Keliakia on ystävä, näin siitä teet sellasen

www.jj75.net

Keliaakikot surevat suotta menetettyjä asioita. Monesti junassa ja ravintolassa kuullut tms. et kun ei voi syödä sitä ja sitä. Oma kroppanne toimii vain tehokkaammin ja tarkemmin määritellen mikä on terveellistä. Monilla jotka sairastaa reumasairauksia ja muita 260 erilaista elintasosairautta, yksi yhteinen tekijä on gluteiini. Se saa ihmiset lihomaan ja geeniperimiensä mukaan altistumaan kaikelle paskamaisille taudeille. Oikeaoppinen ruokavalio ja gluteeniton elämä takaa hyvän olon ja parhaimmat eväät elämälle.

Leipää, tuota teollista paskaa joka oli agraarisen aikakauden aikaansaama tuotos. Toisaalta vaikka elintaso nousi maatalouden myötä, niin samalla tuli tutuksi monet elintasosairaudet. Monesti aina 1750 luvulle asti Suomessakin ihmiset elivät 25-30 vuotiaiksi keskimäärin, niin kaikkia sairauksia ei ehtinyt puhjeta edes. Nykyisin tilanne on hivenen toinen. Ehtii tulla hitaamminkin kehittyviä "perinnöllisiä" sairauksia. Samalla kun syö leipää, tulee syötyä leivän päällä teollisesti tuotettua paskaa ja lisäaineita. Kuvitelkaa miltä säästytte ja huomaatte miksi olette onnellisessa asemassa.

2

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliakka

      Ja höpönlöpön. Keliaakikotkin syövät leipää, gluteenitonta leipää, jossa on muuten enemmän kaloreita kuin tavallisissa leivissä. Yleensäkin gluteenittomat tuotteet sisältävät enemmän kaloreita, siksi keliaakikoilla monesti on vaikeuksia pitää paino kurissa. Nimim. 30 vuotta gluteenitonta ruokavaliota ja 30kg ylipainoa.
      Tuosta ekasta virkkeestäsi olen kyllä samaa mieltä, keliakia antaa aika hyvän mahdollisuuden jatkuvaan valittamiseen niille jotka muutenkin valittaisivat aina kaikesta.

      • Gluteeniton

        Itse söin leipää isoja määriä ennen sairastumistani.

        Kokeilin sairastumisen jälkeen useimpia gluteenittomia leipiä, mutta eivät vaan maistuneet hyvältä. Vehnätärkkelyksestä meni myös vatsa sekaisin.
        Nopeasti ne leivät oppii korvaamaan. Töihinkin tauoille otan nykyään jotain hedelmää, esim. banaania. Hyvin harvoin tulee enää leipää ostettua.

        Mulla nousi myös paino pari kiloa, johtunee tosin siitä, että ravintoaineet alkoivat imeytyä. Siispä aloitin aktiivisemman elämän ja urheilen aina kun hyvä väli tulee.
        Jokainen kuitenkin on itse vastuussa omasta kehostaan ja painostaan, jos tietää jonkin tietyn asian sisältävän paljon kaloreita, niin kannattaako sitä sitten syödä.

        En oikeastaan enää edes kaipaa vehnää, ohraa tai ruista. Keliakian jälkeen on tullut syötyä paljon tervellisemmin, kun eineksiä ei enää voi syödä, eikä leipää. Ja kun olokin on alkanut helpottumaan suolinukan korjaantumisen myötä, niin kyllä tämä terve olo on paljon arvokkaampi kuin jokin hetkellinen makunautinto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe