Monen Tolkien/ Jackson fanin märkä päiväuni, mutta...
http://tinovalkki.blogaaja.fi/the-hobbit-the-desolation-of-smaug-3d-hfr-2013/
Hobitti: Smaugin autioittama maa
1
249
Vastaukset
- Veteranfan
Kuten itse aiemmin kirjoitin,elokuvasta saavat enemmän irti Hobitti kirjan lukeneet kuin lukematta jättäneet katsojat.
Elokuva avautuu paremmin niille(kuten meikäläiselle),jotka ovat lukeneet kaikki Tolkienin keskimaa aiheiset kirjat.Elokuvaan on tarkoituksella lisätty kohtauksia,jotta henkilöhahmoista saataisiin ulottuvaisempia.
Muutenhan alunperin Peter jacksonin piti tehdä tämä Hobitti elokuva ennen Sormusten Herra trilogiaa.Mutta silloinen tuotantoyhtiö Miramax halusi välttämättä keskittyä itse taru sormusten herra teokseen.Silloisesta Hobitti elokuvasta olisi tehty yksi elokuva,eikä se välttämättä olisi jaksanut kantaa hedelmää itse sormusten herra teokseen asti.
Nykyinen Hobitti trilogia perustuu Quillermo Del Toron elokuvakäsikirjoitukseen,joten hyvin vähän muutoksi siihen on tehty,koska kirjoitukseen on osallistunut sama tekijätiimi kuin aiemmin tehtyihin filmatisointeihin.
Kirjan lukeneena tiedän tämän elokuvan pohjautuvan vahvasti Tolkienin luomaan Hobitti kirjaan.Kuten perustui myös koko sormusten herra filmatisointi.Täytyy muistaa näitä Tolkienin teoksia pidetyn mahdottomana filmatisoida,jonka ainoastaan ilmeisesti vain Peter Jackson pystyi toteuttamaan valkokankaalle nähtäväksi.Kukaan muu Hollywood ohjaaja ei uskaltautunut sitä tehdä tietäen sen valtavan työmäärän kuvauksiin kuuluvan n.1,5.vuotta.
Peter Jackson teki nämä Tolkien filmatisoinnit faneille,johon hän myös itse kuuluu,johon kuuluuvat myös tärkeät konsepti Tolkien taitelijat Alan Lee ja John Howe,heidän kättensä jälki näkyy joka kohtauksessa.
Hobitti elokuva on niitä elokuvia,jotka paranevat vanhetessaan.Nämä elokuvat jotka paranevat vanhetessaan kutsutaan klassikoiksi.Hobitti trilogia oli jo syntyessään klassikko,valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791