Hyvää Joulua

minä omaishoitaja

kaikille omaishoitajille. Roppa kaupalla voimia ja halauksia teille .
Toivon ettei joulun hälinät käy ylivoimaisiksi teille ja hoidettaville.
Eikä oteta lisäkiloja........ei ainakaan monta............

22

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos samoin.Saan mussukkani jouluksi kotiin.Rauhallinen ja mukava Joulu vietetään.
      Nauttikaa

      • 17+8=25

        "Sain" jo 40-vuotta sitten MussukkaniTussukkani kotiimme ja siitä lähtien olemme yrittäneet pärjäillä ns. omillamme.

        Ainoat ongelmamme ovat valtionvelka ja kunnan velat = en saa omaishoitajalle ns. "lakisääteistä", vaikka teenkin "irvokasta työtä", kuten Kiljunen satuilee.

        Henkilökohtaiset velkamme maksoimme jo -90 luvun laman alussa pois. Nyt olemme enään "Urpilaisen" verran velkaa jälkipolvillemme, elleme sitten huomioi sitä, että "Ahon hallitus" aloitti hyvinvointimme alasajon.

        Joulurauhaa ja iloista mieltä kaikille omaishoitajille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Tämä koskee myös "muualta muuttaneita", vaikka he kantasuomalaisiin verrattuna ovatkin "Bisnesluokan" osaajia.


    • <3 <3

      Kiitos samoin. Vietetään Joulua perheen parissa, lapset tulevat käymään.
      Kaikkea hyvää arjen sankareille myös ensi vuonna.

      • Omaishoitaja mies 51

        Hyvää joulua kaikille omaishoitajille.
        Minulla ei joulupäivät poikkea normaalipäivistä, samalla lailla vaipanvaihdot, letkuruokinnat, kääntelemiset, pesut, pukemiset kuin muinakin päivinä. Jouluruuat teen itselleni ja syön joulupäivällisen ja toivon kovasti, että joku kutsuu itsensä kylään luokseni ettei tarvitse yksin syödä. ( tuo oli unta tiedän, että niin ei tule tapahtumaan)


      • hoitaja ***
        Omaishoitaja mies 51 kirjoitti:

        Hyvää joulua kaikille omaishoitajille.
        Minulla ei joulupäivät poikkea normaalipäivistä, samalla lailla vaipanvaihdot, letkuruokinnat, kääntelemiset, pesut, pukemiset kuin muinakin päivinä. Jouluruuat teen itselleni ja syön joulupäivällisen ja toivon kovasti, että joku kutsuu itsensä kylään luokseni ettei tarvitse yksin syödä. ( tuo oli unta tiedän, että niin ei tule tapahtumaan)

        Toivon että joku tulee seuraksesi jouluaterialle. Hyvää Joulua teille.


      • Omaishoitaja mies 51 kirjoitti:

        Hyvää joulua kaikille omaishoitajille.
        Minulla ei joulupäivät poikkea normaalipäivistä, samalla lailla vaipanvaihdot, letkuruokinnat, kääntelemiset, pesut, pukemiset kuin muinakin päivinä. Jouluruuat teen itselleni ja syön joulupäivällisen ja toivon kovasti, että joku kutsuu itsensä kylään luokseni ettei tarvitse yksin syödä. ( tuo oli unta tiedän, että niin ei tule tapahtumaan)

        Uudenvuoden toivotteluja teille kaikille!
        Joulu meni kahdestaan vesikelien vaihdellessa.Rauhattomuus näkyy enenevän aina pyhien seuduilla.Toi ennenkuulumaton sääilmiökin luo paineita,kun säät eivät olekaan,kuin lapsena ennen.Joskus tulee mieleen,että olemme todella syrjäytyneitä,ystäväpiiri kutistuu,kutistumistaan.Ne vähäisetkin kaikkoavat,koska kaiketi luulevat muistisairauden olevan tarttuvaa


    • kuntoilu

      Omaishoitaja mies 51. Minulla on aivan sama normaalipäivä, kun sinulla.Hyvää joulua kaikille Omaishoitajille.

    • omaishoitaja

      Hyvää Joulua vaan teille kanssakulkijat! Mieheni sain intervallista kotiin ja siitä olen onnellinen että saamme .....toivottavasti ....vielä yhteisen Joulun kinkkuineen ja laatikkoineen.Kuusikin kynttilöineen on jo laitettu joka koristaa pientä kotiamme.

    • minä omaishoitaja

      Kyllä vaikuttaa että tämä omaishoitajuus on yksinäistä työtä,ei vaan näin jouluna, joka ikisenä päivänä.
      Joskus yksinäisyys kuristaa kurkkua, että kipeää käy.
      Mutta sitä on niin yksin, vaikka tämä meidän rakas on läsnä alati.
      Vaikka itse olis nuhassa ja kuumeessa, silti vastuu toisen hyvinvoinnista painaa vaa'assa enemmän.
      Olet lohduttajana, vaikka oma sydän itkee lohduttajaa...
      Toivottavasti Luojamme näin syntymä päivänään laskee lohduttavan kätensä meidän kaikkien olalle ja antaa voimaa jatkaa eteenpäin.

    • ristiina/Anki

      Hyvinhän tää meni,vaikka tämä näyttää olevan viimeinen yhteinen perhejoulu kotona.Ei mieheni enää tiedä onko joulu vai juhannus,niin aivan sama onko se broileri vai kinkku pöydällä :)
      Taitaa olla niin että itelleen sitä koittaa selittää että kaikki olisi kuin ennen,vaan eipä ole.Nyt saa olla nämä töhötykset,joulut sun muut.
      Rauha asettunut tähän taloon,ja siirrymme kukin tahollamme eteenpäin.
      Itse olen lopultakin sillä loppusuoralla omaishoitajana.Suurta helpotusta ja ihanaa kun miehelläni on hyvä hoitokoti.Kyllä oli rankkaa ja surullista,tämä alzheimermatka,tuntuu pahalta unelta.Nyt on enää suru jäljellä,ja se käydään sitten tyttären kanssa yhdessä läpi,ilman sukulaisia,vain me kaksi ollaan oltukin tässä painajaisessa,joten loppukin perheen kesken.
      Tämä oli nyt viimeinen joulu yhdessä,aikansa kutakin.
      Hyvää tulevaa vuotta kaikille,koittakaa jaksaa,rankkaa se omaishoitajan matka on,en koskaan tää tätä toiste,mutta tulipa tämä hoidettua,kunnialla.
      Kiitos kaikille,jotka tukeneet

    • minä omaishoitaja

      Kiitos ristiina itsellesi, että olet jakanut elämääsi meidän kanssa. Monelle olet apuna näillä sivuilla...Hyvää uutta vuotte teille.

    • minä omaishoitaja

      Näinpä joulu tältä vuodelta ohitettu ja päästään taas tavalliseen arkielämään parin päivän päästä.
      Kinkkua syöty tavallista enämmän ja porkkanalaatikkoa. Lahjojakin saatu ja annettu, eikä mitään isompia kommelluksia tullu pyhinä joten voi sanoo että hyvält' tuntuu......
      Kuinkas toisilla omaishoitajilla on mennyt? Onko voimat lopussa vai saitteko lepoa pyhistä .?
      Heti torstaina meillä edessä lääkäri reissu kauas kotoo, mutta semmostahan tää on...............

    • Miehensä hoitaja

      Joulu meni lähes tulkoon kuten muutkin päivät arki-rutiinien suhteen. Poltimme kynttilöitä, herkuttelimme tavallista enmmän, lapset perheineen kävivät.
      Ristiinaa tulee ikävä, käy tervehtimässä meitä vaikka omaishoito osaltasi loppuukin.

    • omaishoitaja 68v

      KIITOS ristiina olet kannustanut minuakin joka monet itkut olen itkenyt ja tulen vielä itkemään. puolisoni on vaiheessa muisti heittää yhä enmmän ja sekavuutta on.Ei muista ettei jalat kannata yksin.Osittain syötän.Uutta on tullut yöllä yksinpuhelut.Voi miten minä jaksan,on vain viikon intervallissa.Tämä alzheimer tie on kovin kivinen ja kuoppainen,joskus tuntuu putoavansa kuiluunkin mutta ihme että sieltä rämpii taas maan pinnalle.

      • Nurse*

        Jaksamista sinulle


    • soilikki

      Lämpimät uudenvuoden terveiset kaikille omaistaan hoitavaa,olen meidän tarinaa joskus tänne kirjoitellut.Meillä tulee nyt tammikuussa viisi vuotta viimeisestä suuresta pikahiivapommituksesta,kuten mieheni sanoo.Toivon että tätä seesteistä jatkuisi vielä jonkun vuoden,ja että itse saisin olla tämmöisessä kunnossa.Olemme nyt ottaneet takaisin niitä vuosia mitkä olemme sitä sairaalan ja kodin väliä rampanneet.Liikkumaan pääsee sauvojen avulla,mutta aina minulla on pelko ettei se näin hyvin saa mennä.Jotain tuolla nurkan takana on oottamassa. Mutta menneeseen ei voi palata huomisesta emme tiedä,eletään siis täysillä tätä päivää,Koitetaan jaksaa.

    • minä omaishoitaja

      näin vuoden viimeisenä päivänä kiitän tästä vuodesta ja toivotan kaikille omaishoitajille Hyvää Uutta vuotta.
      Lämpimin halauksin..

    • hoitaja.

      Jaksamista ja valonpilkahduksia vuodelle 2014.

    • omaishoitaja68

      Kiitos teille jokaiselle tuesta jonka olen saanut näiden sivujen kautta.Tämä vertaistuki on ollut paras kannustajani kun tällä on saanut olla semikä on ,on saanut itkut itkeä ja purnatakin kohtaloa vaikka ei se siitä paremmaksi muutu.Nyt kuuntelen uuden vuoden tulitusta ja mieheni on jo vuoteessaan.Ennen yhdessä jaoimme kaiken tämän mutta nyt on kuin jäisi jotain puuttumaan.
      Hyvää uutta vuotta ja kirjoitellaan ensi vuonnakin kuulumisia.

    • aviovaimo

      Täytyy keventää sydäntä jos se sen keveämmäksi muuttuu.Päivä päivätä rakkaani huononee voimienkin puolest pian on vain haamu entisestään.Nyt on intervällissa ja minulla kauhea ikävä kaihertaa vaikka en jaksaisi koko kk hoitaakaan.Tämä ikävä lienee kai luopumisen tuskaa.Taas huokasin voi rakkaani älä jätä minua vielä!

      • *****

        Tiedän tunteen. Huono omatunto on seuralaisena kun vie omaisen intervalliin. Vapaasta ei osaa nauttia, vaikka tietää varsin hyvin että omaa terveyttäänkin pitää ajatella. Ei ole kummankaan et jos molemmat sairastuu.


    • minä omaishoitaja

      Kun aivan järjellä ajattelee niin erittäin harvoin aviopuolisot poistuva yhtäaikaa.
      Jo se että saa hoitaa toista , antaa jo mahdollisuuden työllistää eron hetkeä ja jopa pyytämään että toinen saisi nukkua pois kärsimästä.
      On aivan henkilökohtaista miten asian käsittelee itsensä kanssa.

      Kun toinen on hoidossa, jää hyvää aikaa opetella olemaan yksin ja kerätä voimia .
      Ehkä kuoleminen ei välttämät ole se kaikkein pahin sitten kun aika on täynnä.

      Minä kiitän joka päivästä jonka jaksan olla omaishoitajana...en kumpi meistä lähtee ensin,mutta se on sen ajan käsiteltävä, nyt on monta muuta asiaa jotka huutavat voimia.

      Kyllähän iltaisin kun tää hoidokkini nukkuu rauhallisesti, sydäntä puristaa , kuinka kauan vielä............

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1476
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      176
      976
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      30
      925
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      56
      785
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      37
      656
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      622
    Aihe