19v raskaana

Nuori äiti

Moi olen 19v ja varmasti joidenkin ihmisten mielestä nuori äidiksi. Tein kuitenkin testin pari viikkoa sitten ja se näytti positiivista. Aluksi olin todella järkyttynyt koska en koskaan ajatellut saavani lapsia näinkään nuorena. Poikaystävä ja perhe on molemmat iloisia asiasta ja haluavat minun pitävän lapsen ja he lupaavat auttavansa lapsen hoidossa kaikin mahdollisin tavoin. Itse kyllä haluan lapsia mutta en tiedä olenko juuri nyt siihen valmis. Auttakaa pliiis ja kertokaa mikä olisi paras vaihtoehto.

6

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauvva

      Se riippuu ihan miten olet itse valmis. Jos on noin kannustava tulijoukko niin kyllä lapsi kannattaa pitää!:) Loppu riippuu ihan sinusta itsestäsi.

      • sekavateksti

        Se riippuu vain sinusta itsestäsi. Sinähän se äiti olisit, sinä se olisit joka kärsisi tai nauttisi seuraamukset (ihan miten sen itse ajattelee), ei muut. Jos sinusta tuntuu, että haluat ensin koulut käydyksi ja elämäntilanteen vakiintuneemmaksi, älä pidä lasta, saahan niitä hankittua myöhemminkin. Jos sinusta tuntuu, ettei lapsi mikään katastrofi olisi, tai jos luultavasti katuisit aborttia myöhemmin, kannattaa lapsi varmaankin pitää. Sinä itse tiedät päätöksen, sinä itse teet päätöksesi. Jos sinulla riittää tukiverkkoa jo nyt, miksi se katoaisi muutaman vuoden kuluessa? Kyllä se tukiverkko on entisensä, ellei jopa nykyistä parempikin muutaman vuoden päästä. Olet 19, eli yhdyskunnan silmin aikuinen ja varmasti kuitenkin pärjäisit, varsinkin noin mahtavalla tukiverkolla. Mutta sinä teet päätöksen, sinä kannat päätöstä lopun elämääsi päädyitpä sitten pitämään tai abortoimaan lapsen


    • Ottakaa iisisti

      No juu, huomaa että olet nuori äidiksi, kun koilotitte sitten poikaystäväsi kanssa heti koko suvulle tämän ilouutisen. Alkuraskauden keskenmenot ovat aika yleisiä ja mitä nuorempi on, riski senkun kasvaa.

      • Just saying

        Itse asiassa mitä vanhempi on sitä isompi riski on keskenmenolle...


    • Nuori äiti

      Päätin pitää lapsen. Olen asiaa miettinyt ja tiedän, että tukiverkolla joka mulla ympärillä on pärjään kyllä lapseni kanssa.

    • sekavateksti

      Onnea!!! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe