Jättäkää koiranne hoitolaan (?)

Annikki A

Mikseivät koiranomistajat ymmärrä tätä? En yleistä mutta yksi paha piru riittää tekemään oloni tuskaisaksi ja voimattomaksi. Pirulla meinaan nyt ihmistä.

Olemme kuusihenkinen perhe, talossamme asustaa myös iäkäs kissa. Koirat ovat kivoja mutta itse en kotiini sellaista ottaisi. Pidän koirista mutten halua sellaista omaksi. Nuorempana olin hulluna kaikkiin isokokoisiin luppiin, mutta omaan kotiini - ei kiitos. Meillä on omakotitalo, ystäväpariskuntamme asustaa rivarissa kahden japaninpystykorvan kanssa, ei lapsia, ikä 30-40 about kuten mekin.
Joka kerta kun he tulevat käymään koirat tulevat mukana. Aluksi olin että mikäs ettei, lapset varmaan tykkäävät. Sitten paljastui karu totuus. Koirat olivat tuolloin pentuja(~1, 5v sitten). Pennut teki molemmat tarpeensa muutamaan otteeseen matoillemme, josta seurasi n. 150 euron lasku pesulassa. Wc:n pikkumaton pystyin sentään pesemään kylppärissä. Koirat purivat lastemme leluja, likasivat kuratassuilla kotia, kissamme masentui viikoksi kun joutui koko vkonlopun olemaan piilossa. Se oli kertakaikkiaan kamalaa. Siihen tee ruokaa ja passaa, hoida lapsia ja juokse vieraitten koirien perässä. Kyllä siinä itku tuli kun mummin puuvillamatot odottivat toista kuukautta kallista pesua muut matot. Sanoi tämä nainen ettei tarvitse mattoja pois ottaa. Eivät korvanneet vaikka vihjasin epätoivoisesti. Seuraavalla kerralla kysyin eikö koiria voisi laittaa vaikka hoitoon kun meillä on tuo kissa ja nuorimmainen vähän tuntuu pelkäävän koiria. Vastaukseksi tämä nainen loukkaantui ja suorastaan suuttui. Ei sentään ilennyt sanoa että jättäisitkö itse lapsrs hoitoon mun takia vaikka tiedä vaikka mielessä on käynyt. Sanoi vaan että no tulee kyllä aika kalliiksi ja vetosi omakotitaloomme ja pihatilaan. Suostuin. Virhe. Virhe. Virhe. Otin matot pois. Miksi otit matot pois? Miksiköhän?? Koira kusaisi mieheni farkuille eikä haju tohtinut lähteä millään. Koira näykkäisi lastamme. Lapsemme heityi koiraa legoilla. Sain valitukset. Olisi tehny mieli karjua että tämä on meidän koti ja minä en lapseni leikkejä täällä vahdi kun ruokaa laitan ja jos sinun koirasi menee häntä näykkimään niin mikä tässä on oikein ja väärin. Puistattaa miten nämä vertaavat lapsia koiriin. Tai että onhan meillä kissakin. Ja he eivät vahtineet koiriaan, ollenkaan. Meidän koti. Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa? Eniten ihmettelen sitä KUKA ylipäätään ilkiää viedä lemmikkinsä vieraisiin mukaan. Ei sitten vaan meidän kissaa koskaan. Ja en muitakaan siis näitten lisäksi tunne jotka toisivat ELÄIMIÄ mukanaan, olkoot kuin perheenjäseniä hyvänsä. Tänään soitteli ja kyseli olisiko yöpaikkaa uudenvuoden aatonaatolle, jatkavat siitä matkaa. Sanoin nyt suoraan koirista. Taisi suuttua. Sanoi että täytyy katsoa jos piipahtaavat mutta menevät yöksi varmaan miehensä tädin luo joka myös samassa kaupungissa. Tekisi mieli itkeä mutta mitään ei tule. Paha mieli. Surullinen. Pettynyt. Niin epäreilua. En tiedä, kai minä sitten olen huono.

1

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annikki vaan vielä

      Yritin myös pyytää josko koirat voisi laittaa yöksi eteiseemme niin siitäkin sain vaan suun loksahduksen kuulla ja no ei varmaan nehän alkaa huutamaan kuin hullut jos sitä haluat. Koko talossa piti saada kulkea. Aamulla oli lätäkkö ruokapöydän alla. Koko ajan jouduin olemaan passissa milloin ne pissaa minnekin ja ettei vaan lapset mene soihen sitten, siis vahingossa astu. Lisäksi toinen koira oli saanut karkkeja suuhunsa lapsemme huoneesta. Voisko sun lapset nyt vaan pitää huoneittensa ovet kiinni. Kylläpä nyt kaikki katkeruus pursuaa. Ei mitään näitä ihmisiä vastaan ovat hyvin tärkeitä eikä koiriakaan vastaan mutta meidän kotiin ne ei voi en tulla eivät voi. Eut vaan voi! En tiedä enää mitä teen. Kun tämä ihminen ei oikeasti ei millään ymmärtä eikä halua ymmärtää tai nähdä asiaa minun kantilta. Niin ja kuulemma vaan vieraissa alottavat pissaamisen lattialle että kotona harvoin. Jaaha...ja sekö pitäisi niellä. Vielä loma menossa ja meillekin ties ketä kavereista lasten kavereihin tulossa uudeksivuodeksi. Ei vaan jaksa. Nyt pidän pääni en vaan oikeasti jaksa enää niitä koiria meillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe