on niin pieni markkina-alue, ettei valmistajat juurikaan kiinnostu meidän talviongelmista. Luin juuri jostain, että Dusteria on tuotettu ensiesittelystään lähtien noin puolimiljona kappaletta. Vertailun vuoksi sanottakoon, että Suomen teillä niistä liikkuu reilu tuhat yksilöä ja kenties Ruotsissa toinen mokoma. Siitä voi päätellä, kiinostaako valmistajaa pureutua 25 asteen pakkasilla ilmeneviin ongelmiin kovin tarmokkaasti.
Dusterin päämarkkina-alueet ovat Keski-Euroopassa, Itä-Euroopassa ja myös Intiassa. Venäjälläkin tuo on suosittu malli, mutta ei sielläkään huippupakkasia ole kuin pohjoisimmissa osissa. Suurin osa Venäjää on keskilauhkeaa pustaa, jossa Dusterin normaali lämmötuotto riittänee asiakkaille....
Sitten on tietenkin ne muutamat automallit, joissa peittoa tuli käyttää huohottimen jäätymisvaaran takia. Ne mallit tosin alkavat olla menneisyyttä. - dusteristi
valitettavasti totta kirjoitti:
Aika monessa nykyautossa, etenkin dieseleissäja pikkuturboissa joutuu valitettavasti vähäisen lämmöntuoton takia käyttämään maskipeittoa. Tämän näkee helposti kun pakkaset alkavat, maskinsuojia on niin Mersuissa, Toyotissa kuin Dacioissakin.
Joissain uusissa autoissa tuo riesa on ratkaistu etusäleikköön integroidulla sähköisellä ratkaisulla, joka on periaatteessa aivan sama asia vähän hienompana toteutuksena.
Yleisestiottaen Pohjoismaat on niin pieni markkina-alue, ettei valmistajat juurikaan kiinnostu meidän talviongelmista. Luin juuri jostain, että Dusteria on tuotettu ensiesittelystään lähtien noin puolimiljona kappaletta. Vertailun vuoksi sanottakoon, että Suomen teillä niistä liikkuu reilu tuhat yksilöä ja kenties Ruotsissa toinen mokoma. Siitä voi päätellä, kiinostaako valmistajaa pureutua 25 asteen pakkasilla ilmeneviin ongelmiin kovin tarmokkaasti.
Dusterin päämarkkina-alueet ovat Keski-Euroopassa, Itä-Euroopassa ja myös Intiassa. Venäjälläkin tuo on suosittu malli, mutta ei sielläkään huippupakkasia ole kuin pohjoisimmissa osissa. Suurin osa Venäjää on keskilauhkeaa pustaa, jossa Dusterin normaali lämmötuotto riittänee asiakkaille....
Sitten on tietenkin ne muutamat automallit, joissa peittoa tuli käyttää huohottimen jäätymisvaaran takia. Ne mallit tosin alkavat olla menneisyyttä.Edellinen autoni oli vm.2005 bmw 540 diesel ei mitään lämmön vajaus ongelmia, eikä ollut hondassakaan.joten pohjoisen kelin autoon siirryttävä taas.
- jep
dusteristi kirjoitti:
Edellinen autoni oli vm.2005 bmw 540 diesel ei mitään lämmön vajaus ongelmia, eikä ollut hondassakaan.joten pohjoisen kelin autoon siirryttävä taas.
Ihan kunnioitettavaa ennakkoluulottomuutta, kun hemmo joka on aiemmin ajellut 540:llä luxus-Bemarilla on päättänyt siirtyä Dacian kuljettajaksi!!
Harmi että jouduit pettymään lämmöntuoton suhteen, kait se on sinun siirryttävä takaisin 5-sarjan diesel-Bemareihin. Muista että ainakin uuteen isoon diesel-5-satkuun vaihtaessasi väliraha dusterista on luokkaa 60 - 70 tuhatta euroa. - dusteristi
jep kirjoitti:
Ihan kunnioitettavaa ennakkoluulottomuutta, kun hemmo joka on aiemmin ajellut 540:llä luxus-Bemarilla on päättänyt siirtyä Dacian kuljettajaksi!!
Harmi että jouduit pettymään lämmöntuoton suhteen, kait se on sinun siirryttävä takaisin 5-sarjan diesel-Bemareihin. Muista että ainakin uuteen isoon diesel-5-satkuun vaihtaessasi väliraha dusterista on luokkaa 60 - 70 tuhatta euroa.Empä ole väittänyt että olisin kyseisen auton omistanut uutena, autoja kun voi ostaa käytettynä.Älä turhaan ala keuhkota asiasta josta et tiedä mitään.
- 130cab
dusteristi kirjoitti:
Edellinen autoni oli vm.2005 bmw 540 diesel ei mitään lämmön vajaus ongelmia, eikä ollut hondassakaan.joten pohjoisen kelin autoon siirryttävä taas.
Eihän tuollIaista bemari ole edes tehty.
- tuonti auto
130cab kirjoitti:
Eihän tuollIaista bemari ole edes tehty.
Saksasta saa hakemalla...
- Tyhmyys taas
dusteristi kirjoitti:
Empä ole väittänyt että olisin kyseisen auton omistanut uutena, autoja kun voi ostaa käytettynä.Älä turhaan ala keuhkota asiasta josta et tiedä mitään.
Oliko siinä Bemarissa se kuulu automaatti-ilmastointi, jota pitää osata käyttää ja ränklätä kuin manuaali-ilmastointia konsanaan. Entä oliko se PSA-konsernin valmistama BMW??
Sen toki tiedän, ettei 540 dieseliä ole olemassakaan. Oletko nyt aivan varma minkä värisestä letkusta tankkasit mielikuvitus-Bemariisi?? - taas tyhmiä olette
Tyhmyys taas kirjoitti:
Oliko siinä Bemarissa se kuulu automaatti-ilmastointi, jota pitää osata käyttää ja ränklätä kuin manuaali-ilmastointia konsanaan. Entä oliko se PSA-konsernin valmistama BMW??
Sen toki tiedän, ettei 540 dieseliä ole olemassakaan. Oletko nyt aivan varma minkä värisestä letkusta tankkasit mielikuvitus-Bemariisi??Kyllä on dacia autoilijat tyhmiä, nielevät kaiken paskan mitä joku kirjoittaa....Niin, mietippä mihin numeroon asti 5 sarjan saksalaista BMW on tehty.
Ranskalainen BMW, luuletko että joku ostaa paskan saat aina konsernin auton?Ai niin sehän on mielikuvituksen tuotetta että niissä olisi vikaa, hengen vaikka viette jos joku kasvotusten niin väittää. - Et taaskaan tiedä
taas tyhmiä olette kirjoitti:
Kyllä on dacia autoilijat tyhmiä, nielevät kaiken paskan mitä joku kirjoittaa....Niin, mietippä mihin numeroon asti 5 sarjan saksalaista BMW on tehty.
Ranskalainen BMW, luuletko että joku ostaa paskan saat aina konsernin auton?Ai niin sehän on mielikuvituksen tuotetta että niissä olisi vikaa, hengen vaikka viette jos joku kasvotusten niin väittää.Ei toki ole PSA-konsernin autot viattomia, mutta nämä Renault-Nissan-konsernin autot joihin Daciakin kuuluu, ovat nykyään kokolailla huolettomia.
Ja vaikka kuinka mietin, en millään ynnää, että BMW 5-sarjan dieseliä (kuten ylläoleva kirjoittaja väittää omistaneensa) en keksi olevan 540 sarjalaista. Bensakoneinen kyllä, mutta bensiinillä ja dieselillä on vissi ero. diesel on sitä mustasta letkusta tankattavaa vihertävää ainetta, jota isäsi lorottaa mopoautoosi.
Tuo ranskalainen BMW oli vähän samanlainen heitto kuin jankkaamasi PSA-yhtymä, tällä Dacia-palstalla mihin kummankaan konsernin autot eivät lainkaan kuulu.
Toisinsanoen on aivan yhtä hölmöä puhua Dacian yhteydessä PSA:sta kuin BMW:kin yhteydessä. Ovat kumpikin yhtä kaukana PSA:sta.
No jaa, BMW on tehnyt 2006 moottoreiden kehittämisestä yhteistyösopimuksen BMW-yhtymän kanssa, joten siinä suhteessa BMW on lähempänä Paskan Saat Aina konsernia kuin Rellu.
mm. 1,6-litraiset bensa-Minit ja jotkut 1-sarjan BMW:t kulkee ihan kivasti paskan saat aina - moottoreilla.
Että silleen taas. - what?
Et taaskaan tiedä kirjoitti:
Ei toki ole PSA-konsernin autot viattomia, mutta nämä Renault-Nissan-konsernin autot joihin Daciakin kuuluu, ovat nykyään kokolailla huolettomia.
Ja vaikka kuinka mietin, en millään ynnää, että BMW 5-sarjan dieseliä (kuten ylläoleva kirjoittaja väittää omistaneensa) en keksi olevan 540 sarjalaista. Bensakoneinen kyllä, mutta bensiinillä ja dieselillä on vissi ero. diesel on sitä mustasta letkusta tankattavaa vihertävää ainetta, jota isäsi lorottaa mopoautoosi.
Tuo ranskalainen BMW oli vähän samanlainen heitto kuin jankkaamasi PSA-yhtymä, tällä Dacia-palstalla mihin kummankaan konsernin autot eivät lainkaan kuulu.
Toisinsanoen on aivan yhtä hölmöä puhua Dacian yhteydessä PSA:sta kuin BMW:kin yhteydessä. Ovat kumpikin yhtä kaukana PSA:sta.
No jaa, BMW on tehnyt 2006 moottoreiden kehittämisestä yhteistyösopimuksen BMW-yhtymän kanssa, joten siinä suhteessa BMW on lähempänä Paskan Saat Aina konsernia kuin Rellu.
mm. 1,6-litraiset bensa-Minit ja jotkut 1-sarjan BMW:t kulkee ihan kivasti paskan saat aina - moottoreilla.
Että silleen taas.Ensin bmw:ssä on psa moottori, sitten ei taas olekkaan.ja taas on.mitä helv meinaat?
- sitäsuntätä
what? kirjoitti:
Ensin bmw:ssä on psa moottori, sitten ei taas olekkaan.ja taas on.mitä helv meinaat?
siinä sinulla sitä miettimistä riittää...pitkäksi aikaa.
- niin se vain on.
what? kirjoitti:
Ensin bmw:ssä on psa moottori, sitten ei taas olekkaan.ja taas on.mitä helv meinaat?
Meinaan sitä, että osassa Bemareissa on paskan saat aina - moottorit, vaikka muuten BMW on konsernina kaukana PSA:sta. Halusin vaan tarkentaa, että paskan saat aina -moottoreita on käytössä erittäin monilla merkeillä, myös Bemarilla ja sen alamerkillä Minillä.
Löydät kyllä netistä tietoa kyseisestä asiasta, pyydä vaikka isääsi näyttämään.
http://green.autoblog.com/2010/02/02/bmw-and-psa-to-continue-small-four-cylinder-collaboration/
Dacialla ja Renault-konsernilla ei 70-luvun PRV-6 moottorin (Peugeot,Renault,Volvo) jälkeen ole ollut pätkääkään tekemistä PSA:n kanssa. Ei moottoreiden suhteen, eikä muutenkaan. Dacialla on oman konsernin tuotteiden jälkeen eniten yhteistä Mercedes Benzin kanssa. Mersuissa kun on samoja 1,5 dci diesel-moottoreita kuin Dacioissa.
Sinäänsä ei ole häpeä, että BMW käyttää PSA:n osaamista moottoreissaan. PSA:lla on osaamista, etenkin dieseleissä.
- vakavähävaranen
meillä' on vartioilla käyutösä daziat jkokemäellä ahyvin hurisee kun seuraa tietä tarkasti eikä kiiretä pitä.
Vartija käytösä autot kuluu eikä kalliita kannata liisata.- Penarontti
Terve
Minulla on ollut Saab,5-6 opelia Pari Nissania, puolenkymmentaä Folkswagenia jne. Olen ajanut elämässäni noin 2 miljoonaa kilometriä. Nyt on toinen Dacia peräjälkeen.
Mielestäni kaikissa muissa autoissani on ollut enemmän vikoja. Ei ole pakko ostaa tietenkään, mutta jos ei asiasta mitään tiedä on turha sitä niin kauheasti mainostaa.
Totuus on ,että yleensä uudet autot ovat parempia kuin vanhat.(luotettavampia)
- ertkjsxcvhrt
Lämpöä riittää. 0.9Tce ja ei tarvi palella.
Ongelmana on liika kuumuus näin pakkasilla.
Penkinlämmmitin alkaa lämmittää Daciassa heti, eikä joskus 5min päästä, kuten jossian 90-luvun volvoissa.- Made In Rumania
Meinaat että uusi rasia ja 90 luvun volvo on samalla viivalla.Volvo muuten muodoltaan hienompi ulkoa ja sisältä vaikken volvoa ole omistanutkaan.Potku paljon enemmän.
- Parempi dacia on
Made In Rumania kirjoitti:
Meinaat että uusi rasia ja 90 luvun volvo on samalla viivalla.Volvo muuten muodoltaan hienompi ulkoa ja sisältä vaikken volvoa ole omistanutkaan.Potku paljon enemmän.
Kyllä minusta Dacia Stepway on paremman näköinen kuin esim volvo 940 sedan, tai volvo 440. Veikkaan, että monet ovat samaa mieltä.
Potkua on ainakin T5 volvossa toki enemmän, mutta onhan siinä 2,4 litranen moottori. Dacia kuluttaa kyllä paljon vähemmän ja vaihteistokaan ei rusahtele niinkuin T5:ssa vähän ajettuna ruukkasi tehdä. - tie ja totuus
Parempi dacia on kirjoitti:
Kyllä minusta Dacia Stepway on paremman näköinen kuin esim volvo 940 sedan, tai volvo 440. Veikkaan, että monet ovat samaa mieltä.
Potkua on ainakin T5 volvossa toki enemmän, mutta onhan siinä 2,4 litranen moottori. Dacia kuluttaa kyllä paljon vähemmän ja vaihteistokaan ei rusahtele niinkuin T5:ssa vähän ajettuna ruukkasi tehdä.Daciat ei tule ikinä olemaan yhtä kauan liikenteessä vanhat volvot.
- TapuTapu,
tie ja totuus kirjoitti:
Daciat ei tule ikinä olemaan yhtä kauan liikenteessä vanhat volvot.
Sekö on sitten olevinaan hyväkin asia, että Suomen liikenteessä on vielä loppuun ajettuja ja kokoon harsittuja haisevia katiskoja 80-90 luvuilta??
- kiitä edustajaasi
TapuTapu, kirjoitti:
Sekö on sitten olevinaan hyväkin asia, että Suomen liikenteessä on vielä loppuun ajettuja ja kokoon harsittuja haisevia katiskoja 80-90 luvuilta??
Kiitä siitä eduskuntaa ja kansan edustajaa jota äänestit.
- TapuTapu,,
kiitä edustajaasi kirjoitti:
Kiitä siitä eduskuntaa ja kansan edustajaa jota äänestit.
Jos on ahkera, käy koulut loppuun ja hankki itselleen töitä, eikä ole kaltaisesi työnvieroksuja, joka istuu tietokoneella päivät pitkät jauhamassa paskaa veronmaksajien rahoilla, kykenee kyllä ostamaan jopa ihkauuden perheauton.
Esim. edullinen Dacia on oiva portti siirtyä uusien autojen maailmaan.
Ei nyt ihan vähävaraisten saavutettavissa, mutta normaalituloisen kuitenkin.
Teet muutaman vuoden kovasti töitä paikkakuntasi työpajassa ja lainaat loput isältäsi, ehkä sinullakin on jonain päivänä uusi Dacia pihassa, jota voit ihailla huoneesi ikkunasta. - onnea vaan...
TapuTapu,, kirjoitti:
Jos on ahkera, käy koulut loppuun ja hankki itselleen töitä, eikä ole kaltaisesi työnvieroksuja, joka istuu tietokoneella päivät pitkät jauhamassa paskaa veronmaksajien rahoilla, kykenee kyllä ostamaan jopa ihkauuden perheauton.
Esim. edullinen Dacia on oiva portti siirtyä uusien autojen maailmaan.
Ei nyt ihan vähävaraisten saavutettavissa, mutta normaalituloisen kuitenkin.
Teet muutaman vuoden kovasti töitä paikkakuntasi työpajassa ja lainaat loput isältäsi, ehkä sinullakin on jonain päivänä uusi Dacia pihassa, jota voit ihailla huoneesi ikkunasta.Oletko "TapuTapu" ajatellut sitten kun joskus saat mamujen pajalla omaa rahaa, että se riittää uuteen daciaan kun isäsi lainaa loput?Saat painaa pajalla aika kauan.Ne tulot ei ole normaalit....
- TapuTapu,,
onnea vaan... kirjoitti:
Oletko "TapuTapu" ajatellut sitten kun joskus saat mamujen pajalla omaa rahaa, että se riittää uuteen daciaan kun isäsi lainaa loput?Saat painaa pajalla aika kauan.Ne tulot ei ole normaalit....
Heh, eipä tarvitse käydä päivääkään mamupajalla, kun pihassa jo köllöttää yksi uudehko Dacia. Sinulle se sen sijaan voisi olla hyvä portti päästä työelämään. Ahkerasti kun laitat sukan varteen sieltä tienaamiasi rahoja, on muutaman vuoden päästä käsiraha uuteen Daciaan varmasti kasassa.
Hops, nyt on jo torstai, huomenna tai viimeistään ylihuomenna alkaakin tuttuun tapaan provojen kirjoitukset olemaan humalaisten epäselvää örvellystä.
Eipä ole vaikea keksiä, minkälaista porukkaa siellä mollaa Daciaa: aikaa on roikkua kirjoittelemassa lapsellisia purkauksia aamusta iltaan. Lapsellista katkeraa öykkäröintiä, joka sitten viikonloppuisin muuttuu aika epäselväksi, kun humalaisen sormi osuu moneen näppäimeen yhtäaikaa.
Kuvioon kuuluu itsetunnon kohottaminen kehumalla vanhoja ritsoja, milläs sitä työttömät muullakaan pystyy ajamaan, jos niilläkään.
Sivistyksestä kertoo sekin, että kun jonkun yhteydessä mainitaan sana PSA, kuvitellaan että se rakentaa kaikki ranskalaiset tuotteet, jopa ne lähikaupan patongitkin. - Sitäsuntätä
TapuTapu,, kirjoitti:
Heh, eipä tarvitse käydä päivääkään mamupajalla, kun pihassa jo köllöttää yksi uudehko Dacia. Sinulle se sen sijaan voisi olla hyvä portti päästä työelämään. Ahkerasti kun laitat sukan varteen sieltä tienaamiasi rahoja, on muutaman vuoden päästä käsiraha uuteen Daciaan varmasti kasassa.
Hops, nyt on jo torstai, huomenna tai viimeistään ylihuomenna alkaakin tuttuun tapaan provojen kirjoitukset olemaan humalaisten epäselvää örvellystä.
Eipä ole vaikea keksiä, minkälaista porukkaa siellä mollaa Daciaa: aikaa on roikkua kirjoittelemassa lapsellisia purkauksia aamusta iltaan. Lapsellista katkeraa öykkäröintiä, joka sitten viikonloppuisin muuttuu aika epäselväksi, kun humalaisen sormi osuu moneen näppäimeen yhtäaikaa.
Kuvioon kuuluu itsetunnon kohottaminen kehumalla vanhoja ritsoja, milläs sitä työttömät muullakaan pystyy ajamaan, jos niilläkään.
Sivistyksestä kertoo sekin, että kun jonkun yhteydessä mainitaan sana PSA, kuvitellaan että se rakentaa kaikki ranskalaiset tuotteet, jopa ne lähikaupan patongitkin.Ja sinä Spede olet niin tyhmä että vastailet provoihin...
- Sitäsuntätä
TapuTapu,, kirjoitti:
Heh, eipä tarvitse käydä päivääkään mamupajalla, kun pihassa jo köllöttää yksi uudehko Dacia. Sinulle se sen sijaan voisi olla hyvä portti päästä työelämään. Ahkerasti kun laitat sukan varteen sieltä tienaamiasi rahoja, on muutaman vuoden päästä käsiraha uuteen Daciaan varmasti kasassa.
Hops, nyt on jo torstai, huomenna tai viimeistään ylihuomenna alkaakin tuttuun tapaan provojen kirjoitukset olemaan humalaisten epäselvää örvellystä.
Eipä ole vaikea keksiä, minkälaista porukkaa siellä mollaa Daciaa: aikaa on roikkua kirjoittelemassa lapsellisia purkauksia aamusta iltaan. Lapsellista katkeraa öykkäröintiä, joka sitten viikonloppuisin muuttuu aika epäselväksi, kun humalaisen sormi osuu moneen näppäimeen yhtäaikaa.
Kuvioon kuuluu itsetunnon kohottaminen kehumalla vanhoja ritsoja, milläs sitä työttömät muullakaan pystyy ajamaan, jos niilläkään.
Sivistyksestä kertoo sekin, että kun jonkun yhteydessä mainitaan sana PSA, kuvitellaan että se rakentaa kaikki ranskalaiset tuotteet, jopa ne lähikaupan patongitkin.Ja roikut täällä kaiken aikaa itse kun tiedät niin hyvin...
- Sitäsuntätä
TapuTapu,, kirjoitti:
Heh, eipä tarvitse käydä päivääkään mamupajalla, kun pihassa jo köllöttää yksi uudehko Dacia. Sinulle se sen sijaan voisi olla hyvä portti päästä työelämään. Ahkerasti kun laitat sukan varteen sieltä tienaamiasi rahoja, on muutaman vuoden päästä käsiraha uuteen Daciaan varmasti kasassa.
Hops, nyt on jo torstai, huomenna tai viimeistään ylihuomenna alkaakin tuttuun tapaan provojen kirjoitukset olemaan humalaisten epäselvää örvellystä.
Eipä ole vaikea keksiä, minkälaista porukkaa siellä mollaa Daciaa: aikaa on roikkua kirjoittelemassa lapsellisia purkauksia aamusta iltaan. Lapsellista katkeraa öykkäröintiä, joka sitten viikonloppuisin muuttuu aika epäselväksi, kun humalaisen sormi osuu moneen näppäimeen yhtäaikaa.
Kuvioon kuuluu itsetunnon kohottaminen kehumalla vanhoja ritsoja, milläs sitä työttömät muullakaan pystyy ajamaan, jos niilläkään.
Sivistyksestä kertoo sekin, että kun jonkun yhteydessä mainitaan sana PSA, kuvitellaan että se rakentaa kaikki ranskalaiset tuotteet, jopa ne lähikaupan patongitkin.Johan meni TapuTapu hiljaiseksi...
- TapuTapu,,
Sitäsuntätä kirjoitti:
Johan meni TapuTapu hiljaiseksi...
Oletko vailla juttelukaveria, vai miksi murehdit? Juurihan totesit, että on tyhmää vastailla provoviesteihin.
Aikaa ei ole roikkua jatkuvasti palstalla, suo anteeksi etten vastannut aikaisemmin, työtkin pitää hoitaa. Toista se on teillä joilla on aamustailtaan aikaa roikkkua näillä palstoilla. Tätä tämä nykyajan työttömyys ja syrjäytyminen teettää. Pahaa oloa pitää purkaa vaikka autopalstoilla, jos muuten ei saa hätähuudoilleen vastakaikua.
Juteltaisko kuitenkin välillä autoista?? - nyt loppu
TapuTapu,, kirjoitti:
Oletko vailla juttelukaveria, vai miksi murehdit? Juurihan totesit, että on tyhmää vastailla provoviesteihin.
Aikaa ei ole roikkua jatkuvasti palstalla, suo anteeksi etten vastannut aikaisemmin, työtkin pitää hoitaa. Toista se on teillä joilla on aamustailtaan aikaa roikkkua näillä palstoilla. Tätä tämä nykyajan työttömyys ja syrjäytyminen teettää. Pahaa oloa pitää purkaa vaikka autopalstoilla, jos muuten ei saa hätähuudoilleen vastakaikua.
Juteltaisko kuitenkin välillä autoista??Ole oikeasti hiljaa ja lopeta provoihin vastailu.mene töihis, äläkä roiku täällä.
- TapuTapu,,
nyt loppu kirjoitti:
Ole oikeasti hiljaa ja lopeta provoihin vastailu.mene töihis, äläkä roiku täällä.
OK. Passaahan se.
- Vulva made in kiina
mistä rasiasta puhut, puhu pukille. kohta on joulu
- hmmmmmm2
Kyllähän autolla kuin autolla pärjää. Toki vähävaraisen ei pidä ostaa uutta autoa vaan perusvarma hyvin huollettu käytetty auto. Ei kannata laittaa rahaa kiinni autoon enempää kuin muutamia tonneja, jos oikeasti raha on tiukassa. Muutenkin se rahoituksella tulee ennenpitkää tosi kalliiksi.
- Mitä häh??
Ei kai Dacia rahoituksella sen kalliimaksi tule kuin käteiselläkään, kun nolla-korkoja ovat viimeaikoina mainostaneet.
- Mikä muu hyvänsä
Joko vähävarainen ketjunaloittaja on saanut Daciansa hankituksi ?
Mikäli on niin osanottoni hirvittävän virheinvestoinnin vuoksi !- LodgyTce
Täällä kun ollaan totuttu kuulemaan totuuksia niin kerroppa miksi Dacia ei olisi järki investointi, vai täytyykö vain uskoa että pelkkää provoa kirjoittelet ?
Harmittaako kun toisilla on vara laittaa uusi auto käytetyn auton hinnalla ? Sitähän se tuo Dacia on, uusi auto käytetyn auton hinnalla.
- Trabant on Trabant
Jokainen 5 vuotias,olkoon merkki mikä hyvänsä on parempi ostos kuin uusi Dacia !
Se siitä järkiinvestoinnista ! - Päässä vain lakki
Dacia on erinomainen vähäjärkisen järkiostos.
- täältätänne
Nimenomaan näin saattaisi tyhmempi ajatella, eikö niin?
- Sitäsuntätä
täältätänne kirjoitti:
Nimenomaan näin saattaisi tyhmempi ajatella, eikö niin?
Pitääkö vähäjärkisyyttä osata käyttää?
- 14+20
Sitäsuntätä kirjoitti:
Pitääkö vähäjärkisyyttä osata käyttää?
Onneksi yhteen asiaan voi luottaa.
Uskollinen Musti haukkuu aina.
On niin turvallista avata nämä Dacia-keskustelusivut. Musti on vartioimassa ja haukahtaa heti, jos joku kehaisee Daciaansa.
Jatka Musti samaan malliin. Saat varmaan roppakaupalla luita palkkioksi.
- 10+4=14
Kyl se on parempi, että köyhä ajelee sillä sinisellä volvolla eikä haaveile mistään omasta. Vaikka dacia onkin vaan mopoauton hintainen. Ei rahoitusyhtiö oo mikään hyväntekijä vaikka nollakorkoa mainostaa. Kyl se prosenttinsa ottaa ja vähän enempikin. Täyskaskonkin tyrkkää. Ja bensa on köyhälle kallista. Joten luovu vaan haaveista.
- Lodsha
sama se mistä se rahoitusyhtiö sen prosenttinsa ottaa kunhan autonostaja saa sen autonsa nollaprosentilla, nyt on vaan sellainen nollatarjous jonka voitot otetaan myöhemmin kunhan se korkotarjous häviää.
Joka tapauksessa nyt tuo rahoitus on ennenkuulumaton tarjous autorahoituksessa, nythän ei Dacian ostaja maksa edes tilinhoitomaksujen eikä tilinavauksen muodossa.
- Kallista ylläpitoa
Daciaa ei kannata ostaa jo senkään takia koska sen ylläpidosta joutuu maksamaan tähtitieelliset summat. Luultavasti on Suomen kallein huoltokustannuksiltaan !
Vähävarainen pääsee huomattavasti halvemmalla minkä tahansa muun merkkisen auton omistajana !- täältätänne
Kerro paljon sen huoltokustannukset sitten ovat.
Ai niin, jos siis tiedät. - Palstapalloilua
Tämän jälkeen menet Kia-palstalle sanomaan, että Kiassa on kalleimmat huoltokulut. Sitten Audi-palstalle. Ja sitten....
Näin toimii palstalta palstalle pyörivä trolli. - ääliö palsta
Palstapalloilua kirjoitti:
Tämän jälkeen menet Kia-palstalle sanomaan, että Kiassa on kalleimmat huoltokulut. Sitten Audi-palstalle. Ja sitten....
Näin toimii palstalta palstalle pyörivä trolli.Kuka on edes niin tyhmä että vastailee provoihin?kirjauduttavat topikit ok, tämä suoli24 kamaa.
- Ärtynyt tarkkailija
@Kallista huolenpitoa: Voisitko jo vastata ja antaa linkkiä/vinkkiä Dacian todistetusti kalliista huoltokustannuksista?!.
- Ei se nyt niin kallista
Dacia Lodgyn eka määräaikaishuollon hinta Laakkosella on n. 260 € ja huoltoväli on 1 vuosi tai 20000 km joten ei tuota nyt kovin pahana voi pitää.
- 330d ja hajis
Tuntuu olevan nämä halpisautoilijat, dacia/kia, kovin herkkänahkaista ja vähä-älyistä porukkaa.
Kovasti täytyy yrittää puolustella ääliö ostosta. - Ärtynyt tarkkailija
Jos haluaa kylmän objektiivisia arvioita jostakin automerkistä, vaikkapa daciasta/kiasta saa herkkänahkaisen ja vähä-älyisen leiman?. Merkillistä argumentointia.
Mitä erityisiä vikoja voitte linkittää esim. Daciasta?. Minulla ei ole Daciaa, mutta haluan huutelijoilta muutakin kuin tunteenomaisia siis akkamaisia mutuja.
Joku ostajakandidaatti saattaisi siis hyvinkin kiinnostua aidoista tiedoista Jos oikeita tietoja ei löydy niin case closed!.- Lodsha
Ostajakandidaatin kannattaa mennä merkkifoorumille:
http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewforum.php?f=41
http://www.rtf.fi/keskustelupalsta/viewforum.php?f=40
- Ärtynyt tarkkailija
Kiitos Lodsha! Sentään joku haastaa asiaakin.
- autoilija1
Mulla Dacia Duster. 20.000 km meni kytkin ja takuu ei korvannut oli kuulemma käyttövika. 30.000 km meni ohjauksen vakaajat en edes viitsinyt vedota takuuseen. 54.000 km turbo rikki ja koko kone käyttökelvoton. Kahden viikon kuluttua keksivät että ralli formula on väärä öljy ei takuuta. Kytkin muuten henkilöauton kytkin ja korjaus kesti 42 päivää. Että en suosittele. Takuun kohdalla pitäisi olla lisäys että voimassa paitsi jos tulee vikoja.
- Romu on romu
Näin juuri se menee.Halpiskotteron viat eivät ole yllättäen takuunpiiriin kuuluvia mikä ei sinänsä ole yhtään ihme.Kun kerran ostaa halvan katiskan ei voi kaikkea sentään takuuseen vaatia !
- 30+12
Älä höpötä, tulkaa lukemaan dacia/renaultin foorumia niin sieltä näette miten takuu pelaa Dacialla.
Eli yhtä hyvin kuin muissakin merkeissä.
Näin se vaan on, länkyttäjät älköön yrittäkö turhaan mollata, kun ette muuta keksineet niin nyt sitten menitte höpöttämään näitä takuuasioita. - mielenterveysuutiset
30+12 kirjoitti:
Älä höpötä, tulkaa lukemaan dacia/renaultin foorumia niin sieltä näette miten takuu pelaa Dacialla.
Eli yhtä hyvin kuin muissakin merkeissä.
Näin se vaan on, länkyttäjät älköön yrittäkö turhaan mollata, kun ette muuta keksineet niin nyt sitten menitte höpöttämään näitä takuuasioita.Tämä sama idiootti on nähnyt nyt hirveän vaivan ja kirjautunut samana päivänä eripalstoille ja aloittanut copypastettamalla samasta aiheesta vaikka kuinka monta topiccia jopa samoilla palstoilla.
Mahtanee Dacia ahdistaa melkoisesti, kun tuollainen vaiva pitää trollaukseen nähdä. Todella lapsellista. - lapsellista
mielenterveysuutiset kirjoitti:
Tämä sama idiootti on nähnyt nyt hirveän vaivan ja kirjautunut samana päivänä eripalstoille ja aloittanut copypastettamalla samasta aiheesta vaikka kuinka monta topiccia jopa samoilla palstoilla.
Mahtanee Dacia ahdistaa melkoisesti, kun tuollainen vaiva pitää trollaukseen nähdä. Todella lapsellista.Eihän kukaan dacia kuski ole täällä muita merkkejä haukkunu.
- Meillä on varaa
lapsellista kirjoitti:
Eihän kukaan dacia kuski ole täällä muita merkkejä haukkunu.
lapsellista Teillähän ei oikeasti ole edes varaa haukkua muita merkkejä !
- Sitäsuntätä
Meillä on varaa kirjoitti:
lapsellista Teillähän ei oikeasti ole edes varaa haukkua muita merkkejä !
Pitääkö haukkumista osata käyttää?
- niii
lapsellista kirjoitti:
Eihän kukaan dacia kuski ole täällä muita merkkejä haukkunu.
Eiköhän ne käy samaan tapaan riehuun tuolla muiden merkkien luona.
- Länkynlänkyn
Meillä on varaa kirjoitti:
lapsellista Teillähän ei oikeasti ole edes varaa haukkua muita merkkejä !
@Meillä on varaa: Tarkennatko hieman termiä "varaa"?.
Siis varaa rahallisesti, vai mitä?. Onko ns. premiumkuskilla varaa "haukkua"?. Kuulostaa finninaaman länkytykseltä.
Aloittaja kaiketi pyytää tietoja niiltä, joilla on kokemuksia (omia)Daciasta. - tä?
Länkynlänkyn kirjoitti:
@Meillä on varaa: Tarkennatko hieman termiä "varaa"?.
Siis varaa rahallisesti, vai mitä?. Onko ns. premiumkuskilla varaa "haukkua"?. Kuulostaa finninaaman länkytykseltä.
Aloittaja kaiketi pyytää tietoja niiltä, joilla on kokemuksia (omia)Daciasta.Mikä merkki tuo premium on?Primera vai?
- Skodisti
tä? kirjoitti:
Mikä merkki tuo premium on?Primera vai?
Skoda on premium.
- Edelleen varaa
Länkynlänkyn kirjoitti:
@Meillä on varaa: Tarkennatko hieman termiä "varaa"?.
Siis varaa rahallisesti, vai mitä?. Onko ns. premiumkuskilla varaa "haukkua"?. Kuulostaa finninaaman länkytykseltä.
Aloittaja kaiketi pyytää tietoja niiltä, joilla on kokemuksia (omia)Daciasta.@Länkynlänkyn Älä nyt polta hihoja näin pienestä turhaan.Jos et tajunnut mitä tämä "varaa" tarkoittaa niin kerrottakoon sulle että se tarkoittaa Dacian ja kunnon autojen välistä laatueroa !
Sensijaan toisinpäin tuo "varaa" kuullostaisi todella humoristiselta heitolta eli jos Dacisti haukkuisi Mersut ja Audit aivan pas koiksi ja samalla ylistäisi omaa romanialaista "helmeään" - Riippuu mihin vertaa
Edelleen varaa kirjoitti:
@Länkynlänkyn Älä nyt polta hihoja näin pienestä turhaan.Jos et tajunnut mitä tämä "varaa" tarkoittaa niin kerrottakoon sulle että se tarkoittaa Dacian ja kunnon autojen välistä laatueroa !
Sensijaan toisinpäin tuo "varaa" kuullostaisi todella humoristiselta heitolta eli jos Dacisti haukkuisi Mersut ja Audit aivan pas koiksi ja samalla ylistäisi omaa romanialaista "helmeään"Daciat ovat erityisen usein markkinoissaan asemoitu vaihtoehdoksi käytetyille, yleensä lähtöhinnaltaan kalliimmille autoille. Dacian ostoa harkitseva varmasti usein punnitsee käytetyn jo kilometrejä nähneen ns. laadukkaamman brändin ja uuden Dacian välillä.
Käytetyt Mersut ja Audit nyt vaan usein ovat valitettavasti usein aika pas-koja ostoksia ja omistamissuhde alkaa helposti kaliilla remonttikierteellä. Mersut ja Audit ovat autoja, joista usein luovutaan kun jotain kallista korjattavaa alkaa ilmenemään, se on moneen kertaan nähty tosiasia. Tälläiselle lintalle upouusi takuunalainen Dacia on erittäin hyvä ja huoleton vaihtoehto, vaikkei tarjoaisikaan yhtä hienoa kyytiä tai ajettavuutta.
Sehän on päivänselvää, että uutena noita ei voi mitenkään verrata. Ovat aivan eri maailmasta ja eri lähtökohtiin ja eri hintaluokkiin suunniteltu. Kun auto maksaa 20 kiloeuron sijasta 50 tonnia, on selvä että se jossain määrin näkyy viimeistelyssä ja ajo-ominaisuuksissa. Parempaa kestävyyttä en allekirjoita verrattuna halpoihin yksinkertaisempiin perusautoihin.
- Länkynlänkyn2
@edelleen varaa: Varaa= puhekielen ilmaus, joka voi tarkoittaa useampaakin asiaa.
En ole Dacisti. Kuitenkin kysyn niistä ns. "kunnon autoista", miten niiden ja Dacian laatuero ilmenee. Mieluiten linkkejä, eikä ns. sekundääristä tietoa tai mielipidettä. Raa`t todisteet esiin, muutoin väitteet ovat fiktiota.Tai tunteisiin perustuvia väittämiä.
Automerkit lienevät usein ikäänkuin uskonkappaleita. On Mersuihin uskovia, Saabeihin uskovia jne.- keksi parempaa
Lapset leikkii.säälittävää mutta totta.en ole dacisti.et varmasti joo, läpi paistaa.
- Aina varaa vain....
Länkynlänkyn2 Mitä ihmeen linkkejä sä oikein kaipaat ? Johan esikoululainenkin tietää ilman mitään linkkejä kumpi on parempi Dacia vai Mersu.
Hinnoissakin on toki eroja mutta laadusta kannattaa kuitenkin maksaa ! - Mersu = Dacia
Aina varaa vain.... kirjoitti:
Länkynlänkyn2 Mitä ihmeen linkkejä sä oikein kaipaat ? Johan esikoululainenkin tietää ilman mitään linkkejä kumpi on parempi Dacia vai Mersu.
Hinnoissakin on toki eroja mutta laadusta kannattaa kuitenkin maksaa !"Hinnoissakin on toki eroja"
Ihanko nyt vasta huomasit, että Mersun ja Dacian hinnoilla on eroa??
