Altakasteluruukkujen markkinaosuus

Itse olen kehitellyt tavallisista muovisista altakasteluruukuista poikkkeavia ruukkuja. Kiinnostaisi tietää, miten altakasteluruukkujen markkinaosuus suhteessa tavanomaisiin ruukkuihin on muuttunut vuosien mittaan. Näppituntumalta vaikuttaisi siltä, että niiden osuus kaikista ruukuista on pienentynyt sitten 80- ja 90- luvun. Esimerkiksi hyvin varustetusta puutarha-alan liikkeestä niitä ei näytä saavan. Olenko oikeassa ja voisiko asiaa paremmin tunteva kertoa lisää asiasta ?

3

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkennuksena; kyse on pienistä kotikäyttöön tarkoitetuista altakasteluruukuista eli säiliöruukuista.

• 1 mielipide

Enpä tiedä markkinaosuuksista, mutta en itse ole altakasteluruukkuja hankkinut, koska ne ovat typerän muotoisia, olen vähän perehtynyt ja käytänössäkin tullut ymmärtämään miten kasvin juuret kasvavat/leviävät luontaisesti. Kukka tekee yleenä alaspäin juuriaan. Ei niihin altakasteluruukkuihin jäänyt järkevästi tilaa juurille. Ne oli suunnitellut joku, joka ei ole elävää kasvia nähnytkään.
      Perinteinen saviruukku on edes jonkun verran kasvin juuristolle luonnonmukainen.
      Tosin huonekasveja on juuristoltaan monenlaisia, mutta kapeahko ja syvä ruukku on melkein aina parempi kuin matala ja leveä (=altakasteluruukku)

Oikeanmallinen saviruukku, jossa reikä pohjassa, josta ylimääräiset vedet pääsevät valumaan pois lautaselle, on paras. Saviruukuista (tai keraamisista) parhaat on ne, jotka ei ole sisältä lasitettuja, ne säilyttävät kosteutta.

• moti1

Hyvin puhuttu ! Omissa ruukuissani myös ruukun muoto on ajateltu uusiksi. On korkeita ( max 300 mm) ja kapeita, alaspäin leveneviä, joissa kasvin juuristo voi kasvaa luonnolliseen muotoon, pieniä pyöreitä ruukkuja aidolla kivipinalla jne.
        Myös ledit ovat ruukuissani esillä eri tarkoituksissa. Ruukuissani aluslautanen toimii vesisäiliönä ja sen kokoahan voi sitten vaihtaa tarpeen mukaan. Vihermassan tuotoltaan ruukkuni vastaavat vesiviljelyruukkuja.
        Edelleen kiinnostaa tietää, onko pienten altakasteluruukkujen markkinaosuus pitkällä aikavälillä muuttunut, kuten näppituntumalta näyttää. Ja miksi näin on käynyt, jos on käynyt:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      203
      5789
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1671
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1048
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      78
      899
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      877
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      847
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      808
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      761
    Aihe