MATEMATIIKKAA

JOFA SETÄ MAITOJUNA

Teemu selänne 21kautta nhlssä, Saku Koivu 17kautta nhlssä, Mikko Koivu 8 kautta nhlssä 21 17 8= 46 xkolmen miehen kaudet=138 kautta.138 kautta 1 pytty. Matematiikka on hieno aine, se kertoo paljon. Eli kolme hyvää miestä olisi pystynyt voittamaan tuona aikana yhteensä 138 pyttyä, toki heidän olisi pitänyt pelata vuodesta 1993 tähän päivään asti samassa seurassa. Laskutoimituksen tulos on uskomaton Teemu,Saku ja Mikko yhteensä 138 kautta ja 1 pytty, miten tuo nyt on mahdollista edes? 138 kauden aikana jos on vähänkin hyvä pelaaja luulisi pääsevän käymään voittavassa joukkueessa ja voittavan useammankin pytyn, mutta ei. Matematiikka voi kertoa paljon totuuksia joita muuten emme kykene näkemään.Onko Teemu Selänne, Saku Koivu ja Mikko Koivu Suomessa yliarvostettuja pelaajia. Vastaan tähän, enkä tällä kertaa edes provosoi: ON. Joku kyseli kiekkolegendan jyrähdyksestä koskien Teemu Selänteen kisoja. Vastaan hänelle jos suomi haluaa saada parhaan mahdollisen joukkueen ja menestyä kisoissa Teemu ei sinne mahdu.Hänen aikansa on kansainvälisellä tasolla jo ohi, se taso on liian kova.

23

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyyrew

      Ja saman seuran voittaa joka vuosi mestaruus. kaikkea se matikka paljastaakin. Enpä nuita itsekkään keskiverto pelaajia parempina pidä.

      • No johan on

        Niiden kolmen täytyy pysyä koko ajan samassa seurassa. Yhteesä voivat saada noi n paljon stanley cupia. Niiden kolme täytyy olla todellisia super tähtiä. Yksi kolmikko tälläiseen voisi olla Wayne Gretzky,Mikael Granlund, Jari Kurri.


    • oisko noi.

      Johtuisko samasta syystä että ankat tippuu aina pudotuspelien ekalla kieroksella. Ehä seläteen taso ei siellä enää riitä.

      • JOFA SETÄ MAITOJUNA

        Vastaan kysymykseesi: Et vaikuta tyhmältä mieheltä. Se on juuri näin.Sanon että tosi pelissä potku ei enää riitä, ajatus ei enää juokse niin kuin sen jääkiekon tapaisessa nopeassa pelissä kuuluisi tehdä. Valitettavasti hän ei ole enää nuoren Mikael Granlundin tasoa.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        Vastaan kysymykseesi: Et vaikuta tyhmältä mieheltä. Se on juuri näin.Sanon että tosi pelissä potku ei enää riitä, ajatus ei enää juokse niin kuin sen jääkiekon tapaisessa nopeassa pelissä kuuluisi tehdä. Valitettavasti hän ei ole enää nuoren Mikael Granlundin tasoa.

        Twiittasin laskutoimitukset Erkalle,Mike Yeolle ja Claud Julienille.Vaadin nuorille pelaajille pelitilaa.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        Twiittasin laskutoimitukset Erkalle,Mike Yeolle ja Claud Julienille.Vaadin nuorille pelaajille pelitilaa.

        Claud Julienin vastaus tuli. Laitan sen kokonaisuudessaan tänne. Arvoisa ystäväni Jofa. En voi uskoa silmiäni kun näin lasku toimituksen tuloksen, se vaikuttaa uskomattomalta mutta olen sen monta kertaa laskimella tarkastanut ja myös joukkueeemme GM laskutoimituksen paperille alekkain laskenut monta kertaa ja saanut saman tuloksen. Emme mitenkään olisi tuommoista voineet huomata jos et olisi sitä meille twiitanut. Olen siitä hyvilläni mutta olen myös surullinen koska tiedän nyt miksi tiemme pudotuspeleissä on pysähtynyt kun sinään. Olen aina miettinyt pääni puhki että joku asia joukkueessani mätti, aivan kun jonkun pelaajan nopeus ei kentällä riittäisi tai hän ei pystyisi lukemaan peliä pudotuspelien vaatimalla tasolla.Olen myös erittäin huolestunut kun mietin tulevia pudotus pelejä. Sinulla on aina ollut Jofa neuvo kaikkiin ongelmiin, pystyisitö auttamaan minua?Teemulla on sopimus kauden loppuun siihen minä en pysty vaikuttamaan mutta voit olla varma että hän ei pelaa meillä enää ensi kaudella ja hänen housujen takamustaan koristaa minun kamelin-nahka buutsin kuva. T. Hyvä ystäväsi Julle.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        Claud Julienin vastaus tuli. Laitan sen kokonaisuudessaan tänne. Arvoisa ystäväni Jofa. En voi uskoa silmiäni kun näin lasku toimituksen tuloksen, se vaikuttaa uskomattomalta mutta olen sen monta kertaa laskimella tarkastanut ja myös joukkueeemme GM laskutoimituksen paperille alekkain laskenut monta kertaa ja saanut saman tuloksen. Emme mitenkään olisi tuommoista voineet huomata jos et olisi sitä meille twiitanut. Olen siitä hyvilläni mutta olen myös surullinen koska tiedän nyt miksi tiemme pudotuspeleissä on pysähtynyt kun sinään. Olen aina miettinyt pääni puhki että joku asia joukkueessani mätti, aivan kun jonkun pelaajan nopeus ei kentällä riittäisi tai hän ei pystyisi lukemaan peliä pudotuspelien vaatimalla tasolla.Olen myös erittäin huolestunut kun mietin tulevia pudotus pelejä. Sinulla on aina ollut Jofa neuvo kaikkiin ongelmiin, pystyisitö auttamaan minua?Teemulla on sopimus kauden loppuun siihen minä en pysty vaikuttamaan mutta voit olla varma että hän ei pelaa meillä enää ensi kaudella ja hänen housujen takamustaan koristaa minun kamelin-nahka buutsin kuva. T. Hyvä ystäväsi Julle.

        Vastaukseni Claud Julienille. Hyvä ystäväni Julle. Pyydän ettet hivauttasi kenkäsi kuvaa teukan takapuoleen. Ei hän sitä ole tahalleen tehnyt, uskon että hän on yrittänyt parhaansa. Niin kuin meillä sanonta menee ei mopolla mahottomia. Ei hän tosin rivimiestä kummempi ole mutta hän on meillä suomessa iso tähti, eikä meillä niitä liikaa ole joten haluaisin että hän myös sellaisena pysyy. Minäkin olen häntä koko ajan paljon pelkästään kehunut ja ylistänyt. Menin jopa sanomaan että hän on jo suomen kaikkien aikojen parhaiden pelaajien listan sijalla kuusi heti Ruotsalaisen jälkeen. Aika kovan väitteen pistin kun nuin häntä ylistin. Tosin nyt pelkään että kaksin kertainen stanley cup voittaja kärppä igoni lueskelee näitää ja suutahtaa kun olen listannut vähän olemattomilla meriiteillä olevan miehen hengittämään hänen niskaansa. Noh, erehtyväinen olen minäkin vaikka muuta olen joskus väittänytkin. T. Hyvä ystäväsi JOFA SETÄ MAITOJUNA


      • näinhän se on
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        Vastaukseni Claud Julienille. Hyvä ystäväni Julle. Pyydän ettet hivauttasi kenkäsi kuvaa teukan takapuoleen. Ei hän sitä ole tahalleen tehnyt, uskon että hän on yrittänyt parhaansa. Niin kuin meillä sanonta menee ei mopolla mahottomia. Ei hän tosin rivimiestä kummempi ole mutta hän on meillä suomessa iso tähti, eikä meillä niitä liikaa ole joten haluaisin että hän myös sellaisena pysyy. Minäkin olen häntä koko ajan paljon pelkästään kehunut ja ylistänyt. Menin jopa sanomaan että hän on jo suomen kaikkien aikojen parhaiden pelaajien listan sijalla kuusi heti Ruotsalaisen jälkeen. Aika kovan väitteen pistin kun nuin häntä ylistin. Tosin nyt pelkään että kaksin kertainen stanley cup voittaja kärppä igoni lueskelee näitää ja suutahtaa kun olen listannut vähän olemattomilla meriiteillä olevan miehen hengittämään hänen niskaansa. Noh, erehtyväinen olen minäkin vaikka muuta olen joskus väittänytkin. T. Hyvä ystäväsi JOFA SETÄ MAITOJUNA

        Olen samaa mieltä.

        Uskallan myös väittää, että Teemu jatkoi yhden kauden verran, lähinnä olympialaisten takia.

        Jos ei olisi ollut olympiavuosi, niin todennäköisesti hän olisi laittanut hokkarit naulaan.

        Osui myös naulan kantaan tuo heitto "ei mopolla mahdottomia". Teemu kun on jo ikämies, niin ei vauhti riitä enää NHL:ään.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        näinhän se on kirjoitti:

        Olen samaa mieltä.

        Uskallan myös väittää, että Teemu jatkoi yhden kauden verran, lähinnä olympialaisten takia.

        Jos ei olisi ollut olympiavuosi, niin todennäköisesti hän olisi laittanut hokkarit naulaan.

        Osui myös naulan kantaan tuo heitto "ei mopolla mahdottomia". Teemu kun on jo ikämies, niin ei vauhti riitä enää NHL:ään.

        Puhut taaskin asiaa: )


    • Alex_puck

      Ei taida olla matematiikka JOFA SEDÄN vahvimpia asioita. Miten kolmella jääkiekkoilijalla voi olla kasassa 138 kautta? Sehän tekee kevyet 46 kautta/mies. Harmi vain Selänteen ja Koivujen iät menevät ikävästi ristiin tämän viiltävän faktan kanssa ;)

    • JOFA SETÄ MAITOJUNA

      Alex annan sinulle ystävän neuvon.Älä tee itsestäsi tyhmempää mitä jo olet, Jos kolme miestä pelaa 46 kautta ja voittavat joka vuosi pytyn, he voittavat 138 pyttyä.Ala asteen matematiikkaa, ei se niin vaikeaa voi olla.

      • 1+1=3?

        Teemu Selänne = 21 kautta
        Saku Koivu = 17 kautta
        Mikko Koivu = 8 kautta

        Yhteensä siis 46 kautta ja näiden kolmen pelaajan kausina pelaama kokonaismäärä on tuo 46 kautta.

        Ei tätä tarvitse enää kolmella kertoa. Se kokonaismäärä on 46 kautta = 1 Stanley Cup (Teemu Selänne).

        Ja matematiikka todellakin on hieno oppiaine, kun sitä osaa.


      • num3ro one

        Kukaan ei voi pelata NHL:ssä 46:tta kautta. Jos joku pelaisi, niin hän lopettaisi uransa 64-vuotiaana (olettaen, että hän aloittaa uransa 18-vuotiaana).

        Tästä seuraa hauska yhteensattuma 46 = 64.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        num3ro one kirjoitti:

        Kukaan ei voi pelata NHL:ssä 46:tta kautta. Jos joku pelaisi, niin hän lopettaisi uransa 64-vuotiaana (olettaen, että hän aloittaa uransa 18-vuotiaana).

        Tästä seuraa hauska yhteensattuma 46 = 64.

        Ei kukaan pakota sitä kertomaan kolmella. En edes enää väännä sitä rautalangasta, vuolen sen sinulle koivu halosta. LASKUSI ON OIKEIN 46 KAUTTA, MUTTA SANOIN ETTÄ JOS KOLME MIESTÄ PELAA 46 KAUTTA JA VOITTAVAT JOKA VUOSI PYTYN VOITETTUJEN PYTTYJEN MÄÄRÄ 138 KAPPALETTA. JOS KAKSI MIESTÄ VOITTAA PYTYN JOKA VUOSI SE ON 92 KAPPALETTA PYTTYJÄ. ETKÖ JO YMMÄRRÄ ETTÄ KEKSIN LUVUN OMASTA VIISAASTA PÄÄSTÄNI. Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vaan?


      • älä ole urpo
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        Ei kukaan pakota sitä kertomaan kolmella. En edes enää väännä sitä rautalangasta, vuolen sen sinulle koivu halosta. LASKUSI ON OIKEIN 46 KAUTTA, MUTTA SANOIN ETTÄ JOS KOLME MIESTÄ PELAA 46 KAUTTA JA VOITTAVAT JOKA VUOSI PYTYN VOITETTUJEN PYTTYJEN MÄÄRÄ 138 KAPPALETTA. JOS KAKSI MIESTÄ VOITTAA PYTYN JOKA VUOSI SE ON 92 KAPPALETTA PYTTYJÄ. ETKÖ JO YMMÄRRÄ ETTÄ KEKSIN LUVUN OMASTA VIISAASTA PÄÄSTÄNI. Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vaan?

        Mulla se jää pelkästään esityksen puolelle, mutta susta en oo niin varma.

        Jos väität, että joku pelaa 46 kautta NHL:ssä, niin ei sulla kaikki muumit voi olla laaksossa.

        Nyt niitä valoja päälle, jos vielä syttyy.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        älä ole urpo kirjoitti:

        Mulla se jää pelkästään esityksen puolelle, mutta susta en oo niin varma.

        Jos väität, että joku pelaa 46 kautta NHL:ssä, niin ei sulla kaikki muumit voi olla laaksossa.

        Nyt niitä valoja päälle, jos vielä syttyy.

        Elä enää muumeja tähän sotke. Ne on satu olentoja, ei ne ole todellisuutta. Kaikesta muusta oletkin jo vouhottanut, jätä muumit rauhaan. Yritetään pysyä asiassa eli jääkiekossa.


      • Alex_puck

        Ilmeisesti nukuttu ala-ateen matematiikan tunneilla... Selänne 21 kautta-->max kannujen määrä 21, Koivu 17 kautta-->max kannujen määrä 17 ja M.Koivu 8 kautta--> max kannujen määrä 8 eli loogisesti 46 kautta-->max 46 kannua

        Alex_puck vs. JOFA SETÄ 2-0


      • jatka samaan malliin
        Alex_puck kirjoitti:

        Ilmeisesti nukuttu ala-ateen matematiikan tunneilla... Selänne 21 kautta-->max kannujen määrä 21, Koivu 17 kautta-->max kannujen määrä 17 ja M.Koivu 8 kautta--> max kannujen määrä 8 eli loogisesti 46 kautta-->max 46 kannua

        Alex_puck vs. JOFA SETÄ 2-0

        Hyvä alex_puck, olet pelaamassa nollapelin jofa-setää vastaan.


      • Alex_puck
        jatka samaan malliin kirjoitti:

        Hyvä alex_puck, olet pelaamassa nollapelin jofa-setää vastaan.

        Helppo peli kyseessä, ei paljon laukauksia satele minun kenttäpuoliskolleni. Vähän sama kun pistäisi Chigagon ja suomisarja joukkueen samaan kaukaloon.

        Jos olisin JOFA SEDÄN saappaissa, ottaisin aikalisän.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        Alex_puck kirjoitti:

        Helppo peli kyseessä, ei paljon laukauksia satele minun kenttäpuoliskolleni. Vähän sama kun pistäisi Chigagon ja suomisarja joukkueen samaan kaukaloon.

        Jos olisin JOFA SEDÄN saappaissa, ottaisin aikalisän.

        kerran Alex puck tietää kaikesta kaiken MCcryffylla näytti olevan kiva kysymys. Ei näytä kukaan siihen osanneen vastata. Vastaa siihen oikeen, tai JOFA pistää verkot tötterölle ja kaventaa pelin.


      • Tuomari Tuttipullo
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        kerran Alex puck tietää kaikesta kaiken MCcryffylla näytti olevan kiva kysymys. Ei näytä kukaan siihen osanneen vastata. Vastaa siihen oikeen, tai JOFA pistää verkot tötterölle ja kaventaa pelin.

        Totta.

        Ei ole kuitenkaan jofa-setäkään siihen vastannut, joten tilanne on edelleen 2-0 alex_puckille.

        Ja missä kohtaa hän väitti tietävänsä kaikesta kaiken?

        Eikös sen pitänyt olla jofa-setä, joka tietää kaikesta kaiken viiltävine totuuksineen?

        Kohta joudun viheltämään jäähyn pelin viivyttämisestä.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        Tuomari Tuttipullo kirjoitti:

        Totta.

        Ei ole kuitenkaan jofa-setäkään siihen vastannut, joten tilanne on edelleen 2-0 alex_puckille.

        Ja missä kohtaa hän väitti tietävänsä kaikesta kaiken?

        Eikös sen pitänyt olla jofa-setä, joka tietää kaikesta kaiken viiltävine totuuksineen?

        Kohta joudun viheltämään jäähyn pelin viivyttämisestä.

        Myönnettäköön se nyt sitten, olin väärässä tällä kertaa. Matematiikka ei valitettavasti ole koskaan kuulunut omaan osaamisalueeseeni ja olenkin siitä ala-asteella luistanut useamman kerran. Taisi olla silloin tärkeämpää puuhaa itseni kanssa. Mutta joka tapauksessa, lupaan oppia tästä virheestä ja olenkin lainannut jo kirjastosta matematiikan perusteokset maahanmuuttajille. Uskon ja toivon myös tämän yhteisön valintaani arvostavan. Kiitos ja lukurauhaa!


      • MCryffy
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        Myönnettäköön se nyt sitten, olin väärässä tällä kertaa. Matematiikka ei valitettavasti ole koskaan kuulunut omaan osaamisalueeseeni ja olenkin siitä ala-asteella luistanut useamman kerran. Taisi olla silloin tärkeämpää puuhaa itseni kanssa. Mutta joka tapauksessa, lupaan oppia tästä virheestä ja olenkin lainannut jo kirjastosta matematiikan perusteokset maahanmuuttajille. Uskon ja toivon myös tämän yhteisön valintaani arvostavan. Kiitos ja lukurauhaa!

        10-0 vie jutuissa jofa setä puckkia. äijä kirjoittee jofan nimimerkillä. taitaa vielä olla sama mies kun tuo pucki. Voi äiti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      459
      3369
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      451
      3277
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      135
      2918
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2242
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2110
    6. 187
      1460
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1367
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1232
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1060
    Aihe