Mielenosoitukset Tampereella

Koska Porissa ja muualla maassa.. On selvää että tämä eilinen mielenosoitus oli vaan alkusoittoa ja otteet tulevat kovenemaan jota mielestäni osoittaa se, että räjähteitä on alkanut löytymään nuorehkoilta kansalaisiltamme. Jokin syy siihen on, että räjähteitä varastoidaan jopa kerrostaloihin, kuten muistaakseni mediassa on tullut esiin. Ovatko poliitikkomme syyllisiä näihin mellakoihin- sekä muutkin viranomaisrikolliset jotka eivät maamme lainsäädäntöä noudata.

21

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonely raider

      Keskity sää vaa Nakkilan sonni siihe panemisee ja jätä nää mietintäasiat ihan muille.

    • suvituuli

      Kyllä näiden mielenosoitusten leviäminen Suomessakin on ihan odotettua. Mutta kauhistuttaa niinden väkivaltaisuus ja kovaotteisuus. Suomikaan ei ole enään mikään lintukoto. Mutta ihmeen vähän mielenosoitus on saanut julkisuutta, ehkä tarkoituksella.
      Ihmisillä on taloudellinen hätä. Ei vain eläkeläisillä, työttömillä ja opiskelijoilla vaan nykyään jo tavalliset työläisetkin valittavat rahattomuutta ja että rahat eivät riitä pakollisten menojen maksamiseen. Nytkin leikkaukset koskevat näitä pienituloisia mutta rikkaitten rahoihin ei kosketa mitenkään. Uusia leikkauksia on keväällä taas luvassa ja nekin tietenkin koskee taas köyhempää väestöä ja duunareita. Joskus voisivat poliitikot leikata myöskin omasta osastaan.

      • ei ehkä tänään

        On hyvä, että on rohkeita ihmisiä jotka uskaltavat uhmata eliittiä, jopa oman terveytensä ja mustamaalaamiseksi tulemisen uhalla.
        Miksi joillakin on perusteetomat etuudet ja toiset joutuvat kitumaan tässä niinsanotussa hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa hyvinvointi on entistä harvempien "oikeus".
        Olen ennen ollut kokoomuksen kannattaja, nyt häpeän kuuluvani joukkoon, niinkuin olen kuullut monilta puoluetovereilta. Toveri ei tarkoita ns. vasemmistoa.
        Jotkut saavat 600,- euroa kuukaudessa elämiseen ja jotkut eliitistä 80 000,- euroa kuukaudessa toisten yli kävelemiseen eli pröystäilyyn.
        Pitäisi ottaa käyttöön malli jota Sveitsissä yritettiin, kukaan ei voi olla työllään arvokkaampi kuin kymmenkertainen, huonoimmin palkattuun. Tai kenenkään eläke ei voi olla yli kymmenkertainen minimieläkkeeseen verrattuna.
        Kukaan meistä ei ole syntynyt eurotukku perseessä.


      • ei vielä huomenna
        ei ehkä tänään kirjoitti:

        On hyvä, että on rohkeita ihmisiä jotka uskaltavat uhmata eliittiä, jopa oman terveytensä ja mustamaalaamiseksi tulemisen uhalla.
        Miksi joillakin on perusteetomat etuudet ja toiset joutuvat kitumaan tässä niinsanotussa hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa hyvinvointi on entistä harvempien "oikeus".
        Olen ennen ollut kokoomuksen kannattaja, nyt häpeän kuuluvani joukkoon, niinkuin olen kuullut monilta puoluetovereilta. Toveri ei tarkoita ns. vasemmistoa.
        Jotkut saavat 600,- euroa kuukaudessa elämiseen ja jotkut eliitistä 80 000,- euroa kuukaudessa toisten yli kävelemiseen eli pröystäilyyn.
        Pitäisi ottaa käyttöön malli jota Sveitsissä yritettiin, kukaan ei voi olla työllään arvokkaampi kuin kymmenkertainen, huonoimmin palkattuun. Tai kenenkään eläke ei voi olla yli kymmenkertainen minimieläkkeeseen verrattuna.
        Kukaan meistä ei ole syntynyt eurotukku perseessä.

        Jos tämän Suomen eliittiposukan vuosipalkoista ja -palkkioista leikattaisiin eses sata tuhatta euroa, se ei tuntuisi mitenkään heidän taloudessaan. Ajatelkaa, montako tällä 600 e/kk saavaa eläisi yhdelläkin sadalla tuhannella vuoden!
        On aivan törkeää minkälaisia etuuksia, palkkioita ja palkkoja, erorahoista puhumattakaan nämä poliitikot itselleen kahmivat. Olen kyllä ihmetellyt tekevätkö nämä puku päällä keikaroivat ja edustusautoilla ajelevat pukupellet oikeasti mitään palkkansa eteen. Siellähän ne kokouksissa istuvat naama punaisina kahvikuppi naamansa edessä kiiltävän mahonkipöydän takana ja hymyilevät tyytyväisenä. Työläinen taas painaa aamusta iltaan likaiset haalarit päällään, peläten irtisanomisia tai lomautuksia. Rahaa ei jää palkasta edes sen vertaa, että saisi kerrankin autontankin täyteen, että pääsisi töihin. Pukupellet saavat työläisen tekemän tulospalkkionkin vielä taskuunsa. Ja kehtaa vielä sen hyvällä sydämmellä avokätisesti ottaa vastaan.
        Kyllähän ne herrat suhteilla niille hyväpalkkaisille palleilleen ovat kivunneet, kuka sinne oikealla työllä on koskaan päässyt? Omaa vain oikean puoluekirjan, käyttää röyhkeästi kyynerpäitään, sopivassa kohtaa tietenkin täytyy nuoleskellakin vähän. Siitähän ura urkenee ja tulevaisuus on taattu. Jos töppäilet virassasi tienaat siinäkin, lottopotin kokoisen erorahan.

        Eikö olisi kohtuullista, että kaikki kansalaiset saisivat työstään saman palkan sekä saman elälleen, olipa sitten herra tai narri?


      • Muita keinoja
        ei vielä huomenna kirjoitti:

        Jos tämän Suomen eliittiposukan vuosipalkoista ja -palkkioista leikattaisiin eses sata tuhatta euroa, se ei tuntuisi mitenkään heidän taloudessaan. Ajatelkaa, montako tällä 600 e/kk saavaa eläisi yhdelläkin sadalla tuhannella vuoden!
        On aivan törkeää minkälaisia etuuksia, palkkioita ja palkkoja, erorahoista puhumattakaan nämä poliitikot itselleen kahmivat. Olen kyllä ihmetellyt tekevätkö nämä puku päällä keikaroivat ja edustusautoilla ajelevat pukupellet oikeasti mitään palkkansa eteen. Siellähän ne kokouksissa istuvat naama punaisina kahvikuppi naamansa edessä kiiltävän mahonkipöydän takana ja hymyilevät tyytyväisenä. Työläinen taas painaa aamusta iltaan likaiset haalarit päällään, peläten irtisanomisia tai lomautuksia. Rahaa ei jää palkasta edes sen vertaa, että saisi kerrankin autontankin täyteen, että pääsisi töihin. Pukupellet saavat työläisen tekemän tulospalkkionkin vielä taskuunsa. Ja kehtaa vielä sen hyvällä sydämmellä avokätisesti ottaa vastaan.
        Kyllähän ne herrat suhteilla niille hyväpalkkaisille palleilleen ovat kivunneet, kuka sinne oikealla työllä on koskaan päässyt? Omaa vain oikean puoluekirjan, käyttää röyhkeästi kyynerpäitään, sopivassa kohtaa tietenkin täytyy nuoleskellakin vähän. Siitähän ura urkenee ja tulevaisuus on taattu. Jos töppäilet virassasi tienaat siinäkin, lottopotin kokoisen erorahan.

        Eikö olisi kohtuullista, että kaikki kansalaiset saisivat työstään saman palkan sekä saman elälleen, olipa sitten herra tai narri?

        Asioita hoidetaan muulla tavoin,asettumalla vaikka ehdolle vaaleissa ,osallistumalla muulla tavoin kuin väkivallalla,pohjalaiset maajussit vei aikanaan sontakuormia traktorilla Helsinkiin,eivät voittaneet mitään mutta saivat häirikön maineen.Ei leipä levene häiriköinnillä ,vaan työtätekemällä,yritystä ei kukaan kiellä perustamasta jos ei töitä muuten saa.


      • von Lagerbom
        Muita keinoja kirjoitti:

        Asioita hoidetaan muulla tavoin,asettumalla vaikka ehdolle vaaleissa ,osallistumalla muulla tavoin kuin väkivallalla,pohjalaiset maajussit vei aikanaan sontakuormia traktorilla Helsinkiin,eivät voittaneet mitään mutta saivat häirikön maineen.Ei leipä levene häiriköinnillä ,vaan työtätekemällä,yritystä ei kukaan kiellä perustamasta jos ei töitä muuten saa.

        Mutta toisinkin voi käydä, eli joku voi saada tarpeekseen poliitikoista, hehän ne maamme asiat sotkevat, nöyryyttävät kansaa monin tavoin,ja itse rötöstelemällä, itse kuitenkaan alentamatta elintasoaan.Ei liene pahasti väärin ennakoitu, että vielä tärähtää hesassakin. Mielenosoitukset todennäköisesti etenevät sinne kun nyt alkuun pääsivät. Helposti on toteutettavissa vaikkapa sinkoisku täysistunnon aikaan, niin tapahtuu muuallakin maailmassa, eivät meidän poliitikkomme sen paremmin ole turvassa kuin muuallakaan, kansallamme on vaan pidempi pinna kuin "lämpimissä maissa."


      • von Lagerbom
        Muita keinoja kirjoitti:

        Asioita hoidetaan muulla tavoin,asettumalla vaikka ehdolle vaaleissa ,osallistumalla muulla tavoin kuin väkivallalla,pohjalaiset maajussit vei aikanaan sontakuormia traktorilla Helsinkiin,eivät voittaneet mitään mutta saivat häirikön maineen.Ei leipä levene häiriköinnillä ,vaan työtätekemällä,yritystä ei kukaan kiellä perustamasta jos ei töitä muuten saa.

        Huomioitavaa muille keinoille:

        Oletko huomannut että poliitikkomme rukkasivat jopa perustuslakia voidakseen paremmin kahmia etuisuuksia omiin liiveihinsä. Perustuslaki takasi ennen työpaikat. Tämä pykälä poistettiin, valtionyritykset yksityistettiin ja sen jälkeen alkoi tyhjänpäiväiset kurssitukset joilla sahattiin kansaa silmiin työttömyystilastojen pienentämiseksi. Kaikenlaista kikkailua työllisyystilastoilla tehtiin ja nyt olemme tässä tilanteessa joka vaatisi ripeitä toimia poliitikoilta työpaikkojen luomiseksi. Ei koko kansa voi toimia yrittäjinä.. Poliitikoiden pitäisi tuntea vastuunsa. Vastuuntunnottomat poliitikot ja muut virkamiehet on poistettava viroistaan ja tämä tehtävä ilman satojen tuhansien eurojen erorahoja ja eläkkeitä. Merkillistä että työssä oleville virkamiehille yms maksetaan korkeita eläkkeitä edellisestä virasta , suorastaan törkeää toimintaa.


      • mee boliviaa
        von Lagerbom kirjoitti:

        Huomioitavaa muille keinoille:

        Oletko huomannut että poliitikkomme rukkasivat jopa perustuslakia voidakseen paremmin kahmia etuisuuksia omiin liiveihinsä. Perustuslaki takasi ennen työpaikat. Tämä pykälä poistettiin, valtionyritykset yksityistettiin ja sen jälkeen alkoi tyhjänpäiväiset kurssitukset joilla sahattiin kansaa silmiin työttömyystilastojen pienentämiseksi. Kaikenlaista kikkailua työllisyystilastoilla tehtiin ja nyt olemme tässä tilanteessa joka vaatisi ripeitä toimia poliitikoilta työpaikkojen luomiseksi. Ei koko kansa voi toimia yrittäjinä.. Poliitikoiden pitäisi tuntea vastuunsa. Vastuuntunnottomat poliitikot ja muut virkamiehet on poistettava viroistaan ja tämä tehtävä ilman satojen tuhansien eurojen erorahoja ja eläkkeitä. Merkillistä että työssä oleville virkamiehille yms maksetaan korkeita eläkkeitä edellisestä virasta , suorastaan törkeää toimintaa.

        On se, törkeetä, on se ja se vasta törkeetä onkin kun kansalaisille maksetaan vastiiketonta rahhaa kottii, on se törkeetä, on se.


      • näin täällä
        mee boliviaa kirjoitti:

        On se, törkeetä, on se ja se vasta törkeetä onkin kun kansalaisille maksetaan vastiiketonta rahhaa kottii, on se törkeetä, on se.

        Eli sinä boliviaan menijä hyväksyt kaikki mitä nämä vastuuntunnottomat poliitikot tekevät...?
        Toivottavasti sinäkin joudut joskus laskemaan työttömyyspäivärahaasi riittääkö se kahteen maitopurkkiin vai yhteen. Toivottavasti joudut joskus selittämään ostoskärryissä itkevälle lapsellesi, miksi meillä ei ole varaa banaaneihin tai appelsiineihin jota hän niin kovasti haluaisi.
        Ihan olen poliitikkojen päätöksien takia työttömänä, että turha syyllistää minua veltoksi ja yhteiskunnan loiseksi.
        Se on ihan sama asettuuko täällä johonkin ehdollaaksi, eihän siellä yksi ihminen mitään aikaan saa. Samat vanhat ääniharavat sinne valitaan, vaikka töpeksisivät miten.


      • mee boliviaa
        näin täällä kirjoitti:

        Eli sinä boliviaan menijä hyväksyt kaikki mitä nämä vastuuntunnottomat poliitikot tekevät...?
        Toivottavasti sinäkin joudut joskus laskemaan työttömyyspäivärahaasi riittääkö se kahteen maitopurkkiin vai yhteen. Toivottavasti joudut joskus selittämään ostoskärryissä itkevälle lapsellesi, miksi meillä ei ole varaa banaaneihin tai appelsiineihin jota hän niin kovasti haluaisi.
        Ihan olen poliitikkojen päätöksien takia työttömänä, että turha syyllistää minua veltoksi ja yhteiskunnan loiseksi.
        Se on ihan sama asettuuko täällä johonkin ehdollaaksi, eihän siellä yksi ihminen mitään aikaan saa. Samat vanhat ääniharavat sinne valitaan, vaikka töpeksisivät miten.

        Kylä näi o. Mun on pitäny ottaa elämäni aikana vastaa se työ mitä tarjotaan,ei oo ollu varaa plokkailla kun on ollu 5 suuta elätettävänä. Päivääkää en oo joutanu oleen työttömänä, vaan kaikkee on tehty siivojasta päälikön hommiin elämän aikana. Asennekysymys, sanon minä.


      • poraaja1
        näin täällä kirjoitti:

        Eli sinä boliviaan menijä hyväksyt kaikki mitä nämä vastuuntunnottomat poliitikot tekevät...?
        Toivottavasti sinäkin joudut joskus laskemaan työttömyyspäivärahaasi riittääkö se kahteen maitopurkkiin vai yhteen. Toivottavasti joudut joskus selittämään ostoskärryissä itkevälle lapsellesi, miksi meillä ei ole varaa banaaneihin tai appelsiineihin jota hän niin kovasti haluaisi.
        Ihan olen poliitikkojen päätöksien takia työttömänä, että turha syyllistää minua veltoksi ja yhteiskunnan loiseksi.
        Se on ihan sama asettuuko täällä johonkin ehdollaaksi, eihän siellä yksi ihminen mitään aikaan saa. Samat vanhat ääniharavat sinne valitaan, vaikka töpeksisivät miten.

        Jaa, oikeen poliitikkojen takia työttömänä. Aha, no tee hyvä mies asialle sitte jotain, kuten HAEVITTU TÖITÄ!


      • stressaako sinua
        poraaja1 kirjoitti:

        Jaa, oikeen poliitikkojen takia työttömänä. Aha, no tee hyvä mies asialle sitte jotain, kuten HAEVITTU TÖITÄ!

        Ketkähän Suomen telakkateollisuuden alas ajosta vastaavat jollei poliitikot?
        Nehän ne päätökset tässä maassa tekevät vai kuvitteletko että Suomi tanssii sinun pillisi mukaan ja muiden nuoleskelijoiden.
        Oon kuule 30 v hitsannut telakalla laivoja, nähnyt tämän maan nousun ja laskun.
        Sunkin kannattaa ottaa siellä hommissasi rennosti, ettei sielläkin lyödä lappua luukulle.


      • hinaaja1
        poraaja1 kirjoitti:

        Jaa, oikeen poliitikkojen takia työttömänä. Aha, no tee hyvä mies asialle sitte jotain, kuten HAEVITTU TÖITÄ!

        Mahdatkohan tietää minkä asian vuoksi Kiakkovieraat siellä Tampereella mieltään osoittivat?
        Myönnetään toki, että mellakointi meni överiksi ja mielenosoituksen pää-asia jäi moneltakin sillä hetkellä huomaamatta. Ainakin nyt jälkikäteen, ovat saaneet asialleen huomiota ja ihmisiä hereille ja ajattelemaan epäkohtia joita poliitikkomme leikkauksillaan ovat saaneet aikaan..


    • niinpä....

      Hyvinhän niistä viidestä suusta on sitä vastikkeetonta rahaa herunut ja hyvin on näyttänyt raha kelvanneen boliviaan menevälle.
      Niinhän sitä sanontaan, että jos ei pellolle saa eu-tukea sitä annetaan pirttiin.....

      • von Lagerbom

        Katainen ei siis näe mellakoinnin olevan seurausta poliitikkojen toimista..

        "Pääministeri Jyrki Katainen korosti, että Suomessa on mielipiteenvapaus, ja sitä on osattava käyttää vastuullisella tavalla.
        Katainen (kok.) ei löydä Tampereen itsenäisyyspäivän mellakoinneista poliittista viestiä.

        Katainen sanoi Radio Suomen Pääministerin haastattelutunnilla, ettei väkivallan viesti ole koskaan poliittinen viesti.

        Pääministeri sanoi, ettei hän ymmärrä tämänkaltaista toimintaa. "


      • mee boliviaan

        No aika vaikeeta olis ollu jättää ottamatta vastaan niitä lapslisiä, ooks sä jättäny?
        Eikä kuule siihen aikaan ne niin hääppösiä ollu, että niillä olis kukkaan eläny.
        Töihin oli mentävä ja sitä tehhään edelleen.
        Nykyään kuule nuoretkii masentuu jo niin kamalasti, ettei niistä tuu muka työtätekevii lainkaan, kotio saavat kaikki tuet ja siellä sitte maataa päivät päästät tietokoneel.
        Mun lääke masennukseen on, että menee kuule pankkii ja ottaa nii saatanasti lainaa ku saa, jo rupiaa työnteko kiinnostaa, ei sitte masenna kuule yhtään.
        Enkä muuten oo menossa boliviaan, siellä lukis meen, jos olisin, sulla vissiin vielä lukihäiriökin. On sinnuu raukkaa vaivoilla siunattu.