Toisaalta, Dacian ja Mersun nokalla voi tykyttää sydämenä sama diesel-moottori. Siinä suhteessa eroa ei välttämättä ole lainkaan. Laatu puhuu Renault-dieselin pehmeän napsutuksen äänellä.
- Länkynlänkyn2
@Aina varaa vain...
Minä en väitä, että Dacia on parempi kuin Mersu. Sinä väität, että Mersu on parempi kuin Dacia. Okei!.
Voidaan kysyä mitkä muuttujat vaikuttavat paremmuuteen. Niistä voidaan keskustella. Voidaan teoretisoida: Mersu on, sekä parempi, että huonompi kuin Dacia, riippuen painotuksista. Tämä lienee faktaa.
Oma kulkuneuvoni on vähän ajettu Fiat Punto. Riittävä omiin erittäin vähäisiin ajoihini.En puolustele Dacaa, enkä muutakaan automerkkiä, perään vain tosiasioita, enkä mitään joukkomielen vahvistamaa "faktaa".- vertalupohjaa
Tiedä sitten kuka väittää mitä, mutta kuten usein tälläkin palstalla todettua, Dacian omistava on miltei aina omistanut autoiluhistoriassaan muitekin merkkejä vertailupohjaksi, Daciaa lonkalta mollaavat tuskin yhtään Daciaa.
- Lodsha
vertalupohjaa kirjoitti:
Tiedä sitten kuka väittää mitä, mutta kuten usein tälläkin palstalla todettua, Dacian omistava on miltei aina omistanut autoiluhistoriassaan muitekin merkkejä vertailupohjaksi, Daciaa lonkalta mollaavat tuskin yhtään Daciaa.
Saabbia, Mitsubishia, Fordia, Opelia, Citroenia ja nyt sitten Daciaa. Aiemmin autojen piti edustaa tiettyä tasoa, noin merkin suhteen mutta nykyisin vanhempana riittää kun auto on vaan auto, se näyttämisen halu on mennyttä aikaa.
- KaikenTietäväKikuli
Ei sovi Dacia vähävaraiselle perheelle. Siihen on keksitty paremmat lääkkeet. Osta VW tai Skoda, niin kuulemma huoletonta ajamista, ja kestää kuulemma maailman tappiin....
- Anonyymi
Ei sovi Dacia vähävaraiselle perheelle::: Se tappi ei saa noissa VW,Skoda ,Audi, , merkeissä olla aina kovin kaukana ,muuten sinne tappin asti ei pääse ongelmitta !!!!!
- Anonyymi
Sanoisin viestin aloittajalle että käy koeajolla ja porise Dacian omistajien kanssa mitä heillä on sanottavaa. Silloin kuulet asiaa heiltä joilla sellainen auto jo on, tällä palstalla on paljon yli puolet sellaista haista paskan helppoheikkejä joilla tuskin on edes ajokorttia . Koeaja se kylmemmällä ilmalla tai ota se vuorokaudeksi lainaan niin saat sen testattua paremmin. Minä ostin omani bensiiniversion käytettynä ja paljon ajettuna, 400000km tulee varmaan täyteen tässä kuussa. Bensiini versiot ainakin ovat lämpimiä ja lämpeää nopeasti . Sitten uskoisin kuitenkin Dieselin olevan (viileämpi )vaihto ehto talvelle jos autossa ei ole lisälämmitintä .
- Anonyymi
Halpis auton ostajilla on jostain syystä valtava tarve puolustella ostosta ja kaikki isommat remontit unohtuu mainita. Ei niiden kanssa juttelusta ole mitään hyötyä. Katsastustilastot ja koeajo kertoo paljon enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halpis auton ostajilla on jostain syystä valtava tarve puolustella ostosta ja kaikki isommat remontit unohtuu mainita. Ei niiden kanssa juttelusta ole mitään hyötyä. Katsastustilastot ja koeajo kertoo paljon enemmän.
Halpis auton ostajilla on jostain syystä valtava tarve puolustella ::: No sinulle" järkimies "sanoisin että enemmistö autoissa etupään kestoikä on 100000-190000km ja varsinkin Daciassa on 100000km jälkeen tuo remontti yksi kolmas osa rahassa verrattuna tuollaisiin autoihin joissa nuo osat alkaa pehmetä 200000km paikkeilla. Dacian alapallot ,raidetangon päät ovat halpoja verrattuna kokonaisiin etutukivarsiin ja kuinka monessa muussa autossa pitää korjata myös takapäätä kohta samanlaisilla osilla. Myös pikku Volvoilla ,40,40,60 alkaa olla takapyörän ripustukset ja iskarin kinnikkeet lapsenkengissä. Nyt kun on päästy 405 .n vinksottavista takapyöristä niin uusia kalliimpia merkkejä näyttää tulevan tilalle. Että kyllä Dacialla menee paremmin kuin luulet. Mulla kuitenkin on Daciasta kokemusta ja sulla vain unia !!!
- Anonyymi
Ei todellakaan. Tässä sinulle ilmainen vinkki:
nettiauto.com
hakuparametrit:
2000->
>100tkm
>2000€
"tieliikennekelpoinen"
Jos ei juuri hakuhetkellä löydy niin tekaise hakuagentti. Äkkiä on riittävän hyvä auto alla ilman velkavankeutta.- Anonyymi
Ilman muuta kannattaa ostaa niin kallis auto kuin mahdollista. Ei mene niinpaljon rahaa korjauksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman muuta kannattaa ostaa niin kallis auto kuin mahdollista. Ei mene niinpaljon rahaa korjauksiin.
Ilman muuta kannattaa ostaa niin kallis auto kuin mahdollista. Ei mene niinpaljon rahaa korjauksiin.:::: Järki hei ????????
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801995
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591707Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461676- 1231453
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561228Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501092Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 69882
- 15879
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26877