Kuinkahan saisi sarakkeen luvuista poimittua vain numeron. esim. 1,667 PKT .
Tästä pitäisi saada tulos olsi vain 1,667.
Solussa on siis numero, välilyönti, lyhenne ja välilyöntejä.
Makro olisi tässä pätevä....
Kiitoksia
Luvun poimiminen
Luvun poimiminen
2
2478
Vastaukset
- vasen etsijä
Yksinkertainen kaava joka "noukkii" kaikki merkit välilyöntiin asti ja vähentää sen sitten pois. Karsittava merkkijono A1:sessä.
=1*VASEN(A1;ETSI(" ";A1)-1)
1 kertominen muuntaa merkkijonon numeroksi (muuten jäisi tekstiksi)
Löytämäni koodit netistä olivat järjestään sellaisia jotka tekevät Exceliin uuden funktion, jolla sitten erotetaan numerot ja tekstit, muotoa esim. =ErotaNumerot(A1) eli ihan sama kuin tuokin eli kaavalla toimii. - vasen etsijä
Tuo -1 kaavan lopussa ihan turha koska noukkii välilyöntiin asti, ei siis mukaan.
=1*VASEN(A1;ETSI(" ";A1))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965