tarkoittavan mitään (ainakaan purje-)veneilyyn liittyvää sillä se on sähkömiesten käyttämä liitoskappale
Väittää sakkelin
18
2905
Vastaukset
- Bill Thema
Olen liittänyt sähköjä muutaman vuosikymmenen verran, mutta sakkelia en ole moiseen puuhaan vielä käyttänyt. Tökkeliä kylläkin.
Veneessäni on yksi sakkeli (engl. shackle). Se on rosteri-nimistä alkuainetta ja ostettu oikein Biltemasta! Anakronismi nimeltä Ankarolina liittyy tuon sakkelin avulla ankkuriin, joka sekin on rosteria.
Sinä saat minun puolestani käyttää sakkelia vaikka sähköliitoksiin.- nitpicker
rosterihan on raudan (Fe) jaloste eikä oma alkuaineensa. Ellei Biltema ole löytänyt uutta alkuainetta.
- Tiimari
Onneksi olkoon, olet ostanut rosteria ja oikein Biltemasta! Haponkestävä teräs on ainoa oikea kestävä materiaali merelle. Jos sitä löytyy tuosta autoilijoiden tiimarista, niin hyvä, muuten kehotan kiertämään veneilyyn liittyvissä ostoksissa kyseisen liikkeen kaukaa. Bilteman sinkit kestävät kokeneiden kertomusten mukaan kausi tolkulla. Sehänä ei ole niiden tarkoitus, mutta kestävää kamaahan ne siellä rojulassa taitavat sittenkin myyvät?
- Bill Thema
nitpicker kirjoitti:
rosterihan on raudan (Fe) jaloste eikä oma alkuaineensa. Ellei Biltema ole löytänyt uutta alkuainetta.
Alkuaineiden jaksollisessa järjestelmässä (se Dmitri Ivanovitš Mendelejevin laatima taulu, joka riippui kemian luokan seinällä, muistattehan!) oli minusta kaikkein mielenkiintoisin se sarake, jossa olivat alekkain
- arseeni
- antimoni
- vismutti
- vermutti - Bill Thema
Tiimari kirjoitti:
Onneksi olkoon, olet ostanut rosteria ja oikein Biltemasta! Haponkestävä teräs on ainoa oikea kestävä materiaali merelle. Jos sitä löytyy tuosta autoilijoiden tiimarista, niin hyvä, muuten kehotan kiertämään veneilyyn liittyvissä ostoksissa kyseisen liikkeen kaukaa. Bilteman sinkit kestävät kokeneiden kertomusten mukaan kausi tolkulla. Sehänä ei ole niiden tarkoitus, mutta kestävää kamaahan ne siellä rojulassa taitavat sittenkin myyvät?
Saattoi se sakkeli olla peräti AISI 316L -teräslaatua, vaikka sen Biltemasta ostinkin.
Muutama vuosi sitten Biltemassa kuulemma todella myytiin erittäin kestäviä sinkkianodeja!
Viime kesänä minulla kului Biltemasta ostettu sinkki yhdessä kaudessa lähes loppuun. Niinpä rohkenin panna Bilteman sinkin täksikin kaudeksi. Parin viikon päästähän tuo nähdään, miten on tällä kertaa käynyt.
Minun kokemusteni mukaan liikkeessä myydään sekä laadukasta että heikkolaatuista tavaraa. Kunpa osaisi aina tietää etukäteen, mikä on mitäkin! - nitpicker
Bill Thema kirjoitti:
Saattoi se sakkeli olla peräti AISI 316L -teräslaatua, vaikka sen Biltemasta ostinkin.
Muutama vuosi sitten Biltemassa kuulemma todella myytiin erittäin kestäviä sinkkianodeja!
Viime kesänä minulla kului Biltemasta ostettu sinkki yhdessä kaudessa lähes loppuun. Niinpä rohkenin panna Bilteman sinkin täksikin kaudeksi. Parin viikon päästähän tuo nähdään, miten on tällä kertaa käynyt.
Minun kokemusteni mukaan liikkeessä myydään sekä laadukasta että heikkolaatuista tavaraa. Kunpa osaisi aina tietää etukäteen, mikä on mitäkin!ajoivat hyvin asiansa edellisen veneeni Duoprop-vetolaitteessa. Omat hankintani rajoittuvat lähinnä lenkkiavaimiin, ankkuriketjuun, sinkkeihin ja jousihakoihin. Mitä vähemmän Bilteman tavaroissa on liikkuvia osia, sitä paremmin ne toimivat. Kerran erehdyin ostamaan 12V virralla toimivan öljynvaihtopumpun, joka oli aivan susi, toisaalta sen tilalle Biltemasta ostamani alipainepumppu tyhjensi VP:n 10,5 litran öljymäärän tosi nätisti.
- opiskelija
nitpicker kirjoitti:
ajoivat hyvin asiansa edellisen veneeni Duoprop-vetolaitteessa. Omat hankintani rajoittuvat lähinnä lenkkiavaimiin, ankkuriketjuun, sinkkeihin ja jousihakoihin. Mitä vähemmän Bilteman tavaroissa on liikkuvia osia, sitä paremmin ne toimivat. Kerran erehdyin ostamaan 12V virralla toimivan öljynvaihtopumpun, joka oli aivan susi, toisaalta sen tilalle Biltemasta ostamani alipainepumppu tyhjensi VP:n 10,5 litran öljymäärän tosi nätisti.
Kovasti on veneessäni bilteman tavaraa. Vanttiruuveja en uskaltanut sieltä ostaa, mutta esimerkiksi lepuuttajissa ei ole ilmennyt suurempia toimintahäiriöitä. Onneksi on biltema ja motonet, muuten purjehdus olisi vain rikkaiden puuhaa.
- kyllä minäkin
nitpicker kirjoitti:
ajoivat hyvin asiansa edellisen veneeni Duoprop-vetolaitteessa. Omat hankintani rajoittuvat lähinnä lenkkiavaimiin, ankkuriketjuun, sinkkeihin ja jousihakoihin. Mitä vähemmän Bilteman tavaroissa on liikkuvia osia, sitä paremmin ne toimivat. Kerran erehdyin ostamaan 12V virralla toimivan öljynvaihtopumpun, joka oli aivan susi, toisaalta sen tilalle Biltemasta ostamani alipainepumppu tyhjensi VP:n 10,5 litran öljymäärän tosi nätisti.
ja ovat hyvin huvenneet.Mutta paukkuliivejä en kyllä uskaltanut ottaa sieltä. Jos niitä tarvitsee, niiden on taatusti toimittava!
- Tiimari
opiskelija kirjoitti:
Kovasti on veneessäni bilteman tavaraa. Vanttiruuveja en uskaltanut sieltä ostaa, mutta esimerkiksi lepuuttajissa ei ole ilmennyt suurempia toimintahäiriöitä. Onneksi on biltema ja motonet, muuten purjehdus olisi vain rikkaiden puuhaa.
Kaverini osti veneen, joka oli varusteltu Bilteman sähkölaittein. Osa oli sulaneita, osa muuten vain epäkuntoisia. Kosteutta kestämättöminä hapettuneet. Ammattisähkömies oli miltei oksentanut, kun oli nähnyt veneeseen asennetun johto-hässäkän ja muut epäkelvot laitteet. Turvallisuusnäkökohdat ensimmäisenä mielessä, kierrän Bilteman kaukaa sähkölaitteiden ja vähän mekaanisempien laitteiden osalta. Veneeseen en ole ostanut muuta kuin sitä ihmeen hyvää myrkkyväriä, joka sekin on valitettavasti nyt lopetettu. Rautakanki, lepuuttajat yms. eivät taida ihan ensimmäisenä olla hajoavien listalla ja ensiksi mainittua ei vielä ainakaan ole onneksi tarvittu veneessä. Joskus jotain pientä kotiin ostettuani ja heti palautettuani sen myös heti hajoamisen jälkeen olen havainnut, että tuotteiden palautusjono saattaa kasvaa välillä pidemmäksi, kuin kassajonot. Waltic/Herttoniemi on veneilijän ostopaikka nro 1. Marinea Näkinkujalla myös. Tämä siis Helsingissä.
Köyhälläkin on varaa ostaa vain laatua. Se tulee kuitenkin halvemmaksi ajan mittaan, kuin yrittää nysvätä paskan kanssa. Hyvä ja halpa kun eivät ole sama tuote. - Lauri
Tiimari kirjoitti:
Kaverini osti veneen, joka oli varusteltu Bilteman sähkölaittein. Osa oli sulaneita, osa muuten vain epäkuntoisia. Kosteutta kestämättöminä hapettuneet. Ammattisähkömies oli miltei oksentanut, kun oli nähnyt veneeseen asennetun johto-hässäkän ja muut epäkelvot laitteet. Turvallisuusnäkökohdat ensimmäisenä mielessä, kierrän Bilteman kaukaa sähkölaitteiden ja vähän mekaanisempien laitteiden osalta. Veneeseen en ole ostanut muuta kuin sitä ihmeen hyvää myrkkyväriä, joka sekin on valitettavasti nyt lopetettu. Rautakanki, lepuuttajat yms. eivät taida ihan ensimmäisenä olla hajoavien listalla ja ensiksi mainittua ei vielä ainakaan ole onneksi tarvittu veneessä. Joskus jotain pientä kotiin ostettuani ja heti palautettuani sen myös heti hajoamisen jälkeen olen havainnut, että tuotteiden palautusjono saattaa kasvaa välillä pidemmäksi, kuin kassajonot. Waltic/Herttoniemi on veneilijän ostopaikka nro 1. Marinea Näkinkujalla myös. Tämä siis Helsingissä.
Köyhälläkin on varaa ostaa vain laatua. Se tulee kuitenkin halvemmaksi ajan mittaan, kuin yrittää nysvätä paskan kanssa. Hyvä ja halpa kun eivät ole sama tuote.liittynyt mitenkään jutun avaukseen joten olisiko syytä aloittaa tuosta asiasta uusi keskustelu.....
- Lauri
Tiimari kirjoitti:
Köyhälläkin on varaa ostaa vain laatua. Se tulee kuitenkin halvemmaksi ajan mittaan, kuin yrittää nysvätä paskan kanssa. Hyvä ja halpa kun eivät ole sama tuote.tämä on keskustelupalsta, EI mainospalsta
- Ilmari K
kyllä minäkin kirjoitti:
ja ovat hyvin huvenneet.Mutta paukkuliivejä en kyllä uskaltanut ottaa sieltä. Jos niitä tarvitsee, niiden on taatusti toimittava!
Jokunen vuosi sitten laitoin vetolaitteeseen Bilteman sinkit. Laite syöpyi pilalle, sinkit eivät. Biltema Korvasi vahingon. Kyseessä oli virheellinen erä sinkkejä.
Nykyiset sinkit varmaan toimivat, aiempi sekoilu tuli valmistajalle ja varmaan Biltemallekin kalliiksi. - Lauri
Ilmari K kirjoitti:
Jokunen vuosi sitten laitoin vetolaitteeseen Bilteman sinkit. Laite syöpyi pilalle, sinkit eivät. Biltema Korvasi vahingon. Kyseessä oli virheellinen erä sinkkejä.
Nykyiset sinkit varmaan toimivat, aiempi sekoilu tuli valmistajalle ja varmaan Biltemallekin kalliiksi.alkuperäiseen viestiin?
- Bill Thema
Lauri kirjoitti:
tämä on keskustelupalsta, EI mainospalsta
En ole missään muissa kytköksissä mainitsemiini kahteen venetarvikeliikkeeseen, kuin pelkästään asiakkaana. Tyytyväisenä sellaisena. Onko siinä jotain vikaa, jos jaan mielipidettäni eteenpäin, että joku muukin tajuaisi ostaa venevarusteensa muualta kuin Biltemasta. Ja miksi keskustelu ei saa rönsyillä annetusta aiheesta, jos pysytään vain asiassa? Veneilyssä!
- Bill Thema
Bill Thema kirjoitti:
En ole missään muissa kytköksissä mainitsemiini kahteen venetarvikeliikkeeseen, kuin pelkästään asiakkaana. Tyytyväisenä sellaisena. Onko siinä jotain vikaa, jos jaan mielipidettäni eteenpäin, että joku muukin tajuaisi ostaa venevarusteensa muualta kuin Biltemasta. Ja miksi keskustelu ei saa rönsyillä annetusta aiheesta, jos pysytään vain asiassa? Veneilyssä!
Ottaa käyttöön nimimerkki, jota minä olen käyttänyt tässä keskustelussa kolmesti!
Minä alkuperäinen Bill Thema vastaan tässä Bill Themalle, joka ei ole Bill Thema.
Vaikka olisin jossain määrin samaa mieltä kanssasi, niin nickin varastamista en hyväksy. - Lauri
Bill Thema kirjoitti:
Ottaa käyttöön nimimerkki, jota minä olen käyttänyt tässä keskustelussa kolmesti!
Minä alkuperäinen Bill Thema vastaan tässä Bill Themalle, joka ei ole Bill Thema.
Vaikka olisin jossain määrin samaa mieltä kanssasi, niin nickin varastamista en hyväksy.ketään muuta oikeaa Lauria kuin minä.
- S.A.R
Samaa termiä käytetään eri "aloilla" tarkoittamassa eri asioita, "sakkeli" sanallekkin keksin äkkiseltään 5 eri merkitystä riippuen mistä alasta/harrastuksesta puhutaan. Avaus lienee tarkoitettu provosoinniksi niinkuin valitettavan moni viesti täällä ?
- Anonyymi
Mielestäni Bilthemasta saa ihan hyvänmakuista sinkkiä.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381965Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812