LUCIAN-PÄIVÄ RASISMIAKO?

CARMEN vs LUCIA

Lucian-neidoksi valitaan tunnestusti vain ja ainoastaan vaaleatukkainen neitonen.
Ei koskaan tummatukkaista tyttöä.Mikkelissä lucian kulkueessa oli yksi tasan (1) tummatukkainen neito. Miksi Mikkelissä pitää yleensä viettää koko Lucianpäivää?
Aina puhutaan syrjinnästä ja rasismista,valtaväestön harjoittamana vähemmistöä vastaan.Koskaan ei valtaväestön sisäistä syrjinnästä,tässätapauksessa tummatukkaisia kohtaan. Kohta taas joku vetää esiin "vaaleus"kortin(kun me suomalaiset ollaan niin vaaleita ym, tummatukka ei kuulu suomalaisuuteen ym.)esiin. Lucianpäivä on muinaisjäänne Ruotsinvallan ajoilta. Lucianpäivä tuo kuitenkin paljon valoa ihmisten elämään,ettei sitä pidä lopettakkaan.

13

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aija jai

Käväiseppä vaikka lenkillä josko helpottais.. Sen jälkeen ilmoittaudu työnhakuun.

• CARMEN vs LUCIA

Kyllä Mikkeli-palstalla on muitakin "viisaita"keskustelun aloituksia,sano tuo sama myös niille.Ettei nyt olisi pieni kateuden poikanen,kun joku keksii tikustakin asiaa,harva on tuota Lucia-neito asiaa ajatellut syrjintä ym.kantilta. Olet kateellien koska minulla on monta asiaa jota sinulla ei ole.
        PS. Työkkäriin ei tarvitse ilmoittautua ja treenaan koko talven Teräsmies kisaan.
        Kuka lähtee 2014 Havaijille,minä. Leikkaa sinä vaikka palmun kuvia lehdestä tai lataa palmurannan kuvia muistitikulle.
        AIJAI JAI vaan itelles!

• Surullinen äiti

En tiedä onko juuri Lucianpäivä rasismia, mutta kyllä tummatukkaisia syrjitään.
      Opettaja on suhtautunut ensimmäisestä luokasta alkaen tyttäreeni hyvin alentuvasti eikä ole puuttunut kiusaamisen. Sain tyttären kreikkalaisen miehen kanssa 2003 ja tyttö sai isänsä kreikkalaisen sukunimen,eikä opettaja ole suostunut edes opettelemaan sen oikein lausumista. Lisäksi tyttäreni ei ole koskaan päässyt koulun joulukuvaelmaan enkeliksi, koska tämä opettaja toteaa vain ettei tummia enkeleitä ole.

• Catherin

ÄLÄ JAKSA JAUHAA PASKAA:MINUN TYTÄR ON PUOLIROMANI JA EII OO SYRJITTY:ON POJATKII NAINUT SITÄ JA JA JA:..

• CARMEN vs LUCIA
        Catherin kirjoitti:

ÄLÄ JAKSA JAUHAA PASKAA:MINUN TYTÄR ON PUOLIROMANI JA EII OO SYRJITTY:ON POJATKII NAINUT SITÄ JA JA JA:..

JA JAJA JA....KERRO TOKI LISÄÄ! Pojatkin on nainu sitä, voi että!
        Ett voi väittää etteikö Surullinen äiti tarina olisi tosi. Tai etteikö olisi provo ja mitä väliä silläkään taaseen on, kyllä tälle palstalle P******A mahtuu.Ja varsinkin Mikkelikeskustelussa ei muuta olekkaan,kuin silkkaa P***A.
        "MINUN TYTÄR ON PUOLIROMANI"Voi,voi aivan tyttäresi olisi jotain hienoa rotua! Minä voin sanoa koirastani että puoliksi SAKEMANNI ja puoliksi SUOMEN PYSTYKORVA ja ikänä en ole kuullu pahaa sanaa koirastani sanottavan.

• Surullinen äiti
        Catherin kirjoitti:

No niin tyttö on mennyt nukkumaan, saan heitettyä vielä viimeiset kommentit tänne.
        Anteeksi catherin, jos epäilet viestini paikkaansa pitävyyttä. Emme ole mikkeliläisiä vaan täällä tuttavien luona viettämässä hiukan lomaa.Otin tyttäreni vähäksi pois koulusta ja itse olen vuorotteluvapaalla. Olemme Hämeenlinnasta.
        Ihanaa, että tyttäresi on puoliksi romani,olet varmasti ylpeä hänestä,kuten minä omasta tyttärestäni.

• Just JOO
        Catherin kirjoitti:

HUONO PROVO! Eihän se mitään,jos tytär on puoliromani,mutta ylpeillä sillä,että "pojatkin on nainut sitä." Ja mitä nuo kolme ja -sanaa perässä oikein tarkoittaa?
        Vähänks on pimeetä touhua?

• Kynttiläpää

Meidän lukion Lucia oli mustahiuksinen;)

• Surullinen äiti

Hieno juttu! Edistystä näemmä tapahtunut, onkohan CARMEN vs LUCIA sittenkään oikeassa,aika jyrkkä kannanotto kuitenkin.

• Tiukastisun;)

http://www.youtube.com/watch?v=F2UVmY_Au7c Kyllä on tummia ja mustia enkeleitä:) Robinkin laulaa;) Jos joku on niin pirun tyhmä,että vinoilee ihonvärin tai hiustenvärin takia toisia,on siellä omassa päässä paljonkin vikaa;) Onneksi me olemme kaikki erilaisia ja silti onnellisia:)

• Falling Angels

oliko AP:n aloitus vinoilua? Mielestäni hän vain toi esille tän Lucia-neito asian siltä kantilta,jolta kukaan ei ole älynnyt katsoa. Toisaalta en ymmärrö nimimerkki Catherin viestiä, mikä oli hänen pointinsa?

• IrestMyCase

Monta kymmentä vuotta sitten, suuri mikkeliäinen kaupallinen vaikuttaja sanoi: "Nyt kun meillekin on tullut noita, jotka suojatielle mennessään näkyy, ei näy, näkyy, jne."

Niin tossahan toi vaalea Lucia on ihan tasa-arvoinen. Nyt pitää olla punapäistä huolissaan tyyliin "mitä ruosteisempi katto, sitä kosteampi kellari".

Asetelma on siis mustavalkoinen. Eläköön vastakohdat!

• Toinen Carmen

EIPÄ KÄY KATTEEKS! Mitä vaaleampi katto,niin sen kuivempi kellari?Miksi puhutaan vain tummista ja vaaleista,mihin unohtui brunette?Eli ei vaalea, eikä tumma vaan jotakin siltä väliltä. Eikö tuo Espirit mainoksen tyttö ole juuri brunette?
        Hänellä ei ole ainakaan kovin vaaleat hiukset,eikä kovin tummatkaan,siis BRUNETTE!
        Ja mitähän mahtoi tuo SUURI kaupallinen vaikuttaja tarkoittaa?
        Niinpä niin ELÄKÖÖN(KÖÖT) Vastakohdat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2533
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2367
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1059
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      819
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe