Tein reklamaation saamastani lakusta joka oli mielestäni täysin kohtuuton. Noin kahden kuukauden jälkeen sain asianajotoimistosta kirjeen jossa kerrottiin, etteivät he ole samaa mieltä asiasta ja haastavat minut oikeuteen ellen maksa riitautamaani summaa, sekä nyt myös asianajokuluja 1450e jotka siis tulivat tästä, kun asianajaja kirjoitti vastauksen reklamaatiooni.
Voiko noin tosiaan tehdä? Hehän olisivat vain voineet ilmoittaa, etteivät he ole kanssani samaa mieltä ja pyytää maksamaan riitauttamani summa. Nyt tuli turhia kuluja 1450e jotka olisi voinut välttää yhdellä puhelin soitolla. Kyseinen firma on kyllä muutenkin keksinyt saamani laskuun paljon ylimääräisiä summia ja lisännyt ylimääräisiä työtunteja. Ovat siis puhelimessa jääneet kiinni valehtelusta, kun olen kysynyt uudestaan monta tuntia he olivat siis olleet töissä niin ovat puhelimessa ilmoittaneet eri työtunnit, kun mitä paperilla aijemmin ilmoittiva.
Mitä voin nyt tehdä? En uskalla enää valittaa heille noista asianajokuluista, ettei tule taas 1000e lisää laskuun, mutta silti minusta tuntuu että minua yritetään huijata.
Reklamaatioon vastaaminen?
10
1890
Vastaukset
- 15+19
Aika iso haloo yhdestä lakusta.. Fazerko on vastapuolena?
- oisit aatellu
Olisit miettinyt ennen reklamaatiota. Itse riitautit saatavan reklamaatiollasi: riitaisa saatava on selviteltävä oikeudessa. Velkaa perivä taho ei ole riitauttamiseen syypää, joten on ihan oikein, että riitaisa (reklamoiva) osapuoli maksaa pakolliset asianajokulut.
Monelle tuntuu tulevan yllätyksenä, että reklamointi on sama kuin asian riitautus.- oisit aatellu
Lisään vielä, että jos kerran olet varma asiasi oikeellisuudesta, ei sinulla luulisi olevan hätää lähteä oikeuteen. Ymmärrettävää tietysti, että sellainen pelottaa, mutta kulut tulevat sen häviäjän maksettavaksi, jos ovat yrittäneet sinua huijata.
- 9+5
"Hehän olisivat vain voineet ilmoittaa, etteivät he ole kanssani samaa mieltä ja pyytää maksamaan riitauttamani summa. Nyt tuli turhia kuluja 1450e jotka olisi voinut välttää yhdellä puhelin soitolla."
Sinun olisi itse yrittää neuvotella summasta, reklamaatio on jo sitten sen verran järeä toimi että vastapuoli ei sen jälkeen enää tee muuta kuin vie asian oikeuteen.
Neuvottelu on neuvottelu, mutta reklamaatio tarkoittaa sitä että vaadit oikeuskäsittelyä. - tapsa2
Kerro ihmeessä että mistä on kysymys? Oletko ostanut yritykseltä kenties jotain hyödykkeitä vai palvelua vai millaista?
Jos hinta on sovittu ennen palvelun toimittamista, molempien osapuolien pitää sitä tietenkin noudattaa, ellei kyse ole laatuvirheestä tms.
Ehkä oikeampi tapa olisi ollut sinullakin tehdä se yksi puhelinsoitto ennen laskun reklamoimista?
Jos olet reklamoinut nimenomaan laskua etkä vastinetta, onhan yhtiöllä oikeus viedä asia käräjille riitautettuna. Nyt puhelin käteen ja koeta sopia asiasta. - sdh232
Mitenkäs sellainen kun sain haasteen velkomustuomioon ja laitoin vastineen että kiistän osan kuluista, osan tietenkin myönsin mm. pääoman normaalikorkoineen. Nyt otti velkojan asianajaja yhteyttä että voitaisiinko sopia asia, velkoja tulee vastaaan jne. Ei minulla kuitenkaan ole vara nyt maksaa mitään ja homma hoituisi kuitenkin ajan myötä ulosoton kautta.
Joudunko siis maksamaan muhkeat asianajajakulut jos oikeus hylkää osan kuluista jne ?? Tässä vaiheessa ei noista asianajan kuluista ole mitään tietoa.- 11+6
Älä rupea sopimaan mitään jos kerran et velkaa pysty hoitamaan. Sanot vain että asia saa mennä eteenpäin tällaisenaan ja joko he vetävät velan pois käräjiltä tai sitten eivät. Tietysti vaadit siinä vastineessa oikeudenkäynti kulut vastapuolen maksettavaksi?
- toi5
Kuka puupää siellä kirjoittelee, että reklamoinnin jälkeen ei ole muuta mahdollisuutta kuin viedä asia oikeuteen. Reklamaatiohan tarkoittaa vaan sitä, että lasku ei ole saajapuolen mukaan oikeanlainen, reklaamaatiossahan varmaankin käy ilmi miltä osin laskua on reklamoitu. On täysin outo tapa käsitellä reklaamatiota ottamalla asianajaja siihen ensimmäiseksi mukaan.
- toivonparasta
Aloittajalle;
Jos olet ollut järkevä ja riitauttamisellesi on perusteet, ei sinulla pitäisi olla hätää. Hommaat itsellesi asianajajan, niin alkaa myös vastapuoli ottaa vakavasti.
1450 on aika ylimitoitettu henkselit paukkuen lakimiehen kirjoittama lasku, unohda puhe siitä. Jos laskulla on jotain epäselviä tunteja ei sinun tarvitse lakimiehen laskusta maksaa mitään, virhe on silloin firmalla. Oikeuteen mennessä jos häviät niin summa toki kasvaa kun tulee lisää tunteja. Mikä oli alkuperäinen laskun summa?
On olemassa juristeja jotka omaksi ilokseen auttaa riistofirmojen lakimiesten uhkailemia uhreja. Kyllä sellaisen löytää.
Olihan alkuperäinen reklamaatio selkeä ja asiallinen? - Ekumee
Selvitä juristi. Kuka ja onko lain vaatimukset täyttävä? Soita sitten sille ja yritä sopia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232