olen harkinnut jonkin aikaa 944:n hankintaa. näin aluksi tulisi kyseeseen vapari. onko noissa 944:ssa paljonkin eroa keskenään? muutakin kuin paperilla? muutamaa ns. uudempaa mallia (85 1/2) olen käynyt kärkkymässä ja ajamassakin, s2 on vielä kokeilematta...ei ole juuri myynnissä (kohtuuhintaisia), nälkä vaan jotenkin kasvoi kun ajoin pari ässää ja yhden ilman ässää, loistavia ajettavia molemmat ja kai s2 pesee vielä nämäkin ajo-ominaisuuksissa/tehoissa?
944, 944s vai 944s2
20
4411
Vastaukset
- Neuvo
Perus-944:ää ei kannata ostaa, koska et saa sitä myöhemmin kaupaksi.
S-mallit ovat parempia ja varsinkin S2 suuremman moottorin ansiosta.
Panosta mieluummin parempaan ja arvokkaampaan eli noista S2:een. - Porsas
Perus 944 ja 944S eivät juuri eroa toisistaan, S2 on sitten jo hinnaltaan toista luokkaa.. S malleja ei paljon ole myynnissä mutta tavallsia 944 malleja on niin paljon myytävänä että sieltä voi helposti valita parhaan päältä. Nettiauto.com palvelussa on suht paljon 944 malleja myynnissä, ja lisää tietoa voi kysellä suoraan Porsche harrastajilta osoitteesta www.9xxfin.com
- Opiskelija
Itse hain juuri hyväkuntoisen Ruotsista. Paljon paremmassa kunnossa ja vähemmän ajettuja. Ja valinnanvaraa on. S2,sta joutuu pulittaan n 6000 euroa ja verot päälle. Samaan hintaan saa suomesta pikkuvikaisen tavallisen 944,n.
www.blocket.se ...ja haku päälle...
- tepa
En lähtis ketjuongelmaisiin S-malleihin sekaantumaan. Perus 944 on luotettavampaa tekniikkaa. Jos siis ei ole varaa ja aikaa etsiä kunnon turboa.
- mikämikä
ensinnäkin kiitos vastauksista, ei tässä kiirettä sillä hankinnalla ole...kun on talvikin tulossa, vaikka olen ymmärtänytkin, että noilla 944:lla pärjää suomen talvessa ihan siinä missä muillakin takapotkuilla, vai?
ai mitä ketjuongelmaisia "ässiä"? onko niissä ketjussa (vrt. ketjupolttaja) ongelmia vai onko niiden ketjuissa ongelmia, ei pitäis kun ovat hihnasellaisia :)
kaikesta huolimatta katselen tarjontaa kaikkien em. mallien osalta, luulen, että noi perus 944:t menevät kaupaksi siinä missä ässät ja tuplaässät, vaikka tällaisille meikäläisille jotka haluavat aloittaa porsche -harrastuksen vaikka ihan perus "possulla". suoritusarvot kilpailevat nyky-gti autojen kanssa, mutta muutamalla koeajolla koettuna kurvikäyttäyminen on possuissa jotain mitä noista "taviksista" ei ole vielä löytynyt... - Oldschool
mikämikä kirjoitti:
ensinnäkin kiitos vastauksista, ei tässä kiirettä sillä hankinnalla ole...kun on talvikin tulossa, vaikka olen ymmärtänytkin, että noilla 944:lla pärjää suomen talvessa ihan siinä missä muillakin takapotkuilla, vai?
ai mitä ketjuongelmaisia "ässiä"? onko niissä ketjussa (vrt. ketjupolttaja) ongelmia vai onko niiden ketjuissa ongelmia, ei pitäis kun ovat hihnasellaisia :)
kaikesta huolimatta katselen tarjontaa kaikkien em. mallien osalta, luulen, että noi perus 944:t menevät kaupaksi siinä missä ässät ja tuplaässät, vaikka tällaisille meikäläisille jotka haluavat aloittaa porsche -harrastuksen vaikka ihan perus "possulla". suoritusarvot kilpailevat nyky-gti autojen kanssa, mutta muutamalla koeajolla koettuna kurvikäyttäyminen on possuissa jotain mitä noista "taviksista" ei ole vielä löytynyt...Se pelottava juttu 16-venttiilisissä on vähän omalaatuinen tapa pyörittää nokka-akseleita, hihna tulee pelkästään pakonokalle, joka on sitten erikseen lyhyellä ketjulla kiinni imunokassa... ja se ketju sitten saattaa joskus hypätä paikaltaan, aiheuttaen varsin kattavaa tuhoa.
Yleinen suoja tätä vastaan on vaihtaa sen ketjun kiristimen yhteydessä olevat liukupinnat n. 100-150 tkm välein.
Mulla oli 944S, luopuessa siinä oli suunnilleen 220 tkm mittarissa, eikä sen kummempia ongelmia. Hyvä auto.
Ylipäätäänkin 944S ja perusvapari ovat aika lähellä toisiaan, kun taas 944 Turbo ja S2 ovat sitten toinen aisapari. S2:ssa on kasa kaikenlaisia parannuksia alustan ja jarrujen suhteen (koneesta puhumattakaan), jolloin hintakin monesti on kovempi. - viiden centin filosofi
mikämikä kirjoitti:
kaikesta huolimatta katselen tarjontaa kaikkien em. mallien osalta, luulen, että noi perus 944:t menevät kaupaksi siinä missä ässät ja tuplaässät, vaikka tällaisille meikäläisille jotka haluavat aloittaa porsche -harrastuksen vaikka ihan perus "possulla". suoritusarvot kilpailevat nyky-gti autojen kanssa, mutta muutamalla koeajolla koettuna kurvikäyttäyminen on possuissa jotain mitä noista "taviksista" ei ole vielä löytynyt...Uskoisin, että on oikeastaan aivan sama mistä mallista lähtee liikkeeelle. Jos ostaa perus 944:n niin vuoden pari ajeltuaan haluaa turbon tai S2:n. Jos aloittaa turbosta tai S2:sta niin kohta haluaa 968:n, boxsterin tai 911:n. Jos ostaa 911:n niin kohta haluaa 964:n, 993:n, 997:n jne. Eli jos ja kun näistä vehkeistä alkaa tykkäämään (ja vaikea näihin on olla ihastumatta) niin alkaa luonnollisesti haluamaaan uudempaa, hienompaa, kalliimpaa tai nopeempaa. Kukin omien prioriteettiensä mukaan.
Myyntionglmat syntyvät todennäköisesti edellämainitusta syystä. Perus 944:n omistajat haluavat siirtyä kalliimpaan, mutta S2 tai turbon myyjät lienevät haluttomia ottamaan tavallista vaihdossa. Tästä tulee harrastajille käsitys siitä, ettei tavallista saa kaupaksi. Eiköhän niillekin kuitenkin halukkaita ostajia löydy. Itsekin hintoja seuraavana ei voi kuin ihmetellä kuka menee ostamaan Celican, 200 sx:n tai 325 BMW:n kun samalla rahalla saa jo saman ikäisen ja hyväkuntoisen 944:n.
Itse ostaisin vääntävästä koneestä pitävänä tavallisen tai S2:n. Huono turbo voi viedä konkurssiin ja 944S on lisätehostaan huolimatta normaalissa käytössä ohituskiihtyvyydeltään ja väännöltään perusmallia heikompi. Se on monimutkaisemman koneensa ansiosta samalla kalliimpi ylläpitää (tämähän riippu aina yksilöstä, voihan perusmallikin olla huonosti pidettynä melkoinen rahareikä). Perusmallista ja S:stä valitessa kunto on mielestäni hevosvoimia tärkeämpi ostokriteeri. S2 on kahteen edelliseen verrattuna selkeästi parempi mutta myös tuplahintainen. Antaako se sitten lisärahalle vastinetta on tietysti jokaisen itse päätettävä. Turbon puolesta voi kuitenkin mainita sen, että makuun päästyään ei autoa tarvitse välttämättä päivittää nopeempaan. Se on näistä ainoa jota voi/kannattaa lähteä virittämään.
944 missä tahansa muodossa on kuitenkin aina autoilevan ihmisen järkivalinta ;-) - Late
viiden centin filosofi kirjoitti:
Uskoisin, että on oikeastaan aivan sama mistä mallista lähtee liikkeeelle. Jos ostaa perus 944:n niin vuoden pari ajeltuaan haluaa turbon tai S2:n. Jos aloittaa turbosta tai S2:sta niin kohta haluaa 968:n, boxsterin tai 911:n. Jos ostaa 911:n niin kohta haluaa 964:n, 993:n, 997:n jne. Eli jos ja kun näistä vehkeistä alkaa tykkäämään (ja vaikea näihin on olla ihastumatta) niin alkaa luonnollisesti haluamaaan uudempaa, hienompaa, kalliimpaa tai nopeempaa. Kukin omien prioriteettiensä mukaan.
Myyntionglmat syntyvät todennäköisesti edellämainitusta syystä. Perus 944:n omistajat haluavat siirtyä kalliimpaan, mutta S2 tai turbon myyjät lienevät haluttomia ottamaan tavallista vaihdossa. Tästä tulee harrastajille käsitys siitä, ettei tavallista saa kaupaksi. Eiköhän niillekin kuitenkin halukkaita ostajia löydy. Itsekin hintoja seuraavana ei voi kuin ihmetellä kuka menee ostamaan Celican, 200 sx:n tai 325 BMW:n kun samalla rahalla saa jo saman ikäisen ja hyväkuntoisen 944:n.
Itse ostaisin vääntävästä koneestä pitävänä tavallisen tai S2:n. Huono turbo voi viedä konkurssiin ja 944S on lisätehostaan huolimatta normaalissa käytössä ohituskiihtyvyydeltään ja väännöltään perusmallia heikompi. Se on monimutkaisemman koneensa ansiosta samalla kalliimpi ylläpitää (tämähän riippu aina yksilöstä, voihan perusmallikin olla huonosti pidettynä melkoinen rahareikä). Perusmallista ja S:stä valitessa kunto on mielestäni hevosvoimia tärkeämpi ostokriteeri. S2 on kahteen edelliseen verrattuna selkeästi parempi mutta myös tuplahintainen. Antaako se sitten lisärahalle vastinetta on tietysti jokaisen itse päätettävä. Turbon puolesta voi kuitenkin mainita sen, että makuun päästyään ei autoa tarvitse välttämättä päivittää nopeempaan. Se on näistä ainoa jota voi/kannattaa lähteä virittämään.
944 missä tahansa muodossa on kuitenkin aina autoilevan ihmisen järkivalinta ;-)...951 on näistä kyllä se ykkönen, varsinkin vähän laitettuna (tahtoo sanoa lievää piristystä ja aikaisemmin heräävää ahtoa)...mutta, mutta kallishan se on ylläpitää, en tosin tiedä miten kallis verrattuna esim. S2:een...itsellä meni neljän vuoden aikana n. 40000 mk ylläpitoon mm. kytkin, remmit, pakosarja etc. (auto oli kylläkin koko ajan priimakunnossa, kaikki ilmastointia ja vak.nop. säädintä myöten toimi myös myydessä), auton arvo ei sinänsä laskenut kuin 5000 mk...en tosin tehnyt pahemmin remppoja itse eli ei pidä säikähtää, tee-se-itse mies olisi päässyt varmaan puolella noista em. kuluista
- Nine
Late kirjoitti:
...951 on näistä kyllä se ykkönen, varsinkin vähän laitettuna (tahtoo sanoa lievää piristystä ja aikaisemmin heräävää ahtoa)...mutta, mutta kallishan se on ylläpitää, en tosin tiedä miten kallis verrattuna esim. S2:een...itsellä meni neljän vuoden aikana n. 40000 mk ylläpitoon mm. kytkin, remmit, pakosarja etc. (auto oli kylläkin koko ajan priimakunnossa, kaikki ilmastointia ja vak.nop. säädintä myöten toimi myös myydessä), auton arvo ei sinänsä laskenut kuin 5000 mk...en tosin tehnyt pahemmin remppoja itse eli ei pidä säikähtää, tee-se-itse mies olisi päässyt varmaan puolella noista em. kuluista
"951", tarkoititko rumaa 944 turboa?
Miten ihmeessä muka ykkönen - ei ainakaan Porscheista! - Late
Nine kirjoitti:
"951", tarkoititko rumaa 944 turboa?
Miten ihmeessä muka ykkönen - ei ainakaan Porscheista!...mistäköhän Porsche-malleista tässä ketjussa puhuttiin? Jos sä et osaa lukea tai et tajua lukemaasi niin ei sitä kannata kaikille julki tuoda, suthan leimataan tyhmäksi (tietysti jos olet hieman yksinkertainen niin sittenhän sillä ei ole mitään väliä?). No makuasia on makuasia ja 944 turbo ei taatusti ole kaunein Porsche mutta kyllähän esim. kaunein (993) liikkuu ihan eri hinnoissakin. Eikä tää uusi malli ole myöskään paha mut siitä on ihan turha sun? tai mun haaveilla seuraavaan kymmeneen vuoteen...
- Nine
Late kirjoitti:
...mistäköhän Porsche-malleista tässä ketjussa puhuttiin? Jos sä et osaa lukea tai et tajua lukemaasi niin ei sitä kannata kaikille julki tuoda, suthan leimataan tyhmäksi (tietysti jos olet hieman yksinkertainen niin sittenhän sillä ei ole mitään väliä?). No makuasia on makuasia ja 944 turbo ei taatusti ole kaunein Porsche mutta kyllähän esim. kaunein (993) liikkuu ihan eri hinnoissakin. Eikä tää uusi malli ole myöskään paha mut siitä on ihan turha sun? tai mun haaveilla seuraavaan kymmeneen vuoteen...
"viiden centin filosofin" kirjoituksessa "Ruokahalu kasvaa syödessä" (johon vastasit) oli kyse muistakin malleista 944-sarjan lisäksi!!!!!!!
Taidat todellakin olla sillä tasolla, ettet ymmärrä etkä tajua... sääli raukkaa! - Late
Nine kirjoitti:
"viiden centin filosofin" kirjoituksessa "Ruokahalu kasvaa syödessä" (johon vastasit) oli kyse muistakin malleista 944-sarjan lisäksi!!!!!!!
Taidat todellakin olla sillä tasolla, ettet ymmärrä etkä tajua... sääli raukkaa!...mut on se 993 silti hienoin ja etumoottorisista 951 (mielellään 968:n peräosalla, semmoseenkin olen joskus törmännyt)
- porccé
Late kirjoitti:
...mut on se 993 silti hienoin ja etumoottorisista 951 (mielellään 968:n peräosalla, semmoseenkin olen joskus törmännyt)
"mielenkiintoinen" maku... jos tutustuisit enemmän Porschen malleihin kautta historian, tuskin olisit tuota mieltä.
Hienoimmat löytyy varmasti vuosikymmenten takaa ja etumoottorisista 944:t ovat mielestäni vähiten hienoja. 924 on sopusuhtainen, yksinkertainen ja hillityn tyylikäs omaan vaatimattomuuteensa(suhteellisen) nähden. 928 on matala ja leveä kuin urheiluauto ja huokuu arvokkaasti jotain ylevämpää. 968 on selvästi 944:n edistyneempi malli, sulava ja moderni.
944 on keskeneräisen, väkisin runnotun oloinen, osin kuin "kirveellä veistetty", epäurheiluautomainen, teinigeeteeii verrattuna muihin Porscheihin.
Turbomalleista varmasti 924 turbo on halutumpi kuin 944 turbo aitojen harrastajien keskuudessa.
Mielipide on kuin p*rsereikä, jokaisella on sellainen (kuten viestistäsi ilmenee).
On 944:t tietysti hienoja verrattuna useimpiin muihin merkkeihin, mutta ei muihin Porscheihin verrattuna. - Late
porccé kirjoitti:
"mielenkiintoinen" maku... jos tutustuisit enemmän Porschen malleihin kautta historian, tuskin olisit tuota mieltä.
Hienoimmat löytyy varmasti vuosikymmenten takaa ja etumoottorisista 944:t ovat mielestäni vähiten hienoja. 924 on sopusuhtainen, yksinkertainen ja hillityn tyylikäs omaan vaatimattomuuteensa(suhteellisen) nähden. 928 on matala ja leveä kuin urheiluauto ja huokuu arvokkaasti jotain ylevämpää. 968 on selvästi 944:n edistyneempi malli, sulava ja moderni.
944 on keskeneräisen, väkisin runnotun oloinen, osin kuin "kirveellä veistetty", epäurheiluautomainen, teinigeeteeii verrattuna muihin Porscheihin.
Turbomalleista varmasti 924 turbo on halutumpi kuin 944 turbo aitojen harrastajien keskuudessa.
Mielipide on kuin p*rsereikä, jokaisella on sellainen (kuten viestistäsi ilmenee).
On 944:t tietysti hienoja verrattuna useimpiin muihin merkkeihin, mutta ei muihin Porscheihin verrattuna....mulle lähes jokainen malli on tuttu (poislukien ehkä jotkin erikoismallit ja puhtaasti radalle rakennetut) mutta näistä yleiseen jakeluun tarkoitetuista mun mielipide on se, että ainoa kaunis 911 on juuri 993 ja ehkä tämä juuri ilmestynyt painos. 964 on kuin teinin tuunama puskureilla lihotettu laskikuitukopio (todella ruma siis ja aivan käsittämättömän hintainen edelleenkin, no tekniikkahan siinä sentään alkaa olemaan suht luotettava esim versus 80-luvun alkupuolen murheenkryynit), 80-luvun lopun 911 taas on muuten vaan hieman mitäänsanomaton ja kaiken lisäksi esim. 951:een verrattuna huono ajaa (jos vakiokuntoisista puhutaan). 928 ei sinänsä ole hullumman näköinen vuodesta -87 eteenpäin, mutta varsinainen urheiluauto se ei kyllä mielestäni ole, gran tourismo pikemminkin.
Mielipiteet on mielipiteitä ja jos mulla olisi tällä hetkellä halua ja rahaa ostaa Porsche, eniten kiinnostaisi tuo 993-versio ulkonäkönsä puolesta. Porschen historian plärääminen ei sitä muuta ja jokaisella varmaan on oma suosikkinsa. aika monella varmaan myös budjetti sanelee rajat...
By the way, 968 ei mielestäni SELVÄSTI eroa 944 S2 / 951 -malleista ulkoisesti, päinvastoin niissä on paljon samaa varsinkin sivulta katsottuna ja sisutahan on käytännössä identtinen 85 1/2 -> mallien kanssa.
924 turbo on varmaankin monen mielestä haluttu mutta luulisin sen todellisen himon liittyvän kuitenkin kyseisen mallin GT ja varsinkin GTS -versioihin. Syykin on selvä, alhaiset valmistusmäärät, ei välttämättä auton kauneus.
Suosittelen muuten kaivamaan tietoa 968 turbosta (vain 16 tai jotain kpl tehty), valmistuksesta luovuttiin osin kustannusten (lama-aika) ja osin (varmaankin aiheellisen) pelon vuoksi, että 911 markkinat olsivat uhattuna, kelpaisi mulle ja ehkä sullekin.
Pitkän avautumisen lopuksi, I quote "aitojen harrastajien keskuudessa"...miten aito harrastaja eroaa epäaidosta ja kuka määrittää kriteerit? Sinä, Porsche AG vai joku muu...? Itse voin kertoa omistaneen Porschen 4 vuotta (951) ja ajaneeni sillä noin 50000tkm, sen lisäksi toistakymmentä eri mallista Porschea on tullut koeajettua...ja aina olen ollut sitä mieltä, että 911 on ihan jees mutta vuoteen 1993 asti siitä puuttui jotain...kenties juuri tällä mielipiteellä mut suljetaan aitojen joukosta, voi kyynel
Kaikki edellä oli siis ihan vaan mielipidettä, ei tartte otta tosissaan ja jos sulla nyt seisoo -86 911 tallissa niin älä rupee heti vetään palkoa nenään, on sekin ihan kiva, autoks siis...
Tän hetken "lelussa" on sitten teho-paino suhde 1:1 ja kas vaan, unohtuu Porschet kummasti ;) - Makro
porccé kirjoitti:
On 944:t tietysti hienoja verrattuna useimpiin muihin merkkeihin, mutta ei muihin Porscheihin verrattuna.No jokaisellahan on oma mielipide, mitä hittoa näistä väittelemään. Mun mielestä 944:ssä , siis juuri perusmallissa, parasta on nuo 80-luvun muodot. Juuri oikean urheiluauton näköinen. Tiedän kyllä että se on monen mielestä ruma mutta se ei minua valitettavasti kiinnosta. Saan kicksejä tuosta autosta ihan jokaisella kauppareissullakin. Ilmeisesti olemme vielä pitkään yhdessä. Minä ja perusmallin nepanepa. Happily married.
- Epäaito harrastaja
Late kirjoitti:
...mulle lähes jokainen malli on tuttu (poislukien ehkä jotkin erikoismallit ja puhtaasti radalle rakennetut) mutta näistä yleiseen jakeluun tarkoitetuista mun mielipide on se, että ainoa kaunis 911 on juuri 993 ja ehkä tämä juuri ilmestynyt painos. 964 on kuin teinin tuunama puskureilla lihotettu laskikuitukopio (todella ruma siis ja aivan käsittämättömän hintainen edelleenkin, no tekniikkahan siinä sentään alkaa olemaan suht luotettava esim versus 80-luvun alkupuolen murheenkryynit), 80-luvun lopun 911 taas on muuten vaan hieman mitäänsanomaton ja kaiken lisäksi esim. 951:een verrattuna huono ajaa (jos vakiokuntoisista puhutaan). 928 ei sinänsä ole hullumman näköinen vuodesta -87 eteenpäin, mutta varsinainen urheiluauto se ei kyllä mielestäni ole, gran tourismo pikemminkin.
Mielipiteet on mielipiteitä ja jos mulla olisi tällä hetkellä halua ja rahaa ostaa Porsche, eniten kiinnostaisi tuo 993-versio ulkonäkönsä puolesta. Porschen historian plärääminen ei sitä muuta ja jokaisella varmaan on oma suosikkinsa. aika monella varmaan myös budjetti sanelee rajat...
By the way, 968 ei mielestäni SELVÄSTI eroa 944 S2 / 951 -malleista ulkoisesti, päinvastoin niissä on paljon samaa varsinkin sivulta katsottuna ja sisutahan on käytännössä identtinen 85 1/2 -> mallien kanssa.
924 turbo on varmaankin monen mielestä haluttu mutta luulisin sen todellisen himon liittyvän kuitenkin kyseisen mallin GT ja varsinkin GTS -versioihin. Syykin on selvä, alhaiset valmistusmäärät, ei välttämättä auton kauneus.
Suosittelen muuten kaivamaan tietoa 968 turbosta (vain 16 tai jotain kpl tehty), valmistuksesta luovuttiin osin kustannusten (lama-aika) ja osin (varmaankin aiheellisen) pelon vuoksi, että 911 markkinat olsivat uhattuna, kelpaisi mulle ja ehkä sullekin.
Pitkän avautumisen lopuksi, I quote "aitojen harrastajien keskuudessa"...miten aito harrastaja eroaa epäaidosta ja kuka määrittää kriteerit? Sinä, Porsche AG vai joku muu...? Itse voin kertoa omistaneen Porschen 4 vuotta (951) ja ajaneeni sillä noin 50000tkm, sen lisäksi toistakymmentä eri mallista Porschea on tullut koeajettua...ja aina olen ollut sitä mieltä, että 911 on ihan jees mutta vuoteen 1993 asti siitä puuttui jotain...kenties juuri tällä mielipiteellä mut suljetaan aitojen joukosta, voi kyynel
Kaikki edellä oli siis ihan vaan mielipidettä, ei tartte otta tosissaan ja jos sulla nyt seisoo -86 911 tallissa niin älä rupee heti vetään palkoa nenään, on sekin ihan kiva, autoks siis...
Tän hetken "lelussa" on sitten teho-paino suhde 1:1 ja kas vaan, unohtuu Porschet kummasti ;)"...miten aito harrastaja eroaa epäaidosta ja kuka määrittää kriteerit? Sinä, Porsche AG vai joku muu...?"
Osuit naulan kantaan.
Itse olen aina ollut "epäaito" autoharrastaja, autoni ovat aina olleet jollakin tavalla "vääriä". Esimerkiksi MB SL:llä "ei tee mitään Suomessa" - voi kai tällä sentään ajaa?. Se on "liian ahdas" - kotitallissa on myöskin farmari. "Häviää serkkupojan Subarulle" - niin varmasti, mutta mitä sitten?. Ja paras kaikista: "liian kallis" - omilla rahoilla maksettu.
Virallisessa Lehdessä tulisikin mielestäni julkaista luettelo aidoista autoharrastajista automerkeittäin. Samalla voitaisiin listata myöskin ne mallit joita harrastamalla minäkin, maan matonen, voisin jonakin päivänä kenties kohota aidon harrastajan arvoon...
Leikki sikseen.
Tuosta 964-mallin ulkonäöstä voi olla montaakin mieltä, mutta hintapyynnöissä ainakin tuntuu olevan paljon ilmaa. Keväällä tekemäni tarjoukset eivät tuolloin kelvanneet, mutta kesän sateiden vaihduttua syyssateisiin samoja autoja tarjottiin minulle aikaisemmin ehdottamallani hinnalla.
Kauppoja ei kuitenkaan tehty, sillä kesän ajokelit olivat jo auttamatta ohi, eikä auton ostaminen Suomesta enää muutoinkaan houkuttele. Muutan helmikuussa 2005 pidemmäksi aikaa USA:aan ja ostan siellä uuden 997:n tai käytetyn 993:sen (jep, se on hyvännäköinen).
En ymmärrä mitä hienoa kukaan onnistuu näkemään 924:ssä (en tosin olekaan "aito" harrastaja). Vapari 924:llä en ole edes ajanut, vaan eipä perheen kauppakassia heikompi suorituskyky edes houkuttele koeajolle. 50-50 -painonjakaumakaan ei paljon tilannetta pelasta, ellei konepellin alta löydy potkua. 924:n turboversion turboviiiiiive oli ainakin ajamassani yksilössä mitattavissa lähinnä kalenterilla. 924:n kabiinin ilmanvaihto oli lämpimänä päivänä lievästi sanoen puutteellinen. Jokin 924:n harvinainen kisamalli (GTR) on varmaankin hyvä sijoituskohde.
Hyvin pidetty 951 on mielestäni mainio auto. Ehkäpä markkinoiden paras paketti (ulkonäkö, suorituskyky ja käytettävyys) hintaansa nähden.
- golf
ostaa pelkkää s mallia kansi ym,vikoja.s2 ok.
- mikämikä
possut näköjään herättää ainakin tunteita :) varsinkin tämä kyselemäni 944 ässillä tai ilman. itse olen mieltynyt auton ulkonäköön, pirun hyvältä näyttää edelleen vaikka ensimmäiset mallit rullasivat tehtaalta jo yli 20v. sitten...! lähinnä kyselinkin tuota tekniikka yms. puolta ja tulihan noita kommentteja, kiitos! taitaa olla kuitenkin niin, että mihinkään malliin ei voi suhtautua täysin varauksettomasti ja tietty tän ikäluokan autoissa yksilölliset erot korostuvat.
olen saanut hyviä kommentteja eri saiteilta ja se s2 olis kyllä oiva hankinta, tarjonta tosin aika vähäistä :( mutta ajattelin toisaalta sitä, että se saattais olla hyvä vaihtoehto myös jälleenmyytäessä (sitten kun se turbo -kärpänen puraisee)... - kulkee
mikämikä kirjoitti:
possut näköjään herättää ainakin tunteita :) varsinkin tämä kyselemäni 944 ässillä tai ilman. itse olen mieltynyt auton ulkonäköön, pirun hyvältä näyttää edelleen vaikka ensimmäiset mallit rullasivat tehtaalta jo yli 20v. sitten...! lähinnä kyselinkin tuota tekniikka yms. puolta ja tulihan noita kommentteja, kiitos! taitaa olla kuitenkin niin, että mihinkään malliin ei voi suhtautua täysin varauksettomasti ja tietty tän ikäluokan autoissa yksilölliset erot korostuvat.
olen saanut hyviä kommentteja eri saiteilta ja se s2 olis kyllä oiva hankinta, tarjonta tosin aika vähäistä :( mutta ajattelin toisaalta sitä, että se saattais olla hyvä vaihtoehto myös jälleenmyytäessä (sitten kun se turbo -kärpänen puraisee)......"moderni" porsche on 928. PISTE...
- paras
kulkee kirjoitti:
..."moderni" porsche on 928. PISTE...
noista ottaisin 944 S2:n!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743800Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1823035Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472946Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572431Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3632230- 1601870
- 781575
- 331437
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231388Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352