Täystyrmäys pelottelulle islam-Suomesta : ”Menisi 161 vuotta”
Suomen islamisaatiolla pelotellaan turhaan ja ilman kunnollisia perusteita, kirjoittavat Turun yliopiston valtio-opin professori Matti Wiberg ja matematiikan tuntiopettaja, FT Tommi Meskanen tuoreessa Yhteiskuntapolitiikka-lehdessä.
– Tosiasiapohjaisia tilastollisia tarkasteluja on aihepiiristä aivan liian vähän. Sen sijaan tuulesta temmattuihin käsityksiin nojaavaa kansalaiskeskustelua ja poliittista ohjelmanlinjausta meillä on yllin kyllin, selvästi yli tarpeen, Wiberg ja Meskanen kirjoittavat.
Kirjoittajien mukaan uhkakuvilla on onnistuttu hankkimaan kannatusta valtakunnanpolitiikkaa myöten.
– Vaaleissa tällä uhkakuvalla ratsastetaan aina eduskuntaan saakka, Wiberg ja Meskanen kirjoittavat.
Wibergin ja Meskasen mukaan sen enempää todellisuuspohjaa ei ole myöskään islamisteina esiintyvien henkilöiden uholla, joka islaminvastaisessa keskustelussa joskus nostetaan todisteiksi uhasta.
Wiberg ja Meskanen esittävät artikkelissaan teoreettisia esimerkkilaskelmia. Yhden laskelman perusteella islaminuskoisten määrä saavuttaisi viisi miljoonaa, eli Suomen nykyisen väestön määrän 161 vuodessa.
– Jokainen käsittää, että 161 vuoden päähän ulottuva väestöennuste on epärealistinen, eikä sellaisen varaan voi rakentaa väestöpolitiikkaa, Wiberg ja Meskanen kirjoittavat.
Heidän mukaansa on kuitenkin tiedossa, että esimerkiksi maahanmuuttajien syntyvyys sopeutuu ajan mittaan heidän asuinmaansa syntyvyyteen.
Wibergin ja Meskasen mukaan faktoista huolimatta ”pelkääjät uskovat maahanmuuttajien poliittisen vallan kasvavan nopeasti”.
Lisäksi Wiberg ja Meskanen muistuttavat, että esimerkiksi maahanmuuttajien poliittinen aktiivisuus on usein huomattavasti vähäisempää kuin kantaväestön. Siinäkään mielessä kirjoittajien mielestä ei ole syytä olla huolissaan siitä, että islam ottaisi vallan Suomessa.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/64899-taystyrmays-pelottelulle-islam-suomesta-menisi-161-vuotta
Täystyrmäys pelottelulle islam-Suomesta : ”Menisi 161 vuotta”
4
161
Vastaukset
- Itse asiassa
arabien syntyvyys ei ole pienentynyt vain Euroopassa, vaan myös arabimaissa. Vielä muutama vuosikymmen sitten yksilapsinen perhe olisi ollut harvinainen poikkeus Tunisiassa. 1970-luvun alkupuolella tunisialaiset naiset synnyttivät keskimäärin kuusi lasta.
Tunisian syntyvyys on kuitenkin supistunut kovaa vauhtia. Nyt lapsia hankitaan enää keskimäärin 2,02.
Myös muissa arabimaissa lapsia hankitaan koko ajan vähemmän. Esimerkiksi Libanonissa ja Arabiemiraateissa syntyvyys on sukeltanut alle väestön uusiutumistason eli naiset saavat keskimäärin alle 2,1 lasta.
YK:n taloudellisten ja sosiaalisten asiain osasto DESA:n tutkija Hantamalala Rafalimanana kuvailee muutosta nopeaksi.
"Arabimaissa lapset syntyvät yleensä avioliitossa, joten myös syntyvyyden lasku on kytköksissä muutoksiin avioliitossa", hän selittää.
Kun koulutus- ja elintaso ovat nousseet, nuoret lykkäävät naimisiinmenoa ja lasten hankintaa. Kuvaavaa on, että syntyvyys on korkeampi köyhyyden ja sotien runtelemissa maissa, kuten Irakissa ja Jemenissä. Myös niissä syntyvyys on kuitenkin laskenut viime vuosikymmeninä. - suomi.
Joo joo,eihän ne enään keskenään lisäänny vaan tulevat eurooppaan lisääntymään eurooppalaisten naisten kanssa.Sen takia nuoret miehet lähtevät sotaa karkuun ja terveet,jotta suku lisääntyisi tänne eurooppaan.
- PasharemmilleSTOP PS
PS = pasharemmille stop
Perussuomi on proaktiivinen preventiivi
törkeyksiä maahantuovia vasemmistoliittolais-viher-pasharemmejä vastaan
Vasemmistoliittolais-vihertyyppiinen antirasistien ja antifasistien pelottelu ja mölinä
aiheutti sen
että aasialaisjengi sai raiskata 16 vuotta yli 1400 lasta yhdessä ainoassa pikkukaupungissa
ja antirasistisfasistinen pasharemmi vasliittoviherät huusi jälkeenpäin, ei me tätä tarkoitettu
Perussuomalaisia tarvitaan tällaisen pasharemmin pysäyttämiseen
ja hillittömän maahanmuuton estämiseen
lue lisää ja kauhistu vasemmistolais-viher-pasharemmin toimintaa
ei me tätä tarkoitettu -mölisijät
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12459478- Mikäs sua vaivaa?
Pääsiäinen meni jo, ja vieläkin kaverilla on suu täynnä pashaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559