NHL- palkat?

jääkiekon pelaaja

Tuntuvat että kovin monet ovat sitä mieltä että NHL pelaajien palkat ovat ylisuuria. Olen erimieltä.
He ovat harjoitelleet suurin osa aivan lapsesta lähtien. Itsekkin pelaan nyt C-nuorten I-divarin karsintaa. Harjoittelen joka päivä monta tuntia.
NHl pelaajat ovat tehneet jo työtä monia satoja tunteja lapsesta lähtien joten heidän kuuluu saada siitä sellaisia palkkoja mitä saavat,
se on varma. Onhan se helppo sanoa sivusta "ovatpa ahneita kun vaativat noin paljon". He ansaitsevat sen rahan mitä saavat - laittavat sitä paitsi siitä paljon hyväntekeväisyyteen.

Jääkiekkoilijat ovat aloittaneet siis työnsä jo lapsena, urranneet siihen kaiken vapaaaikansa.
Miten joku voi siis väittäää että heidän palkkansa ovatkohtuuttomat? Tätä minä en käsitä.

10

1275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • topi

Sä et ilmeisesti tollasena nappulana (c-junnu) ole vielä tajunnut elämän tylyjä tosiasioita. Noilla sun mainitsemillasi asioilla ei ole mitään tekemistä pelaajien palkkojen kanssa. Jotta lätkäseura pystyisi maksamaan isoja palkkoja pelaajilleen, niin sen pitää pystyä myös saamaan tuo raha jostain. Ja tällä hetkellä toi tulo puoli kusee NHLssä pahasti. Jos noita NHL palkkoja aletaan vertailemaan muihin lajeihin, niin ne ovat todella isot, lätkähän on kuitenkin aika marginaalinen laji. Mailmassa on montakin paljon suositumpaa lajia eikä niiden harrastajat saa lähellekkään tuollaisia palkkoja kuin NHLssä.

• jääkiekon pelaaja

Otetaan esimerkki golf siinä pelaajat saavat vamasti tuollaisia palkkoja (parhaat eivät kaikki).
        Jos tiedät urheilusta jotakin tiedät varsin hyvine ttä jääkiekkoilijat ovat treenanneet lapsesta asti vieläkin n. 30 tuntia viikossa(lapsena toki 10-15 tuntia).

Suositumpaa? Sekö määrää palkan miten suosittu laji on? No ei kokonaan.

Höpön löpön 3 seuraa teki miinusta nhl viime vuonna. Haluatko että oikein luettelen ne?
        Heidän voittonsa ovat vain pienentyneet viime vuosina ja on pelko että joskus he eivät tekisi enään voittoa paskan vertaakaan.
        Eikä tämä nhl ol ainoa esimerki monet ovat jopa sitä mieltä että pelaajien palkka saisi olla maksimissaan 2 000-4 000€ eli normaalin työ ihmisen palkka. Sen pitää olla parempi koska tekevät työtä sen eteen enemmän-
        yhtään vähättelemättä tavallisten kansalaisten työmoraalia.

Nappula? eiköhän se henkinen ikä tässä(kin) asiassa ratkaise. Niin ja palataan vielä että sinulla ei ole mitään hajua jos vität etteivät muiden lajien harrastajat saa tuollaisia summia.
        Odotas kun sivistän sinua:

NHL kovapalkkaisimmat pelaajat saavat vuodessa 16 miljoonaa euroa.

Tiedätkös paljon saavat futiksessa? Noin 30 miljoonaa.

Golffissa palkat ansaitaan aina suorituksen mukaan mutta juuri tuoereen raha lsitan mukaan 10 miljoonista on kyse.

Superbowlissa vieläkin isommat rahat.

Koripallossa samnalaiset.

Älä sinä koita opastaa minua jos et edes itse tiedä mistä puhut. Lisättäävää?

• topi
        jääkiekon pelaaja kirjoitti:

Otetaan esimerkki golf siinä pelaajat saavat vamasti tuollaisia palkkoja (parhaat eivät kaikki).
        Jos tiedät urheilusta jotakin tiedät varsin hyvine ttä jääkiekkoilijat ovat treenanneet lapsesta asti vieläkin n. 30 tuntia viikossa(lapsena toki 10-15 tuntia).

Suositumpaa? Sekö määrää palkan miten suosittu laji on? No ei kokonaan.

Höpön löpön 3 seuraa teki miinusta nhl viime vuonna. Haluatko että oikein luettelen ne?
        Heidän voittonsa ovat vain pienentyneet viime vuosina ja on pelko että joskus he eivät tekisi enään voittoa paskan vertaakaan.
        Eikä tämä nhl ol ainoa esimerki monet ovat jopa sitä mieltä että pelaajien palkka saisi olla maksimissaan 2 000-4 000€ eli normaalin työ ihmisen palkka. Sen pitää olla parempi koska tekevät työtä sen eteen enemmän-
        yhtään vähättelemättä tavallisten kansalaisten työmoraalia.

Nappula? eiköhän se henkinen ikä tässä(kin) asiassa ratkaise. Niin ja palataan vielä että sinulla ei ole mitään hajua jos vität etteivät muiden lajien harrastajat saa tuollaisia summia.
        Odotas kun sivistän sinua:

NHL kovapalkkaisimmat pelaajat saavat vuodessa 16 miljoonaa euroa.

Tiedätkös paljon saavat futiksessa? Noin 30 miljoonaa.

Golffissa palkat ansaitaan aina suorituksen mukaan mutta juuri tuoereen raha lsitan mukaan 10 miljoonista on kyse.

Superbowlissa vieläkin isommat rahat.

Koripallossa samnalaiset.

Älä sinä koita opastaa minua jos et edes itse tiedä mistä puhut. Lisättäävää?

Ennen kun mä vastaan noihin sun muihis höpinöhis, niin voisitko kertoa seuraavat asiat:

"Höpön löpön 3 seuraa teki miinusta nhl viime vuonna. Haluatko että oikein luettelen ne? "

Juu, nimet ja lähde?

"NHL kovapalkkaisimmat pelaajat saavat vuodessa 16 miljoonaa euroa."

Samoin lähde tollekin tiedolle.

Henkisesti kypsänä sä varmaan pystyt antamaan noi helpostikin, vai mitä?

• jääkiekon pelaaja
        topi kirjoitti:

Ennen kun mä vastaan noihin sun muihis höpinöhis, niin voisitko kertoa seuraavat asiat:

"Höpön löpön 3 seuraa teki miinusta nhl viime vuonna. Haluatko että oikein luettelen ne? "

Juu, nimet ja lähde?

"NHL kovapalkkaisimmat pelaajat saavat vuodessa 16 miljoonaa euroa."

Samoin lähde tollekin tiedolle.

Henkisesti kypsänä sä varmaan pystyt antamaan noi helpostikin, vai mitä?

Toki, saat saat tiedot huomenna aamulla en jaksa yöllä kaivaa niitä esiin.

• topi
        jääkiekon pelaaja kirjoitti:

Toki, saat saat tiedot huomenna aamulla en jaksa yöllä kaivaa niitä esiin.

Juu, ei mitään kiirettä! Tuota "tietoa" ei tosiaan esiin kaivetakaan ihan yhden yön aikana.
        Tätä on varmaan ihan turha mainitakkaan, mutta älä nyt mitään jollain keskustelupalstalla olevaa juttua tai jonkun yksityishenkilön epämääräsiä webbi-sivuja laita lähteeksi.

• kookaburra

Palkat ovat liian pieniä ?

• jääkiekon pelaaja

Eivät vaan juuri sopivia.

• anchor

Hei herää,
      pelasin minäkin b-junnuihin asti HJK:ssa jalkapallo mutta ei mulle kukaan nykyään siitä mitään palkanlisää maksa. Nuorten pelaaminen junnutasolla on liikuntaa eli ajanvietettä eikä mitään työtä.

Ja vaikka olisikin sinun mielestä työtä niin lasketaan nyt sitten vähän: 2 tuntia päivässä vaikka 10 vuoden ajan tekee noin 7300h. Kymmenen euroa tunnissa alaikäiselle riittää hyvin eli 73000e. Tämän verran pelaajat saavat jo allekirjoitusrahana, minipalkan ollessa muistaakseni noin 200 000e tuntumassa.

Ja miksi muka pelaajan täytyisi eläköityä 33-vuotiaana. Katso vaikka Tuohimaan Harria joka on siirtynyt kivutta työelämään IFK vuosien jälkeen.
      No kaikilta se onnistu mutta kaikilla on tähän mahdollisuus.

• toi!

Ei tolle kannata vastata, se on taklattu liian monta kertaa pää edellä laitaa päin.

• hacker*
        toi! kirjoitti:

Ei tolle kannata vastata, se on taklattu liian monta kertaa pää edellä laitaa päin.

Ihan turhaan vanha viesti esille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      105
      4690
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      395
      1418
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      187
      1081
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1062
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      990
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      912
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      911
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      901
    9. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      897
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe