Pankkikortti postissa...

Posti varas

Ihmetyttää, että pankki lähettää uuden pankkikortin postin välityksellä postilaatikkoon.
Eihän rahaakaan saisi lähettää kirjekuoressa ja pankkikorttihan on periaatteessa rahaa.
Eihän se ole edes turvallinen, koska postilaatikosta pankkikortti voi kadota.
Ihmetyttää vaan, kun muuten pankki on ylitarkka kaikesta ja vaatii todistamaan henkilöllisyyden jokaisessa paljon vähempiarvoisessa ja pienessäkin asiassa.

Luulisi, että pankki lähettäisi kirjeessä tiedon, että uusi pankkikortti on noudettavissa postista lähetettyä saapumis ilmoitusta vastaan.
Eihän siinä tarvitsisi kysyä mitään henkilötietoja, kun näyttäisi sen saapumis ilmoituksen, jota vastaan saisi pankkikortin.
Koska eihän henkilöllisyys todistusta tarvi, kun pankkikortin noutaa postilaatikosta.

12

5267

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prottomb

Ei kai se haittaa kun siinä ei ole allekirjoitusta.

• 14-99

Sitä allekirjoitusta ei yleensä kuitenkaan tarkisteta ja jokainenhan voi väärentää toisen allekirjoituksen.

• Anonyymi

Ei siinä allekirjoitusta tarvi, jos maksaa lähimaksulla. Ihmettelen vielä tänäpävänä, kun postilooraan kolahtaa uusi kortti!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä allekirjoitusta tarvi, jos maksaa lähimaksulla. Ihmettelen vielä tänäpävänä, kun postilooraan kolahtaa uusi kortti!!

Ei allekirjoituksella ole väliä koska korttia ei koskaan anneta toisen haltuun. S-pankissa jopa sanottiin ettei sillä ole merkitystä!

• 3+11

Minulle tulee kolmen pankin kortit postissa suoraan postilaatikkoon. Minäkin pitäisin kirjattua kirjettä parempana. Kortilla voi tehdä nettiostoksia ulkomailta sellaisista paikoista, joissa ei ole käytössä VbV tai Master card secure code.

Kirjattua lähetystä ei saa postista ilman henkilöllisyyden osoittamista ja kuittausta.

Nähtävästi pankit säästävät rahaa ison määrän lähettäessään kortit tavallisina kirjeinä. Montako korttia vuodessa lähetetään yhteensä? Miljoona?

Sinänsä postilaatikon on syytä olla lukittava.

• luottvainen

Ainahan se ensimmäinen kortti haetaan konttorista. Uusittavat tulee kotiin. Tunnuslukuja ei anneta samassa kuoressa samana päivänä. Allekirjoituksella ei ole mitään väliä. S-panissa sanottiin sen olevan aivan yhdentekevä, OP on tarkempi. Edes kaupassa kassa ei saa koskea asiakkaan korttiin ellei asiaan liity jotain muuta syytä.

• Ei haeta aina ensimmäisiäkään pankista. Kaikki omat kortit olivatpa ensimmäisiä tai uusintoja ovat tulleet kirjeenä postilaatikkoon.

• ei luottoa

Itsehän tuon voi määrätä tuleeko kortti postitse vai haluatko hakea sen pankista. Mitä siinä narisette, olette antaneet ohjeeksi kortin tulon postin kantamana.

• jepulis

Jep, kortin voi hakea joko pankista tai sitten tilata suoraan postiluukkuun, oman valinnan mukaan. Itse olen tilannut aina kortit suoraan kotiin, eihän siinä ole mitään riskiä kun salasana ei tule kortin mukana.

• ghhgjghjhg

Varas tietää odottaa toista kirjettä, jossa salasana saapuu. Tilin haltija taas ei tiedä siitä ensimmäisestäkään kirjeestä, jos se varastettiin.

Minä kyllä olisin halunnut korttini kotiin, mutta niin Nordea kuin OP:kin vaativat saapumista konttorille henkkareiden kanssa. No, milloinpa pankit asiakkaidensa, eli rahojensa lähteen mielipiteitä olisivat kyselleet. Me olemme heille vain rahasampo, lypsylehmä.

• 17+12

mä haen aina pankista... kas kun on naapurissa pennut sillälailla kasvatettu jotta toistenkin postilootat kollaa ja viskoo pitkin tienvieriä.

• kummastunut

Nykyään on kumma käytäntö ainakin Nordean pankkiin tullut, ettei luottotiedottomalle asiakkaalle saa postissa esim. visaelctron korttia lähettää vaan se on noudettava pankkikonttorista. Tunnusluvut tulevat kuitenkin postissa kotiin. Onko luottotiedottoman osoite sitten niin turvaton ettei sinne voi itse korttia lähettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe