Töitä, töitä, töitä...

Kelpaanko?

Kaikki jaksavat aina jankuttaa siitä, kuinka pitäisi mennä töihin ja hakea töitä ja kyllä töihin pääsee jos yrittää jne jne. Useimmat eivät kuitenkaan tule ajatelleeksi, että jotkut eivät vain yksinkertaisesti mihinkään työhön kelpaa! Hakemus on tullut laitettua kaupungin joka ikiseen työpaikkailmoitukseen, mutta vastaus on aina negatiivinen tai sitä ei tule ollenkaan. Jos ihmiset haluavat minun ja monen muun kaltaiseni menevän töihin, työpaikan pitäisi olla tällainen:

Työpaikan sijainti Porissa (muulla omalla paikkakunnalla, koska ei ole resursseja matkustaa toiselle paikkakunnalle).
Työhön EI tarvita ajokorttia eikä oman auton käyttömahdollisuutta.
Työ EI vaadi aikaisempaa työkokemusta eikä minkään sortin koulutusta, eli peruskoulun käynyt ihminen kelpaa.
Työntekijän EI tarvitse omistaa minkään maailman passeja tai kortteja.
Työhön perehdytetään ja ollaan valmiita opettamaan, eikä vaan oleteta, että uusi työntekijä osaa ja tietää jo kaikesta kaiken.
Työajat vain arkipäivisin ja klo 7-15 / 8-16 / 9-17 / 10-18 .
Työssä (kohtuullinen) tuntipalkka. EI urakka- tai provisiopalkkaa.

Miten on? Onkos tällaisia töitä olemassakaan? Jos EI ole, miten voitte olettaa kaltaisteni ihmisten pääsevän töihin!?

149

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oloneuvos.

      Listaan kun lisätään vielä. Työnantaja saa ottaa toistaiseksiolevan sairauslomalaisen töihin, alkaa lista olla täydellinen.

    • onko vikaa

      Mikset ole käynyt kouluja?

      • älä tee töitä

        Mitä koulujen käynti tähän asiaan vaikuttaa?

        Teen töitä ilman palkkaa (40 tuntia viikossa!) ja taskussa on korkeakoulututkinto.


      • Toimitusjohtaja.
        älä tee töitä kirjoitti:

        Mitä koulujen käynti tähän asiaan vaikuttaa?

        Teen töitä ilman palkkaa (40 tuntia viikossa!) ja taskussa on korkeakoulututkinto.

        Ei kaikki voi työllistyä kuvanveistäjäksi/taiteilijoiksi.

        Jos ei ammattitaito riitä omalla alalle toimeentulon hankkimiseen niin sitten kannattaa lähteä vaikka vanhusten perseitä pyyhkimään.

        Tai sitten kannattaa yrittää lotota. hahahahahahaha.


      • joko taas
        Toimitusjohtaja. kirjoitti:

        Ei kaikki voi työllistyä kuvanveistäjäksi/taiteilijoiksi.

        Jos ei ammattitaito riitä omalla alalle toimeentulon hankkimiseen niin sitten kannattaa lähteä vaikka vanhusten perseitä pyyhkimään.

        Tai sitten kannattaa yrittää lotota. hahahahahahaha.

        "Ei kaikki voi työllistyä kuvanveistäjäksi/taiteilijoiksi. "

        Tarkennatko tietojasi aiemman kirjoittajan tutkinnosta. SInähän olet tämä trolli, joka pelkää keskustelua työttömyydestä ja työttömyyden hoidosta. Syyllistät koko ajan työttömiä.


      • Toimitusjohtaja.
        joko taas kirjoitti:

        "Ei kaikki voi työllistyä kuvanveistäjäksi/taiteilijoiksi. "

        Tarkennatko tietojasi aiemman kirjoittajan tutkinnosta. SInähän olet tämä trolli, joka pelkää keskustelua työttömyydestä ja työttömyyden hoidosta. Syyllistät koko ajan työttömiä.

        Työttömiä saa ja pitääkin syyllistää omista idioottimaisista valinnoistaan. En minäkään päässyt nuoruuden ihanne ammattiin laivankapteeniksi vaan jouduin aloittamaan työkalujen myynnin että pärjäsin.

        Työtön voi aina kouluttautua alalle jossa on töitä. Ei maailma pyöri työttömän ehdoilla. Vaan työtön maailman ehdoilla.

        Nauti pienestä sosiaalituestasi ?trolli?.


      • vitun kapitalisti
        Toimitusjohtaja. kirjoitti:

        Työttömiä saa ja pitääkin syyllistää omista idioottimaisista valinnoistaan. En minäkään päässyt nuoruuden ihanne ammattiin laivankapteeniksi vaan jouduin aloittamaan työkalujen myynnin että pärjäsin.

        Työtön voi aina kouluttautua alalle jossa on töitä. Ei maailma pyöri työttömän ehdoilla. Vaan työtön maailman ehdoilla.

        Nauti pienestä sosiaalituestasi ?trolli?.

        kuules "toimari" ammu ittes tai ANNA SITTEN NIITÖ TÖITÄ MEILLE


      • Toimitusjohtaja.
        vitun kapitalisti kirjoitti:

        kuules "toimari" ammu ittes tai ANNA SITTEN NIITÖ TÖITÄ MEILLE

        Ammu kuule vain ihan itse itsesi. Miksi et itse niitä töitä minulle tarjoa? Miten minut on velvoitettu hakemaan työttömät sängyn pohjalta ja keksimään heille tekemistä?

        Ala itse työnantajaksi jos se niin helppoa on.


      • your busted
        Toimitusjohtaja. kirjoitti:

        Työttömiä saa ja pitääkin syyllistää omista idioottimaisista valinnoistaan. En minäkään päässyt nuoruuden ihanne ammattiin laivankapteeniksi vaan jouduin aloittamaan työkalujen myynnin että pärjäsin.

        Työtön voi aina kouluttautua alalle jossa on töitä. Ei maailma pyöri työttömän ehdoilla. Vaan työtön maailman ehdoilla.

        Nauti pienestä sosiaalituestasi ?trolli?.

        "Toimitusjohtaja"

        Jospa nyt vaan vastaisit kysymykseen. Toimitusjohtajaa et ole nähnyt kuin päiväunissasi, joten voit lopettaa esittämisen. Sinä olet se sama torlli,joka vuosi toisensa jälkeen notkuu tällä palstalla 24/7, ja koettaa esittää olevansa milloin yrittäjä milloin joku johtaja. Oikeasti olt finninaamainen koulun keskeyttäjä, joka nostaa toimeentulotukea ja asuu isin ja äidin helmoissa.


      • hee hee
        Toimitusjohtaja. kirjoitti:

        Ammu kuule vain ihan itse itsesi. Miksi et itse niitä töitä minulle tarjoa? Miten minut on velvoitettu hakemaan työttömät sängyn pohjalta ja keksimään heille tekemistä?

        Ala itse työnantajaksi jos se niin helppoa on.

        "Miten minut on velvoitettu hakemaan työttömät sängyn pohjalta ja keksimään heille tekemistä? "

        Ei sinua ole kukaan velvoittanut mihinkään. Useimmat avohoitotapaukset kuuluisivat suljetulle, niin sinäkin mutta minkäs teet kun säästöjä tarvitaan.


      • hehhheheheheheh
        your busted kirjoitti:

        "Toimitusjohtaja"

        Jospa nyt vaan vastaisit kysymykseen. Toimitusjohtajaa et ole nähnyt kuin päiväunissasi, joten voit lopettaa esittämisen. Sinä olet se sama torlli,joka vuosi toisensa jälkeen notkuu tällä palstalla 24/7, ja koettaa esittää olevansa milloin yrittäjä milloin joku johtaja. Oikeasti olt finninaamainen koulun keskeyttäjä, joka nostaa toimeentulotukea ja asuu isin ja äidin helmoissa.

        Toimitusjohtaja. on pelkkä nimimerkki. Mutta kyllä se tuntuu kaltaistasi kommunistia huolella vituttavan. Itse saan tästä suurta hupia.

        Ps. Mene töihin


      • Toimitusjohtaja.
        hee hee kirjoitti:

        "Miten minut on velvoitettu hakemaan työttömät sängyn pohjalta ja keksimään heille tekemistä? "

        Ei sinua ole kukaan velvoittanut mihinkään. Useimmat avohoitotapaukset kuuluisivat suljetulle, niin sinäkin mutta minkäs teet kun säästöjä tarvitaan.

        Onhan velvoittanut? Taas yksi huusi että: anna vittu töitä vitun kapitalisti vittu?

        Kun en tule työttömien perseitä pyyhkimään ja heitä kädestä pitäen palkkanauhaa hakemaan, niin kuulun avohoitoon? Kyllä kannattaisi noilla aatteilla miettiä kumman paikka siellä hoidossa on.


      • olet säälittävä
        Toimitusjohtaja. kirjoitti:

        Onhan velvoittanut? Taas yksi huusi että: anna vittu töitä vitun kapitalisti vittu?

        Kun en tule työttömien perseitä pyyhkimään ja heitä kädestä pitäen palkkanauhaa hakemaan, niin kuulun avohoitoon? Kyllä kannattaisi noilla aatteilla miettiä kumman paikka siellä hoidossa on.

        Mielenkiintoinen "työnantaja", joka passittaa hoitoon työtä hakevan ihmisen.
        Pakko ihmetellä kuinka säälittävää oma elämäsi mahtaakaan olla, kun leikit työnantajaa anonyymillä keskustelupalstalla ;D


      • ;-D
        hehhheheheheheh kirjoitti:

        Toimitusjohtaja. on pelkkä nimimerkki. Mutta kyllä se tuntuu kaltaistasi kommunistia huolella vituttavan. Itse saan tästä suurta hupia.

        Ps. Mene töihin

        "Mutta kyllä se tuntuu kaltaistasi kommunistia huolella vituttavan"

        Harhasi ovat taas todella pahassa jamassa. Miksi et ota lääkkeitäsi?

        " Itse saan tästä suurta hupia."

        Tämä onkin ainoa hupi mitä elämässäsi on, ei muuta. Töitä et tule koskaan saamaan ja toimitusjohtajaa sinusta ei tule.
        Otan osaa.


      • Toimitusjohtaja.
        olet säälittävä kirjoitti:

        Mielenkiintoinen "työnantaja", joka passittaa hoitoon työtä hakevan ihmisen.
        Pakko ihmetellä kuinka säälittävää oma elämäsi mahtaakaan olla, kun leikit työnantajaa anonyymillä keskustelupalstalla ;D

        Älä vain tukityöpaikassasi toisia tuollatavoin säälittäviksi hauku. Tai joudut takaisin työkkärin jonoon. Työpaikoissa ei tuollaista OLET SÄÄLITTÄVÄ huutelua hyvällä katsota. Enkä minä missään ole työtä hakevaa ihmistä hoitoon pyytänyt menemään? Sinähän tässä vain huudat niitä hoitoon joilla ei ole samoja kommunistisia aatteita kuin sinulla. Eikä minun tarvitse "leikkiä" työnantajaa, mutta sinä tulet "leikkimään" noilla arvomaailmoillasi työtöntä vielä pitkään. Siitä olen varma.


      • heehheeehehheheheheh
        ;-D kirjoitti:

        "Mutta kyllä se tuntuu kaltaistasi kommunistia huolella vituttavan"

        Harhasi ovat taas todella pahassa jamassa. Miksi et ota lääkkeitäsi?

        " Itse saan tästä suurta hupia."

        Tämä onkin ainoa hupi mitä elämässäsi on, ei muuta. Töitä et tule koskaan saamaan ja toimitusjohtajaa sinusta ei tule.
        Otan osaa.

        Paljon olen töitä tehnyt omassa yrityksessäni ja naapuri yrityksenkin pöydässä välillä leivän päälle voita saanut. Minun hienot hetket joita olen omista hommistani elämän aikana saanut eivät katoa mihinkään vaikka kuinka itkisit ETTÄ SINUSTA EI IKINÄ TULE MITÄÄN. Usein tuppaa menemään että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Varo ettei sinusta jää tulematta "mitään".

        Minusta on jo tullut se miksikä olen halunnut. Ja olen varmasti maksanut satakertaisen määrän elämäni aikana veroja yhteiseen pottiin kuin sinä.

        Nyt saan nauttia työni hedelmistä.

        Tietenkään kaikilla ei ole samoja lähtökohtia elämään koulumenestyksessä/sairauksissa, mutta sinusta huokuu tuo pumpulissa kasvaminen. Kun kotoa lähdin oli suurin omaisuuteni huonokuntoinen polkupyörä. Siis itsekin 0 markasta olen kaikki aloittanut ja nyt on halleja/kiinteistöjä ja säästöjä.


      • faktatietoa
        Toimitusjohtaja. kirjoitti:

        Älä vain tukityöpaikassasi toisia tuollatavoin säälittäviksi hauku. Tai joudut takaisin työkkärin jonoon. Työpaikoissa ei tuollaista OLET SÄÄLITTÄVÄ huutelua hyvällä katsota. Enkä minä missään ole työtä hakevaa ihmistä hoitoon pyytänyt menemään? Sinähän tässä vain huudat niitä hoitoon joilla ei ole samoja kommunistisia aatteita kuin sinulla. Eikä minun tarvitse "leikkiä" työnantajaa, mutta sinä tulet "leikkimään" noilla arvomaailmoillasi työtöntä vielä pitkään. Siitä olen varma.

        Sinun on aivan turha esittää mitään tällä palstalla. Kukaan ei ota sinua vakavasti, joten voit leikkiä jonkun muun kanssa leikkiä, jolla pakenet todellisuutta.
        Olet palstan vakiotrolli, joka on jo vuosia esittänyt olevansa milloin johtaja, työnantaja, esimies tai muu vastuuasemassa oleva henkilö, todelisuus on kuitenkin se, että istut kotona trollaamassa palstoilla 24/7, ilman muuta elämää, työtä saati rahaa. Äitisi maksaa laskut ja hakee puolestasi toimeentulotukea kun et itse siihen kykene.


      • älä jaksa
        heehheeehehheheheheh kirjoitti:

        Paljon olen töitä tehnyt omassa yrityksessäni ja naapuri yrityksenkin pöydässä välillä leivän päälle voita saanut. Minun hienot hetket joita olen omista hommistani elämän aikana saanut eivät katoa mihinkään vaikka kuinka itkisit ETTÄ SINUSTA EI IKINÄ TULE MITÄÄN. Usein tuppaa menemään että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Varo ettei sinusta jää tulematta "mitään".

        Minusta on jo tullut se miksikä olen halunnut. Ja olen varmasti maksanut satakertaisen määrän elämäni aikana veroja yhteiseen pottiin kuin sinä.

        Nyt saan nauttia työni hedelmistä.

        Tietenkään kaikilla ei ole samoja lähtökohtia elämään koulumenestyksessä/sairauksissa, mutta sinusta huokuu tuo pumpulissa kasvaminen. Kun kotoa lähdin oli suurin omaisuuteni huonokuntoinen polkupyörä. Siis itsekin 0 markasta olen kaikki aloittanut ja nyt on halleja/kiinteistöjä ja säästöjä.

        Voi voi, kylläpä meni taas satuilun puolelle. Et kai oikeasti odota kenenkänä uskovan sinua?


      • FaktaaFaktaa.
        faktatietoa kirjoitti:

        Sinun on aivan turha esittää mitään tällä palstalla. Kukaan ei ota sinua vakavasti, joten voit leikkiä jonkun muun kanssa leikkiä, jolla pakenet todellisuutta.
        Olet palstan vakiotrolli, joka on jo vuosia esittänyt olevansa milloin johtaja, työnantaja, esimies tai muu vastuuasemassa oleva henkilö, todelisuus on kuitenkin se, että istut kotona trollaamassa palstoilla 24/7, ilman muuta elämää, työtä saati rahaa. Äitisi maksaa laskut ja hakee puolestasi toimeentulotukea kun et itse siihen kykene.

        Varo nyt ettei tuo vainoharhaisuutesi aivan lähde lapasesta. Jos sinusta aina vaikuttaa että kaikki jotka ovat erimieltä kanssasi ovat vain yksi ja sama henkilö, niin ota yhteyttä harjavallan mielisairaalaan niin tulevat kyllä noutamaan sinut.

        Miten pystyt edes elämään tuollaisella katkeruudella? Etkai kadullakin ole vihainen toisen hienosta autosta. Itse kun näen hienon asunnon/auton olen vain tyytyväinen että joku on saavuttanut unelmansa. Sinä voit mennä sinne viskomaan talojen seiniin kanamunia ja vääntelemään mersujen tähtiä. Mutta itsellesi noilla negatiivisillä ajatuksilla haittaa teet. Toiset nauttivat elämästä, samalla kun sinä kiukuttelet työttömyyttäsi.


      • ReippaastiJaksanAina
        älä jaksa kirjoitti:

        Voi voi, kylläpä meni taas satuilun puolelle. Et kai oikeasti odota kenenkänä uskovan sinua?

        Miksi edes luulet että kukaan välittäisi mitä sinunlaiset kommunisti änkyrät uskovat? Älä välitä sinäkään liikaa muiden mielipiteistä. Samanlaiseen monttuun päädytään, piittaamatta siitä, mitä mieltä minusta olet.

        Mutta mene edes opiskelemaan jos et ole vielä valmis työelämään. Kun näyttävästi liika joutilaana olo ei ole hyväksi aivoillesi.


      • hee hee
        FaktaaFaktaa. kirjoitti:

        Varo nyt ettei tuo vainoharhaisuutesi aivan lähde lapasesta. Jos sinusta aina vaikuttaa että kaikki jotka ovat erimieltä kanssasi ovat vain yksi ja sama henkilö, niin ota yhteyttä harjavallan mielisairaalaan niin tulevat kyllä noutamaan sinut.

        Miten pystyt edes elämään tuollaisella katkeruudella? Etkai kadullakin ole vihainen toisen hienosta autosta. Itse kun näen hienon asunnon/auton olen vain tyytyväinen että joku on saavuttanut unelmansa. Sinä voit mennä sinne viskomaan talojen seiniin kanamunia ja vääntelemään mersujen tähtiä. Mutta itsellesi noilla negatiivisillä ajatuksilla haittaa teet. Toiset nauttivat elämästä, samalla kun sinä kiukuttelet työttömyyttäsi.

        Heh hee. Voi sinua raukkaa. ;D
        Koko elämäsi on tällä palstalla ja täyttä valhetta. Et vain ressukka tajua, että päiväunesi eivät ole totta, ne ovat yhtä tyhjää kuin poonuksesi ja etelänreissusi.

        En viitsi kehottaa sinua uudestaan hakeutumaan hoitoon, koska aivan selkeästi olet hoitoa jo saanut ja sinut sinut on todettu toivottomaksi tapaukseksi. Älä välitä, et ole ainoa, teitä on paljon netissä varsinkin nykyisin, kun säästöt ovat olleet kovasti tapetilla.


      • hoh'hoijakkaa
        ReippaastiJaksanAina kirjoitti:

        Miksi edes luulet että kukaan välittäisi mitä sinunlaiset kommunisti änkyrät uskovat? Älä välitä sinäkään liikaa muiden mielipiteistä. Samanlaiseen monttuun päädytään, piittaamatta siitä, mitä mieltä minusta olet.

        Mutta mene edes opiskelemaan jos et ole vielä valmis työelämään. Kun näyttävästi liika joutilaana olo ei ole hyväksi aivoillesi.

        Olet kyllä säälittävä, aivan pihalla kaikesta. Voi teitä avohoitopotilaita...
        Toiset sentään yrittävät kohentaa elämäänsä, sinä vain elät mielikuvissasi netin keskustelupalstoilla. En uskalla edes ajatella miltä kotonasi näyttää.


      • haa haa
        hee hee kirjoitti:

        Heh hee. Voi sinua raukkaa. ;D
        Koko elämäsi on tällä palstalla ja täyttä valhetta. Et vain ressukka tajua, että päiväunesi eivät ole totta, ne ovat yhtä tyhjää kuin poonuksesi ja etelänreissusi.

        En viitsi kehottaa sinua uudestaan hakeutumaan hoitoon, koska aivan selkeästi olet hoitoa jo saanut ja sinut sinut on todettu toivottomaksi tapaukseksi. Älä välitä, et ole ainoa, teitä on paljon netissä varsinkin nykyisin, kun säästöt ovat olleet kovasti tapetilla.

        Huomaa että olet lapsena huomiotta jäänyt.

        Älä liikoja murehdi. Kun toisilla menee hyvin, niin voit aina kuvitella päässäsi että se on vain niitä pahoja päiväuniasi jotka menevät kohta ohi.

        Tosiaan älä murehdi. Et ole vielä pitkään aikaan soveltuva työelämään. Siellä kahvipöytien ainoa aihe on halveksumasi boonus pisteet ja etelän pakettireissut. Tulet senkin vielä huomaamaan, kun joskus työkkäri sinut johonkin harjoittelupaikkaan pakottaa toisten ahkerien työntekijöiden kiusaksi.


      • OLETSÄÄLITTÄVÄVÄVÄÄV
        hoh'hoijakkaa kirjoitti:

        Olet kyllä säälittävä, aivan pihalla kaikesta. Voi teitä avohoitopotilaita...
        Toiset sentään yrittävät kohentaa elämäänsä, sinä vain elät mielikuvissasi netin keskustelupalstoilla. En uskalla edes ajatella miltä kotonasi näyttää.

        Viides kerta kun argumenttisi jäävät tasolle:
        hohhoijaa olet säälittävä

        Miksi noita samoja hokemiasi toistelet avohoidoista ja säälittävyydestä. Keksisit välillä jotain uutta. Mutta eikai kaltaiseltasi vätykseltä voi enempää odottaakaan. Ohjaa nyt maanantaina nuo energiasi ja menet hakemaan töitä että saat voita kylmän puurosi päälle.

        Kotonani on siistiä. Ei nuorta ja moderdia, vaan enemmän perintöesineitä ja antiikkia kerännyt. Sellaista jolla luulen että olisi myyntiarvoa vielä tulevaisuudessakin.

        Odota kun saat itsellesikin pesu- ja tiskikoneen sinne kommunistiseen soluasuntoosi, niin sitten huomaat että jää aikaa työnkin tekemiseen.


      • 15,36
        haa haa kirjoitti:

        Huomaa että olet lapsena huomiotta jäänyt.

        Älä liikoja murehdi. Kun toisilla menee hyvin, niin voit aina kuvitella päässäsi että se on vain niitä pahoja päiväuniasi jotka menevät kohta ohi.

        Tosiaan älä murehdi. Et ole vielä pitkään aikaan soveltuva työelämään. Siellä kahvipöytien ainoa aihe on halveksumasi boonus pisteet ja etelän pakettireissut. Tulet senkin vielä huomaamaan, kun joskus työkkäri sinut johonkin harjoittelupaikkaan pakottaa toisten ahkerien työntekijöiden kiusaksi.

        Millähän sinäkin mitään huomaat, et millään. Kun et ole kuin lusikalla saanut, ei kukaan viitsi kauhalla vaatia. Elämäsi näyttää olevan kovin kurjaa, mutta se on oma vikasi.


      • huoh..
        OLETSÄÄLITTÄVÄVÄVÄÄV kirjoitti:

        Viides kerta kun argumenttisi jäävät tasolle:
        hohhoijaa olet säälittävä

        Miksi noita samoja hokemiasi toistelet avohoidoista ja säälittävyydestä. Keksisit välillä jotain uutta. Mutta eikai kaltaiseltasi vätykseltä voi enempää odottaakaan. Ohjaa nyt maanantaina nuo energiasi ja menet hakemaan töitä että saat voita kylmän puurosi päälle.

        Kotonani on siistiä. Ei nuorta ja moderdia, vaan enemmän perintöesineitä ja antiikkia kerännyt. Sellaista jolla luulen että olisi myyntiarvoa vielä tulevaisuudessakin.

        Odota kun saat itsellesikin pesu- ja tiskikoneen sinne kommunistiseen soluasuntoosi, niin sitten huomaat että jää aikaa työnkin tekemiseen.

        Voi voi kun olet säälittävä. Kaikkia ne päästävätkin pois suljetulta. Harhasi ovat niin pahaa laatua, että vaikea niitä on kommentoida. Et taida ottaa lääkeitäsi säännöllisesti, epäilen.


      • nauraa.
        15,36 kirjoitti:

        Millähän sinäkin mitään huomaat, et millään. Kun et ole kuin lusikalla saanut, ei kukaan viitsi kauhalla vaatia. Elämäsi näyttää olevan kovin kurjaa, mutta se on oma vikasi.

        Kerro toki millä tavalla elämäni kurjalta näyttää? 2008 valmistunut 220m2 omakotitalo länsiporissa josta ei enää velkaa kuin pari kymmentä tuhatta. Terveyttä on riittänyt itsellä ja puolisolla jne.

        Sinulla tässä kurjaa tuntuu olevan kun ilman palkkaa töitä joudut tekemään.


      • ÄläOleKateellinen
        huoh.. kirjoitti:

        Voi voi kun olet säälittävä. Kaikkia ne päästävätkin pois suljetulta. Harhasi ovat niin pahaa laatua, että vaikea niitä on kommentoida. Et taida ottaa lääkeitäsi säännöllisesti, epäilen.

        Työttömän argumentit jatkavat samaa kaavaa. Yritä edes joskus keksiä uusia herjoja. Minulle ei ole lääkitystä määrätty. Toisin kuin sinulle. Paina harjoittelupaikassa ilmaista työtä ja napsi iltaisin onnellisuus pillereitä. Nyt juon aamukaffia ja yhdeksäksi toimistolle "raskaisiin" töihin. Palkka juoksee, minä en.


      • nauraa.
        nauraa. kirjoitti:

        Kerro toki millä tavalla elämäni kurjalta näyttää? 2008 valmistunut 220m2 omakotitalo länsiporissa josta ei enää velkaa kuin pari kymmentä tuhatta. Terveyttä on riittänyt itsellä ja puolisolla jne.

        Sinulla tässä kurjaa tuntuu olevan kun ilman palkkaa töitä joudut tekemään.

        Voin vielä lisätä kurjuuttasi kertomalla, että porissa on varmaan osakeyhtiöitä ja siis toimitusjohtajia enemmän kuin työttömiä.


      • älä unta nää
        nauraa. kirjoitti:

        Kerro toki millä tavalla elämäni kurjalta näyttää? 2008 valmistunut 220m2 omakotitalo länsiporissa josta ei enää velkaa kuin pari kymmentä tuhatta. Terveyttä on riittänyt itsellä ja puolisolla jne.

        Sinulla tässä kurjaa tuntuu olevan kun ilman palkkaa töitä joudut tekemään.

        Hee ;D Et kai oikeasti odota tuon menevän läpi.


      • juu juu
        ÄläOleKateellinen kirjoitti:

        Työttömän argumentit jatkavat samaa kaavaa. Yritä edes joskus keksiä uusia herjoja. Minulle ei ole lääkitystä määrätty. Toisin kuin sinulle. Paina harjoittelupaikassa ilmaista työtä ja napsi iltaisin onnellisuus pillereitä. Nyt juon aamukaffia ja yhdeksäksi toimistolle "raskaisiin" töihin. Palkka juoksee, minä en.

        Ja sitten heräsit päiväuniltasi... ;D


      • ItkeItsesiUneen
        älä unta nää kirjoitti:

        Hee ;D Et kai oikeasti odota tuon menevän läpi.

        Menevän läpi mistä? Sinun hallusinaatioista? Sinunkin kannattaa selvittää montako yritystä porissakin on. Ja jokaisella niistä on toimitusjohtaja vaikka se sinua itkettääkin.

        Mene nyt tänään sitten anelemaan itsellesi jotain työtä. Ettei meidän fiksumpien tarvitse ikuisesti sinua elättää.

        Taidat kylläkin olla hivenen henkisesti jälkeenjäänyt, kuten hymiöt ja argumentointisi meille kertoo.

        Mutta toivotaan että sinäkin löydät vielä paikkasi maailmassa.


      • Pääjohtaja.
        juu juu kirjoitti:

        Ja sitten heräsit päiväuniltasi... ;D

        juu juu Hienoja juu juu keskustelutaitoja............ Minä heräsin kello 6.00 kuten kommenteista huomaat.......... ;D;D;D;D;D Mahdoitko itse herätä vasta tähän aikaan....... Sääliksi käy sinua kun paskaisessa yksiössäsi työttömänä makaat.........

        Yritän mukailla kirjoitustaitojasi että sisäistät paremmin kun yritämme auttaa sinua työelämään.


      • Anonyymi
        vitun kapitalisti kirjoitti:

        kuules "toimari" ammu ittes tai ANNA SITTEN NIITÖ TÖITÄ MEILLE

        Suomi24 Keskustelut
        https://keskustelu.suomi24.fi › tap...
        Tappaa Petra ase ampua pää irti


      • Anonyymi
        vitun kapitalisti kirjoitti:

        kuules "toimari" ammu ittes tai ANNA SITTEN NIITÖ TÖITÄ MEILLE

        Suomi24 Keskustelut
        https://keskustelu.suomi24.fi › tap...
        Tappaa Petra ase ampua pää irti


      • Anonyymi
        hehhheheheheheh kirjoitti:

        Toimitusjohtaja. on pelkkä nimimerkki. Mutta kyllä se tuntuu kaltaistasi kommunistia huolella vituttavan. Itse saan tästä suurta hupia.

        Ps. Mene töihin

        Suomi24 Keskustelut
        https://keskustelu.suomi24.fi › tap...
        Tappaa Petra ase ampua pää irti


      • Anonyymi
        ReippaastiJaksanAina kirjoitti:

        Miksi edes luulet että kukaan välittäisi mitä sinunlaiset kommunisti änkyrät uskovat? Älä välitä sinäkään liikaa muiden mielipiteistä. Samanlaiseen monttuun päädytään, piittaamatta siitä, mitä mieltä minusta olet.

        Mutta mene edes opiskelemaan jos et ole vielä valmis työelämään. Kun näyttävästi liika joutilaana olo ei ole hyväksi aivoillesi.

        Suomi24 Keskustelut
        https://keskustelu.suomi24.fi › tap...
        Tappaa Petra ase ampua pää irti


      • Anonyymi
        UUSI
        FaktaaFaktaa. kirjoitti:

        Varo nyt ettei tuo vainoharhaisuutesi aivan lähde lapasesta. Jos sinusta aina vaikuttaa että kaikki jotka ovat erimieltä kanssasi ovat vain yksi ja sama henkilö, niin ota yhteyttä harjavallan mielisairaalaan niin tulevat kyllä noutamaan sinut.

        Miten pystyt edes elämään tuollaisella katkeruudella? Etkai kadullakin ole vihainen toisen hienosta autosta. Itse kun näen hienon asunnon/auton olen vain tyytyväinen että joku on saavuttanut unelmansa. Sinä voit mennä sinne viskomaan talojen seiniin kanamunia ja vääntelemään mersujen tähtiä. Mutta itsellesi noilla negatiivisillä ajatuksilla haittaa teet. Toiset nauttivat elämästä, samalla kun sinä kiukuttelet työttömyyttäsi.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


      • Anonyymi
        UUSI
        your busted kirjoitti:

        "Toimitusjohtaja"

        Jospa nyt vaan vastaisit kysymykseen. Toimitusjohtajaa et ole nähnyt kuin päiväunissasi, joten voit lopettaa esittämisen. Sinä olet se sama torlli,joka vuosi toisensa jälkeen notkuu tällä palstalla 24/7, ja koettaa esittää olevansa milloin yrittäjä milloin joku johtaja. Oikeasti olt finninaamainen koulun keskeyttäjä, joka nostaa toimeentulotukea ja asuu isin ja äidin helmoissa.

        itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



        Suomi24 Keskustelut

        https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

        Nclean palkka?

        n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä


    • mihsdd

      Kaikkiin työpaikkoihin hakee noin 100 ihmistä joka kerta. ONKO IHME, että kukaan ei vastaa tai sieltä valitaan se notuleilla "taitonsa" näyttävä henkilö.

      Minä itse järkytyin siitä, että työnantajat eivät halua ketään kasvotusten jättämään työhakemusta vaan käsketään lähettää sähköpostitse tai sille ja tälle Lilja HiekkaaPillussa ihmiselle mikä ei edes koko rekrystä vastaa vaan käsittelee ja postittaa hakemukset "pääkonttoriin".

      SIINÄ SITÄ SITTEN OLLAAN!

    • Hönö-Marko

      "Minä itse järkytyin siitä, että työnantajat eivät halua ketään kasvotusten jättämään työhakemusta vaan käsketään lähettää sähköpostitse tai sille ja tälle Lilja HiekkaaPillussa ihmiselle mikä ei edes koko rekrystä vastaa vaan polttaa hakemukset."
      - - -
      Sorry,oli pakko :D

    • koulun penkkiin

      Ihan kaikessa ystävällisyydessä tahtoisin kertoa pari faktaa nykytyömarkkinoilta.

      Peruskoulupohja on äärettömän huono lähteä työnhakuun.Jos ei ole mitään ammattia, se kertoo jo ihmisestä että hän on laiska koska ei ole opiskellut.
      Nykyään tarvitaan kaikenlaisia työturvakortteja,tulityökortteja sun muita hygieniapasseja.Nämä ovat yleensä lähtökohtaisesti vakuutussyistä,mutta kyllä niissä on paljon hyvääkin.Hygieniapassi varmistaa sen että työntekijä ei levittele basillejaan ruokaan tms, ja ymmärtää mitä hän tekee.

      Monesti työnantaja (ainakin minulle) on tahtonut hommata nämä kortit.Monet noista korteista on 1pv koulutuksella saatavia.

      Jotta täysin alaa osaamaton henkilö voitaisiin perehdyttää työhön niin että siitä selviää itsenäisesti, on työn oltava jotain roskien poimintaa tai vastaavaa koska ei jotain kokonaista alaa voi opettaa muualla kuin koulussa,jota ilmeisesti et ole käynyt.

      Koska työ ei voi olla erityisen vaativaa eikä voida olettaa että selviät siitä itsenäisesti, ellei se tosiaan ole roskien poimintaa tai vastaavaa, ei palkkakaan tule varmasti nousemaan paljoa yli 7€ /tunti. Tuo 7€ on jo hyvin ammattitaidottomalle.

      Oppisopimukseen on aika turha haikailla.Jos oikeasti haluat töitä, työajoista ei sovi nipottaa mitään.Fakta.

      Suosittelen todella, että menet ammattikouluun ja opiskelet jonkin alan.Ei voi vaatia edes kohtuullista palkkaa jos ei osaa mitään.

      • Kelpaanko?

        Maalaisjärjellä pärjää yllättävän pitkälle. Ne passit ja kortit eivät kerro ihmisestä mitään, tai ehkä sen, että hänellä on ollut rahaa ne hankkia ja on päässyt kokeesta maalaisjärkeä käyttäen läpi.
        Laiskaa en ole nähnytkään. Koulunkäynti historiani on seuraavanlainen:

        Peruskoulun jälkeen menin lukioon, jota kerkesin käymään vähän päälle vuoden, mutta jouduin sen lopettamaan kesken, koska muutin kauas pois toiselle paikkakunnalle. Täällä päätin aloittaa mielenkiintoiselta kuulostavan ammattikoulun; teollinen pintakäsittely, mutta jouduin senkin lopettamaan kesken terveydellisistä syistä (tinnerit, maalit, kovetteet & muut myrkyt kävivät hengityksen päälle ja aiheuttivat piinaavia päänsärkyjä ja muita sairauksia). Sen jälkeen päätin mennä talouskouluun, josta ajattelin olevan hyötyä töitä hakiessa. Koulu alkoi elokuussa ja loppui eilen. Kävin todella ahkerasti joka ikinen päivä koulussa, mutta muutama viikko sitten sairastuin niin pahasti, että jouduin olemaan pari viikkoa poissa koulusta, jonka seurauksena minulle tuli niin paljon poissaoloja ja tekemättömiä töitä, mitä ei kuulemma pystynyt korvaamaan, etten päässyt koko koulusta läpi. Meni sitten niin pahasti hermot koko paskaan, kun olisi tuon puolisen vuotta voinut käyttää johonkin muuhunkin! Nyt siis perjaatteessa tuhlasin elämästäni puoli vuotta aivan turhaan!

        Nyt yritän siis etsiä töitä, mutta jos niitä ei löydy, täytyypi etsiä joku koulu, mitä pystyisin sen 3 vuotta käymään ilman mitään ongelmia (todella epätodennäköistä). Mikään ei kyllä tällä hetkellä tunnu niin vastenmieliseltä kuin mennä väkisin koulunpenkille istumaan ja turhautumaan ja yrittää elää pelkällä opintotuella! Siihen jos mihin olen kyllästynyt kolmen vuoden aikana! En tekisi mitään muuta niin mielelläni kun menisin töihin !


      • koulutus tärkeä
        Kelpaanko? kirjoitti:

        Maalaisjärjellä pärjää yllättävän pitkälle. Ne passit ja kortit eivät kerro ihmisestä mitään, tai ehkä sen, että hänellä on ollut rahaa ne hankkia ja on päässyt kokeesta maalaisjärkeä käyttäen läpi.
        Laiskaa en ole nähnytkään. Koulunkäynti historiani on seuraavanlainen:

        Peruskoulun jälkeen menin lukioon, jota kerkesin käymään vähän päälle vuoden, mutta jouduin sen lopettamaan kesken, koska muutin kauas pois toiselle paikkakunnalle. Täällä päätin aloittaa mielenkiintoiselta kuulostavan ammattikoulun; teollinen pintakäsittely, mutta jouduin senkin lopettamaan kesken terveydellisistä syistä (tinnerit, maalit, kovetteet & muut myrkyt kävivät hengityksen päälle ja aiheuttivat piinaavia päänsärkyjä ja muita sairauksia). Sen jälkeen päätin mennä talouskouluun, josta ajattelin olevan hyötyä töitä hakiessa. Koulu alkoi elokuussa ja loppui eilen. Kävin todella ahkerasti joka ikinen päivä koulussa, mutta muutama viikko sitten sairastuin niin pahasti, että jouduin olemaan pari viikkoa poissa koulusta, jonka seurauksena minulle tuli niin paljon poissaoloja ja tekemättömiä töitä, mitä ei kuulemma pystynyt korvaamaan, etten päässyt koko koulusta läpi. Meni sitten niin pahasti hermot koko paskaan, kun olisi tuon puolisen vuotta voinut käyttää johonkin muuhunkin! Nyt siis perjaatteessa tuhlasin elämästäni puoli vuotta aivan turhaan!

        Nyt yritän siis etsiä töitä, mutta jos niitä ei löydy, täytyypi etsiä joku koulu, mitä pystyisin sen 3 vuotta käymään ilman mitään ongelmia (todella epätodennäköistä). Mikään ei kyllä tällä hetkellä tunnu niin vastenmieliseltä kuin mennä väkisin koulunpenkille istumaan ja turhautumaan ja yrittää elää pelkällä opintotuella! Siihen jos mihin olen kyllästynyt kolmen vuoden aikana! En tekisi mitään muuta niin mielelläni kun menisin töihin !

        Et saa edes työttömyyskorvausta ellei ole ammattia.On siis aivan pakko mennä sinne koulun penkille ja opiskella jotakin.
        Opiskele vaikka floristiksi ja yritä päästä kukkakauppaan myyjäksi tai jotain.Siellä ei rasitu liiasta fyysisestä työstä.Ellei ole allergioita luulis olevan ihan hienoakin hommaa.

        Anna itsellesi joululahja ja valitse koulu.Kiität itseäsi jälkeenpäin.


      • Mut kato hei:
        koulutus tärkeä kirjoitti:

        Et saa edes työttömyyskorvausta ellei ole ammattia.On siis aivan pakko mennä sinne koulun penkille ja opiskella jotakin.
        Opiskele vaikka floristiksi ja yritä päästä kukkakauppaan myyjäksi tai jotain.Siellä ei rasitu liiasta fyysisestä työstä.Ellei ole allergioita luulis olevan ihan hienoakin hommaa.

        Anna itsellesi joululahja ja valitse koulu.Kiität itseäsi jälkeenpäin.

        Jos ei ole oikeutta työmarkkinatukeen se on vaan plussaa, työkkärissä ja Kelassa tarvitaan vähemmän asiakasta halveksivia ja simputtavia nuppivikaisia ylimyspaskoja. Eipä mee niidenkään vammasten palkkakuluihin veroeuroja kun saa kaikki almut samalta luukulta: Sossusta.

        Toki asumistuki tulee vielä silloinki Kelasta, nii et aina pääsee joku apina jarrutteleen jotain hakemusta. Toivottavasti teidän lapsilla on heijastimet.


    • tatjaaaaana

      nelostuotteelle pääsee kuka vaan

    • gspijdgjipsahgposga

      aloittajalle pari kysymystä: kuinka vanha olet? ja miksei ole koulutusta? edes lukiota?

      • yo kampaaja

        Ei lukio vielä auta mitään pitää olla ammattitutkinto johkin ammattiin tai vaikka kaksi tutkintoa niin jo helpottaa ja töitä pitää ottaa myös oman kunnan ulkopuolelta varsinkin jos on sinkku.


      • Kelpaanko?

        Ikää on 20 vuotta, ja luepa tuolta aiemmasta kommentista, miksi ei ole edes lukiota käytynä.


    • missy87

      Edelleen meille tänne Norstat finlandiin otetaan työntekijöitä!
      Hyvä tuntipalkka puhelinmyyntiä jos haluaa, siitä toiset saa kuulemma noin 3000e kuusa

      • Lisätietoa julkisest

        Jos kerran tuntipalkka on niin "hyvä" kuin mitä mainostetaan, miksi teidän pitää ruikuttaa työntekijöitä suomi24 palstalta?

        Luulisi että on suorastaan jonoja ovella työtä tekemään kun on kerran niin hyvä palkka??!

        Kerrohan, paljonko se palkka on tunnilta?Tulen nimittäin itsekin sinne jonoon jos sillä rahalla pärjää.


      • pep4
        Lisätietoa julkisest kirjoitti:

        Jos kerran tuntipalkka on niin "hyvä" kuin mitä mainostetaan, miksi teidän pitää ruikuttaa työntekijöitä suomi24 palstalta?

        Luulisi että on suorastaan jonoja ovella työtä tekemään kun on kerran niin hyvä palkka??!

        Kerrohan, paljonko se palkka on tunnilta?Tulen nimittäin itsekin sinne jonoon jos sillä rahalla pärjää.

        Mä saan siel reilu 9e tunti
        Ja istun mielummin töissä kun kotona sohvalla.
        Ihan mistä kuka tykkää!

        Mutta älä täällä uhoa kun ei oo mitään töitä... nyyh


      • salainen numeromies
        pep4 kirjoitti:

        Mä saan siel reilu 9e tunti
        Ja istun mielummin töissä kun kotona sohvalla.
        Ihan mistä kuka tykkää!

        Mutta älä täällä uhoa kun ei oo mitään töitä... nyyh

        Ai kun kiva, 9€ tunti ihan.

        Kysymys kun oli perustuntipalkasta ilman provikoita.

        Eli sellainen 5€/tunti MIINUS verot? eikö? Korjaa jos olen väärässä koska mun kaveri just oli töissä puhelinmyynnissä eikä siellä TODELLAKAAN makseta 9€ tunti.

        Jos teillä maksetaan 9€ /tunti, siellä varmaan olis puolet porista ovella kysymässä duunia mutta kun tuohon SUN valheesees oli lisättynä ne provikat jotka saa jos myyntiä tapahtuu ja sitä pitää tapahtua PALJON että pääsee edes tuohon.

        Voit siis pitää sen kitasi ummessa ja myydä jätteesi puhelimitse aivan itse.Sinunkaltaisesi pellet ovat syy miksi omakin numeroni on SALAINEN.


      • pep4
        salainen numeromies kirjoitti:

        Ai kun kiva, 9€ tunti ihan.

        Kysymys kun oli perustuntipalkasta ilman provikoita.

        Eli sellainen 5€/tunti MIINUS verot? eikö? Korjaa jos olen väärässä koska mun kaveri just oli töissä puhelinmyynnissä eikä siellä TODELLAKAAN makseta 9€ tunti.

        Jos teillä maksetaan 9€ /tunti, siellä varmaan olis puolet porista ovella kysymässä duunia mutta kun tuohon SUN valheesees oli lisättynä ne provikat jotka saa jos myyntiä tapahtuu ja sitä pitää tapahtua PALJON että pääsee edes tuohon.

        Voit siis pitää sen kitasi ummessa ja myydä jätteesi puhelimitse aivan itse.Sinunkaltaisesi pellet ovat syy miksi omakin numeroni on SALAINEN.

        Tässä ei saa proviikoita palkka on se 9e. ei enempää ei vähempää.
        Mee sää vaan hitsaamaan.. aijoo.. Porissa ei enää hitsata.
        Moi


      • kakanjauhantaa
        pep4 kirjoitti:

        Tässä ei saa proviikoita palkka on se 9e. ei enempää ei vähempää.
        Mee sää vaan hitsaamaan.. aijoo.. Porissa ei enää hitsata.
        Moi

        Älä jauha sontaa juurihan sanoit että palkkasi on REILU 9€ tunti, ja nyt se onkin sitten tasan 9€.
        Taidat olla vaan patskanjauhaja, ei sun juttujas usko kukaan.


      • Turum Poik

        Oot aika söpö, saanko tulla silittää sun punasta tukkaa?


      • PössyttelijätPuhmyyj
        kakanjauhantaa kirjoitti:

        Älä jauha sontaa juurihan sanoit että palkkasi on REILU 9€ tunti, ja nyt se onkin sitten tasan 9€.
        Taidat olla vaan patskanjauhaja, ei sun juttujas usko kukaan.

        Kaveri oli pari vuotta sitten siellä samporosenlewin vieressä puhelinhaastattelijana/myyjänä, kuukauden soitteli ja sai 500€ BRUTTO kuukaudesta. Haistatti pitkät ja sanoi aivan olemattomaksi toiminnaksi.


      • vitun kokoomus
        PössyttelijätPuhmyyj kirjoitti:

        Kaveri oli pari vuotta sitten siellä samporosenlewin vieressä puhelinhaastattelijana/myyjänä, kuukauden soitteli ja sai 500€ BRUTTO kuukaudesta. Haistatti pitkät ja sanoi aivan olemattomaksi toiminnaksi.

        Onko joku ihme siis että puhelinmyyntifirmat vinkuvat "työvoimapulasta" kun eivät suostu maksamaan työstä mitään?

        Se kaverisi joka lähti sai varmaan 3kk karenssin vielä työkkäriltä kiitokseksi päälle?

        Karenssin uhka päällä niin ei kiinnosta edes yrittää enää kun ei tiedä millainen pomo firmassa on ja sopivasti sen 6kk KOEAJAN jälkeen palkkaa ei nostetakaan TES mukaiselle tasolle joten tuli tehtyä turhaan se 6kk, sitten jos lähdet menemään niin VITTU SAAT 3KK KARENSSIN.

        Eli olen sitte kotisohvalla ja kattelen kataista uutisista kun se himoaa 2 miljoonaa lisätyötöntä ulkomailta tänne.


    • Työ=Raha

      Ei tarvitse käydä töissä kun on rahaa ja sitähän tulee joka kuukausi työyömyyskorvauksena ja toimeentulontukena. Vain hullut töitätekee viisaat pääsevät helpommalla.

      • onaboy

        teen töitä että sullakin olis rahaa, ja mulla on varaa kuluttaa viikossa sama summa mitä sulla kuukaudessa


      • Työ=Raha
        onaboy kirjoitti:

        teen töitä että sullakin olis rahaa, ja mulla on varaa kuluttaa viikossa sama summa mitä sulla kuukaudessa

        Hienoa! Kumpa vain sinullakin olisi enemmän aikaa kuluttaa rahojasi. Kiitos myös siitä maksamastasi osasta omastapuolestani. Olet tosi reilu.

        Hyvää ja rauhallista Joulua.


      • tee ylitöitä
        onaboy kirjoitti:

        teen töitä että sullakin olis rahaa, ja mulla on varaa kuluttaa viikossa sama summa mitä sulla kuukaudessa

        Nyt kun joulu ja uusvuosi on jo ovella, etkö voisi kysellä pomolta hiukan ylitöitä että saat maksaa lisää veroja? Tarvis ostaa pari lootaa kaljaa uudeksvuodeks ja tietty raketteja.Tulen sitte sun ikkunan alle paukuttamaan päissäni kun koitat nukkua.


      • onaboy
        onaboy kirjoitti:

        teen töitä että sullakin olis rahaa, ja mulla on varaa kuluttaa viikossa sama summa mitä sulla kuukaudessa

        syksyisin kun taaperrat sateessa siwaan hakemaan sitä kaljalaatikkoa niin saat minulta sekunnin lämpimän ajatuksen kun itse istun etelän auringossa ja tarjoilija tuo kylmää drinkkiä :)


      • Työ=Raha
        onaboy kirjoitti:

        syksyisin kun taaperrat sateessa siwaan hakemaan sitä kaljalaatikkoa niin saat minulta sekunnin lämpimän ajatuksen kun itse istun etelän auringossa ja tarjoilija tuo kylmää drinkkiä :)

        Kiitos sekunnistasi. Annan kaksi takaisin, kun olet palannut vuosilomiltasi takaisin töihin. Silloin minä vedän joka aamu peittoa korville ja nukun kesät talvet piiitkäään Herätessäni sitten suunnittelen hakureisua K-lähikaupasta kaljalaatikon tai kaksi noutoa, seuraillen aivan rauhassa säätilaa lipittäen kaljaa vielä edellisenpäivän noutamastani avatusta toisesta laatikosta ;)


    • oikea asenne

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11937443

      "Vai et nyt pysty ostamaan joululahjoja, juu kyllähän siitä mielen saa pahaksi jos on tottunut kuluttamaan ja elämään oravanpyörässä. Sinä et tiedä pätkääkään työttömyydestä tai sen tuomasta köyhyydestä! Minä olen ollut työttömänä jo todella pitkään, yli 15 vuotta ja työttömyys jatkuu edelleen. En minä koe tätä mitenkään ongelmaksi? Minulla on hyvä olla ja rahaa aina senverran että saan kaikki asiani hoidettua yms, miksi minun pitäisi murehtia? En todellakaan halua mukaan sairaaseen kulutushässäkkään jossa ihmiset juoksevat suuntaan jos toiseen vain suorittaakseen muka kaikki tarvittavat velvollisuudet yms? Paskat sanon minä! Kotia on ihan turha puunata jonkun joulun vuoksi? Miksi te ihmiset ette tajua mikä täällä on tärkeintä! Kiireettömyys ja toisista välittäminen ja rakkaus. Onneksi minä olen tämän tajunnut jo aikoja sitten ja elän elämää jota monet haluaisivat elää :)"

    • yo kampaaja

      Mene kouluun ja hommaa itsellesi ammattitutkinto.

      • Raketti-ins-kampaaja

        Joo-o, määoon kans kauhee huara.


      • Se on kylläkin
        Raketti-ins-kampaaja kirjoitti:

        Joo-o, määoon kans kauhee huara.

        Sexin ammattilainen, eikä mikään huora. Vain ins- kampaaja voi olla näin järjetön, ettei muita ammattilaisia kunnioita. Työtönkin alkaa jo olemaan monelle ammatti, joten kunniotusta sillekkin ammattikunnalle pyydän.


    • Ei ainakaan

      naisten sopisi valittaa työttömyyttään, kun istuvat aarrelippaan päällä. Riemurasiaksi myös on tätä maailman vanhimpaan ammatiintarvittavaa värkkiä kutsuttu. Joten ei muuta kun töihin ja katso on vieläpä työ jonka tekijänsä opettaa ei tarvita kouluja. Siinä nyt yksi ehdoitus työtömyyden hoitoon.

      • Toi noi nii

        no, voisiko vienosti esittää porilaisen ministerin Kiurun laittavan työryhmän tutkimaan tätä asiaa sillä-aikaa kun käy kolleekansa Urpilaisen kanssa Kreikassa viemässä EU rahoja Kreikkalaisille, samalla tuontina tuoden tuliaisena, nätin rajattoman rusketuksen. Kyllä on raskasta duunii näillä feministi demareilla, siinä urakoidessa muidenmaiden asioita kuntoon, unohtuu vaalilupaukset 100 000 työpaikan perustamisen Suomalaisille. Porissakin hoipertelee nälkälakkolaisia, kun ovat väkisin irtisanottu töistään Kiurun edes pahoitellen tapahtunutta. Voi voi.


      • Hei hei Krista
        Toi noi nii kirjoitti:

        no, voisiko vienosti esittää porilaisen ministerin Kiurun laittavan työryhmän tutkimaan tätä asiaa sillä-aikaa kun käy kolleekansa Urpilaisen kanssa Kreikassa viemässä EU rahoja Kreikkalaisille, samalla tuontina tuoden tuliaisena, nätin rajattoman rusketuksen. Kyllä on raskasta duunii näillä feministi demareilla, siinä urakoidessa muidenmaiden asioita kuntoon, unohtuu vaalilupaukset 100 000 työpaikan perustamisen Suomalaisille. Porissakin hoipertelee nälkälakkolaisia, kun ovat väkisin irtisanottu töistään Kiurun edes pahoitellen tapahtunutta. Voi voi.

        http://www.youtube.com/watch?v=TvrLV2Glvwo&list=PLAD4255283156F566


      • Jos nyt

    • Elämän visvasyylät

      Kuola valuu ja jalkoväli kostuu kun on virka josta käsin pääsee rääkkäämään ja vittuilemaan, kaikenlainen kyykytys ja pahan olon lisääminen pönkittää kivasti omaa egoa.

    • painija

      Töitä on jokapuolella, lopeta valittaminen ja mene työhön.

      • Työtömyyskorvaus

        Ei sitten ole painiakaan vielä oivaltanut, elämän sietämätöntä keveyttä työttömänä.


      • trollolollo

        Ai porissa vai? BULLSH1T.


    • komodo

      penii dasdfokaosd

      • Monesti ihmetellyt

        onko tämä "penii dasdfokaosd" jokin Amerikan tai Afrikan alkuperäiskansan, jonkinlainen sotahuuto tai petipuuhista aiheutuva orkasmin parkaisu. Tosin itse veikkaan sen olevan supi Suomalaisen työmiehen ähkäisy vessanpöntöllä, jossa on iroittamassa kahta paskaa toisistaan ja yrittäessään epätoivoisesti jättää sitä suurempaa pyttyyn.


    • Hahaa,

      "Älä jauha sontaa juurihan sanoit että palkkasi on REILU 9€ tunti, ja nyt se onkin sitten tasan 9€.
      Taidat olla vaan patskanjauhaja, ei sun juttujas usko kukaan."

      Porin kaupungin lapioonojajakin saa 13-15 eurroo verollista käteensä tunnissa. Että lopetakaa jo humpuulihöpöttämiset.

      • Työtön

        Pieniä on silakat joulukaloiksi.


    • Jopprus

      Tuota kun alotuksen lukee, tulee mieleen että kannattaisi miettiä hieman miksi joku sinut haluisi töihin? Siis, ajatella työhakemukset tältä kantilta, ei kannata hirveästi korostaa hionoja puoliaan tai keskeytettyjä koulutuksia yms..

      Töiden etsimisessä kannattaa olla rohkeasti suoraan yhteydessä työnantajiin, ensin vaikkka puhelu ja sitten perään s-postia. Ei voi olettaa että työnantajalla on puhelimessa aikaa arvioida/pohtia työnhakijaa, jälkeenpäin mielenkiinto voi kuitenkin herätä, siksi aina meili perään. Paikanpäällä on myös nykyisin aiavan turha käydä kyselemässä töitä, jos ei ole etukäteen aikaa sopinut, ihmiset ovat aika kiireisiä nääs. Ja tärkentä on hakea, hakea ja vielä hakea työtä, useimmasta saat kieltävän vastauksen, mutta ei voi tärpätä jos ei hae. Ja suurinosa työpaikoista ei ikikinä tule julkiseen hakuun, joten oma-aloitteisuutta peliin.

      • Nm, Joprus

        on ollut jo vuosia eläkeellä Porin kaupungin JHL;n pääluottamusmiestehtävistä. Siksi kannattaa häntä työnantajan edustajana kunnella syvältä ja hartaasti.


    • puhdasta syrjintää

      Kaikki eivät kelpaa ns. oikeihin töihin. Kyselin hiljan työkkäristä onko tietojani näytetty työnantajille ja jos niin kuinka monelle. Vastaus oli tasan nolla.
      Ilmeisesti työkkärissä ajatellaan, että he eivät ihan kaikkia nyt sentään työnantajille tarjoa, hakekoot itse työnsä. Miten he ajattelevat sitä työtä löytyvän kun hekään eivät halua ehdottaa hakijaa työnantajalle?

      • miksetteMulleEtsiLOL

        Jos esitellään niin vingutaan miksi on tuollaiseen paskahommaan esitelty. Ja jos ei esitellä niin vingutaan silti.

        Kyllä hakijalla pitää olla sen verran omaakin aktiivisuutta että tarkkailee mol.fi ja vastaavia sivustoja ja lähettelee hakemuksia.

        Myös suorat yhteydenotot oman alan yrityksiin kannattaa kokeilla vinkumisen sijasta.


      • 4+18
        miksetteMulleEtsiLOL kirjoitti:

        Jos esitellään niin vingutaan miksi on tuollaiseen paskahommaan esitelty. Ja jos ei esitellä niin vingutaan silti.

        Kyllä hakijalla pitää olla sen verran omaakin aktiivisuutta että tarkkailee mol.fi ja vastaavia sivustoja ja lähettelee hakemuksia.

        Myös suorat yhteydenotot oman alan yrityksiin kannattaa kokeilla vinkumisen sijasta.

        No miksi toisia sitten esitellään mutta toisia ei. Kyllä sen verran pitää virkalijoiden hommiaan tehdä, että tarjoavat kaikkia kynnelle kykeneviä työnanjatalle. Ei sitä työssäkäyntialuettakaan tarvitse laajentaa jos kerran tietoja ei työnanajalle näytetä, koko homma on pelkkää silmänlumetta.


      • 666+666
        4+18 kirjoitti:

        No miksi toisia sitten esitellään mutta toisia ei. Kyllä sen verran pitää virkalijoiden hommiaan tehdä, että tarjoavat kaikkia kynnelle kykeneviä työnanjatalle. Ei sitä työssäkäyntialuettakaan tarvitse laajentaa jos kerran tietoja ei työnanajalle näytetä, koko homma on pelkkää silmänlumetta.

        Kenelle niitä nyt ei näytetä? Itse jos työnantajana haen apuvoimia niin laitan molliin. Ei todellakaan tulisi mieleen pyytää työvoimatoimistoa esittelemään avuttomia sohvilla makaajia. Aktiivinen saa aina ensimmäisenä töitä.

        Ja luuletko tosiaan että työnantajalle esitellään kaikki kynnellekykenevät porin 5 000 työtöntä yhteen paikkaan? Toivon etteivät sinunlaista vänkyrää esitä ikinä, vaan vain pätevimpiä.


      • vink*
        666+666 kirjoitti:

        Kenelle niitä nyt ei näytetä? Itse jos työnantajana haen apuvoimia niin laitan molliin. Ei todellakaan tulisi mieleen pyytää työvoimatoimistoa esittelemään avuttomia sohvilla makaajia. Aktiivinen saa aina ensimmäisenä töitä.

        Ja luuletko tosiaan että työnantajalle esitellään kaikki kynnellekykenevät porin 5 000 työtöntä yhteen paikkaan? Toivon etteivät sinunlaista vänkyrää esitä ikinä, vaan vain pätevimpiä.

        Oletat niin paljon omien ajatustesi perusteella, että tuskin kukaan haluaisi tullakaan sinulle esitellyksi. Lisäksi olet aikast tyhmä, ehkä kannattaisi lopettaa ennen kuin paljastat kokonaisuudessaan älylliset puutteesi.


      • varmaan eläkkeellä
        miksetteMulleEtsiLOL kirjoitti:

        Jos esitellään niin vingutaan miksi on tuollaiseen paskahommaan esitelty. Ja jos ei esitellä niin vingutaan silti.

        Kyllä hakijalla pitää olla sen verran omaakin aktiivisuutta että tarkkailee mol.fi ja vastaavia sivustoja ja lähettelee hakemuksia.

        Myös suorat yhteydenotot oman alan yrityksiin kannattaa kokeilla vinkumisen sijasta.

        Olet sä kyllä tyhmä.


      • 666+666
        vink* kirjoitti:

        Oletat niin paljon omien ajatustesi perusteella, että tuskin kukaan haluaisi tullakaan sinulle esitellyksi. Lisäksi olet aikast tyhmä, ehkä kannattaisi lopettaa ennen kuin paljastat kokonaisuudessaan älylliset puutteesi.

        Arvasin että työttömän argumentoinnit jäävät tuolle tasolle. Älä vain työelämässä toisia tyhmiksi hauku tai tulee potkut tukityöpaikastakin.

        Markkinataloudessa riittää aina töitä tekevälle. Puhelinmyyntikään ei tekemällä lopu maailmasta. Ja ei meille yrittäjille ole mitään valmiilta tarjottimelta annettu. Itse nuorena aloitin hanttihommista joita vuosikymmenen väänsin niin pienellä palkalla että nykypäivän 10€/tunti lähtöpalkat olivat johtajien palkkoja.

        Nyt työllistän itseni lisäksi 3 työntekijää, ja yritän pitää heidät leivässä ja työilmapiirin jokaiselle mukavana.


      • 4+2
        666+666 kirjoitti:

        Arvasin että työttömän argumentoinnit jäävät tuolle tasolle. Älä vain työelämässä toisia tyhmiksi hauku tai tulee potkut tukityöpaikastakin.

        Markkinataloudessa riittää aina töitä tekevälle. Puhelinmyyntikään ei tekemällä lopu maailmasta. Ja ei meille yrittäjille ole mitään valmiilta tarjottimelta annettu. Itse nuorena aloitin hanttihommista joita vuosikymmenen väänsin niin pienellä palkalla että nykypäivän 10€/tunti lähtöpalkat olivat johtajien palkkoja.

        Nyt työllistän itseni lisäksi 3 työntekijää, ja yritän pitää heidät leivässä ja työilmapiirin jokaiselle mukavana.

        "Arvasin että työttömän argumentoinnit jäävät tuolle tasolle"

        Ai mille tasolle? SIlle tasolle, että paskanjauhantasi osoitettiin. Sinä oletat tietäväsi etkä kykene edes perustelemaan mutujasi. Osoitat vain olevasi täysi idiootti.

        "Markkinataloudessa riittää aina töitä tekevälle. "

        Oikeistolaita retoriikkaa, josta puuttuu todellisuspohja.

        "Ja ei meille yrittäjille ole mitään valmiilta tarjottimelta annettu"

        Muuten hyvä, mutta et ole yrittäjä. Yrittäjille kelpaavat mainiosti erilasiet tukityöllistety, yksi toisensa jälkeen.

        " Itse nuorena aloitin hanttihommista joita vuosikymmenen väänsin niin pienellä palkalla että nykypäivän 10€/tunti lähtöpalkat olivat johtajien palkkoja."

        Nyt ei ole kyse sinusta eikä sinun kuvittelemastasi menneisyydestä. NYT on NYT.

        "Nyt työllistän itseni lisäksi 3 työntekijää, ja yritän pitää heidät leivässä ja työilmapiirin jokaiselle mukavana. "

        Veikkaan, että voi olla vaikeaa vaikak et varmasti asiaa itse tajua.


      • 666+666
        4+2 kirjoitti:

        "Arvasin että työttömän argumentoinnit jäävät tuolle tasolle"

        Ai mille tasolle? SIlle tasolle, että paskanjauhantasi osoitettiin. Sinä oletat tietäväsi etkä kykene edes perustelemaan mutujasi. Osoitat vain olevasi täysi idiootti.

        "Markkinataloudessa riittää aina töitä tekevälle. "

        Oikeistolaita retoriikkaa, josta puuttuu todellisuspohja.

        "Ja ei meille yrittäjille ole mitään valmiilta tarjottimelta annettu"

        Muuten hyvä, mutta et ole yrittäjä. Yrittäjille kelpaavat mainiosti erilasiet tukityöllistety, yksi toisensa jälkeen.

        " Itse nuorena aloitin hanttihommista joita vuosikymmenen väänsin niin pienellä palkalla että nykypäivän 10€/tunti lähtöpalkat olivat johtajien palkkoja."

        Nyt ei ole kyse sinusta eikä sinun kuvittelemastasi menneisyydestä. NYT on NYT.

        "Nyt työllistän itseni lisäksi 3 työntekijää, ja yritän pitää heidät leivässä ja työilmapiirin jokaiselle mukavana. "

        Veikkaan, että voi olla vaikeaa vaikak et varmasti asiaa itse tajua.

        Selvä, nyt en ihmettele yhtään työttömyyttäsi. Olet aivan sekaisin.

        Lopeta jo se toisia idiooteiksi haukkuminen, et sillä ainakaan töitä saa.

        """Oikeistolaita retoriikkaa, josta puuttuu todellisuspohja."""
        Olipas hieno perustelu kaltaiseltasi kommunistilta. Sinulta tuntuu todellisuuspohja puuttuvan. Mene kysymään vaikka markkinataloudellisia myyntitöitä, myyntifirmojen ovelta niin huomaat kuinka väärässä olet.

        """Muuten hyvä, mutta et ole yrittäjä. Yrittäjille kelpaavat mainiosti erilasiet tukityöllistety, yksi toisensa jälkeen."""
        Tottakai kelpaa. Ja useasti olenkin hyödyntänyt. Miten tämä nyt on valmiilta tarjottimelta annettua? Itsellekin harjoittelijoista työtä kertyy mm. heidän lopputöidensä haastatteluista ja arvioinneista. Lisäksi olen maksanut aina pienen korvauksen vaikkei ole mitään velvollisuutta. Ei minun tarvitsisi edes koko harjoittelupaikkoja tarjoa. Oma hyöty niistä on -0.

        """Veikkaan, että voi olla vaikeaa(pitää leivässä ja työilmapiirin mukavana) vaikak et varmasti asiaa itse tajua."""
        Totta, on haastavaa. Mutta tekee paljon helpommaksi kun meillä on mukava työporukka ilman kaltaisiasi vänkyröitä jotka saavat minun puolestani tulevaisuudessakin maata kotonaan.


        ja nimenomaan NYT on NYT. Koita jo ymmärtää muuttuneet työelämän vaatimukset niin ei tarvitsisi sinunkaan kotona työttömyyttäsi.


      • viitu mikä tollo
        666+666 kirjoitti:

        Selvä, nyt en ihmettele yhtään työttömyyttäsi. Olet aivan sekaisin.

        Lopeta jo se toisia idiooteiksi haukkuminen, et sillä ainakaan töitä saa.

        """Oikeistolaita retoriikkaa, josta puuttuu todellisuspohja."""
        Olipas hieno perustelu kaltaiseltasi kommunistilta. Sinulta tuntuu todellisuuspohja puuttuvan. Mene kysymään vaikka markkinataloudellisia myyntitöitä, myyntifirmojen ovelta niin huomaat kuinka väärässä olet.

        """Muuten hyvä, mutta et ole yrittäjä. Yrittäjille kelpaavat mainiosti erilasiet tukityöllistety, yksi toisensa jälkeen."""
        Tottakai kelpaa. Ja useasti olenkin hyödyntänyt. Miten tämä nyt on valmiilta tarjottimelta annettua? Itsellekin harjoittelijoista työtä kertyy mm. heidän lopputöidensä haastatteluista ja arvioinneista. Lisäksi olen maksanut aina pienen korvauksen vaikkei ole mitään velvollisuutta. Ei minun tarvitsisi edes koko harjoittelupaikkoja tarjoa. Oma hyöty niistä on -0.

        """Veikkaan, että voi olla vaikeaa(pitää leivässä ja työilmapiirin mukavana) vaikak et varmasti asiaa itse tajua."""
        Totta, on haastavaa. Mutta tekee paljon helpommaksi kun meillä on mukava työporukka ilman kaltaisiasi vänkyröitä jotka saavat minun puolestani tulevaisuudessakin maata kotonaan.


        ja nimenomaan NYT on NYT. Koita jo ymmärtää muuttuneet työelämän vaatimukset niin ei tarvitsisi sinunkaan kotona työttömyyttäsi.

        "Selvä, nyt en ihmettele yhtään työttömyyttäsi. Olet aivan sekaisin."

        Sinä saat ihmetellä mitä haluat ja taas kuvittelet tietäväsi asioita joista et tiedä mitään. Kyllä olet säälittävä tapaus.

        "Olipas hieno perustelu kaltaiseltasi kommunistilta"

        Lisää olettamuksia vailla perusteita. Myyntihommiin ei kaikista ole ja jos ainoa työ mitä sinä täällä jaksat jauhaa on myyntityö, niin anna olla.

        "Tottakai kelpaa. Ja useasti olenkin hyödyntänyt"

        Älä nyt jaksa. Yrittäjänä esiintyviä ei kukaan ota todesta.

        "Oma hyöty niistä on -0.2"

        Tukityöllistäminen nimen omaan hyödyttää työnantajaa, katsos kun ei tarvitse maksaa palkaka. Toiset käyttävät jopa harjoittelijoita törkeästi hyväkseen saadakseen ilmaista työvoimaa.

        "Totta, on haastavaa. Mutta tekee paljon helpommaksi kun meillä on mukava työporukka ilman kaltaisiasi vänkyröitä jotka saavat minun puolestani tulevaisuudessakin maata kotonaan."

        Ja sitten heräsit päiväuniltasi.

        "ja nimenomaan NYT on NYT. Koita jo ymmärtää muuttuneet työelämän vaatimukset niin ei tarvitsisi sinunkaan kotona työttömyyttäsi. "

        Sekoilet pahemman kerran. Tajuat vielä joku päivä kuinka pihalla olet kaikista asioista.


      • TollopaTollo
        viitu mikä tollo kirjoitti:

        "Selvä, nyt en ihmettele yhtään työttömyyttäsi. Olet aivan sekaisin."

        Sinä saat ihmetellä mitä haluat ja taas kuvittelet tietäväsi asioita joista et tiedä mitään. Kyllä olet säälittävä tapaus.

        "Olipas hieno perustelu kaltaiseltasi kommunistilta"

        Lisää olettamuksia vailla perusteita. Myyntihommiin ei kaikista ole ja jos ainoa työ mitä sinä täällä jaksat jauhaa on myyntityö, niin anna olla.

        "Tottakai kelpaa. Ja useasti olenkin hyödyntänyt"

        Älä nyt jaksa. Yrittäjänä esiintyviä ei kukaan ota todesta.

        "Oma hyöty niistä on -0.2"

        Tukityöllistäminen nimen omaan hyödyttää työnantajaa, katsos kun ei tarvitse maksaa palkaka. Toiset käyttävät jopa harjoittelijoita törkeästi hyväkseen saadakseen ilmaista työvoimaa.

        "Totta, on haastavaa. Mutta tekee paljon helpommaksi kun meillä on mukava työporukka ilman kaltaisiasi vänkyröitä jotka saavat minun puolestani tulevaisuudessakin maata kotonaan."

        Ja sitten heräsit päiväuniltasi.

        "ja nimenomaan NYT on NYT. Koita jo ymmärtää muuttuneet työelämän vaatimukset niin ei tarvitsisi sinunkaan kotona työttömyyttäsi. "

        Sekoilet pahemman kerran. Tajuat vielä joku päivä kuinka pihalla olet kaikista asioista.

        Ja nyt haukut säälittäväksi. Ihmeellinen tarve työttömillä on kaikkia haukkua. Yritä olla vähän positiivisempi niin auttaa myös työnhaussa.

        Ei sinun noin tarvitse minun yrittäjyydestäni suuttua. Minähän sinunkin tuet loppuviimeksi maksan. Jos saan harjoittelijasta 200-700€ kuukaudessa hyötyä niin se ei merkitse mitään. Pelkän alvillisen laskutuksen pitää olla lähempänä 6000€ kuukaudessa jotta jää kulujen jälkeen mitään käteen. Siinä ei 300€ hyöty paljoa paina. Ja kyllä harjoittelijan perehdyttämiseen, opettamiseen, ja koulujen tehtäviin menee enemmän laskutettavaa aikaa minulta kuin kuin parin sadan euron hyöty.

        Minä en ole päiväuniltani herännyt. Ja kyllä se sinä taidat olla näinä päivinä pihalla asioista ja työelämästä. Minulla pyyhkii taloudellisesti tällähetkellä niin hyvin ettei ole vielä elämäni aikana paremmin mennyt.


      • olet tyyyhmä
        TollopaTollo kirjoitti:

        Ja nyt haukut säälittäväksi. Ihmeellinen tarve työttömillä on kaikkia haukkua. Yritä olla vähän positiivisempi niin auttaa myös työnhaussa.

        Ei sinun noin tarvitse minun yrittäjyydestäni suuttua. Minähän sinunkin tuet loppuviimeksi maksan. Jos saan harjoittelijasta 200-700€ kuukaudessa hyötyä niin se ei merkitse mitään. Pelkän alvillisen laskutuksen pitää olla lähempänä 6000€ kuukaudessa jotta jää kulujen jälkeen mitään käteen. Siinä ei 300€ hyöty paljoa paina. Ja kyllä harjoittelijan perehdyttämiseen, opettamiseen, ja koulujen tehtäviin menee enemmän laskutettavaa aikaa minulta kuin kuin parin sadan euron hyöty.

        Minä en ole päiväuniltani herännyt. Ja kyllä se sinä taidat olla näinä päivinä pihalla asioista ja työelämästä. Minulla pyyhkii taloudellisesti tällähetkellä niin hyvin ettei ole vielä elämäni aikana paremmin mennyt.

        "Yritä olla vähän positiivisempi niin auttaa myös työnhaussa."

        En ole nyt hakemassa työtä vaan keskustelupalstalla "keskustelemassa" idiootin kanssa.

        "Ei sinun noin tarvitse minun yrittäjyydestäni suuttua"

        Tokkiinsa en ole suuttunut. Kyllä sitä palstoille mahtuu kirjoittajia, jotka esittävät olevansa muuta kuin ovat. Kuten sinä.

        "Minä en ole päiväuniltani herännyt. "

        Olisi sitten varmaan aika herätä ;D


      • mene yrittämään
        TollopaTollo kirjoitti:

        Ja nyt haukut säälittäväksi. Ihmeellinen tarve työttömillä on kaikkia haukkua. Yritä olla vähän positiivisempi niin auttaa myös työnhaussa.

        Ei sinun noin tarvitse minun yrittäjyydestäni suuttua. Minähän sinunkin tuet loppuviimeksi maksan. Jos saan harjoittelijasta 200-700€ kuukaudessa hyötyä niin se ei merkitse mitään. Pelkän alvillisen laskutuksen pitää olla lähempänä 6000€ kuukaudessa jotta jää kulujen jälkeen mitään käteen. Siinä ei 300€ hyöty paljoa paina. Ja kyllä harjoittelijan perehdyttämiseen, opettamiseen, ja koulujen tehtäviin menee enemmän laskutettavaa aikaa minulta kuin kuin parin sadan euron hyöty.

        Minä en ole päiväuniltani herännyt. Ja kyllä se sinä taidat olla näinä päivinä pihalla asioista ja työelämästä. Minulla pyyhkii taloudellisesti tällähetkellä niin hyvin ettei ole vielä elämäni aikana paremmin mennyt.

        Ja silti riittää "yrittäjällä" aikaa louskuttaa leukojaan tällekin palstalle.
        Mitä, eikö oo tekemistä vai?


      • YritäSinäMyös
        mene yrittämään kirjoitti:

        Ja silti riittää "yrittäjällä" aikaa louskuttaa leukojaan tällekin palstalle.
        Mitä, eikö oo tekemistä vai?

        On tekemistä, mutta hyvä välillä vähän viikonloppuja myös levätä kun tilauskanta niin suo. Tälläkin hetkellä silti 5 vuokrattua tallipaikkaa tuottavat minulle rahaa. Ja useita muita passiivisia tulonlähteitä. Mikset itsekin tulonlähteitä hanki? Vaan täällä itket persaukisuuttasi? Surullista.


    • SDP, CP.

      "Ei tarvitse käydä töissä kun on rahaa ja sitähän tulee joka kuukausi työyömyyskorvauksena ja toimeentulontukena. Vain hullut töitätekee viisaat pääsevät helpommalla."

      Tiehöylänkuljettaja- ajojärjestelijänä kannattaa ehkä olla jopa tyhmä ja hullu. Tyhmä että saa elää ja käydä "ansiossa" (työssä). Samalla hulluna kerätä valtaa ja rahaa ymmärtämättä miksi.

      • Hih%

        Työttömän työttömänetuus sairauslomalla toistaiseksi, kunnes Jumala ottaa luokseen. 8 428.60 ennakopidätys 1 685,72. Kyllä kelpaa sisältäen matkakorvaukset, ruokaraha ja hyvänmiehenlisän. Hihihihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.


    • huhhuh1

      Siis mitä, olettaako joku oikeasti että töitä löytyy pelkästään odottelemalla, että työkkäri sut johonkin sais törkättyä! Nyt jumankauta vähän ryhtiä, töitä pitää itse etsiä, ei kukaan sun puolesta asioita tee. Ja kuten on jo todettu, suurin osa tarjolla olevista töistä ei tule todellakaan julkisesti hakuun mol.fi etc...

      • selvityspyyntö

        "Siis mitä, olettaako joku oikeasti että töitä löytyy pelkästään odottelemalla, että työkkäri sut johonkin sais törkättyä!"

        Tarkennatko missä näin lukee. Ettei juttusi menisi pelkäksi omien kuvitelmiesi jauhamiseksi. Kerro samalla, millä perusteella toisten tietojen esittely työnantajille on ok mutta toisten ei. Kerro vielä mitä tämä mielestäsi tarkoittaa. Minulle kun syntyy vaikutelma, ettet edes tajua mitä höpiset vaan kännipäissäsi juntinvarmuudella tiedät kaikesta kaiken.
        Perustele samalla miks mielestäsi työkkärin virkailijan ei tarvitse tehdä töitä palkkansa eteen.


      • Kovaatyötätekevät
        selvityspyyntö kirjoitti:

        "Siis mitä, olettaako joku oikeasti että töitä löytyy pelkästään odottelemalla, että työkkäri sut johonkin sais törkättyä!"

        Tarkennatko missä näin lukee. Ettei juttusi menisi pelkäksi omien kuvitelmiesi jauhamiseksi. Kerro samalla, millä perusteella toisten tietojen esittely työnantajille on ok mutta toisten ei. Kerro vielä mitä tämä mielestäsi tarkoittaa. Minulle kun syntyy vaikutelma, ettet edes tajua mitä höpiset vaan kännipäissäsi juntinvarmuudella tiedät kaikesta kaiken.
        Perustele samalla miks mielestäsi työkkärin virkailijan ei tarvitse tehdä töitä palkkansa eteen.

        Jos työkkärin virkailijan työ ei ole työtä niin mikä sitten on? Itse en ikinä menisi työvoima virkailijaksi. Pelkästään että mietinkin kuuntelevani päivässä 30:nen sinunlaisen paskahousun vinkumista, niin osoittaisin sinut välittömästi osa-aikaiseksi vessansiivoojaksi ja lyönyt vahingossa kaikki karenssit päälle.


      • olipa yllätys
        Kovaatyötätekevät kirjoitti:

        Jos työkkärin virkailijan työ ei ole työtä niin mikä sitten on? Itse en ikinä menisi työvoima virkailijaksi. Pelkästään että mietinkin kuuntelevani päivässä 30:nen sinunlaisen paskahousun vinkumista, niin osoittaisin sinut välittömästi osa-aikaiseksi vessansiivoojaksi ja lyönyt vahingossa kaikki karenssit päälle.

        Sinulta jäi kertomatta perustelut heitollesi:

        "Siis mitä, olettaako joku oikeasti että töitä löytyy pelkästään odottelemalla, että työkkäri sut johonkin sais törkättyä!"

        En toki odottanut kaltaisesi puupään kykenevän vastaamaan sanoistan. Siksi oletkin täällä 24/7.


      • Kovaatyötätekevät
        olipa yllätys kirjoitti:

        Sinulta jäi kertomatta perustelut heitollesi:

        "Siis mitä, olettaako joku oikeasti että töitä löytyy pelkästään odottelemalla, että työkkäri sut johonkin sais törkättyä!"

        En toki odottanut kaltaisesi puupään kykenevän vastaamaan sanoistan. Siksi oletkin täällä 24/7.

        Enkai toisten mielipiteisiin vastaa? Siis haluatko minulta vastauksen tähän kirjoitukseen? Varo nyt ettet vainoharhoihisi sekoa.

        "Siis mitä, olettaako joku oikeasti että töitä löytyy pelkästään odottelemalla, että työkkäri sut johonkin sais törkättyä!"

        Voin minäkin vastata vaikken mitenkään tähän liity:

        Uskon varmasti että olettaa. Esimerkiksi sinunlainen vänkyrä joka tällä energialla minkä tänne kirjoittelee, olisi hankkinut jo itselleen kymmenen työpaikkaa.


      • olet köyhä
        Kovaatyötätekevät kirjoitti:

        Enkai toisten mielipiteisiin vastaa? Siis haluatko minulta vastauksen tähän kirjoitukseen? Varo nyt ettet vainoharhoihisi sekoa.

        "Siis mitä, olettaako joku oikeasti että töitä löytyy pelkästään odottelemalla, että työkkäri sut johonkin sais törkättyä!"

        Voin minäkin vastata vaikken mitenkään tähän liity:

        Uskon varmasti että olettaa. Esimerkiksi sinunlainen vänkyrä joka tällä energialla minkä tänne kirjoittelee, olisi hankkinut jo itselleen kymmenen työpaikkaa.

        "Enkai toisten mielipiteisiin vastaa? "

        Näin näköjään kuitenkin teit. Lopeta siis säälittävä kiemurtelusi.

        "Varo nyt ettet vainoharhoihisi sekoa."

        Harhasi ovat pahentuneet, nyt projisoit ne jo toisiin.

        "Voin minäkin vastata vaikken mitenkään tähän liity:

        Uskon varmasti että olettaa. Esimerkiksi sinunlainen vänkyrä joka tällä energialla minkä tänne kirjoittelee, olisi hankkinut jo itselleen kymmenen työpaikkaa. "

        HO HOHO HHOHOO HHHOOO. Tästä se nähdään millä tasolla porukka tääll kirjoittelee. Todella säälittävää. Heti kun pitäisi perustella ne omat typeryydet ja heitot, alka kiemurtelu. Sinä säälittävä tapaus et edes tiedä kuinka monta viestiä olen tähän kirjoittanut, saati mitkä ne ovat. Perusteleujen sijaan alkaa lentää lisää olettamuksia vailla mitänä perusteita.

        Voi kuinka säälittävää.


    • työkkäri on valetta.

      Työkkärin väki on töissä NIMENOMAAN SIKSI ETTÄ ETSIVÄT TÖITÄ TYÖTTÖMILLE.
      Nyt työkkärin laiskat paskat hiukan vauhtia siihen toimintaan ja ETSIMÄÄN NIITÄ TÖITÄ TYÖTTÖMILLE!
      Ellei tule tulosta, pitäisi pistää nuo itse kortistoon ja päästää muutama työtön tilalle koittamaan jos onnistuisi paremmin!

      • tyÄttöMÄtVALTAANlol

        Siinäpäs olisi naurusta pidättelemistä kun omalla argumentoinnillasi lähestyisit työnantajia ETTÄ NYT TÖITÄ NÄILLE TYÖTTÖMILLE TAI KAADAN YRITYKSENNE!

        Et ole tainnut vielä oppia ettei työkkärin ämmät niitä työpaikka "luo" napinpainalluksella.

        Ja kouluttaudu alalle josta saat työtä. Tällä hetkellä esim. myynti/lähihoitajat.

        Ei jokaiselle taiteilijalle riitä tuettuja hupi työpaikkoja.

        Olisi siinä kyllä näkemistä kun yrittäisit pärjätä tyovoimaneuvojana ja kuuntelisit kaltaisiasi änkyröitä päivät pitkät. Hyppäisit ikkunasta alta aikayksikön. hehehe.


      • työkkärin loiset
        tyÄttöMÄtVALTAANlol kirjoitti:

        Siinäpäs olisi naurusta pidättelemistä kun omalla argumentoinnillasi lähestyisit työnantajia ETTÄ NYT TÖITÄ NÄILLE TYÖTTÖMILLE TAI KAADAN YRITYKSENNE!

        Et ole tainnut vielä oppia ettei työkkärin ämmät niitä työpaikka "luo" napinpainalluksella.

        Ja kouluttaudu alalle josta saat työtä. Tällä hetkellä esim. myynti/lähihoitajat.

        Ei jokaiselle taiteilijalle riitä tuettuja hupi työpaikkoja.

        Olisi siinä kyllä näkemistä kun yrittäisit pärjätä tyovoimaneuvojana ja kuuntelisit kaltaisiasi änkyröitä päivät pitkät. Hyppäisit ikkunasta alta aikayksikön. hehehe.

        "Et ole tainnut vielä oppia ettei työkkärin ämmät niitä työpaikka "luo" napinpainalluksella."

        Kuitenkin työkkärin ämmillä on valta rangaista työtöntä mikäli työkkärin ämmä itse ei osaa hoitaa työtään?Ihme logiikkaa.


      • Kenkämyyjä.
        työkkärin loiset kirjoitti:

        "Et ole tainnut vielä oppia ettei työkkärin ämmät niitä työpaikka "luo" napinpainalluksella."

        Kuitenkin työkkärin ämmillä on valta rangaista työtöntä mikäli työkkärin ämmä itse ei osaa hoitaa työtään?Ihme logiikkaa.

        Jos luulet työvoimaneuvojan nauttivan alle parintonnin bruttotuloillaan toisen kiusaamisesta niin kyllä väärässä ovat. Minua ovat ainakin yrittäneet porin toimistossa aina auttaa parhaansa mukaan, eikä minulla ole heistä huonoa sanottavaa.

        Jos pidät koulutukseen ehdottamista tai aktivointi käyntejä RANGAISTUKSINA niin olisitpa syntynyt pari sataa vuotta ennen, saisit itse jopa ruokasi metsästää. Sinä kylläkin olisit noilla arvoillasi kuollut viikossa nälkään.


      • aktivoi pääs
        Kenkämyyjä. kirjoitti:

        Jos luulet työvoimaneuvojan nauttivan alle parintonnin bruttotuloillaan toisen kiusaamisesta niin kyllä väärässä ovat. Minua ovat ainakin yrittäneet porin toimistossa aina auttaa parhaansa mukaan, eikä minulla ole heistä huonoa sanottavaa.

        Jos pidät koulutukseen ehdottamista tai aktivointi käyntejä RANGAISTUKSINA niin olisitpa syntynyt pari sataa vuotta ennen, saisit itse jopa ruokasi metsästää. Sinä kylläkin olisit noilla arvoillasi kuollut viikossa nälkään.

        "Jos pidät koulutukseen ehdottamista tai aktivointi käyntejä RANGAISTUKSINA niin olisitpa syntynyt pari sataa vuotta ennen, saisit itse jopa ruokasi metsästää. Sinä kylläkin olisit noilla arvoillasi kuollut viikossa nälkään."

        Koulutusta jos ehdotetaan samaan työhön jonka jo osaan, menee se vittuilun puolelle.Aktivointikäynti ei aktivoi mitään muuta kuin työkkäritädin ajanvaraustaulukon jonka perusteella hänelle maksetaan tuntiliksa.

        Olisinpa tosiaan syntynyt parisataa vuotta sitten niin ei tarttis tällaista nykypaskaa sietää.Osaan metsästää kyllä sen verran hyvin että selviäisin hengissä helposti ja kun ei tarvi veroja maksaa aivan saatana kaikesta niin olis varmaan hiukan rahaakin oman työn seurauksena kädessä.

        Sinun arvosi tuntuvat olevan päälaellaan saatanan suojatyöpaikkalainen.Voi vittu että nauttisin kun sais vierestä katsella miten tuollainen sontakeko olis ihmeissään kaupan kassalla kun pitäis laskea pennit että riittääkö vielä hernekeittopurkkiin rahat leivän jälkeen.


      • Villeveikko
        aktivoi pääs kirjoitti:

        "Jos pidät koulutukseen ehdottamista tai aktivointi käyntejä RANGAISTUKSINA niin olisitpa syntynyt pari sataa vuotta ennen, saisit itse jopa ruokasi metsästää. Sinä kylläkin olisit noilla arvoillasi kuollut viikossa nälkään."

        Koulutusta jos ehdotetaan samaan työhön jonka jo osaan, menee se vittuilun puolelle.Aktivointikäynti ei aktivoi mitään muuta kuin työkkäritädin ajanvaraustaulukon jonka perusteella hänelle maksetaan tuntiliksa.

        Olisinpa tosiaan syntynyt parisataa vuotta sitten niin ei tarttis tällaista nykypaskaa sietää.Osaan metsästää kyllä sen verran hyvin että selviäisin hengissä helposti ja kun ei tarvi veroja maksaa aivan saatana kaikesta niin olis varmaan hiukan rahaakin oman työn seurauksena kädessä.

        Sinun arvosi tuntuvat olevan päälaellaan saatanan suojatyöpaikkalainen.Voi vittu että nauttisin kun sais vierestä katsella miten tuollainen sontakeko olis ihmeissään kaupan kassalla kun pitäis laskea pennit että riittääkö vielä hernekeittopurkkiin rahat leivän jälkeen.

        Olen joutunut laskemaan, ja olen toiminimi yrittäjä. Joten nuo katkerat arvailusi osuivat vähän omaan nilkkaasi.

        Vaikuttaa silti että on kaikkien kannalta parempi että vielä pari vuosikymmentä lasket niitä pennejäsi ja hivenen kasvat henkisesti etkä nauttisi kuten sanojesi mukaan nautit toisten kurjuudesta kun joutuvat pennejään laskemaan. Taidat olla sellainen kommunisti?


      • VikaJoskusItsessäkin
        aktivoi pääs kirjoitti:

        "Jos pidät koulutukseen ehdottamista tai aktivointi käyntejä RANGAISTUKSINA niin olisitpa syntynyt pari sataa vuotta ennen, saisit itse jopa ruokasi metsästää. Sinä kylläkin olisit noilla arvoillasi kuollut viikossa nälkään."

        Koulutusta jos ehdotetaan samaan työhön jonka jo osaan, menee se vittuilun puolelle.Aktivointikäynti ei aktivoi mitään muuta kuin työkkäritädin ajanvaraustaulukon jonka perusteella hänelle maksetaan tuntiliksa.

        Olisinpa tosiaan syntynyt parisataa vuotta sitten niin ei tarttis tällaista nykypaskaa sietää.Osaan metsästää kyllä sen verran hyvin että selviäisin hengissä helposti ja kun ei tarvi veroja maksaa aivan saatana kaikesta niin olis varmaan hiukan rahaakin oman työn seurauksena kädessä.

        Sinun arvosi tuntuvat olevan päälaellaan saatanan suojatyöpaikkalainen.Voi vittu että nauttisin kun sais vierestä katsella miten tuollainen sontakeko olis ihmeissään kaupan kassalla kun pitäis laskea pennit että riittääkö vielä hernekeittopurkkiin rahat leivän jälkeen.

        Kylläpäs tämä työtön yrittää kaikki syyt omasta työttömyydestä vierittää toisten päälle. Yhteiskunnan vika, Työkkärin ämmien vika, omien vanhempien vika, paskojen koulujen vika, En voi alkaa yrittäjäksi koska paska maa, jne.

        Kannattaisiko sinunkin välillä katsoa sinne peiliin ja miettiä missä mahtaa olla vika ettet työllisty?

        Sitä paitsi. Terve ruumis ei työtä kaipaa.


      • ok00
        tyÄttöMÄtVALTAANlol kirjoitti:

        Siinäpäs olisi naurusta pidättelemistä kun omalla argumentoinnillasi lähestyisit työnantajia ETTÄ NYT TÖITÄ NÄILLE TYÖTTÖMILLE TAI KAADAN YRITYKSENNE!

        Et ole tainnut vielä oppia ettei työkkärin ämmät niitä työpaikka "luo" napinpainalluksella.

        Ja kouluttaudu alalle josta saat työtä. Tällä hetkellä esim. myynti/lähihoitajat.

        Ei jokaiselle taiteilijalle riitä tuettuja hupi työpaikkoja.

        Olisi siinä kyllä näkemistä kun yrittäisit pärjätä tyovoimaneuvojana ja kuuntelisit kaltaisiasi änkyröitä päivät pitkät. Hyppäisit ikkunasta alta aikayksikön. hehehe.

        Miksi koet niin kovasti tarvetta puolustella työkkäriä? Ettei vain olisi oma vapaa-ai.... ei kun siis työaika kyseessä.
        Kiva että kerrot mitä työkkärissä ajatellaan työttömistä. Ei tarvitse enää ihmetellä miksi he eivät esittele hakijoit työnantajille. Tämähän on siis aivan eri asia kuin etsiä työtä työttömälle. Mikä siinä oin niin vaikeaa, että suurin osa tyttömistä jätetään täysin syrjään kunnes tulee aika umpeen, ja jos työtön ei ole siihen mennessä saanut itse työtä itselleen järjestettyä, kohdistetaan tämä halveksunta avoimesti työttämään, monin eri tavoin.
        Olet aivan turhaan ylimielinen, et ole sen parempi ihminen kuin muutkaan.


      • voi voi
        VikaJoskusItsessäkin kirjoitti:

        Kylläpäs tämä työtön yrittää kaikki syyt omasta työttömyydestä vierittää toisten päälle. Yhteiskunnan vika, Työkkärin ämmien vika, omien vanhempien vika, paskojen koulujen vika, En voi alkaa yrittäjäksi koska paska maa, jne.

        Kannattaisiko sinunkin välillä katsoa sinne peiliin ja miettiä missä mahtaa olla vika ettet työllisty?

        Sitä paitsi. Terve ruumis ei työtä kaipaa.

        Sinulta ei löytynyt mitään rakentavaa asian tiimoilta, vain pelkkää henkilökommentointia. Olipa yllätys.


      • TyöttömiäItkijöitä
        ok00 kirjoitti:

        Miksi koet niin kovasti tarvetta puolustella työkkäriä? Ettei vain olisi oma vapaa-ai.... ei kun siis työaika kyseessä.
        Kiva että kerrot mitä työkkärissä ajatellaan työttömistä. Ei tarvitse enää ihmetellä miksi he eivät esittele hakijoit työnantajille. Tämähän on siis aivan eri asia kuin etsiä työtä työttömälle. Mikä siinä oin niin vaikeaa, että suurin osa tyttömistä jätetään täysin syrjään kunnes tulee aika umpeen, ja jos työtön ei ole siihen mennessä saanut itse työtä itselleen järjestettyä, kohdistetaan tämä halveksunta avoimesti työttämään, monin eri tavoin.
        Olet aivan turhaan ylimielinen, et ole sen parempi ihminen kuin muutkaan.

        En työkkäriä mitenkään puolustele, vaan säälittää virkailijoiden puolesta kun kaltaisiasi hörhöjä joutuvat olemattomalla palkalla katselemaan.

        Eivät edelleenkään esittele varmasti kuin pätevimmät. Luuletko tosiaan että yksikään työnantaja edes haluaisi jokaisen porilaisen työttömän "esittelyn" avoimeen paikkaansa. Pitäisin itse täytenä vittuiluna jos minulle lähetettäisiin 2000 työttömän esittelyä. Koska minä niitä ehtisin selata. Kyllä saa hakija täysin itse ottaa yhteyttä. Kyllä huomaa kuinka kaukana olet ajatuksiesi kanssa oikeasta työelämästä.

        """Mikä siinä oin niin vaikeaa, että suurin osa tyttömistä jätetään täysin syrjään kunnes tulee aika umpeen, ja jos työtön ei ole siihen mennessä saanut itse työtä itselleen järjestettyä, kohdistetaan tämä halveksunta avoimesti työttämään, monin eri tavoin.""""

        Tottakai se on suurimmaksi osaksi työttömän vastuulla etsiä itselleen työtä. Mihin se "halveksunta" sitten pitäisi osoittaa ellei vastuulliseen? Työttömän entisiin opettajiin? Vanhempiin tai isovanhempiin? Ovat juttusi kyllä sillä tasolla ettet taida vähään aikaan työllistyäkään.

        En ole väittänytkään olevani parempi, saatko taas hallusinaatioita? Lopeta se kaljan litkintä ja etsi töitä paremmalla asenteella.


      • VikaSinussakin
        voi voi kirjoitti:

        Sinulta ei löytynyt mitään rakentavaa asian tiimoilta, vain pelkkää henkilökommentointia. Olipa yllätys.

        Jep. Ohjaa nyt ne energiasi työkkärin/yrittäjien henkilökommentoinnin sijaan vaikka aktiiviseen työnetsimiseen.


      • 12+20
        VikaSinussakin kirjoitti:

        Jep. Ohjaa nyt ne energiasi työkkärin/yrittäjien henkilökommentoinnin sijaan vaikka aktiiviseen työnetsimiseen.

        "Jep. Ohjaa nyt ne energiasi työkkärin/yrittäjien henkilökommentoinnin sijaan vaikka aktiiviseen työnetsimiseen. "


        Millä perusteella oletat että en etsi itse työtä?

        Ymmärrän kyllä että sinulta ei kannata odottaa liikaa, mutta toivottavaa olisi että edes yrittäisit tajuta sen tosiasian, että omat kuvitelmasi eivät ole automaattisesti totta.


      • oletpa säälittävä
        TyöttömiäItkijöitä kirjoitti:

        En työkkäriä mitenkään puolustele, vaan säälittää virkailijoiden puolesta kun kaltaisiasi hörhöjä joutuvat olemattomalla palkalla katselemaan.

        Eivät edelleenkään esittele varmasti kuin pätevimmät. Luuletko tosiaan että yksikään työnantaja edes haluaisi jokaisen porilaisen työttömän "esittelyn" avoimeen paikkaansa. Pitäisin itse täytenä vittuiluna jos minulle lähetettäisiin 2000 työttömän esittelyä. Koska minä niitä ehtisin selata. Kyllä saa hakija täysin itse ottaa yhteyttä. Kyllä huomaa kuinka kaukana olet ajatuksiesi kanssa oikeasta työelämästä.

        """Mikä siinä oin niin vaikeaa, että suurin osa tyttömistä jätetään täysin syrjään kunnes tulee aika umpeen, ja jos työtön ei ole siihen mennessä saanut itse työtä itselleen järjestettyä, kohdistetaan tämä halveksunta avoimesti työttämään, monin eri tavoin.""""

        Tottakai se on suurimmaksi osaksi työttömän vastuulla etsiä itselleen työtä. Mihin se "halveksunta" sitten pitäisi osoittaa ellei vastuulliseen? Työttömän entisiin opettajiin? Vanhempiin tai isovanhempiin? Ovat juttusi kyllä sillä tasolla ettet taida vähään aikaan työllistyäkään.

        En ole väittänytkään olevani parempi, saatko taas hallusinaatioita? Lopeta se kaljan litkintä ja etsi töitä paremmalla asenteella.

        "En työkkäriä mitenkään puolustele"

        Sinä puolustelet työkkäriä siihen malliin, että sinulla on ns. omaa puolusteltavaa.

        "Luuletko tosiaan että yksikään työnantaja edes haluaisi jokaisen porilaisen työttömän "esittelyn" avoimeen paikkaansa"

        Kerrotko miksi ei haluaisi. Mitä sinulla on porilaisia vastaan?

        "Pitäisin itse täytenä vittuiluna jos minulle lähetettäisiin 2000 työttömän esittelyä"

        Miksi oletat, että näitä pitäisi olla 2000?

        "Tottakai se on suurimmaksi osaksi työttömän vastuulla etsiä itselleen työtä"

        Lopeta olkuukkojen rakentelu ja pysy aiheessa.

        "Mihin se "halveksunta" sitten pitäisi osoittaa ellei vastuulliseen?"

        Sinun mielestäsi siis on aivan oikein halveksia työttömiä. Kiva kun kerroit taas kerran mitä te siellä työkkärissä ajattelette työttömistä. Ei ol eihme, että työttömyys tuhoaa ihmisen. Se ei kuitenkaan johdu työttömyydestä vaan valtion palkkaamasta armeijasta joka näyryyttää ja halveksii työttömiä jotta nämä saadaan työkyvyttömiksi. Nämä virkailijat ovat suoraan vastuussa menetetyistä terveyksistä ja jopa joidenkin elämästä.

        "Ovat juttusi kyllä sillä tasolla ettet taida vähään aikaan työllistyäkään."

        Perustelisitko hiukan tarkemmin. Me kun emme tunne toisiamme ja veikkaan, että sinä kuulut niihin joilla on suojatyöpaikka työkkärissä.

        "En ole väittänytkään olevani parempi, saatko taas hallusinaatioita? Lopeta se kaljan litkintä ja etsi töitä paremmalla asenteella. "

        Koko ajan annat ymmärtää olevasi muita parempi. Sellaisen tunteen varmaan saa kun saa työnsä puolesta nöyryyttää toisia ihmisiä. Hyvää ihmistä se ei sinusta tee ja kaljan lipitys tapahtuu ruudun sielä puolen, ei täällä. Ehkä et kestä elämääsi ilman päihteitä.


      • TäysinOmaVikasi
        12+20 kirjoitti:

        "Jep. Ohjaa nyt ne energiasi työkkärin/yrittäjien henkilökommentoinnin sijaan vaikka aktiiviseen työnetsimiseen. "


        Millä perusteella oletat että en etsi itse työtä?

        Ymmärrän kyllä että sinulta ei kannata odottaa liikaa, mutta toivottavaa olisi että edes yrittäisit tajuta sen tosiasian, että omat kuvitelmasi eivät ole automaattisesti totta.

        Millä perusteella oletat että en etsi itse työtä?
        Käyttäsit nämä olemattomat suomi24 vääntämisesikin siihen työnhakuun niin olisit jo töissä.

        Ymmärrän kyllä että sinulta ei kannata odottaa liikaa, mutta toivottavaa olisi että edes yrittäisit tajuta sen tosiasian, että omat kuvitelmasi eivät ole automaattisesti totta.


      • SurullinenTapausOlet
        oletpa säälittävä kirjoitti:

        "En työkkäriä mitenkään puolustele"

        Sinä puolustelet työkkäriä siihen malliin, että sinulla on ns. omaa puolusteltavaa.

        "Luuletko tosiaan että yksikään työnantaja edes haluaisi jokaisen porilaisen työttömän "esittelyn" avoimeen paikkaansa"

        Kerrotko miksi ei haluaisi. Mitä sinulla on porilaisia vastaan?

        "Pitäisin itse täytenä vittuiluna jos minulle lähetettäisiin 2000 työttömän esittelyä"

        Miksi oletat, että näitä pitäisi olla 2000?

        "Tottakai se on suurimmaksi osaksi työttömän vastuulla etsiä itselleen työtä"

        Lopeta olkuukkojen rakentelu ja pysy aiheessa.

        "Mihin se "halveksunta" sitten pitäisi osoittaa ellei vastuulliseen?"

        Sinun mielestäsi siis on aivan oikein halveksia työttömiä. Kiva kun kerroit taas kerran mitä te siellä työkkärissä ajattelette työttömistä. Ei ol eihme, että työttömyys tuhoaa ihmisen. Se ei kuitenkaan johdu työttömyydestä vaan valtion palkkaamasta armeijasta joka näyryyttää ja halveksii työttömiä jotta nämä saadaan työkyvyttömiksi. Nämä virkailijat ovat suoraan vastuussa menetetyistä terveyksistä ja jopa joidenkin elämästä.

        "Ovat juttusi kyllä sillä tasolla ettet taida vähään aikaan työllistyäkään."

        Perustelisitko hiukan tarkemmin. Me kun emme tunne toisiamme ja veikkaan, että sinä kuulut niihin joilla on suojatyöpaikka työkkärissä.

        "En ole väittänytkään olevani parempi, saatko taas hallusinaatioita? Lopeta se kaljan litkintä ja etsi töitä paremmalla asenteella. "

        Koko ajan annat ymmärtää olevasi muita parempi. Sellaisen tunteen varmaan saa kun saa työnsä puolesta nöyryyttää toisia ihmisiä. Hyvää ihmistä se ei sinusta tee ja kaljan lipitys tapahtuu ruudun sielä puolen, ei täällä. Ehkä et kestä elämääsi ilman päihteitä.

        Olkilukkojen tekijänä olet kyllä verraton.

        Ensiksi huudat miksi kaikkia ei esitellä samaan paikkaan ja kun kerron että yksikään yrittäjä ei ehdi/kiinnostu edes kymmeniä, sadoista työttömien esittelyistä puhumattakaan tutkimaan päivät pitkät. Ottavat 99% töihin vain ne jotka itse ovat aktiivisesti hakeneet. Joten omasta mielestäni turhaan työttömyydestäsi työkkäriä syytät, syytä vaikka vanhempiasia jos noin kommunistisia ajatuksia ovat viljelleet päähäsi.

        Ja nyt virkailijat jo tappavat työttömiä? Mahtaakohan sinulla olla kaikki kunnossa päässäsi? Älä vain työnantajille/asiakkaille ala selittämään että työkkärin virkailijat tappavat työttömiä tai vähintään tekevät heistä työkyvyttömiä.

        Nyt en enää kestä. Vainoharhasi ovat niin hauskoja että kuola lentää näyttöön.

        Kirjoita mieluusti vaikka satakunnankansaan yleisökirjoitus työkkärin tappaja porukoista. Mutta varo ettei sinua haeta pehmeään harjavallan huoneeseen.


      • olet surkea tapaus
        TäysinOmaVikasi kirjoitti:

        Millä perusteella oletat että en etsi itse työtä?
        Käyttäsit nämä olemattomat suomi24 vääntämisesikin siihen työnhakuun niin olisit jo töissä.

        Ymmärrän kyllä että sinulta ei kannata odottaa liikaa, mutta toivottavaa olisi että edes yrittäisit tajuta sen tosiasian, että omat kuvitelmasi eivät ole automaattisesti totta.

        "Käyttäsit nämä olemattomat suomi24 vääntämisesikin siihen työnhakuun niin olisit jo töissä."

        Älä nyt jaksa. Tuota samaa tasoa on kaikki muukin Suomen työllisyyden hoito: täyttää paskaa vailla mitään todellisuutta.
        Kykenetkö edes asiakeskusteluun? Luultavasti et.


      • uuu---
        SurullinenTapausOlet kirjoitti:

        Olkilukkojen tekijänä olet kyllä verraton.

        Ensiksi huudat miksi kaikkia ei esitellä samaan paikkaan ja kun kerron että yksikään yrittäjä ei ehdi/kiinnostu edes kymmeniä, sadoista työttömien esittelyistä puhumattakaan tutkimaan päivät pitkät. Ottavat 99% töihin vain ne jotka itse ovat aktiivisesti hakeneet. Joten omasta mielestäni turhaan työttömyydestäsi työkkäriä syytät, syytä vaikka vanhempiasia jos noin kommunistisia ajatuksia ovat viljelleet päähäsi.

        Ja nyt virkailijat jo tappavat työttömiä? Mahtaakohan sinulla olla kaikki kunnossa päässäsi? Älä vain työnantajille/asiakkaille ala selittämään että työkkärin virkailijat tappavat työttömiä tai vähintään tekevät heistä työkyvyttömiä.

        Nyt en enää kestä. Vainoharhasi ovat niin hauskoja että kuola lentää näyttöön.

        Kirjoita mieluusti vaikka satakunnankansaan yleisökirjoitus työkkärin tappaja porukoista. Mutta varo ettei sinua haeta pehmeään harjavallan huoneeseen.

        Eihän täällä kukaan muu olkiukkoja rakenna kuin sinä. Sen lisäksi olet täällä haukkumassa ihmisiä ja mollaamassa heitä vaikka olet itse oikea kusipää. Lapsellinen ja säälittävä, hemmoteltu paska joka ei tajua todellisuudesta mitään.

        "Ensiksi huudat miksi kaikkia ei esitellä samaan paikkaan"

        En kai noin huutanut, taas juttelet olkiukostasi. En viitsi lähteä tuolle linjalle mukaan.

        "yksikään yrittäjä ei ehdi/kiinnostu edes kymmeniä, sadoista työttömien esittelyistä puhumattakaan tutkimaan päivät pitkät. Ottavat 99% töihin vain ne jotka itse ovat aktiivisesti hakeneet"

        Olet aivan pihalla asioista. Kaikkiin tapauksiin sitä täälläkin törmää.

        "Älä vain työnantajille/asiakkaille ala selittämään että työkkärin virkailijat tappavat työttömiä tai vähintään tekevät heistä työkyvyttömiä. "

        En tarvitse neuvojasi. Jos sinun käytöksesi tosiaan kuvastaisi työnantajan käytöstä, ilman Suomen lakeja sinulla ei olisi ainuttakaan työntekijää.

        Ja kyllä minulla on asian suhteen kyllä päässäni kaikki ihan kunnossa. Et vain tajua koko asiasta mitään, siksi sökötät edelleen typeriä.

        "Kirjoita mieluusti vaikka satakunnankansaan yleisökirjoitus työkkärin tappaja porukoista. Mutta varo ettei sinua haeta pehmeään harjavallan huoneeseen"

        Miksi sinua huolettaisi tämä? Pelkäätkö että muutkin huomaavat asian...


      • RiinaPoriiist
        olet surkea tapaus kirjoitti:

        "Käyttäsit nämä olemattomat suomi24 vääntämisesikin siihen työnhakuun niin olisit jo töissä."

        Älä nyt jaksa. Tuota samaa tasoa on kaikki muukin Suomen työllisyyden hoito: täyttää paskaa vailla mitään todellisuutta.
        Kykenetkö edes asiakeskusteluun? Luultavasti et.

        Ai että teitä työttömiä pitäisi oikein hoitaa. Työllisyydenhoitoa ja työttömienhoitoa. Minä ansaitsen huomennakin itselleni hyvinvointia/rahaa kello 10.00 eteenpäin. On hyvä tehdä töitä ja säästää jos vaikka sairastuu niin ei tarvitse kaiken lisäksi rahasta murehtia.

        Aloita hanttihommista kuten muutkin. Miten jokainen nuori luulee olevansa suoraan johtaja. Hesen tiskille tai puhelimen ääreen hop hop. Hyvä ettet syntynyt 50-vuotta sitten. Jos silloin olisi sanottu nuorille pojille että vetäkää kauluspaidat päälle ja menkää sisälle lämpimään soittelemaan ihmisille ja maksamme teille 10 000markkaa kuukaudessa siitä, niin olisivat pyörtyneet.


      • ;-D
        RiinaPoriiist kirjoitti:

        Ai että teitä työttömiä pitäisi oikein hoitaa. Työllisyydenhoitoa ja työttömienhoitoa. Minä ansaitsen huomennakin itselleni hyvinvointia/rahaa kello 10.00 eteenpäin. On hyvä tehdä töitä ja säästää jos vaikka sairastuu niin ei tarvitse kaiken lisäksi rahasta murehtia.

        Aloita hanttihommista kuten muutkin. Miten jokainen nuori luulee olevansa suoraan johtaja. Hesen tiskille tai puhelimen ääreen hop hop. Hyvä ettet syntynyt 50-vuotta sitten. Jos silloin olisi sanottu nuorille pojille että vetäkää kauluspaidat päälle ja menkää sisälle lämpimään soittelemaan ihmisille ja maksamme teille 10 000markkaa kuukaudessa siitä, niin olisivat pyörtyneet.

        Ymmärrän. Olet niin huonossa kunnossa, ettet enää kelpaa työelämään lainkaan.


    • Samisamisami

      Sekin helpottaisi jo kummasti työnhakua jos suorittaisit näitä työkkärin maksamia korttikoulutuksia, esim. työturvallisuus, ensiapu, tulityö ja mitä näitä nyt on.

      Itse sain työpaikan jo sen perusteella, että olin käynyt nuo koulutukset. Kertoo jo osan motivaatiosta kuulemma...

      • kortit löytyy

        Mulla on nuo kaikki kortit ja voin kertoo että korteilla ei työtä saa ellet puhu jostain puhelinmyynnistä..


      • 2+6

        "Sekin helpottaisi jo kummasti työnhakua jos suorittaisit näitä työkkärin maksamia korttikoulutuksia, esim. työturvallisuus, ensiapu, tulityö ja mitä näitä nyt on."

        Mulla on ollut työturvalisuuskortti, ei se töitä ole tuonut. Tulityökorttia armaan tarvitaan joihinkin tiettyihin töihin, ei siitä yksin ole mitään iloa. Ensiapukorttikin on ollut suoritettuna, en muista kyllä onko voimassa nyt enää. Ei ole auttanut.
        Joten siirtelet nyt huomiota sivujutuihin pois pääasiasta.


      • 57v
        2+6 kirjoitti:

        "Sekin helpottaisi jo kummasti työnhakua jos suorittaisit näitä työkkärin maksamia korttikoulutuksia, esim. työturvallisuus, ensiapu, tulityö ja mitä näitä nyt on."

        Mulla on ollut työturvalisuuskortti, ei se töitä ole tuonut. Tulityökorttia armaan tarvitaan joihinkin tiettyihin töihin, ei siitä yksin ole mitään iloa. Ensiapukorttikin on ollut suoritettuna, en muista kyllä onko voimassa nyt enää. Ei ole auttanut.
        Joten siirtelet nyt huomiota sivujutuihin pois pääasiasta.

        Minulla on kaksi ammattitutkintoa, no eka jo -70 luvulta ja toinen ammatti -90 luvulta ja olen ollut työelämässä 30v, mutta kun viimeksi jäin työttömäski niin ikää liikaa nyt jo 57v ei ne työnantajat enään tällaisia pappoja huoli, paska homma eläkeikäänkin vielä 5-6 vuotta.


      • 2+7
        57v kirjoitti:

        Minulla on kaksi ammattitutkintoa, no eka jo -70 luvulta ja toinen ammatti -90 luvulta ja olen ollut työelämässä 30v, mutta kun viimeksi jäin työttömäski niin ikää liikaa nyt jo 57v ei ne työnantajat enään tällaisia pappoja huoli, paska homma eläkeikäänkin vielä 5-6 vuotta.

        Mulla on kanssa kaksi tutkintoa, mutta ilmeisesti liikaa ikää. Asenteet ja stereotypiat vaikuttavat liikaa työhönotossa.
        Ikärasismi on arkipäivää, mutta eihän sille mitään tehdä.


      • Ei ole vai
        2+7 kirjoitti:

        Mulla on kanssa kaksi tutkintoa, mutta ilmeisesti liikaa ikää. Asenteet ja stereotypiat vaikuttavat liikaa työhönotossa.
        Ikärasismi on arkipäivää, mutta eihän sille mitään tehdä.

        tehty. Ymmärtääkseni eläkeikää on nostettu ja työkyvyttömiä pidetään työnhakijoina työvoimatoimiston kortistossa. Niin älä älä sano ettei ole tehty ja teetetty.


      • No eehä sitä ny
        Ei ole vai kirjoitti:

        tehty. Ymmärtääkseni eläkeikää on nostettu ja työkyvyttömiä pidetään työnhakijoina työvoimatoimiston kortistossa. Niin älä älä sano ettei ole tehty ja teetetty.

        hyvää kiusaamisenkohdetta viitti eläkkeelle päästää, saatana ottas vielä ja nauttis elämänsä ehtoosta.

        Se ei vaan käy.


      • Samisamisami
        2+6 kirjoitti:

        "Sekin helpottaisi jo kummasti työnhakua jos suorittaisit näitä työkkärin maksamia korttikoulutuksia, esim. työturvallisuus, ensiapu, tulityö ja mitä näitä nyt on."

        Mulla on ollut työturvalisuuskortti, ei se töitä ole tuonut. Tulityökorttia armaan tarvitaan joihinkin tiettyihin töihin, ei siitä yksin ole mitään iloa. Ensiapukorttikin on ollut suoritettuna, en muista kyllä onko voimassa nyt enää. Ei ole auttanut.
        Joten siirtelet nyt huomiota sivujutuihin pois pääasiasta.

        Suomen kielen taitaminenkin auttaa noiden korttien lisäksi...

        Ja ei ole kyse puhelinmyynnistä. Ihan tuotantopuolen perusduunarina 8-16 joka arkipäivä ja joskus viikonloppuisinkin.

        Ja miten tuo siirtyi mielestäsi "sivujutuihin"?


      • 5+6
        Samisamisami kirjoitti:

        Suomen kielen taitaminenkin auttaa noiden korttien lisäksi...

        Ja ei ole kyse puhelinmyynnistä. Ihan tuotantopuolen perusduunarina 8-16 joka arkipäivä ja joskus viikonloppuisinkin.

        Ja miten tuo siirtyi mielestäsi "sivujutuihin"?

        Lopeta trollaaminen.


      • HarmiEtteiSinulleLöy
        5+6 kirjoitti:

        Lopeta trollaaminen.

        Tämä 5 6 on tämä sama katkera kommunisti työtön joka ei usko että yksikään porilainen on töissä. Kyllä itkettäisi tätä luuseria kun tajuaisi että porilaisista työikäisistä 95% on töissä hankkimassa rahaa päivät pitkät, kun itse makaa perseauki kotona. Lähtisikö sitä joku viikonloppu kaupunkilomalle lentäen eurooppaan. Mukava kun jokaisella porin työläisellä on sen verran rahaa tilillä ettei tartte hernekeittoa mussuttaa yksiössä kuten tämän luuserin.


      • 63v yhä
        Ei ole vai kirjoitti:

        tehty. Ymmärtääkseni eläkeikää on nostettu ja työkyvyttömiä pidetään työnhakijoina työvoimatoimiston kortistossa. Niin älä älä sano ettei ole tehty ja teetetty.

        Eläkeikää ei ole vielä nostettu se on yhä edelleen alimmillaan 63 ja jos tahtoo ja huvittaa ja terveyttä piisaa niin 68 vuotiaaseen saa tehä töitä.


      • Samisamisami
        5+6 kirjoitti:

        Lopeta trollaaminen.

        Trollaaminen? Tiedätkö mitä se edes tarkoittaa? Aloitin viestiketjuun kirjoittamisen antamalla vinkin eri korttikoulutuksien läpikäymisestä, ja sitten sina tulla siihe jotakia sonkkaamaan.


    • Huone106

      Ja edelleen.. Norstat Finland palkkaa lisää väkeä! Tänne mahtuu!!

      • soittele keskenäs

        Ja edelleen, työntekijöitä ei pahemmin tule ellette maksa asiallista palkkaa työnteosta.
        Ei mikään ihme että mahtuu ja tilaa on jos palkkaakaan ei pahemmin maksella mikäli on tämän palstan kirjoituksiin uskominen.


    • jeppis1

      Noh... jatka istumista kotona ja käy kirjastossa :D

      • 17,11

        Vau, kohdentaminen ei taida olla parhaita puoliasi.


    • clean tech -komediaa

      Joo, työpaikat on siirrettävä pois Suomesta ilmastonmuutoksen vuoksi! Tilalle tulee Clean Tech- työpaikkoja. Tosin kukaan ei tiedä, mitä ne ovat. Niitä tuotteita kun ei ole vielä olemassa, eikä niille ole edes markkinoita...

      Ja valtava työvoimapula on koko ajan päällä poliitikkojen mukaan... maassa on 320.000 työtöntä, missähän se työvoimapula oikein on...?

      • Ei osaa sanoa

        kun ajatellaan Porin kaupungin työntekijöilläkin olevan työpula. Tosin se ei ole mikään uusiasia. Se että, se nyt on vain nostettu esiin valtuustossa jostain syystä, on uusi ilmiö.


      • Anonyymi

        Nii suuret vaatimukset ja kokemukset ennen aloitettiin alemmalta portaalta lopuksi johtajana eläkkeelle.Työnhakua varten osoitteita kehiin tosin 320 000 jopa enemmänkin kohta kun lopetuksen ja konkan jälkeen vapautuu hakijoiksi. Monilta löytyy erialojen kokemusta,kuka tarvitsee ulkomailta kuulemma ensin ja huippukokemuksella.25-40 v ei riitä vielä ehkä monimuoto-opetusta,jotta ulkomaisten kanssa oltais tasossa hakiessa.Kansakoulun sekä eriopistojen kautta työhön aikoinaan 40v työssä yks ylioppilas ei ollenkaan työssä kumpi pätevämpi?


    • Anonyymi

      Onhan noita olemassa.Kortit ja passit voi suorittaa kelan maksamina ilmaiseksi ja vakuutussyistä niitä pitää olla voimassa jos jonkinlaisia.
      Lapiomieheksi voit mennä raksalle aika nopeastikin, jos olet tosissasi siitä että duuni kelpaa.

      Et laita minkäänlaisia sähköpostijuttuja menemään vaan otat paperisi mukaan ja marssit työmaalle kysymään töitä työmaapomolta suoraan.Oikea asenne eli kaikki työ kelpaa ja palkan suuruutta kyselet vasta kun sinut on luvattu ottaa sinne hommiin.Ei se voi olla kymppiä pienempi kuitenkaan nykyaikana ja ilman mitään koulutusta siihen on aluksi tyytyminen.

      Aina tarvitaan fyysisen homman tekijöitä ja apumiehiä.Jos pääset apumieheksi jollekin ammattilaiselle opit siinä sivussa.Pyydä aina häntä näyttämään miten jokin homma tehdään ellet osaa.Ennenkuin huomaatkaan, osaat hommat kuin vettä vaan ja työsopimusta jatketaan.Vuoden jälkeen voit varovaisesti alkaa kysymään isompaa palkkaa kun osaat jo paljon.

    • Anonyymi

      On muitakin työaikoja 2,3,4,5 vuorotyöt.Aamu-ilta ja yötyöt.Teollisuus lopetettu ja ulkoistettu,minne 100 000 työtönhakijaa sijoitetaan?Lisää tulee loetusten ja konkurssien takia koulutus kallista on monilla 20-30 kokemus silti pitäisi olla nuori samalla kokemuksella.

    • Anonyymi

      Miten on hallituksen tavoite 100.000 lisätyöllisestä toteutunut ?

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      UUSI

      Kun sakosta etsintäkuulutettu tavataan eivätkä hänen maksamansa ja häneltä ulosotetutkaan varat riitä sakon koko määrän maksamiseen rahana, on, ellei ulosottomies myönnä sakotetulle maksuaikaa, sakotettu haastettava vastaamaan muuntorangaistuksen määräämistä koskevaan oikeudenkäyntiin.
      https://www.finlex.fi › laki › alkup
      Asetus sakon ja sen

    • Anonyymi
      UUSI

      itse tänään se töissä kuin kuollut n clean ... Tappa itse pois hirttä.itse että minä.hirttä itse tänään n clean ... Tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. Äänestä.



      Suomi24 Keskustelut

      https://keskustelu.suomi24.fi › ncl...

      Nclean palkka?

      n clean uhkaa tappaa. Kaikki Työpaikat Kuvahaku ... Semmonen tappaa Petra ase ampua pää irti poltat. ... itse perehdyttäneet itsensä

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe