vai Joutsenet tapetaan

aseeton

jumalauta joka tappaa Joutsenen saa tappaa sen!!

vai väitättekö vastaan??

13

1446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirre

      maistuu hanhelta.. eiku haulikkoa latinkiin ja joutsenia lahtaan.

      • kohotat

        Metsästäjien profiilia... Siitä vaan, täällähän ne karvansa ja älykkyysosamääränsä näyttävät...


    • joutsen

      Kovin tyypilliseltä kepulaisen ministerin heitolta kuulostaa: kun metässä näkyy joku eläin, niin onhan se voitava ampua. Taitaa äijää oikein harmittaa, kun ei ole saanut lupia valkoisen linnun tappamiseen. Siinä näkyy todelliset arvostukset.

      Eipä sillä, suurin osa tuntemistani metästäjistä on fiksua porukkaa - uskaltavat metälle ihan ilman pyssyäkin. Känniläiset, kakarat, kaikenampujat ja kepulaiset ministerit ne huonoa imagoa metästäjille luovat.

      • Pekka

        ammutaan ylimääräiset pois! Tarkoitus olisi että joutsenia olisi vähän niinkuin joka järvellä. Linnuilla niinkuin kaikella muullakin on tapana keskittyä eli ruuhkautua. Kun linti tiheys tulee liian suureksi esim. poikas kuolleisuus nousee.
        Joutsen- kyhmyjotsen on aika isolintu. Se kyllä alkaa rellestellä niinkuin on tehnytkin muutamilla järvillä.
        Yleensä villieläimen ja ihmisen pienin sopiva välimatka on haulikon kantama, mieluitten hirvikiväärin. Muuten tulee tilanne josta ei kumpikaan hyödy mitään.
        Sopivaa arkuutta on ylläpidettävä!
        Maakuntien kepulaiset tämän tietävät ja muutkin.
        Kaupunkien ovat hiljaa, etteivät äänestäjät pelästyisi.
        Kirjuutellaan!!!


    • joutsen

      ole sen kummenpi eläin kuin muutkaan.Tai on valkoinen,se on luonnossa harvinaista.

      Kun niitä on liikaa niin vähentäminen kannattaa.
      Vaikka hullulta alkuun tuntuisikin.

      • sf-jaffa-sf

        Kyllä ne taudit tappavat ylisuuret joutsen populaatiot. Toisaalta olen kyllä maistanut joutsenta maassa missä niiden pyynti on sallittua - maistuu hanhelle. Olen maistanut myös norppaa(Islanti).


      • heebo

        Kyllä niitä vois vähentää,luvallisesti kyläkin. Kun häätää kaikki sorsat ainakin pienemmiltä lammilta ja järviltä.


      • tapsa
        heebo kirjoitti:

        Kyllä niitä vois vähentää,luvallisesti kyläkin. Kun häätää kaikki sorsat ainakin pienemmiltä lammilta ja järviltä.

        Kyllä mielipiteeni on se, että joutsenten metsästys tulisi jollakin lupamenettelyllä sallia. Tai vaikka nimetyt henkilöt, jotka suorittas kannan tarkkailun ja harventamisen. Nykyisellään ihminen on tuhonnut joutsenten luonnolliset vihollisen miltei täysin ja joutsenkanta on paisunut todella suureksi. Uskoisin, että jokainen joka liikkuu esim. etelälapin lampi- ja järvialueilla on huomannut saman seikan. Tahtoo vain olla kaikissa asioissa, että kun jotain asiaa aletaan suojelemaan, menee juttu överiksi. Kyllä esim. hanhet ovat sellainen laji joita joutsen ei suvaitse omalle reviirilleen.Itse olen uskaltanut liikkua ja yöpyä metsässä vain hk. aseeni turvanani. (viitaten edellisiin kommentteihin)(Viimekaudella n.15 yöpymistä metsässä kala, retki ja metsästysreissuilla.)


      • Varjo
        tapsa kirjoitti:

        Kyllä mielipiteeni on se, että joutsenten metsästys tulisi jollakin lupamenettelyllä sallia. Tai vaikka nimetyt henkilöt, jotka suorittas kannan tarkkailun ja harventamisen. Nykyisellään ihminen on tuhonnut joutsenten luonnolliset vihollisen miltei täysin ja joutsenkanta on paisunut todella suureksi. Uskoisin, että jokainen joka liikkuu esim. etelälapin lampi- ja järvialueilla on huomannut saman seikan. Tahtoo vain olla kaikissa asioissa, että kun jotain asiaa aletaan suojelemaan, menee juttu överiksi. Kyllä esim. hanhet ovat sellainen laji joita joutsen ei suvaitse omalle reviirilleen.Itse olen uskaltanut liikkua ja yöpyä metsässä vain hk. aseeni turvanani. (viitaten edellisiin kommentteihin)(Viimekaudella n.15 yöpymistä metsässä kala, retki ja metsästysreissuilla.)

        ... eihän sitä voi tappaa. Ja Tapsa Rautalapsakin lauloi siitä että joutsen taivahainen.

        Kyllä sitä nyt ei saa tappaa, NYYYH ja on se kauheaa kun kaikkia ampuvat. Jo on elämä mallillaan kun MEIDÄN kotilammen joutsentakin VAINOTAAN RAAKALAISTEN TOIMESTA.

        On tämä maailma kummaksi mennyt, kun linnun väri jo määrää sen, saako sitä metsästää vai ei. Kyllä ihmisiä on monenlaisia hulluja, hulluimmasta päästä ovat nämä äärisuojelijat. Kerta kaikkiaan aivan omituista sakkia.

        Joutsen pitäisi pikimmiten lisätä metsästettävien listalle, vaikka sitten pyyntiluvanvaraiseksi. Niin kyhmy- kuin laulujoutsenkin. Mutta ei, KUN SE ON SITÄ JA TÄTÄ JA VALKOINEN. Jumaa... On tämä maa sekopäätä pullollaan. Ja kyyliä toinen mokoma.


      • jezze
        tapsa kirjoitti:

        Kyllä mielipiteeni on se, että joutsenten metsästys tulisi jollakin lupamenettelyllä sallia. Tai vaikka nimetyt henkilöt, jotka suorittas kannan tarkkailun ja harventamisen. Nykyisellään ihminen on tuhonnut joutsenten luonnolliset vihollisen miltei täysin ja joutsenkanta on paisunut todella suureksi. Uskoisin, että jokainen joka liikkuu esim. etelälapin lampi- ja järvialueilla on huomannut saman seikan. Tahtoo vain olla kaikissa asioissa, että kun jotain asiaa aletaan suojelemaan, menee juttu överiksi. Kyllä esim. hanhet ovat sellainen laji joita joutsen ei suvaitse omalle reviirilleen.Itse olen uskaltanut liikkua ja yöpyä metsässä vain hk. aseeni turvanani. (viitaten edellisiin kommentteihin)(Viimekaudella n.15 yöpymistä metsässä kala, retki ja metsästysreissuilla.)

        samaa mieltä...joutsenia on jo niin paljon että kyllä pitäisi pikkuhiljaa ruveta niitäkin vähentämään, en ole täällä savossa montaa järveä nähnyt millä ei olisi joutsenta ollut.
        henk.kohtaisesti olen metsällä ollessani nähnyt kun metsähanhi on ollut laskeutumassa järvelle,mutta kun joutsen sen huomasi niin kylmästi ajoi pois, eikä varmasti tullut takaisin.
        pyynti vain luvanvaraiseksi, tai jokin tietty aika syksystä esim. 3 viikkoa, ei tarvitse olla pitkäkään aika jolloin saisi metsästää, joutsen on kesyyntynyt jo niin paljon että melko helppo saalis olisi. Tottakai valvominen on melko hankalaa mutta jotain on kyllä jo tehtävä vaikka kuinka olisi kansallislintumme.


      • Martta
        Varjo kirjoitti:

        ... eihän sitä voi tappaa. Ja Tapsa Rautalapsakin lauloi siitä että joutsen taivahainen.

        Kyllä sitä nyt ei saa tappaa, NYYYH ja on se kauheaa kun kaikkia ampuvat. Jo on elämä mallillaan kun MEIDÄN kotilammen joutsentakin VAINOTAAN RAAKALAISTEN TOIMESTA.

        On tämä maailma kummaksi mennyt, kun linnun väri jo määrää sen, saako sitä metsästää vai ei. Kyllä ihmisiä on monenlaisia hulluja, hulluimmasta päästä ovat nämä äärisuojelijat. Kerta kaikkiaan aivan omituista sakkia.

        Joutsen pitäisi pikimmiten lisätä metsästettävien listalle, vaikka sitten pyyntiluvanvaraiseksi. Niin kyhmy- kuin laulujoutsenkin. Mutta ei, KUN SE ON SITÄ JA TÄTÄ JA VALKOINEN. Jumaa... On tämä maa sekopäätä pullollaan. Ja kyyliä toinen mokoma.

        Sitä minä vaan, kun sanoit, että ainakin puolet on sekopäitä ("maa pullollaan") ja toinen puoli kyyliä, niin ihan vain puhtaasti mielenkiinnosta ja asioita paremmin ymmärtääkseni, kumpaan ryhmään siis itse kuulut? Vai onko juuri niin, että yksi viisas ja puolueeton mahtuu joukkoon?


    • Ampuja

      Sekä joutsenen että Joutsenen tappaminen. Jos luvallista olisi niin kyllä joutsenen ampuisin ja söisin, mutta Joutseneen en kajoaisi.

      • moi

        Jos joku taitava kemisti tekis joutsenelle semmosen jonkun viruksen että niitä kuolis tarpeeks


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe