Päästömittaus

päästöpääte

Vaikuttaako auton ikä päästömittausissa olevaan sallittuun rajaan. Eli onko tuo hyväksyttävä raja vanhemmilla autoilla korkeampi, kuin uusilla?

7

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se on

Vaikuttaa. Tarpeeksi vanhoista ei mitata päästöjä ollenkaan.

• ölykööli

Juu, tiedän kyllä, että ei niin vanhoista, mutta onko tuohon pakolliseen päästömittaukseen mitään vaikutusta auton vuosimallilla, mitkä pitää päästömittauttaa? Esim. onko 1994 vm. ja 2009 vm. päästömittauksissa eri korkeusarvot? Saako vanhemmassa olla korkeammat, vaikka moottorin tilavuus ja polttoaine olisi autoissa samat?

• Aika samat

noissa vuosimalleissa paitsi että uudemmassa katsotaan myös obd. 80-luvun vehkeissä saa tupruttaa saasteita reilusti enemmän ja 78 ja vanhempia ei mitata.

• Päästö
        Aika samat kirjoitti:

noissa vuosimalleissa paitsi että uudemmassa katsotaan myös obd. 80-luvun vehkeissä saa tupruttaa saasteita reilusti enemmän ja 78 ja vanhempia ei mitata.

Bensa raja-arvot:

Ko 2001
        co 0.2
        hC 100
        Mitataan vain yli 2000rpm OBD mittaus korvaa joutoläyntimittauksen.

Vähäpäästöinen bensiini ( pokollinen ko 1.1.1992)

Joutokäynti

Co 0.5
        HC 100

Yli 2000rpm

Co 0.3
        Hc 100

Lambda 0.97-1.03. O2 5%.
        Nämä arvot aina jos ajoneuvo alunperin varustettu kolmitoimikatalysaattorilla, ko ei väliä.

Bensa ko 1.1.1.87

Co 3.5
        Hc 600

1.1.78-31.12.86

Co 4.5
        Hc 1000
        O2 molemmissa 5%.
        Mitataan vain joutokäynnillä alle 1000rpm.

Diesel ko 1.1.80 alkaen

Ahtamaton 2.5
        Ahdettu 3.5
        Euro4 1.5, pakollinen ko 1.1.2006.

Nämä siis M1 luokan ajoneuvo massa alle 2500kg.
        Joitakin merkki ja mallikohtaisia poikkeuksia on sekä bensiini - että diesel raja-arvoissa.

• Anonyymi

Kun olet ostanut uuden fordin ja se ei toimi jos on pakkasta yli 10 astetta. Vika johtuu pakokaasun puhdistus lisäaineesta.Merkkihuolto ei osaa korjata vikaa eikä saa poistaa järjestelmää autosta. Eli jos haluaa ajaa autolla talvella on järjestelmä poistettava jossain muualla. Voiko Suomen oikeuslaitos estää kansalaisen ajamasta ostallaan uudella autolla jos on pakkasta yli 20 astetta.

• Anonyymi

Kysy oikeuslaitokselta äläkä täältä. Muutenkin koko juttus on pelkkää paskaa.

• Anonyymi

Edelliseen...ostamallaan uudella autolla jos pakkasta yli 10 astetta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe