Kannattaako ujon hakea töitä?

down by

Ujo on työnhaussa ja työpaikoilla täysin eri asemassa, kuin muut, sosiaaliset ja ulospäinsuuntautuneet ihmiset. Ujo on aina vaarassa kokea syrjintää ja työpaikkakiusaamista, koska on luonteeltaan ujo, sisäänpäin kääntynyt ja vetäytyvä.

Ujo voi myös olla introvertti, eikä välttämättä kaippaakkaan kovin runsasta sosiaalsita kanssakäymistä, vaan viihtyy lähinnä itsekseen. Tätä ei työpaikoilla yleensä katsota hyvällä. Työpaikka/työelämä voi olla ujon helvetti, koska ei kaikille aian löydy sitä unelma työpaikkaa. Minulle tämä työelämä ja kaikki opiskelua on ollut yhtä kärsimystä. Lääkitystä ja terapiaakin kokeiltu, mutta ei niistäkään olut apua.

3

353

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalaa1

Esitetään vastakysymys: Miksi ei kannattaisi hakea?

• konstit on monet

Terveisiä freelancerilta! Työnhaku hoituu sähköpostein ja nettisivuilta löytyvin työnäyttein. Mulla ei ole pomoa, ei työkavereita, toimisto on himassa, asiakkaiden kanssa asioiminen hoituu sähköpostein ja harvoi puheluin jne.
      Kaverini pyörittää omaa nettiyritystä eikä silläkään ole työnhakuongelmia, pomoa tai vittumaista työporukkaa. Ollaan molemmat onnellisia veronmaksajia, koulutustamme vastaavissa ammateissa ja tienataan vähintään keskituloisesti. Upeeta!
      Toista se oli ennen, kun ei ollut nettiä eikä sähköposteja, ei tekstiviestejä yms., vaan kaikki piti hoitaa aina naamatusten tai puhelimella.
      Niin, että kannattaa valittaa vasta sitten kun on kokeillut KAIKKI nykyajan vaihtarit eikä mikään niistä kelpaa.

• työnhaussa syrjitty

Tiedän tunteen. Mun työsopimuksia ei ole monesti jatkettu ihan sen takia, että olen ollut kyllä ahkera, mutta liian omissa oloissani. Työnantajat haluaa "hyvän tyypin", joka soveltuu parhaiten siihen työporukkaan, hällä väliä onko innokas työntekijä tai ahkera. Itse ainakin tykkään keskittyä itse työhön. Turhanpäiväinen jauhanta työkavereiden kanssa ei kiinnosta. Ei sussa ap, ole mitään vikaa. Et vain ole sitä tyyppiä mitä työnantajat ensisijaisesti etsii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1355
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      911
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      885
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      85
      799
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      727
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      592
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      567
    10. 48
      547
    Aihe