Ujo on työnhaussa ja työpaikoilla täysin eri asemassa, kuin muut, sosiaaliset ja ulospäinsuuntautuneet ihmiset. Ujo on aina vaarassa kokea syrjintää ja työpaikkakiusaamista, koska on luonteeltaan ujo, sisäänpäin kääntynyt ja vetäytyvä.
Ujo voi myös olla introvertti, eikä välttämättä kaippaakkaan kovin runsasta sosiaalsita kanssakäymistä, vaan viihtyy lähinnä itsekseen. Tätä ei työpaikoilla yleensä katsota hyvällä. Työpaikka/työelämä voi olla ujon helvetti, koska ei kaikille aian löydy sitä unelma työpaikkaa. Minulle tämä työelämä ja kaikki opiskelua on ollut yhtä kärsimystä. Lääkitystä ja terapiaakin kokeiltu, mutta ei niistäkään olut apua.
Kannattaako ujon hakea töitä?
3
263
Vastaukset
- jalaa1
Esitetään vastakysymys: Miksi ei kannattaisi hakea?
- konstit on monet
Terveisiä freelancerilta! Työnhaku hoituu sähköpostein ja nettisivuilta löytyvin työnäyttein. Mulla ei ole pomoa, ei työkavereita, toimisto on himassa, asiakkaiden kanssa asioiminen hoituu sähköpostein ja harvoi puheluin jne.
Kaverini pyörittää omaa nettiyritystä eikä silläkään ole työnhakuongelmia, pomoa tai vittumaista työporukkaa. Ollaan molemmat onnellisia veronmaksajia, koulutustamme vastaavissa ammateissa ja tienataan vähintään keskituloisesti. Upeeta!
Toista se oli ennen, kun ei ollut nettiä eikä sähköposteja, ei tekstiviestejä yms., vaan kaikki piti hoitaa aina naamatusten tai puhelimella.
Niin, että kannattaa valittaa vasta sitten kun on kokeillut KAIKKI nykyajan vaihtarit eikä mikään niistä kelpaa. - työnhaussa syrjitty
Tiedän tunteen. Mun työsopimuksia ei ole monesti jatkettu ihan sen takia, että olen ollut kyllä ahkera, mutta liian omissa oloissani. Työnantajat haluaa "hyvän tyypin", joka soveltuu parhaiten siihen työporukkaan, hällä väliä onko innokas työntekijä tai ahkera. Itse ainakin tykkään keskittyä itse työhön. Turhanpäiväinen jauhanta työkavereiden kanssa ei kiinnosta. Ei sussa ap, ole mitään vikaa. Et vain ole sitä tyyppiä mitä työnantajat ensisijaisesti etsii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566349
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13919Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875