      • niinpä2
        mee boliviaan kirjoitti:

        No aika vaikeeta olis ollu jättää ottamatta vastaan niitä lapslisiä, ooks sä jättäny?
        Eikä kuule siihen aikaan ne niin hääppösiä ollu, että niillä olis kukkaan eläny.
        Töihin oli mentävä ja sitä tehhään edelleen.
        Nykyään kuule nuoretkii masentuu jo niin kamalasti, ettei niistä tuu muka työtätekevii lainkaan, kotio saavat kaikki tuet ja siellä sitte maataa päivät päästät tietokoneel.
        Mun lääke masennukseen on, että menee kuule pankkii ja ottaa nii saatanasti lainaa ku saa, jo rupiaa työnteko kiinnostaa, ei sitte masenna kuule yhtään.
        Enkä muuten oo menossa boliviaan, siellä lukis meen, jos olisin, sulla vissiin vielä lukihäiriökin. On sinnuu raukkaa vaivoilla siunattu.

        Voi, voi...onko sinulla vielä masennuskin? Kyllä se Boliviaan meno auttaa...stressikin näyttää olevan kun täällä äksyillään toisille syyttä suotta ja lässytetään asian vierestä. Tiedoksi vain, että joku tolkku siinä lastenkin teossa pitää olla, eikä sitä korkeimman sanaa maan täyttämisestä tarvitse niin kirjaimellisesti ottaa.
        Lisäksi, en ymmärrä mitään holtitonta lainan ottamista. On kiva elää kun tietää, ettei ole velkaa pankeille eikä yksityisille. Ei tarvi pienistä tuloista pihistellä lainojen lyhennyksiin.
        Kyse ei ole siitä, etteikö työn teko kiinnosta, mutta minkäs teet kun yt-neuvottelut veivät työpaikkani. Vienti ei vedä, eikä tavaraa voi tehdä liiaksi varastoonkaan.


      • Mee b.
        niinpä2 kirjoitti:

        Voi, voi...onko sinulla vielä masennuskin? Kyllä se Boliviaan meno auttaa...stressikin näyttää olevan kun täällä äksyillään toisille syyttä suotta ja lässytetään asian vierestä. Tiedoksi vain, että joku tolkku siinä lastenkin teossa pitää olla, eikä sitä korkeimman sanaa maan täyttämisestä tarvitse niin kirjaimellisesti ottaa.
        Lisäksi, en ymmärrä mitään holtitonta lainan ottamista. On kiva elää kun tietää, ettei ole velkaa pankeille eikä yksityisille. Ei tarvi pienistä tuloista pihistellä lainojen lyhennyksiin.
        Kyse ei ole siitä, etteikö työn teko kiinnosta, mutta minkäs teet kun yt-neuvottelut veivät työpaikkani. Vienti ei vedä, eikä tavaraa voi tehdä liiaksi varastoonkaan.

        Just joo, mullahan semasennus oli, kyyllä kyyllä.


      • niinpä2
        Mee b. kirjoitti:

        Just joo, mullahan semasennus oli, kyyllä kyyllä.

        En tiettävästi ole missään kirjoittanut, että olen masentunut. Olen hyvinkin elämänmyönteinen sekä puhkun elämänintoa.
        Hyvää Joulun odotusta vain sinulle...menit sitten sinne Boliviaan tai et.


      • omgomgomgomgomg
        niinpä2 kirjoitti:

        En tiettävästi ole missään kirjoittanut, että olen masentunut. Olen hyvinkin elämänmyönteinen sekä puhkun elämänintoa.
        Hyvää Joulun odotusta vain sinulle...menit sitten sinne Boliviaan tai et.

        OMG.


      • miälenvikast
        niinpä2 kirjoitti:

        En tiettävästi ole missään kirjoittanut, että olen masentunut. Olen hyvinkin elämänmyönteinen sekä puhkun elämänintoa.
        Hyvää Joulun odotusta vain sinulle...menit sitten sinne Boliviaan tai et.

        En tiettävästi missään väittänyt, että olisit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe