Mulla on ollut jo nelisen vuotta ahdistusta ja masennusta. Tän vuoden puolella jo kaks itsemurhayritystä, joista viimeisin noin kuukaus sitte. Oon myös viillelly kädet verille muutamia kertoja, kun on vaa nii ahistanu!
Sairaalassa vietin 3vkoa ja 4päivää, elikkä oon kotosalla ollu nytte viikon ja kaks päivää. Sairaalaoloaikana minulle määrättiin Venlafaxin 75mg aamuisin ja Mirtzapin 15mg illalla tarvit. Ventolin nukahtamiseen, jota en oo tarvinnu ku pari kertaa kotona oloaikana. Ennen söin Sertraliinia.
Nyt tuntuu taas, et kaikki kaatuu päälle, ahistaa ja tuntuu, et kaikille ois parempi, et oisin kuollu!
Okei, voi olla et johtuu OSITTAIN siitäkin, kun lopetin lääkkeitten ottamisen seinään oisko ollu kolme päivää sitte, kun niistä oli vaan haittaa.... Olo oli ihan hirvee, päässä pyöri, ajatukset lens ku mitkä ja kaikki tuntu vaan nii surkeelta.
Nyt (luultavasti Venlafaxinista) lopettamisen haittavaikutukset on ihan hirveet!! Päässä pyörii, tuntuu sellasia sähköiskumaisia nykäyksiä ja maha on kuralla kokoajan, väsyttää ja ... ja itkettäski, mutkun ei pysty itkee!!! itsemurha-ajatuksia ja ittesä vahingoittamista tulee päähä vähä väliä, mut se on ollu jo täs muutaman kuukauden, eli ihan arkipäivää.
Huomenna pitäs mennä juttelee parin avohoidon ihmisen kanssa, mut en jaksais lähteä, tuntuu, etten halua syödä nuita lääkkeitä, ne vie vaa kaikki tunteet multa ja enkä haluais lähtee mihinkää hoitoonkaa enää. Ja en tiiä uskallanko lähtee edes ajaa autolla 10kilsaa kaupunkii, noitten haittavaikutusten takia?!?!
MITÄ MÄÄ TEEN?!?! :/
Sairaalassa vietin 3vkoa ja 4päivää, elikkä oon kotosalla ollu nytte viikon ja kaks päivää. Sairaalaoloaikana minulle määrättiin Venlafaxin 75mg aamuisin ja Mirtzapin 15mg illalla tarvit. Ventolin nukahtamiseen, jota en oo tarvinnu ku pari kertaa kotona oloaikana. Ennen söin Sertraliinia.
Nyt tuntuu taas, et kaikki kaatuu päälle, ahistaa ja tuntuu, et kaikille ois parempi, et oisin kuollu!
Okei, voi olla et johtuu OSITTAIN siitäkin, kun lopetin lääkkeitten ottamisen seinään oisko ollu kolme päivää sitte, kun niistä oli vaan haittaa.... Olo oli ihan hirvee, päässä pyöri, ajatukset lens ku mitkä ja kaikki tuntu vaan nii surkeelta.
Nyt (luultavasti Venlafaxinista) lopettamisen haittavaikutukset on ihan hirveet!! Päässä pyörii, tuntuu sellasia sähköiskumaisia nykäyksiä ja maha on kuralla kokoajan, väsyttää ja ... ja itkettäski, mutkun ei pysty itkee!!! itsemurha-ajatuksia ja ittesä vahingoittamista tulee päähä vähä väliä, mut se on ollu jo täs muutaman kuukauden, eli ihan arkipäivää.
Huomenna pitäs mennä juttelee parin avohoidon ihmisen kanssa, mut en jaksais lähteä, tuntuu, etten halua syödä nuita lääkkeitä, ne vie vaa kaikki tunteet multa ja enkä haluais lähtee mihinkää hoitoonkaa enää. Ja en tiiä uskallanko lähtee edes ajaa autolla 10kilsaa kaupunkii, noitten haittavaikutusten takia?!?!
MITÄ MÄÄ TEEN?!?! :/
Vastaukset 25
Vanhimmat
Lääkkeiden käytön lopettaminen kesken kuurin pitää tehdä lääkärin ohjeiden mukaan, ei omin päin!
Älähän Anni-kulta, vielä annan periksi. Syö nyt veilä lääkkeitä. Kyllä masennuksestakin voi toipua. Voimia eteenpäin. Ei tämä elämä niin pitkä ole ja siihen kuuluu myös laaksoaikoja.
rukoile ja koita jaksaa.
Eli suoraan sanottuna: YOU ARE DOOMED.
Niin, jos antaa periksi. Kyllä kuitenkin pohjaltakin voi nousta.
Saamasi reaktio on hyvin tavallinen neurotoksiinikäytöstä johtuva reaktio. Kaikki mielialahuumeet tulee lopettaa hitaasti! Ei koskaan seinään, ellei kyseessä ole hätätapaus. Lääkäriltä saat ohjeita, mutta valtaosa neuvoo päin persittä. Lopetuksen voi joutua tekemään hitaasti useiden kuukausien aikana. Esimerkkejä lopetuspituuksista ovat esimerkiksi 2kk, 3kk, 6kk, 10kk ja yli vuoden. Vieroitusoireilun ilmaantuminen ja rankkuus on hyvin yksilöllistä. Tutustu vieroitusoireisiin omatoimisesti, muuten sinua viedään psykiatrisessa järjestelmässä kuin litran mittaa. Kokemasi sähköiskut, maha löysänä, karmea väsymys, itkuherkkyys, itsetuhoiset ajatukset, pahoinvointi ovat kaikki klassisia vieroitusoireita.
Ei mikään ihme, että et noita myrkkyjä halua vetää. Ne hävittävät ihmisyyden ja voivat johtaa aivovaurioon, sanoo lääkärisi mitä vain. Lopettamisesta ja mielialahuumeista saat rehellistä tietoa esimerkiksi osoitteesta b www.beyondmeds.com. Muitakin lähteitä on paljon, joita löydä googlettamalla. Kovasti tsemppiä sulle!
No voihan paska. Mää en niitä huumeita enää syö ja PISTE.
Anni:
HYVÄ...niin pitääkin...nämä kirotut lääkkeet tekevät ihmisestä niiden orjan
Se on lääketehtaiden tarkoitus..millä ne muuten eläis
Minäkin lopetin juuri noiden lääkkeiden käytön kerralla en yhtään kuollut sen takia
sain tietooni menetelmän treenata itse ILMAN kirottuja lääkkeitä...
Tänään voin hyvin ilman mitään häiriötä...osaan olla onnellinen pienimmästäkin
Niin myös sinäkin!!
Jep. Lääkkeet on vieny multa tunteet ja ne turruttaa ihmisen mielen!! :/
oletko käynyt kilpirauhaskokeissa?
Eli missä??
Onhan musta otettu vaiks mitä testejä: verikokeita, ekg jne jne.. Ei oo mitää erikoista ollu.
Kiitoksia kaikille tuesta. Nyt tuntuu jo aikalailla paremmalta! :) Lääkityski tuntus olevan kohillaa, eipä oo hirveesti ees mitää alotushaittavaikutuksiakaa ollu :D fiilis näin aamusta vähä väsyny, mutta onnellinen. Miksi ihmisen pitää olla nii julma ittellee? Sitä oon monta kertaa miettiny, mutta vastausta en oo vielä löytäny. :/ No, mutta päivä kerrallaa, enempää ei voi elää! :)
" No, mutta päivä kerrallaa, enempää ei voi elää! :) "
Juurikin näin :)
Mikä lääke sulle auttoi? Niinpä, päivä kerrallaan täs vain ollaan joka tapauksessa :). Kunpa itelläkin olo helpottaisi edes vähän, tuntuu vain niin toivottomalta. Aivojumpat ja vaikka mitkä keinot on olleet käytössä. Tuloksetta.
Mulla menee tällä hetkellä Cipralex 15mg aamulla ja Ketipinor 100mg unta antamaan. Hyvin tuntuu pelittävän! Ja anteeks, kun en oo vastannu, ei oo tullu käytyä täällä sitten joulukuun :)
mulla 25 mg.n ketipinor ...aikoinaan neuvottiin ett 1-5 tablettia voi ottaa. hyvä anni että menee nyt paremmin. tämän kaiken laukaissut sydänsurut.
psykoterapiakäynti ylihuomiselle. ootan saanko juttelusta apua.
Nyt menee TAAS huonommin. Tuntuu ettei tästä (masennuksesta) ikinä tuu parantuu. Itsemurha-ajatukset pyörii taas päässä ja vittu kaikki on perseestä! Joo, oon käyny keskusteluissa mielenterveyspuolen sairaanhoitajan kanssa, mutta kun ei AUTA!
Kuolis pois. Se vaan pyörii päässä....
Eti kumppani? Joku järkevä..
Oko sukulaisia jotka auttaa? Käytkö töissä?
*Virtuaalihalaus*
Mä tiedän ton tunteen ja myötäelän vaikken sua tunne.
Koitan lähettää sulle voimia, jotta selviät sun ylämäestä.
Niin kauan kuin käytät mitään huumausaineita/psyykenlääkkeitä on turha odottaa voivan paremmin pidemmällä tähtäimellä. Huumausaine voi antaa hetkellisen helpotuksen tai pilven, jolloin tuntuu kivalta, mutta vaikutus kuluu aikanaan pois. Esimerkiksi "masennuslääkkeet" aiheuttavat mielialan kontrolloimatonta aaltoilua, joten henkilö saa nopeasti "kaksisuuntaisen mielialahäiriön" leiman. Joko sinulle on annettu?
Sanoit, että käytät tällä hetkellä 15m essitalopraamia sekä 100mg ketiapiinia. Oletko yhtään tietoinen millaisia aineita ne todellisuudessa ovat? Miten lääkärisi tai psykiatrisi on sinulle ne esitellyt ja mitä kertonut niiden vaikutuksesta ja miten he sanoivat, että ne tulevat sinua auttamaan? Millä niiden käyttöä on perusteltu? Itsetuhoiset ajatukset sekä masentuneisuus, ahdistus ja tunteiden turtuminen kuuluvat molempien edellä mainittujen aineiden yleisiin vaikutuksiin. Molemmat aineet ovat koukuttavia ja voivat aiheuttaa tuntuvia vieroitusoireita sekä valitettavasti molempien käyttöön liittyy pysyvien aivovaurioiden riski.
Jos sinusta tuntuu yhä epävarmalta mitä kannattaisi tehdä lääkityksen suhteen niin käy lukemassa www.cepuk.org. Sieltä löytyy todella hyvin tietoa kaikkeen psykiatriaan ja erityisesti lääkkeisiin liittyen. Sivustolta on myös hyvä linkkivalikoima muille erittäin informatiivisille nettisivustoille.
Ihan samaa mieltä!
Lääkkeet turruttaa mun mieltä, en pysty nykyään itkemään jne. Ja oon jotenki katkerampi ja vihamielisempi kuin ennen.
On sukulaisia, mutta en oo tekemisissä. Oon sairauslomalla tällä hetkellä ,syksyllä kouluun pitäs mennä
Erosin tossa pari kuukautta sitten, oltiin nelisen kuukautta yhessä. En oo nyt kiinnostunu ettimään minkäänlaista ihmistä. Saa nyt olla vähän aikaa..