Monelle henkilölle tuotta vaikeuksia nauttia teatterista tai konsertteista koska joidenkin hajusteet ovat liikaa.
Miten tuon asian saisimme huomioitua.
Missä olisi hajusteeton alue jo varausta tehdessä.
Ymmärrän hyvin kun sen että nytkin saanette joululahjaksi hajusteita aivankuin aikanaan joku rouva minkiturkin lepytyslahjaksi mieheltään pohjoisen matkalta ja sitä asiaa ei sitten naapurin rouva huomionut , niin suun kopu siitä syntyi kun ei saanut huomiota tuohon suureen asiaan, miten mies oli rouvan huomioinut lapin matkan jälkeen ja sukeksen pohjiin oli lapin matkaa varten kersat laittaneet purukumin suksien väliin ja sitten kyselivät miten paljon hiihdit viikon matkalla? joten kersat totesi ota edes se purukumi pois suksien välistä äläkä valehtele hiihdostasi
Tuliko ymmärretyksi viestini, jotta hajusteet joitakin todella salpaa hengityksen MK
Mitä mieltä hajusteista
38
387
Vastaukset
- Allerginen
Hajusteet todellakin salpaa hengityksen,,ei kiva.Ja näin joulunaikaan kaupassa käynti tuskaa kun hyasintit "tuoksuvat" ja pirhana vieköön kun ovat vielä lähellä kassoja jossa joutuu seisomaan ja oottamaan omaa vuoroaan.Joskus etsin vaikka kassan kauempaa vaikka jono olis pitempi kuin kukkien lähellä,ihan vaan siks ettei tartte hengitellä kukkia.
Toinen on nää maahanmuuttajat,(sori et menee taas näihin) mut asuppa näitten naapureina kun rappukäytävä haisee näitten "tuoksuille" ja jättävät huoneiston oven auki et kaikki mahollinen haju heiltä liikenee rappuun.Entäs heidän jäljiltä pyykkikoneen käyttö????? Puhun nyt taloyhtiön koneesta.
Isännöitsijälle ilmoitettu et eikö näille vois sanoa et vähemmän hajusteita.Kuka maksaa minun lääkärissä käynnit ja mahdollisesti muutkin kustannukset kun henkeen ottaa ihan tosissaan maahanmuuttajien käyttämät eteerit.
Ja meneppä itse huomauttamaan heille asiasta niin turpiin tulee et soi,,,eihän heille saa mistään huomauttaa.
Ei kivaa kun kurkkua kuristaa tuoksut,meille allergisille hajut. - hankalaa on
Olin juuri itsekin ottamassa asiaa esiin kun lopen kyllästynyt hajuihin. Olen pyytänyt savutonta taksia niin heillä on se käsitys kun ajon aikana ei polta, on savuton, mutta auton tekstiili ja vaatteet haisevat. Tulee huono olo ja päätä alkaa särkee. Myös kaupoissa käynti on näin ruuhkan aikana hankalaa. Yritän mahdollisimman aikaisin tai myöhään asioida, koska ihmiset käyttävät voimakkaita hajusteita ja kun heitä on paljon, sekahaju kuvottaa. Olen oppinut tietyn hengitystekniikan, mutta ruuhkassa se ei onnistu. Kauppaan meno alkaa tupakkaa pössyttelevistä kaupan edustalla ja sitten tulevat eri hajusteiden käyttäjät. Elokuviin on turha en harkita menoa. Myös koulujen oppilaat käyttävät varsinkin yläkoulujen. Tytöt suihkuttaa hiuskiinnetttä ja pojat dödöä. Siinä hajuherkkä tai astmaatikko on todella kovilla. Kyllä koulut kuuluisi olla hajuttomia paikkoja ja yleiset tilat. Joistain ihmisistä tämä tuntuu naurettavalta pelleilyltä, mutta kohdallani totisinta totta. Itse käytän vaatteiden pesujauheena hajuttomia pulvereita juuri tuon takia. Niin täydellisen naurettava terveyskeskuksen edessä oleva tupakointikielto ilmoitus ja silti vieressä tuhkakuppi ruuvattuna kiinni.
- Coco Chanel
Jaha ja seuraava viesti tässä tarkoitushakuisessa viestiketjussa alkaa puolustella erään Saastamoisen taannoisia puheita saastuneista kokoustiloista. Voi Pyhä Sylvi tätä lieksalaisten fiksuutta!!!!
- Rasismia on
Ihmisiä ei saa syrjiä eikä erotella uskonnon, ihonvärin eikä hajun perusteella. Se on rasismia. Haisijoille ei ole mahdollista laittaa erillistä karsinaa eikä myöskään hajuttomille.
Taksia tilattaessa pitää vaatia ehdottomasti tupakoimatonta autoa, jolloin säästyy vaatteidensa turmeltumiselta.
Terveyskeskukseeen voi mennä takakautta, koska pääoven ympäristö on varattu ketjupolttajille. - Hengittelemättä
Myös kauppaliikkeiden ja markettien ovenpielet on varattu tupakoitsijoille tai muille pysyvän humalatilan omaaville hajuherneille. Heidät voi kiertää hengittämättä kuten eräs keskustelija mainitsi. Hajuveden tuoksu on kuitenkin parempi kjuin tupakan tai paskan.
- Ihmetellään joukolla
Markun aloitus on aiheellinen. Mitä hajuaan naiset yrittävät hajuvesien lotraamisellaan peitellä?
Kysymys oli lähinnä vaan hajusteiden käytöstä ei mistään peittelyistä eikä mistään ihmisryhmästä koska myös miehillä voi olla voimakkaita hajusteita dödöä ja partavettä
Hyvin usein tähän asiaan on tehty vetoomusta ja joskus jopa ao järjestöt tilaavat esim teatterinäytöksen salin kokonaan ns hajuttomana.
- Yäk
Voisihan joskus vaikka pesaista rontut ja muitakin paikkoja eikä vain lisätä hajustetta.
Tuo Terveyskeskuksen tupakointiasia on ollut aikanaan käsittelyssä kaupungin hallinnossa ja siitä on vastaus,ettei tupakointia sallita oven edessä.
On kuitenkin jopa hallinnon välinpitämättömyyttä kun kuitenkin tuhkakuppi on oven luona, eli silloin tämä järjestelmä ei toimi kuin paperilla toinen taho tekee toisin kuin mitä on toinen lautakunta hallinnossa päättänyt. eli viesti ei kulje yläkerrasta alakertaan MK- pyykkipoika nenään
Markku,kirjoituksesi "tuoksuista" on asiaa.
Ihmetellä täytyy, miksi ainakin nuo yli 60 v "tytöt" sumuttavat itseensä
sellaisia hajuja jotka varmasti saavat allergikot voimaan pahoin.
Muutama viikko sitten oli Prahea salissa konsertti Pienet kukkivat kummut,
ohjelma ja esitykset oli loistavat,vaan kuinka ollakkaan kuinka vaikeaksi
sen seuraaminen minulle kävi viereisen itsensä hajusteilla kyllästäneen
rouvan vuoksi. Suoraan Pariisista kai nuo tuoksut oli hänen jalosukuisuutensa
käynyt hakemassa.
En tarkoita että ihmisen täytyy lemahdella viemärille mutta täytyisi tajuta
näiden "enkelin pierun" yliannostelijoiden myös allergikot.
Järjestäkööt nämä HYACINTIT kynttiläillalliset kotonaan ja leyhäytelkööt
siellä heille niin suloisia saint Elysee tuoksujaan. - hajuja lissee
pyykkipoika nenään kirjoitti:
Markku,kirjoituksesi "tuoksuista" on asiaa.
Ihmetellä täytyy, miksi ainakin nuo yli 60 v "tytöt" sumuttavat itseensä
sellaisia hajuja jotka varmasti saavat allergikot voimaan pahoin.
Muutama viikko sitten oli Prahea salissa konsertti Pienet kukkivat kummut,
ohjelma ja esitykset oli loistavat,vaan kuinka ollakkaan kuinka vaikeaksi
sen seuraaminen minulle kävi viereisen itsensä hajusteilla kyllästäneen
rouvan vuoksi. Suoraan Pariisista kai nuo tuoksut oli hänen jalosukuisuutensa
käynyt hakemassa.
En tarkoita että ihmisen täytyy lemahdella viemärille mutta täytyisi tajuta
näiden "enkelin pierun" yliannostelijoiden myös allergikot.
Järjestäkööt nämä HYACINTIT kynttiläillalliset kotonaan ja leyhäytelkööt
siellä heille niin suloisia saint Elysee tuoksujaan.No pittäähän sen 60vuotisen muorinnii jotennii suaha ihtesä
huomijoivuksi .
- kisumisu
Onneksi somalit eivät käydä hajusteita (kissat).
- Entä uimahallissa
Kyseiset HYACINTIT eivät käy uimahallissa vieraillessaan suihkussa tai saunassa, jotta tukkalaite ei kastu. Haju on valtava hallissa. Kyllähän altaassa päällimmäiset hajustekerrokset liukenevat veteen, mutta lieneekö se hygienian kannalta ihan oikein.
- kusenpolttamatkalsar
Monikulttuurisuuden nimissä on hajusteet hyväksyttävä. Terveiset ....
- I am Boss
Kuten tapana on ollut poiketa aiheesta tehdäämpä se tämän palstan historiassa ensimmäisen kerran toisin päin.
Eli lukekaas tuosta linkki, ja lopettakaa narina. Kateellisen narinan voitte aloittaa silloin, kun kulttiksella ensikerran tuoksuu Provencelainen Grassen kaupungista tuotettuja tuotteita. Jos kuka ei tiedä se on hajuvesiteollisuuden keskus.
Nythän kulttiksella tupsahtaa korkeintaan muotitietoisten Gues Seductive Edt. Ei edes Armanin tuoksua ole ollut havaittavissa.
http://www.ajanhukkaa.com/2011/09/miljoonan-maksava-hajuvesi-ja-muut-kasittamattoman-kalliit-tavarat/- Kittan patka
Kasvot muuttuu ain ja niitä meikataaan ,
ettei ikä näy,,vain ei, maali pois jo rypyt vei !
Lauleli Istanbulin 60 v. Sulamit ja tupsutteli
omaleimaista mirhamia kaliffien haistimeen.
- Köyhä laulelija
Näihin ei ole varaa muilla kuin Lieksan maahanmuuttajilla.
- hajua lissee
Tupsahtakoon vaikka kuinka hajuvesiteollisuuden kalliit merkkituotteet
niin astmaatikoille ne ovat todella hankalia hajusteita,ei nimi ja hajusteen
hinta tee siitä yhtään miellyttävämpää .
Vai vielä kateellisen narinan,lopeta jo miss Boss.
- hometalot ry
Kyllähäm muuten kaikkein inhottavin haju on vaatteista lähtevä homeperäisen itiösienistön vaatteisiin tarttunut kellarimainen haju.
Ja tätä on Lieksassa havaittavissa melkein paikassa kuin paikassa. - iinesmuori
Parfyymit on ihanii
Niin tietysti joidenkin mielestä onhan jopa lehdessä kisoja kuka on turhis
Jossakin pitäjässä oli Mies jäteautonkuljettaja ja vaimolla oli kemikalio niin hieman mun sorttinen totesi kylällä,että ne on kummatkin" hajualalla" ukko kuskaa paskaa ja akka myy parfyymiä- Haisuli
Minä olen myös hengityselinsairas, mutta en sanoisi että tuoksut tekee minulle pahaa. Herkästä nenästä kärsivänä kuitenkin rupesin etsimään sellaista pyykinpesuainetta jossa ei olisi hajusteita. No, kaupassa imppasin niitä pulloja ja niissä hajusteettomissa oli monessakin ihan kauhea haju. Yksikin haisi ihan koirankuselle. Ostin kuitenkin yhdenlaista Neutral-nimistä mikä oli kaikista vähiten "pahan"-hajuinen. Rupesin sitten ajattelemaan, että miksi pesuaine ei saisi haista hyvälle. Miksi sen pitää haista vaikka esim. koirankuselle. Mieluummin käytän miedosti hyvälle tuoksuvaa kuin nuita jotka haisee vain pelkästään kemikaalille. Swipella on eräs pesuaine jossa on vain hieman sitruunaan vivahtava tuoksu. sitä käyttäisin vaan kun ei sitä saa kuin konsulentilta. Haju-ja partavedet on kauheata liikakäytettynä.
Kohtuus kaikessa
On kuitenkin niin,että jopa kotona käytetään vaarin erilaisia puhdistusaineita jotka aiheuttavat sitten hengitystieoireita esin kuumassa vedessä jotkut puhdistusaineet ja ovat siten turhia.
Muistan kun tein tutkimusta työpaikassani ja mitä sairauksia esiintyy ja juuri yksi pesuaine poistettiin käytöstä koska se tuola tavalla väärin käytettyna aiheutti vaan haittaa kynsivallintulehdusta ja naisten vaivoja hengitystietulehduksia.atooppista ihottumaa, miksi sitten jotkut käyttävät jatkuvasti käsihuuhteitä? niistä on juuri nyt ollut TV jopa puhetta lääkärien tutkijoiden taholta normaali pesu on yhtä tehokas kuin nuo huuhteet jotka luovat ongelmia, siksi niitä ei pitäisi olla esim päivähoidossa koska ne sisältävät alkoholia.
On aivan selvää että on joitakin vaatteiden materiaalit jotka haisevat heti hiiren kuselle jo kerran pidettynä ja joskus jopa värjätyt petivaatteet jota tilataan postin kautta jotka joutuu heti pesemään ja sittenkin hajuste väristä tulee läpi.
tässä vaan hieman asiaa
- Prada Armani
Muistuipa mieleen työpaikan naiset jotka aina narisee ja saa astmakohtauksia toistensa hajusteista. Kuitenkin samat daamit juoksee viikonloppuisin kapakoissa ja siellä hajut ei näytä haittaavan.
Tulee mieleen, että olisiko lopulta kuitenkin kyse kateudesta?- Tuulantiex
Eräs "astmaatikko" nosti huoltoaseman vessassa helvetinmoisen metelin ja haukkumisryöpyn hengitysilman pilaamisesta, kun suihkutin suihkepullosta hiuksiin nestettä, että saisin hiukka tukkaa kammattua siistimmän näköiseksi.
Pelkäsin, että tulee päälle. Lähti sitten naama punasena kun kerroin ,että pullossa on pelkkää vettä. On todella kuitenkin huomattava se seikka minkä aikaa sitten joudut tuota hajua työ ohessa sietämään.
Kuitenkin kirjoituksesta hehkuu myös tuo kateus jos toiset sentään vielä juoksee vapaa-ajallaan- Prada Armani
markkukorpinen kirjoitti:
On todella kuitenkin huomattava se seikka minkä aikaa sitten joudut tuota hajua työ ohessa sietämään.
Kuitenkin kirjoituksesta hehkuu myös tuo kateus jos toiset sentään vielä juoksee vapaa-ajallaanKuinka niin "kateus" Itsehän olen ollut kapakoissa paikan päällä toteamassa, sen että hajusteet ei siellä tunnu haittaavan.
Minusta on mukavaa, että ihmiset jaksaa lähteä ulos vapaa-ajallaan.
Onhan siellä lääkettä ja joillekin hyvää seuraa välillä, minulla on muualla ja isommissa tiloissa ettei tarvitse olla kuin silakat suolassa.
- Niiskuneiti14
Eikös nyt keskusteltu hajusteista?
Niiskuneiti14 kirjoitti:
Eikös nyt keskusteltu hajusteista?
Niiskuneiti on hyvä ja kertokoon mikä on sinun" tuoksusi "meinas tulla kirjoitusvirhe tuon tuoksun kohdalla heh heh uudelleen meinas o pudota
- huukopossi
Pitää aina mainita, että kantasuomalaisten hajusteet. Muuten...
- lady4
Hyvänlaatuinen parfyymi on loistojuttu
- dolly3
Parfyymi kuuluu tosinaisen vakiovarusteisiin.
- astmaatikko
Eipä tarvitse eri hajuja haistella, ei parfyymeja, eikä muitakaan partoneita kun on sellainen pakkanen, että sekin salpaa hengityksen.
- Hra
Köyhällä ei oo vara haista muulle kun Kus€lle, kyllä jämpti on näin.
Mitäs se Vilkana sanoi naiselle aikanaan kun tutki alapäätä kun oli parfyymiä työntänyt ettei tulisi löyhkä
- alasimenkantaja
Monikulttuurisuuden tuoksut ne hyviä onkin. Hyshys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345778Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4972612JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t101889Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291538En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171149Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7994Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4947- 62902
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43893- 13849