Ihana bussinkuljettaja

Lonely soul

Viime viikon torstaina matkustin Hesassa bussilla 64 (Itä-Pakila). Bussinkuljettajana oli söpö ja vähän ujonoloinen mies. Hänellä oli tummahkot hiukset ja silmälasit, kovin vanha hän ei ollut. Olen joskus, muistaakseni viime vuonna, nähnyt hänet aiemminkin. Hän oli todella mukavan oloinen. Nyt olen joskus miettinyt häntä. Mutta nyt pitäisi vain järkevöityä, sillä enhän edes häntä tunne, ja bussinkuljettajathan ovat yleensä perheellisiä, eikä hän varmaankaan ole edes kiinnostunut, ja ehkä muutenkin on nyt kuitenkin vähän outoa ja sopimatonta edes ajatella häntä...

89

1973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepuli1

Muista kuitenkin,ettei se anna jos ei otakaan. :)

• 1+1 =2

Aivan hyvin voit antaa puhelin-numerosi jos olet noin kiinnostunut hänestä.
      Sillähän se selviää. Hän ottaa yhteyttä ja kertoo miten asiat ovat jos on fiksu.

• jämähdät rattiin

älä nyt helvetti sekaannu mihinkään bussi kuskeihin. kellon ympäri työssä ja lopun ajan nukkuu ei niistä ole mitään iloa. bussin kuljettajat palvelee vain bussi yhtiön etua ei kenenkään muun.

ei ne ainakaan perheellisiä ole. ja jos on niin ei kovin kauaa. bussi hommista ei pääse pois kun niitä on tarpeeksi tehnyt. kukaan ei ota muuhun työhön kuljettajaa. käytännössä ei merkkaa mitään jossain muusa työssä kuljettajan työkokemus.

miksi jossain paremmassa työssä arvostettaisiin sitä, että osaa ajaa bussilla jos sillä ei ole mitään tekemistä kyseisen työn kanssa.

• Juu, tunti sitten loppui työpäivä(klo.11), samoin eilen, kuin myös ensi maanantaina... ja vkl. vapaa... ja perhekin on, onnellisesti naimisissa 10 vuotta tähän mennessä... ja yö unet viikolla klo. 21->, ei päiväunia.. eli ei ihan koko vapaa-aikaa nukuta kuitenkaan... ;)

• klo 3 kolahtaa

Älä vain rasita itseäsi liikaa, Helbkuski. Muista kuitenkin, että kaikki eivät voi ajaa aamuvuoroja Jokeripokerilinjalla. Työajat ja linjat ovat ainakin uudemmilla kuskeilla sitä, mitä tietokone arpoo. Tämän suhteen työnantajalla on lähes täysi vapaus, kunhan noudattaa työaikalakia.

Helbillä voi toki ehdottaa muutoksia työvuorolistaan, mutta sen on tapahduttava edellisen vuoden Timon-päivään mennessä. Muussa tapauksessa 3 metrinen työvuorosuunnittelija ei ehdi reagoimaan tarpeeksi nopeasti.

• Tuet.

Helbkuski ajaa aina ne hänelle räätälöidyt parhaat aamuvuorot, muut ajaa huonommat vuorot, illat, yöt ja pitkät päivät ja tämä kehuu:D

• Kaikilla sama viikkotyäaika, kaikki päivät eivät voi olla 12 tuntisia. Minulla samat vuorot pyörii kuin monella muullakin runkolinjan kuljettajalla :)

• Numminen...
        helbkuski kirjoitti:

Kaikilla sama viikkotyäaika, kaikki päivät eivät voi olla 12 tuntisia. Minulla samat vuorot pyörii kuin monella muullakin runkolinjan kuljettajalla :)

Tässä vähän työ ja lepoajoista:
        http://www.tyosuojelu.fi/fi/ajoajat

• Lonely soul

Olen piakkoin muuttamassa, ja yhteydet satunnaiseen harrastukseeni muuttuvat. Jos myöhemmin sattuisinkin hänet näkemään jollakin muulla linjalla, olisi ihmispaljoudessa hankalaa tehdä tuttavuutta ja hänenkin pitäisi keskittyä ajamiseen. Olen ujo, enkä ole lainkaan mieheniskijäluonne. Joskus olen vähän haikeamielinen kun ajattelen, etten häntä tapaa.

Iltaisin kun menen nukkumaan, mietin joskus häntä ja muistan häntäkin rukouksissani. Onko hänellä ketään rakasta seuranaan, pohdin, vai meneekö hänkin yksin nukkumaan kuten minä? Unelmissani saan istua hänen sylissään syrjäisellä 64:n päätepysäkillä, hurjempia unelmiani en tähän voi edes kirjoittaa. En ole koskaan voinut seurustella, eikä minulla ole ollut miespuolisia ystäviäkään. Elämäni on ollut välillä melko hankalaa. Ehkä on vähän hassua miettiä häntä kun en häntä edes tunne. Olen todella estynyt ja minun on vaikeaa tutustua ihmisiin. Ehkäpä hän on kuitenkin naimisissa, enkä saa häntä edes ajatella...

Työajoilla ei minulle ole merkitystä, sillä opiskelen itse alaa, jossa on pitkät työpäivät ja epäsäännölliset työajat sekä matkatöitä, varsinkin vastavalmistuneilla, joilla ei vielä ole vakituista työpaikkaa.

• asia selviää

soita bussi firmaan ja kysele kuljettajan tietoja kyllä ne ainakin nimen, osoitteen, puhelinnumeron tietää, voivat tietää enemmänkin tai sitten jos kyselet muidenkin samaa linjaa ajavien kuljettajien tietoja ja soittelet sitten heille ja kyselet kyseisestä kuljettajasta.

• polisi
        asia selviää kirjoitti:

soita bussi firmaan ja kysele kuljettajan tietoja kyllä ne ainakin nimen, osoitteen, puhelinnumeron tietää, voivat tietää enemmänkin tai sitten jos kyselet muidenkin samaa linjaa ajavien kuljettajien tietoja ja soittelet sitten heille ja kyselet kyseisestä kuljettajasta.

Väärin työnantaja jos antaa tietoja se on rikos !

• .........
        asia selviää kirjoitti:

Joo ei saa antaa tietoja mutta soittopyynnön voit jättää kyseiseen firmaan kuljettajalle

• Kontulan Ex Parooni
        ......... kirjoitti:

Joo ei saa antaa tietoja mutta soittopyynnön voit jättää kyseiseen firmaan kuljettajalle

Käyntikortti kuljettajalle tai puh.numerosi ,niin siitä se lähtee eikä loppua tule.

• Lonely soul
        ......... kirjoitti:

Olen ajatellut laittaa jonkin asiakaspalautteen kyseisen bussin kuljettajalle, tyyliin "Hyvää Joulua", mutta mietin, onkohan se nyt ihan sopivaa. Muttei siinä kai mitään pahaa ole? Saavatko bussinkuljettajat tavallisestikin ihastunutta palautetta?

En varmaan uskalla jättää soittopyyntöä. Hän ehkä pitäisi sitä outona. Miehet ovat yleensä inhonneet mua rankasti, ja muutamaan kertaan kun olen miehiin ihastunut, he ovat kokeneet sen todella kiusallisena, sen he ovat hyvin painokkaasti kertoneet. Tänä vuonna ihastuin nuoreen, kristittyyn mieheen, joka on pappi ja melkoinen naistenmies! Välimme ovat hänen kanssaan täysin poikki, ja Facebookissakin hän on joutunut blokkaamaan mut tehtyään ensin selväksi, ettei hän arvosta mua lainkaan. Nuoruuden ihastukseni kotikaupungissani oli oikeastaan ainoa minua kohtaan mukava mies, mutta olin alaikäinen eli se oli hyvin "viaton" ihastuminen! :) Eikä siitä ehtinyt tulla mitään vakavaa. Nyt aikuisiällä en ole ollut miesten kanssa juurikaan tekemisissä. Olen tullut todella ujoksi ja estyneeksi huonojen elämänkokemusteni vuoksi.

Jättävätkö naiset sitten muka yleensäkin niitä soittopyyntöjä, ja jos, niin miten niihin suhtaudutaan? Riippuu naisesta? Kyseinen kuljettaja tuskin edes muistaa mua, joten ehkä se olisi vain vaivaannuttavaa...

• ......
        Lonely soul kirjoitti:

Olen ajatellut laittaa jonkin asiakaspalautteen kyseisen bussin kuljettajalle, tyyliin "Hyvää Joulua", mutta mietin, onkohan se nyt ihan sopivaa. Muttei siinä kai mitään pahaa ole? Saavatko bussinkuljettajat tavallisestikin ihastunutta palautetta?

En varmaan uskalla jättää soittopyyntöä. Hän ehkä pitäisi sitä outona. Miehet ovat yleensä inhonneet mua rankasti, ja muutamaan kertaan kun olen miehiin ihastunut, he ovat kokeneet sen todella kiusallisena, sen he ovat hyvin painokkaasti kertoneet. Tänä vuonna ihastuin nuoreen, kristittyyn mieheen, joka on pappi ja melkoinen naistenmies! Välimme ovat hänen kanssaan täysin poikki, ja Facebookissakin hän on joutunut blokkaamaan mut tehtyään ensin selväksi, ettei hän arvosta mua lainkaan. Nuoruuden ihastukseni kotikaupungissani oli oikeastaan ainoa minua kohtaan mukava mies, mutta olin alaikäinen eli se oli hyvin "viaton" ihastuminen! :) Eikä siitä ehtinyt tulla mitään vakavaa. Nyt aikuisiällä en ole ollut miesten kanssa juurikaan tekemisissä. Olen tullut todella ujoksi ja estyneeksi huonojen elämänkokemusteni vuoksi.

Jättävätkö naiset sitten muka yleensäkin niitä soittopyyntöjä, ja jos, niin miten niihin suhtaudutaan? Riippuu naisesta? Kyseinen kuljettaja tuskin edes muistaa mua, joten ehkä se olisi vain vaivaannuttavaa...

Sitä ei voi tietää ennen kuin kokeilee... ... ja oudompaa on käevistellä omissa ajatuksissa ja epävarmuudessa

• totuus on julma
        Lonely soul kirjoitti:

"Saavatko bussinkuljettajat tavallisestikin ihastunutta palautetta? "

tavallisesti kuljettajia vain haukutaan ja vittuillaan asioista mihin eivät voi vaikuttaa. hyvä palaute on harvinaista.

• Lonely soul
        totuus on julma kirjoitti:

"Saavatko bussinkuljettajat tavallisestikin ihastunutta palautetta? "

tavallisesti kuljettajia vain haukutaan ja vittuillaan asioista mihin eivät voi vaikuttaa. hyvä palaute on harvinaista.

Jos laitan palautetta Pohjolan Liikenteen nettisivuilla, niin annetaanko se yhteystietoineen kuljettajalle? En halua olla mitenkään liian tungetteleva, enhän edes tiedä vaikka hän olisi jo naimisissa tai seurustelisi jonkun kanssa. ;)

• maisteriäo163
        Lonely soul kirjoitti:

Jos laitan palautetta Pohjolan Liikenteen nettisivuilla, niin annetaanko se yhteystietoineen kuljettajalle? En halua olla mitenkään liian tungetteleva, enhän edes tiedä vaikka hän olisi jo naimisissa tai seurustelisi jonkun kanssa. ;)

Voi peijoona sentään pohjolanliikenne ei ole mikään miesvälitys.

• entinen mummolinjan kusk
        Lonely soul kirjoitti:

Haha, melkein arvaan ketä kuskia tarkoitat. Laita palaute ja kerro siinä asiasi. On ne muutkin emännät kyselleet kuskien yhteystietoja.

T. Ex kuski pölhölän liikenteestä.

• älä pimitä tietoa
        entinen mummolinjan kusk kirjoitti:

Haha, melkein arvaan ketä kuskia tarkoitat. Laita palaute ja kerro siinä asiasi. On ne muutkin emännät kyselleet kuskien yhteystietoja.

No mikset kerro lisää kuljettajasta jos tiedät kuka on kyseessä? vaikka jonkin ulkomaisen anonyymin välityspalvelimen kautta jos ei muuten uskalla.

• Lonely soul
        entinen mummolinjan kusk kirjoitti:

Hänen seuraansa on ehkä jo tunkua, vaikkei hän naistenmieheltä vaikuttanutkaan. Ehkäpä muutkin emännät laittavat hänelle kiivaasti sitä palautetta? Aina, jos olen joutunut kisaamaan jostakin miehestä, olen hävinnyt ja sivusta saanut katsoa, miten joku muu nainen on kyseiselle miehelle tärkeämpi tai rakkaampi. No, ainakin tämä mies saa nyt mun jouluterveiset. :)

Joskus öisin kun menen nukkumaan haluaiaisin vain itkeä, koska toivon niin paljon jonkun miehen olevan lähelläni. Muistan kun näin hänet; olisin halunnut niin tarrata häneen kiinni, halata ja syleillä häntä. Toisinaan kulkiessani kaupungilla voin tuntea olevani niin yksin ihmispaljouden keskellä. Ehkä nuoruudenihastukseni, se täysin viaton ihastus, olisi ollut ainoa, josta jotakin olisi myöhemmin voinut kehittyä.

• minä vaan
        älä pimitä tietoa kirjoitti:

No mikset kerro lisää kuljettajasta jos tiedät kuka on kyseessä? vaikka jonkin ulkomaisen anonyymin välityspalvelimen kautta jos ei muuten uskalla.

No minäpä kerron. Se ajaa kaikkia pölhölän linjoja paikallisliikenteessä, morjestelee muita kuskeja ja rahastaa matkustajia.

Eiköhän nämä asiat kuulu vähän enemmän ap:lle ja haetulle kuskille.

• Tsah
        maisteriäo163 kirjoitti:

Voi peijoona sentään pohjolanliikenne ei ole mikään miesvälitys.

Ottiko noin koville kun sinun ja "kalliin autosi" perään ei huuda kuin ulosottomies.

• rillinainen

Myös Espoon noin viisikymppinen paksulinssi
      silmälasipää kuski on ihan kiva. Hän osaa puhua,
      ja tervehtii ainakin silloin kun kiireiltään joutaa.

• sääli

HSL määrää säännöt joita kuskit joutuvat valvomaan. Palaute käsitellään niin, että kuskissa vika joka tapauksessa.
        Tämäkin ihastussoitto käännettäisiin kuskia vastaan jollain juorulla.

• maisteriäo163

Jaahas just tulin jaguaarillani missityyppisen rouvani kanssa tuurista. Ja joululahjakin vaimolle ostettu ja kääritty joulupaperiin nimittäin porche. Joulukuusikin hommattu. Ja 50 kilon kinkku ettei nälkä pääse yllättämään. Eikä jano kun 200 litran tynnyri on täynnä pontikkaa. Ja riisipuuroakin on ajeteltu tehdä soppatykillinen ettei heti pääse loppumaan. Kyllä täs taas kelpaa viettää joulua syöden ja juoden ettei totuus pääse unohtumaan.

• ...........

Hmmmm lada ja maatuska sulla on... ...ja toi aö163 ... ...maatuskan vyötärön ympärys mitta.

• RekkaPaska

Haista sinä kuule pitkä p a s k a. Mene muualle leuhkimaan kaikella shitillä jota luulet saavuttaneesi. Ihan p e r s e e s t ä tämmönen spämmäys ja trollaaminen. Täyttä p a s k a a jauhat! Pitäisköhän uittaa kusilaarissa?

• xyzwqå
        RekkaPaska kirjoitti:

Haista sinä kuule pitkä p a s k a. Mene muualle leuhkimaan kaikella shitillä jota luulet saavuttaneesi. Ihan p e r s e e s t ä tämmönen spämmäys ja trollaaminen. Täyttä p a s k a a jauhat! Pitäisköhän uittaa kusilaarissa?

Oon samaa mieltä.

• , 2

maisterin on lahjottava vaimo porschella, sillä muuten vaimo lähtee. Toisin kuin bussinkuljettajan, jota Lonely soul niin kaipailee.

• Kontulan Ex-Parooni
        , 2 kirjoitti:

maisterin on lahjottava vaimo porschella, sillä muuten vaimo lähtee. Toisin kuin bussinkuljettajan, jota Lonely soul niin kaipailee.

Täysi tosi. Bussinkuljettajan ei tarvitse " keekoilla" porscheilla eikä peltivanteilla , kun ei se tarvi niitä. Naisiin pätee aivan toiset metodit ja joka muuta väittää , niin valehtelee , sillä nim. kokemusta on. Itsellä jo kypsään ikään ehtinyt 23 vuotias ihan tavallinen luksusauto , sen ajan ,mutta teknisesti toimiva ,mutta naiset eivät auton toimivudesta välitä , vaan jonkun " muun " toiminnasta". Että maisterikin työntää päänsä takapuolestansa sisään ja nuuhkii raitista ilmaa tullakseen viisaampin ajatuksiin jos kerran se äo.kin jotain merkkaa.

• ,c,3,5

Taitaa olla maisterin vaimo joskus lähtenyt bussikuskin matkaan... Ei kukaan nainen jaksa noin itseään täynnä olevaa miestä!

• Yh iso mamma

Myös vantaan isomahainen ja paksuposkinen mieskuski on niin ihana, että olis kiva tutustua lähemmin..

• .......

???? Maisteriaö163 ????

• rakastunut timo
        ....... kirjoitti:

???? Maisteriaö163 ????

Haluaisin HELbkuskin osoitteen ja yhteystiedot.

• vaihtoehto...

Miksi kellekään ei ole tullut mieleen että entä jos kyseinen kuljettaja onkin homoseksuaali?

• ....

Alle 5 % ihmisistä on homoja. Todennäköisempää on, että mies on naimisissa.

• Lei
        .... kirjoitti:

Alle 5 % ihmisistä on homoja. Todennäköisempää on, että mies on naimisissa.

Onx homo yleensä ihminen?

• ...
        Lei kirjoitti:

Onx homo yleensä ihminen?

On homo ihminen. Onhan pedofiilit ja muut perverssitkin ihmisiä. Ihan samalla tavalla ne homot on ihmisiä. Mut sitä homoutta tungetaan nykyisin joka paikkaan SETAn agendan mukasesti.

• Lonely soul

Montako päivää yleensä vierähtää, että Pohjolan Liikenteen kuljettajat saavat palautteen? Menevätkö ne jotenkin sähköisesti vai johonkin lokeroon? Laitoin torstaina illalla mun hyvänjouluntoivotusviestin. Siitä käy ilmi etunimeni sekä harrastus, josta tulen. Olin kuitenkin liian ujo laittamaan puhelinnumeroa tai mitään, eihän hän mua edes muista. Ehkä se on vain hyvä, sillä eipähän nyt tule vaikeuksia! Yleensä, jos olen lähestynyt jotakin miestä, siitä on seurannut vaikeuksia, ja jos olen johonkin mieheen ihastunut ja olen sen ilmaissut, ovat vaikeudet vain kasvaneet. Rankasti.

Niin, ja hääkellot eivät nyt kuitenkaan soi päässäni eli ei tästä mtään koko elämän pakkomiellettä ole tullut. Kuitenkin haluaisin hänet tavata, ja häntä niin ajattelen. Joka päivä häntä ajattelen, vaikken edes uskalla tehdä asialle mitään. Ehkä kannattaisi uskaltaa, nin hän voisi ystävällisesti kertoa, ettei halua olla kanssani tekemisissä. Niin miehet aina tekevät. Minulla ei ole ketään ystäviä, joitakin opiskelu- ja harrastuskavereita kuitenkin on. He ovat naisia. En tunne ketään miehiä, miehistä osaan kertoa kokemani perusteella vain sen, että he yleensä inhoavat mua. Ajattelin, että on parempi etten laita yhteystietojani tai mitään, mitä ne palautteiden käsittelijätkin ajattelisivat, eihän se ole mikään miesvälitys. Ja miten pahalta nyt tuntuukaan... pitäisi vain uskaltaa. Joskus öisin halaan tyynyä, ja olen pakahtua. En oikeastaan halaa ketään. En edes ehkä uskaltaisi halata miestä. Kerran nuoruudenihastukseni kosketti varovasti hiuksani - muuten miehet ovat lähinnä juosseet pakoon.

Joskus, jos olen pohtinut tekeväni jonkin miehiin littyvän jutun ja olen harkinnut pitkään, olen lopulta uskaltanut. Yleensä siitä on tullut, niin, vaikeuksia. Jos tämä mies mut muistaisi, niin ehkä hän tulisi juttelemaan, käytännössä hän saa palautteesta selville kuka olen.

Pian on joulu, ja kun öisin menen nukkumaan, toivon, että hänellä on joku seuranaan. Varmasti joku ihana! Minä olen yksin ja psyykesairas. Kiedon käteni tyynyyn, intohimoiset ajatukset saavat luvan vallata mieleni. Ajattelen häntä. Tiedän, että huomenna on uusi päivä, jos Herra suo, ja tämäkin mieskiinnostus menee aikanaan ohitse, jos niin on tarkoitettu.

Saadessaan palautteeni hän ehkä ilahtuu. Yksi monista jouluntoivotuksista.

• ei jaksa aina

Ei kuljettajille kovin moni varmaan mitään hyviä jouluja toivottele... valituksia lähtee kyllä herkästi.

• rakastunut timo
        ei jaksa aina kirjoitti:

Ei kuljettajille kovin moni varmaan mitään hyviä jouluja toivottele... valituksia lähtee kyllä herkästi.

mä niin haluisin tutustuu tähän helbkuskiin

• 0000009999
        rakastunut timo kirjoitti:

mä niin haluisin tutustuu tähän helbkuskiin

Juu se vaikutta meillä täällä VARHASSA.....AMMATTIMIEHEKSI ITSE ITSEÄÄN KUTSUU..Kkeskuudesamme erittäin pidetty ja arvostettu..ei tietty kaikki arvosta ja pidä ..mutta ainakin hän itse arvostaa ja pitää itsestään..AMMATTIMIES KUN ON...

• ++++++++

Mikä on VARHA...

• 000222011113333

Hei..oon vaalee viikinki yli 190cm,,,tykkään käyttää piukkoja trikoita kun pojat ihailee
      mun herkku peppuu....avan Ruottalaisella Kiinatterella...osamamaksu eri tosin pukkaa kukuukausi kuuden perään siitä...mut pojat ei tiedä sitä..he kuolaa vaan
      mun herkku peppuu...;;))

• ++++++

Oot juonu liikaa...

• krapulassa paha ajaa
        ++++++ kirjoitti:

Oot juonu liikaa...

Silloin kuljettajan on pakko juoda niin paljon kunnes sammuu jos sattuu saamaan pari päivää vapaaksi edes.

• +++++++
        krapulassa paha ajaa kirjoitti:

Silloin kuljettajan on pakko juoda niin paljon kunnes sammuu jos sattuu saamaan pari päivää vapaaksi edes.

Mee alkoholistiparantolaan! Jos juot ittes aina sammuksiin...

• krapulassa paha ajaa
        +++++++ kirjoitti:

Mee alkoholistiparantolaan! Jos juot ittes aina sammuksiin...

No en minä aina sammuksiin asti juo mutta aika tukevasti kuitenkin ja välillä lipsahtaa yli.

• +++++++++

No en minä aina sammuksiin asti juo mutta aika tukevasti kuitenkin ja välillä lipsahtaa yli.

Mee alkoholistiparantolaan!!! Ei susta oo minkään bussin kuljettajaks... kun et hallitse alkoholnkäyttöäs.

• krapulassa paha ajaa
        +++++++++ kirjoitti:

Mee alkoholistiparantolaan!!! Ei susta oo minkään bussin kuljettajaks... kun et hallitse alkoholnkäyttöäs.

Kyllä hallitsen alkoholinkäytön juon vain silloin kunnolla on pidempi vapaa tiedossa että kerkeää toipumaan ennen kuin töihin pitää taas mennä. Ja silloin juonkin sitten kunnolla ns. perskännit ja välillä menee yli, muulloin en sitten juokaan.

• +++++++++++

Kyllä hallitsen alkoholinkäytön juon vain silloin kunnolla on pidempi vapaa tiedossa että kerkeää toipumaan ennen kuin töihin pitää taas mennä. Ja silloin juonkin sitten kunnolla ns. perskännit ja välillä menee yli, muulloin en sitten juokaan.

Toi on vaarallista! Voit saada vaik alkoholimyrkytyksen!! :0 Mitä sun perhe tosta sanoo? Ja eikö sulla oo vapaalla parempaakin tekemistä kuin parannella krapulaa??

• krapulassa paha ajaa
        +++++++++++ kirjoitti:

Toi on vaarallista! Voit saada vaik alkoholimyrkytyksen!! :0 Mitä sun perhe tosta sanoo? Ja eikö sulla oo vapaalla parempaakin tekemistä kuin parannella krapulaa??

Ei siitä pahempaa alkoholimyrkytystä tule jos muutaman kerran vuodessa juo kunnolla. Ei ole perhettä sanomassa asiaan yhtään mitään. Kyllä kai vapaa-aikansa saa käyttää miten haluaa.

• +++++++

Ei siitä pahempaa alkoholimyrkytystä tule jos muutaman kerran vuodessa juo kunnolla. Ei ole perhettä sanomassa asiaan yhtään mitään. Kyllä kai vapaa-aikansa saa käyttää miten haluaa.

Alkoholimyrkytys voi kyllä tulla jo ihan yhdestä kerrasta kun juo liikaa...

• krapulassa paha ajaa
        +++++++ kirjoitti:

Alkoholimyrkytys voi kyllä tulla jo ihan yhdestä kerrasta kun juo liikaa...

No ei ole tullut. Kai melkein jokainen "vetää perseet" vähintään muutamia kertoja vuodessa?

• ++++++++

No ei ole tullut. Kai melkein jokainen "vetää perseet" vähintään muutamia kertoja vuodessa?

Mut entäs, jos meet naimisiin, niin vedätkö perseet sitten lasten nähden? Kuka hoitaa lapsia, jos sä ja vaimo vedätte perseet kotosalla esim. jouluna? Entäpä kun oot kesälomal, vedätkö silloin koko ajan viinaa kun ei tarvii ajaa bussia?

• krapulassa paha ajaa
        ++++++++ kirjoitti:

Mut entäs, jos meet naimisiin, niin vedätkö perseet sitten lasten nähden? Kuka hoitaa lapsia, jos sä ja vaimo vedätte perseet kotosalla esim. jouluna? Entäpä kun oot kesälomal, vedätkö silloin koko ajan viinaa kun ei tarvii ajaa bussia?

Jos menen naimisiin niin sitten pitää katsoa tilannetta uudelleen. En vedä koko kesälomaa viinaa vaan loman aluksi heti kunnolla ja sitten en välttämättä ollenkaan. Tosin joskus saatan toisen kerran vetää kunnolla tai sitten vähemmän mutta alkajaisiksi kunnolla.

On tullut tavaksi että pääsee kunnolla lomafiiliksen kun vetää vintin kerralla pimeäksi.

• Raidetankojuoppo

Hei, hei nyt olet viikinki väärällä palstalla, ymmärretään, että kehut itseäsi, mutta ei kaikki ymmärrä tuota.

• Raidetankojuoppo

Siis tarkoitettu viikingille...

• Mönttööri.

Älä luulekaan, Bussinkuljettajat ovat umpiheteroita.

• voihyvänenaika
        ++++++++ kirjoitti:

Ja herranjumala

• rakastunut timo

kokojoulun ollut ihana helbkuski mielessä

• Lonely soul

Olen ajatellut häntä jouluna. Tänään matkustin 23:lla ja 58:lla. Ajaakohan hänkin joskus nitä... Tovon, että taas pian tapaisin hänet. Kohta olen muuttamassa, ja kuljen aivan eri lnjoilla - tosin ehkä joskus menen 554:lla erääseen toiseen harrastukseeni. Salaa ajattelen, miten hän tulee kotiin, onko hänellä siellä ketään odottamassa. Joulupäivänä makasin kapealla sängylläni ja unelmoin hänestä. Aina välillä olen unelmonut jostakin miehestä, vaikken kenenkään kanssa koskaan ole seurustellut. Mietin, onko hän sinkku, ja onko hänellä naisseuraa.

Tekisi taas mieli laittaa hänelle jotakin palautetta. Kyllä ne palautteiden kirjaajat varmaan hämmästyisivät, jos joku kuljettajista alkaisi yhtäkkiä saamaan samalta tyttöseltä stalkkausviestejä. "Onkohan se nyt päästään vialla kun jatkuvasti puolituntemattomalle kirjoittelee", he ajattelisivat. Tai jos laittaisin mun puhelinnumeron. Ehkä se olisi vain vaivaannuttavaa, sadat ihmiset matkustavat päivittäin hänen kyydissään. Ehkä hän on jo ihastunut johonkin toiseen, miehet usein ihastuvat johonkin naiseen, he haluavat hänet kokonaan ja janoavat häntä. Salaisissa unelmissani hän unelmoi minusta, mutta ne ovat mielikuvitukseni luomuksia. Kun hän soittaisi se olisi ehkä vaivaannuttavaa. En ehkä uskaltaisi sanoa mitään, ja hänkin olisi vaivaantunut. Ehkä hänellä on vaimo. "Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa", sanon itselleni kun makaan yksin sängylläni. Mutten tiedä. Pitääköhän hän naisia sylissään, koskettelee heitä joka puolelta? Suutelee ujosti ja kiihkeästi.

En edes tiedä, miltä tuntuu pitää miestä kädestä. Kerroin kesällä nuorelle papille, että olen ihastunut häneen, eikä hän nykyisin tahtoisi kätellä minua lainkaan; hänestä huokuu syvä inhotus, jos hänen joskus on puristettava kiusaantuneena kättäni ja toivotettava minutkin tervetulleeksi seurakunnan tilaisuuteen. Jos jostakusta on vähänkään kiinnostunut, sitä ei tule kertoa. Muuten joutuu vaikeuksiin! Enkä edes osaisi seurustella, olen ollut liian yksin, psyykesairauteni on eristänyt minut muista. Vain salaa voin tuntea halua miehiin, mutten tiedä, jalostaako kärsimys ihmistä vai katkeroittaako se vain? Miehet ovat neuvoneet minua olemaan ajattelematta miehiä. Kun taannoin jouduin suureen ahdinkoon, pyysin kyseistä nuorta pappia rukoilemaan, että joku mies rakastaisi minua. Hän kertoi rukoilevansa kyllä puolestani: että unohtaisin koko asian. Oloni olisi silloin parempi. Miehet ajattelevat, ettei minun pitäisi ajatella heitä, vaan etsiä hyvää oloa itsestäni. Sen he ovat aina kertoneet, ennen kuin he ovat aloittaneet tarmokkaan inhoamiseni.

On täysin sairasta ajatella häntä, enhän häntä edes tunne. Ehkä moni muukin on ajatellut häntä? He kenties eivät ole laittaneet palautetta, vaan ovat ujosti vikuilleet häntä peilistä matkan ajan paljastumatta. He ovat hymyilleet hänelle kivasti astuessaan sisään hänen bussiinsa. Päätepysäkillä nämä naiset ovat jutelleet hänelle pari sanaa, aivan mitättömiä niitänäitä, vain hetken he ovat jakaneet yhdessä. Jossakin harrastuksessa hän on voinut kohdata naisen, joka on ollut hänestä kiinnostunut. Miehet ja naiset kuuluvat yhteen.

Jos hän soittaisikin, ei se ehkä olisi ensimmäinen kerta. Miehet ja naiset kuuluvat yhteen, niin Luoja on suunnitellut, jotta ihmiskunta ei kuolisi sukupuuttoon ensimmäisessä ruttoaallossa. Jospa hän on tavannut naisia, mennyt heidän kanssaan sänkyyn? Tavatessamme joutuisin kertomaan, etten harrasta yhden yön suhteita, että minuun voi kyllä tutustua, mutten tingi elämäntavoistani. Silti olen aina niin janonnut miehiä, tullut miehistä aivan hulluksi, ollut joskus niin ihastunut kuin olisin ollut riivattu, ei, pahempaakin. Nuoruudenihastukseni oli kristitty kuten minäkin. Hän oli bussinkuljettaja, ja ajoi silloiseen kotiimme menevää linjaa. On täysin sairasta ajatella satunnaista bussinkuljettajaa, jonka elämästä ei tiedä mitään.

Ehkä tapaan hänet myöhemmin, ehkä en. Haluaisin jotenkin ilahduttaa häntä, en vain tiedä, miten. Ainakin hän sai mun jouluterveiset! ;) Palautelomakkeessa oli kohta myös sähköpostiosoitteelle. Hetken ajattelin täyttäväni sen. Mutta valmismallin mukaisella automaattivastauksella tuskin olisin tehnyt mitään .

• ex-pölhölä

Palautteiden perille meneminen vaihtelee. Itse toivottelin naisten päivänä kaikille naisille hyvää naisten päivää ja viikon sisään sain tästä ensimmäisen palautteen. Toisen sain joskus kuukauden parin päästä, oli mielestäni kirjattu samalle päivälle kuin ensimmäinenkin. Missä lienee sitten kuhnaillut matkalla.

Kuskisi ajaa ainakin vuoden loppuun asti seuraavia linjoja: 64, 67, 22, 23, 58, 59, 510, 106, 110 sekä sitten sitä uutta linjaa Itäkeskuksesta Leppävaaraan. Nyt vuoden alusta tulee sitten liuta uusia linjoja, jotka tosin operoidaan eri varikolta. Voi kuitenkin olla, että kuljettajasi ajelee näitä uusia tai sitten ei.

• Lonely soul
        ex-pölhölä kirjoitti:

Palautteiden perille meneminen vaihtelee. Itse toivottelin naisten päivänä kaikille naisille hyvää naisten päivää ja viikon sisään sain tästä ensimmäisen palautteen. Toisen sain joskus kuukauden parin päästä, oli mielestäni kirjattu samalle päivälle kuin ensimmäinenkin. Missä lienee sitten kuhnaillut matkalla.

Kuskisi ajaa ainakin vuoden loppuun asti seuraavia linjoja: 64, 67, 22, 23, 58, 59, 510, 106, 110 sekä sitten sitä uutta linjaa Itäkeskuksesta Leppävaaraan. Nyt vuoden alusta tulee sitten liuta uusia linjoja, jotka tosin operoidaan eri varikolta. Voi kuitenkin olla, että kuljettajasi ajelee näitä uusia tai sitten ei.

Kiitos tiedosta! Toivottavasti palautteeni menisi perille! Toivottavasti voisin hänet vielä joskus nähdä. Olit kyllä kohtelias kun toivottelit hyvää naistenpäivää. ;)

• 99999996666

Tietääkö ketään hänen puh num..vois laittaa tänne ois helpompi soittaa hänelle ja ehdottaa treffejä..työ ajan ulkopuolella.;)
      Hän siis kutsuu itse itseään AMMATTIMIHEKSI JA VAIKUTTAA VARHASSA HELBIN VARIKOLLA..ITÄ-HKI... voi että oisin iloinen kun voisin soittaa hänelle...heips...söpöö

• heIbkuski

helbkuskia tarkoitat?

• ...

Tässä ketjussa on kyllä kyse aivan toisesta miehestä kuin Helbkuski...

• QQQ7

Ei vaan juuri se HELBKUSKI...SIITÄ TÄÄLLÄ KOKO KETJUSSA KYSYMYS...TOI PUH NUM HYVÄ AJATUS..KETÄ TIETÄÄ LAITTAA SEN TÄNNE..

• rakastunut timo

rakkauteni kohde on HELBKUSKI,suomen paras ja ainoa osaava linjurikuski,itse täydellisyys

• ?? ??
        rakastunut timo kirjoitti:

rakkauteni kohde on HELBKUSKI,suomen paras ja ainoa osaava linjurikuski,itse täydellisyys

??!!.. miksi hän on sitten töissä helbillä?

• Lonely soul

Eilen illalla käppäilin Pasilansillalla. Vastaani tuli 23. Satuin katsahtamaan siihen sisälle: oliko se hän, en ole varma. Ehkäpä se oli vain joku muu tummahiuksinen kuljettaja... ehkä etsin häntä koskaan häntä löytämättä. Pitäisi keskittyä täysillä muuttoon, eikä miettiä häntä koko ajan. Pian on yö ja menen nukkumaan. Ajattelen joskus iltaisin sängyssäni häntä. Mitä hänkin siitä ajattelisi, jos tietäisi... ;)

• m vai n?

No huhu kannattais mennä hoitoon :D

• tervemenoa
        m vai n? kirjoitti:

No huhu kannattais mennä hoitoon :D

Kannattaisi tosiaan kun ei tuon parempia kommentteja pysty laittamaan.

• Lonely soul

Tekisi mieli laittaa palautetta myös eräälle toiselle nuorehkolle mieskuljettajalle, joka ajoi viime maanantaina 554:ää. Vaikkapa "Hyvää alkanutta vuotta!". Mitäköhän ne palautteiden kirjaajatkin ajattelevat kun samanetuniminen tyttönen lähettelee kuljettajille mitäänsanomattomia palautteita, eihän se nyt ole mikään miesvälitys. Mietin, onkohan maanantaina tapaamani bussinkuljettaja naimisissa vai sinkku... Parempi, etten nyt kirjoita enempää haaveitani, vaan menen ahkeroimaan opiskeluhommieni pariin! Koulussamme ei juuri miehiä opiskele - tai sitten he ovat jo varattuja. Siispä voin aina unelmoida vaikka satunnaisista kivantuntuisista bussinkuljettajista... ;)

• Pölhölän ex-kuski

:D

No laitat palautetta ja pyydät ottamaan yhteyttä. Tietenkin liität puhelinnumeron mukaan. On niitä numeroita tosiaan ennenkin kyselty palautteiden kautta.

Ei se kissa pöydälle nostamatta nouse! (Vaikka meidän katit yrittää pomppia sinne kesken ihmisten ruokailunkin.)

• Lonely soul

Laitoin jo palautetta, mutten taaskaan uskaltanut laittaa numeroa... Toivon, että näkisin hänet taas, jotta voisin jälleen edes hetken katsoa häntä... vaikken edes tiedä, onko hän naimisissa. Nuoruudenihastustani tapasin aina useasti, koska hän ajoi silloisessa kotikaupungissamme vain yhtä linjaa. Tapasimme siis useasti. ;)

Terkkuja teidän kateille! Itsekin olen hyvin eläinrakas.

• Lonely soul

Edellinen viesti siis vastauksena "Pölhölän ex-kuski"lle...

Miksi muuten Pohjolan Liikennettä sanotaan tällä palstalla "pölhöläksi"? ;)

• Pölhölän ex-kuski
        Lonely soul kirjoitti:

Edellinen viesti siis vastauksena "Pölhölän ex-kuski"lle...

Miksi muuten Pohjolan Liikennettä sanotaan tällä palstalla "pölhöläksi"? ;)

Kaikki linja-autokuskithan ne ovat vähän pölhöjä, kun ovat moiselle alalle lähteneet. Pohjola sitten taipuu helposti pölhöläksi, ei se meno seiellä sen pölhömpää ole kuin muuallakaan.

Nyt se sun ihastuksesi kyllä ihmettele jo, että kuka häntä sielä fanittaa. Ei ne asiat etene, jos se ei voi saada suhun yhteyttä. Toki voit mennä myös juttelemaan, jos satut vielä kyytiin.

• Lonely soul
        Pölhölän ex-kuski kirjoitti:

Kaikki linja-autokuskithan ne ovat vähän pölhöjä, kun ovat moiselle alalle lähteneet. Pohjola sitten taipuu helposti pölhöläksi, ei se meno seiellä sen pölhömpää ole kuin muuallakaan.

Nyt se sun ihastuksesi kyllä ihmettele jo, että kuka häntä sielä fanittaa. Ei ne asiat etene, jos se ei voi saada suhun yhteyttä. Toki voit mennä myös juttelemaan, jos satut vielä kyytiin.

Nuoruudenihastukseni oli hyvin fiksu sekä reipas nuori mies! Myös täällä Hesassa asuessani ovat muutamat mukavimmat tapaamani miehet olleet bussinkuljettajia. :) Olen hyvin ujo, enkä juurikaan uskalla tehdä mitään aloitteita. Entisessä koulussani tein muutaman kerran aloitteen, ja sain pakit. Sokkotreffeistäkin on kokemusta. Niin paljon, etten sellaisille enää uskalla mennä.

Olisi kyllä mukavaa tavata joku mukava bussinkuljettaja, esim. 554:lla muutama viikko sitten tapaamani mies, ja pyytää häntä vaikka johonkin. En ole tottunut olemaan miesten seurassa, koska kaikki tuttuni koulusta, seurakunnasta ja harrastuksista ovat naisia. Jännitän todella pajon miesten seurassa, enkä vähiten huonojen kokemusteni takia. Silti janoan aivan hulluna miesten seuraa, ja usein olen ollut pakahtua haluihini olla jonkun miehen lähellä, vaikka monet ovatkin mulle korostaneet hyvinvoinnin lähtevän itsestä. Monilla sinkkunaisilla on miespuolisia ystäviä ja perheenjäseniä. Minulla ei oikeastaan lainkaan...

Pitäisi keksiä jokin hyvä tekosyy päästä juttusille mukavan mieskuljettajan kanssa... :) Samalla kun huomaisin, onko hänellä sormusta vai ei!

• popolo
        Lonely soul kirjoitti:

Nuoruudenihastukseni oli hyvin fiksu sekä reipas nuori mies! Myös täällä Hesassa asuessani ovat muutamat mukavimmat tapaamani miehet olleet bussinkuljettajia. :) Olen hyvin ujo, enkä juurikaan uskalla tehdä mitään aloitteita. Entisessä koulussani tein muutaman kerran aloitteen, ja sain pakit. Sokkotreffeistäkin on kokemusta. Niin paljon, etten sellaisille enää uskalla mennä.

Olisi kyllä mukavaa tavata joku mukava bussinkuljettaja, esim. 554:lla muutama viikko sitten tapaamani mies, ja pyytää häntä vaikka johonkin. En ole tottunut olemaan miesten seurassa, koska kaikki tuttuni koulusta, seurakunnasta ja harrastuksista ovat naisia. Jännitän todella pajon miesten seurassa, enkä vähiten huonojen kokemusteni takia. Silti janoan aivan hulluna miesten seuraa, ja usein olen ollut pakahtua haluihini olla jonkun miehen lähellä, vaikka monet ovatkin mulle korostaneet hyvinvoinnin lähtevän itsestä. Monilla sinkkunaisilla on miespuolisia ystäviä ja perheenjäseniä. Minulla ei oikeastaan lainkaan...

Pitäisi keksiä jokin hyvä tekosyy päästä juttusille mukavan mieskuljettajan kanssa... :) Samalla kun huomaisin, onko hänellä sormusta vai ei!

Joo, se sormus on merkki siitä että kaveri ei jää roikkumaan nurkkiin yhden yön jälkeen. Onnea etsintään.

• pölhölän ex-kuski
        Lonely soul kirjoitti:

No, ensin vähän keräät lähestymiskokemuksia miehistä jonkun puolitutun kautta ja sitten tartut härkää sarvista. Tässä jotain vihjeitä, asioista joita kuskilta kysellään:

1) Aikatauluja
        2) Reitistä, onko jonkin tietty paikka reitin varrella
        3) Löytötavaroista, kuten pipoista hanskoista, matkakortista, puhelimesta jne.
        4) Jotkut asiakkaat käyvät myös kiittämässä rauhallisesta ajotavasta kyydin lopuksi.

Voithan toki istua kyydissä vaikka Itikseen asti ja siellä kysyä, että onko tämä nyt Leppävaaran asema. Siitä ainakin pääset jutun alkuun ja voit pajattaa kuskille koko tunnin matkalla Itiksestä Lepuskiin.

• Lonely soul
        pölhölän ex-kuski kirjoitti:

No, ensin vähän keräät lähestymiskokemuksia miehistä jonkun puolitutun kautta ja sitten tartut härkää sarvista. Tässä jotain vihjeitä, asioista joita kuskilta kysellään:

1) Aikatauluja
        2) Reitistä, onko jonkin tietty paikka reitin varrella
        3) Löytötavaroista, kuten pipoista hanskoista, matkakortista, puhelimesta jne.
        4) Jotkut asiakkaat käyvät myös kiittämässä rauhallisesta ajotavasta kyydin lopuksi.

Voithan toki istua kyydissä vaikka Itikseen asti ja siellä kysyä, että onko tämä nyt Leppävaaran asema. Siitä ainakin pääset jutun alkuun ja voit pajattaa kuskille koko tunnin matkalla Itiksestä Lepuskiin.

Kiitos vinkeistä! :D

• Lonely soul
        popolo kirjoitti:

Joo, se sormus on merkki siitä että kaveri ei jää roikkumaan nurkkiin yhden yön jälkeen. Onnea etsintään.

kuule popolo, olen kristitty, enkä harrasta yhden yön juttuja - varsinkaan lähimmäiseni puolison kanssa.

• Lonely soul

Eilen olin jo iltapäivällä tulossa koulusta. Mennessäni M-junaan katsahdin taakseni, ja siinä kulki eräs komea bussinkuljettaja. Menin taaimmaisesta ovesta junaan, mutta jatkoinkin hänen perässään, ja menin istumaan vinottain hänen taaksensa, taaimmaisen junan etuosaan. Koko matkan Luftikseen (Ilmala) mietin, voisinko mennä juttelemaan hänen kanssaan. Katselin häntä vähän salaa penkkien välistä, kuten junassa usein miehiä katselen, ja välillä pelkäsin hulluna, koska kahden Flirt-junan yhdistelmissä on usein sähkövikoja, ja niistä rutinoituneena odotan kauhulla, milloin juna äkkijarruttaa ja sähköt otetaan pois vian takia. No, anyway, olen ajatellut kyseistä miestä. Olen todella ujo, enkä uskalla sanoa miehille mitään. Ehkä miehet kokisivat sen vaivaannuttavana, jos menisin juttelemaan... Keväällä 2011, juttelin erään bussinkuljettajamiehen kanssa, kun hän oli Itä-Pasilasta menossa ajamaan 59:ä. Hän oli poikkeuksellisen fiksu ja mukava. Joskus ajattelen, mitä hänelle kuuluu. Ehkä hän tuntisi myös junassa tapaamani miehen...

Jotkut kanssakristityt ovat sanoneet, että varmasti aikanaan joku mies rakastaa mua hyvin paljon. Olisi kyllä kiva, jos olisi vaikka joku miespuolinen ystävä tai edes muuten tuntisin jonkun miehen. Olen miettinyt, että ehkä nuoruudenihastukseni olisi ollut mulle täysin sopiva mies. :)

• Veoliakuski

Minä luulen että tunnen tuon henkilön. Muistaakseni hänellä ei ole perhettä. Itse olen 41-vuotias bussinkuljettaja Veolialta ja minulla on kyllä perhe. 2 tytärtä, vaimo ja koira.

• vki kala

Muutaman vuoden kun vielä ajat niin jäljellä on vain koira.

• tarkastaja1

Elias taas vauhdissa.

• Karjuheinolasta

Enää tuskin jäljellä koiraakaan, sillä täytyyhän kotona ehtiä edes senverran käymään että koiralle ruokaa antamaan.
        Vainmot ja lapset lähteneet varmasti jo piankin huomattuaan äijän viihtyvän paremmin duunissa kuin kotonansa. Kiitos soikoon nykytahdin ja pitkien päivien mitkä ei ennen tulleet kysymykseenkään.
        Sitten jotkut uhraavat eläkepäivänsäkin vielä työnteolle.
        Vielä siirtyvät autoilusta polkupyöräilyyn pahimmat tapaukset ja naistenvaateosaston asiakkaiksikin.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe