9 % korko

Tuomo

Moi,
muistan, että 90-luvun ihan alussa ainakin osuuspankista sai huimaa 9 % korkoa talletustilille, joka ei ollut edes määräaikainen. Siinä oli muistaakseni vain sellainen nostorajoitus, että ainoastaan kerran kuussa sai tehdä noston ilman kuluja. Muistaako joku, minä vuonna tämän tilin koron lasku tapahtui, ja miten sitä perusteltiin, kun sopimuspapereissahan luki tuo 9 % ilman määräaikaa?

6

363

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopimukseen perustuu

      En tiedä kyseisestä tilistä, mutta jatkuvissa sopimuksissa on käytännössä aina pykälä, joka sallii pankin yksipuolisen sopimuksen muutoksen tietyllä varoajalla, esim. 30 päivää. Tällöin asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus ennen kuin muutokset tulevat voimaan. Määräaikaisissa ei voi tehdä muutoksia asiakkaan haitaksi.

    • Säännöstelyn iloja

      Osuuspankin jatkuvalta tuottotililtä sai parhaimmillaan 12,75 %. Minulla oli samasta pankista otettua 7 % opintolainaa talletettuna tällaiselle tilille. Valitettavasti tätä täysin varmaa rahantuloa ei kauan kestänyt. Pankki irtisanoi tilin joskus vuoden 1993 vaiheilla. Ehkä tämä oli hyväksikin, sillä ostin rahoilla osakkeita, jotka tuottivat oikein kivasti 90-luvun lopussa.

    • dfghjk

      jep samoilla linjoilla pari vuotta piti rahaa tilillä vaikka oliko joku 20 donaa nin kasvoi kivasti ehkä siksi sitä rahaa on tänäkin päivänä jemmassa kun silloin sijoitti oikein

    • Säästöön

      Säästöpankista sai kuitata 14 %:n koron määräaikaissäästölle.

      • Olihan noita

        Samaa sai valtion 10-vuoden obligaatioista. Ja sitä tuloahan riitti sitten piiiitkään sittenkin, kun monet muut tuotot hiipuivat.


      • 136
        Olihan noita kirjoitti:

        Samaa sai valtion 10-vuoden obligaatioista. Ja sitä tuloahan riitti sitten piiiitkään sittenkin, kun monet muut tuotot hiipuivat.

        Jep. Ja obligaatioiden koroista ei mennyt veroja. Korkoja vertaillessa nykykorkoihin täytyy ottaa huomioon, että Suomessa inflaatio lähenteli 20 prosenttia pahimmillaan, yleensä kuitenkin 5-10 %. Se oli sitä Inflandian aikaa. Devalvaatioilla sitten korjattiin kilpailukykyä ja vietiin säästäjien talletusten reaaliarvoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe