Osaisko joku sanoa että mistä johtuu noin tunti ruokailun jälkeen ilmenevä jännä vapina ja vähän niinku "palelu"? Voisiko kyseessä olla hypoglykemia jälkeinen tila??
Outo vapina ja "palelu"
Rikuli81
44711
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Saattaa ollakin. Kannattaa mitata verensokeri ennen ruokailua ja ruokailun jälkeen.
Mene lääkärille niin passittaa kokeisiin.
Yleensä tunti ruokailusta verensokeri on vielä korkeimmillaan ja voi olla kyse hyperglykemiasta. http://www.diabetes.fi/diabetesliitto/lehdet/diabetes-lehden_juttuarkisto/hoidon_seuranta/verensokerin_sanelemaa_vai_aitoja_tunteita.708.news
Kannattaa mitata verensokeri ennen, 1 h, 2 h ja mahdollisesti vielä 3 h ateriasta niin näkee miten verensokeri käyttäytyy. Tuolloin on myös laskettava kuinka suuren annoksen ja minkätyyppistä hiilihydraattia söi.
Minulla samaa ongelmaa, lääkäri epäili lisämunuaisessa olevan vikaa. Labrakokeet tammikuun alussa..olen D2 ja vhh-ruokavaliolla.
Vapinaa ei selitä minulla matala tai korkea verensokeri, olen mittaillut usein kun vapinaa ilmenee ja verensokeri voi olla normaali aterianjälkeinen eli n.6,5 tai jos on ruokailu lipsahtanut kovin hiilaripitoiseksi lähellä 10. Liian matalia arvoja minulla ei ole vaarana saada, koska en syö lääkkeitä
Myrkytyksen oireita. Mille olet allerginen? Gluteiiniviljat aiheuttavat myös tuollaista. Tsekkaa oireesi Vaaralliset viljat -kirjan lopussa olevan listan mukaan - jos siellä on muitakin "selittämättömiä" oireita joita usein koet, kokeile olla muutama viikko ilman viljoja. Se vaatii vaivannäköä, pitää kokata itse että ei taatusti syö hitustakaa gluteiinia, mutta tuleepahan samalla syötyä paljon maittavammin ja terveellisemmin.
Tuon kirjan saa varmaan kirjastostakin, tai voi selata kirjakaupassa sitä listaa.