Lääkekriittinen Parkinsonin tautiin saiarstunut

jouni1

Olen 46 vuotias mies . Minulla todettiin Parkinsonin tauti 2003 ja sitä edelti jakso jolloin minulla oli pitkäaikainen krooninen iriitti jakso n 2vuotta.
Oireet joilla minulle tehtiin diagnoosi Parkinsonin taudista olivat lähinnä vasemman käden voimakas vapina johin ei tuntunut tehonnut lääkkeet.
Sifrolin käytön aloitin heti saatuani disgnoosin eldeprylin.
Tätänykyä käytän sifrolia 2,52 mg depot stalevoa eldepryliä.
Mielestäni Sifrol ei tehoa ja samoin stalevokin on mielestäni aika vähän tehoava.
Perusteluina omat n 2-4 vkoa kestävät lääkeannoksen tiputtamis kokeilut. Ihan hyvin pärjäilen 0,52 sifrolillakin ,mutta jos eldebryliä tiputan niin 2 viikon päästä minulla on iriitti.
Kävin viimeviikolla oman olotilani vuoksi lähinnä yleinen heikkous Testoteroni tasoni ja vapaa testosteroni tasoni oli alhainen. Ja tänään minulle pistettiin testoteronia . Samassa yhteydessä urologi jolla kävin sanoi mielestäni viisaasti , kun hän mainitsi varjopuolina mm elimistön oma testorini tuotanto voi laantua kun laitetaan piikillä lisää ... Mieleeni putkahti tietysti, että mitenkäkän käy kun sifrolia käyttää säännöllisesti yli 10 vuotta onkohan kehon oma dopamiinin tuotanto vielä entisestään heikentynyt ?
No nyt piikillä käymisestä on kulunut n 6 tuntia olo tuntuu paljon paremmalta liekö lume vaikutusta .... mutta olo tuntuu paljon paremmalta kuin esim eilen tai yleensä pitkiin aikoihin.

2

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurinkoa.

      Hoidathan itseäsi myös ravinnolla ja korjaamalla ravintoainepuutokset esim. D-vitamiini?

      • Jdjdjdjd

        Dopamiinin tuottaminen riippuu siitä missä vaiheessa tauti dg hetkellä, lääkkeistä ja vitamiineista yms dopamiinin väheneminen etenee ja tamä on yksilöllistä. Sinulla on tehokkaat lääkkeet , sifrol on hyvä koska tarvii vähemmän levodopaa, jos eldepryl ei sovi kysy tilalle azilect

        jos on määrätty sifrol 2.5 mg ja otat vain 0.52mg se varmasti tuntuu jossain, jäykkyytenä, lihaskireytenä ymr jos pärjäät kuitenkin tuolla vähentämällasi lääkityksellä tauti on leppoisaa lajia.

        Minusta järkevintä olisi käyttää malttia ominpäin lääkkeitä vähentäessä. Oletko lääkärille kertonut iriitistä, tuskin sitä eldepryl aiheuttaa! Iriittihän on värikalvon tulehdus mutta lääkevaikutukset
        yksilöllisiä, pyydä vaihtaan sifrol neuproon tai regugpiin ja eldepryt azilectiin. 1
        0 vuoden sairaushistorian jälkeen lääkkeiden teho laskee, onko off jaksoja pakkoliikkeitä


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      174
      6975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      39
      4107
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2075
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2009
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1601
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      37
      1415
    Aihe