Ei syö!!!!

Natu

Mikä minun tuliliskoa vaivaa kun se ei syö vaikka mitä sille tarjoaa...?
Onko tuliliskoilla kenties jokin syömätön kausi tai jotain?
Toinen tuliliko syö todella ahneesti kun sille tarjoaa,mutta toinen kääntää päätään ja menee hetken päästä pois...

8

909

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zuuls

      Onko tulilisko maalla vai vedessä? Kyse voisi tällöin olla ns. maakaudesta.

      Minkä ikäinen arviolta? Myös viitaten maakauteen.

      Kauan on olleet sinulla?

      Ja kauan tämä syömättömyys on jatkunut?

      Tarkennatko hiukan siis tätä asiaa. Jos kyse on ihan pari päivää syömättä tms. niin ei hätää varsinkaan, jos et pidä ns. paastopäiviä niin sillon nämä itse kieltäytyvät ruoasta usein.

      • NatuPoppu

        Se on vedessä ja maalla...
        Ollut mulla n. yhden kuukauden, jonka aikana ei sille ole ruoka maistunut...


      • Zuuls
        NatuPoppu kirjoitti:

        Se on vedessä ja maalla...
        Ollut mulla n. yhden kuukauden, jonka aikana ei sille ole ruoka maistunut...

        No suljetaan siis maakausi pois, kun on vedessäkin, jos ihan oleilee vedessä eikä käy vain kastautumassa..

        Yksi syy voisi olla ihan tämä muutto sinulle.

        Onko sinulla millaiset olosuhteet altaassa? Eli vedenlämpötilat ym. kohdallaan. Olen huomannut, että jotkut tulareista eivät välitä olosuhteistakaan mitään, mutta jotkin reakoivat heti olosuhteisiin ja muuttuvat apaattisemmiksi jne.

        Syömättömyydestä ollaan aika paljon puhuttukkin täällä ja en usko, että se ei ole kuukauteen syönnyt yhtään mitään, koska kuukausi on ns. pisin aika jonka tulari voi olla syömättä ja silloin näkyvät jo lonkkaluut ja tulilisko on tod. huonossa kunnossa, joten jos näitä ei näy niin se syö ns. salaa sinulta.

        Nyt en oikeastaan tiedä ollenkaan todellakaan olosuhteita, altaankokoa, lämpötiloja yms. Eli todella vaikea arvioida miksi ei syö..

        Onko eläimessä muutoksia jotka viittaisivat sairauteen? Jos epäilet, että olisi kannattaa mailata minulle niin annan sinulle Johanna Raulion numeron niin hän osaa eläinlääkärinä opastaa hoidoissa yms.

        Oikeastaan en osaa sanoa, kuin, että tularia pitäisi ns. hellästi pakottaa ruokaan. Mitä muuten syötät tulareille? Kyllä, jos eläin on kunnossa ja olosuhteet niin ruoan pitäisi alkaa uppoamaan. Tämä ns. pakottaminen on vain, että ruokaa tarjotaan monesti päivässä ja jätetään eläimen lähelle. Voisi toimia paremmin, jos salamanteri olisi yksin niin näkisit syökö se vai kaveri ruoat, mutta jos taas tressi on takana sekään ei käy..

        Eli edelleen kaipaisin tarkennuksia kokonaisuustilanteesta ja juuri tuosta onko eläin todellakin ollut sen kuukauden syömättä eli on siis luuranko about. Ja altaan lämpötila, kasvit, hiekka, suodatin, altaan koko, hoito yleisesti jne..Jos tämä tilanne siis vain jatkuu ja salamanteri on jo pelottavan laiha.

        Kannattaa varmaan lukea vielä ihan nuo tuliliskosivut, jos sieltä saisi infoa ja sitten tarkennella ihan kokonaistilanne..Kyllä nämä nirsoimmatkin on syömään yleensä saatu yrittämällä vain.

        Linkki sivuille:

        http://www.matelijat.info/tulilisko

        Toivottavasti salamanteri alkaisi syömään ja harmi, kun en osaa oikein auttaa näillä tiedoilla enempää. :(


      • ^^Candy^^
        Zuuls kirjoitti:

        No suljetaan siis maakausi pois, kun on vedessäkin, jos ihan oleilee vedessä eikä käy vain kastautumassa..

        Yksi syy voisi olla ihan tämä muutto sinulle.

        Onko sinulla millaiset olosuhteet altaassa? Eli vedenlämpötilat ym. kohdallaan. Olen huomannut, että jotkut tulareista eivät välitä olosuhteistakaan mitään, mutta jotkin reakoivat heti olosuhteisiin ja muuttuvat apaattisemmiksi jne.

        Syömättömyydestä ollaan aika paljon puhuttukkin täällä ja en usko, että se ei ole kuukauteen syönnyt yhtään mitään, koska kuukausi on ns. pisin aika jonka tulari voi olla syömättä ja silloin näkyvät jo lonkkaluut ja tulilisko on tod. huonossa kunnossa, joten jos näitä ei näy niin se syö ns. salaa sinulta.

        Nyt en oikeastaan tiedä ollenkaan todellakaan olosuhteita, altaankokoa, lämpötiloja yms. Eli todella vaikea arvioida miksi ei syö..

        Onko eläimessä muutoksia jotka viittaisivat sairauteen? Jos epäilet, että olisi kannattaa mailata minulle niin annan sinulle Johanna Raulion numeron niin hän osaa eläinlääkärinä opastaa hoidoissa yms.

        Oikeastaan en osaa sanoa, kuin, että tularia pitäisi ns. hellästi pakottaa ruokaan. Mitä muuten syötät tulareille? Kyllä, jos eläin on kunnossa ja olosuhteet niin ruoan pitäisi alkaa uppoamaan. Tämä ns. pakottaminen on vain, että ruokaa tarjotaan monesti päivässä ja jätetään eläimen lähelle. Voisi toimia paremmin, jos salamanteri olisi yksin niin näkisit syökö se vai kaveri ruoat, mutta jos taas tressi on takana sekään ei käy..

        Eli edelleen kaipaisin tarkennuksia kokonaisuustilanteesta ja juuri tuosta onko eläin todellakin ollut sen kuukauden syömättä eli on siis luuranko about. Ja altaan lämpötila, kasvit, hiekka, suodatin, altaan koko, hoito yleisesti jne..Jos tämä tilanne siis vain jatkuu ja salamanteri on jo pelottavan laiha.

        Kannattaa varmaan lukea vielä ihan nuo tuliliskosivut, jos sieltä saisi infoa ja sitten tarkennella ihan kokonaistilanne..Kyllä nämä nirsoimmatkin on syömään yleensä saatu yrittämällä vain.

        Linkki sivuille:

        http://www.matelijat.info/tulilisko

        Toivottavasti salamanteri alkaisi syömään ja harmi, kun en osaa oikein auttaa näillä tiedoilla enempää. :(

        Minusta 1 kk ei ole pisin aika mitä tularit voi olla syömättä, koska omani oli syömättä n. 6 kk!!! Siis mä aloin oikeasti huolestua. Nälkään se ei kuollut, vaan kuivui... Pääsi siis akvasta pois ja kuivettui! ;( Mutta tosin oli syömättä n.6 kk! Ihmeen sitkeä kaveri, sillä välillä sairasti sitä kaasukuplaakin...


      • ^^Candy^^
        ^^Candy^^ kirjoitti:

        Minusta 1 kk ei ole pisin aika mitä tularit voi olla syömättä, koska omani oli syömättä n. 6 kk!!! Siis mä aloin oikeasti huolestua. Nälkään se ei kuollut, vaan kuivui... Pääsi siis akvasta pois ja kuivettui! ;( Mutta tosin oli syömättä n.6 kk! Ihmeen sitkeä kaveri, sillä välillä sairasti sitä kaasukuplaakin...

        Ja siis lisää: Kokeilin kuivattuja verimatoja, kuivattuja surviaisentoukkia, pakastekatkarapuja, rasvatonta naudan jauhelihaa... Mutta tältä paikkakunnalta ei elävää ravintoa löydy :(...


    • Marja

      Joitain keinoja on joiden olen kuullut toimivan enkä omien kokemuksieni mukaan yhtään hämmästyisi jos toimisi:

      Kokeile vähentää vettä silleen että sitä on noin kymmenen senttiä, ja yritä saada sisustuksella aikaan selainen tasanne että siinä ollessaan lisko olisi ihan pinnan tuntumassa mutta sen alapuolella kuitenkin.
      Minulla oli pitkään niin ettei tuliliskoni osannut syödä jos sen ei ollut helppo tarrata ruokaan kiinni. Jos lisko on pinnan tuntumassa sen pitäisi hoksata ruoka helpommin ja helpompi käydä siihen käsiksi kun ei tarvitse uida sen luo.

      En tiedä toimiiko sinulla mutta jos keinot loppuu niin kannattaa kokeilla. ^_^

      • Toya^

        Mä ainakin syötän tuliliskolleni ja salamanterilleni pakastettuja toukkia ja ne vajoo pohjaan niin ei tarvii niitten liskojen pintaan nousta.


      • ^^^Candy^^

        Mutta kun se on jo kuollut! KUOLLUT! :( Ei se nälkään vain kun pääs karkuun ja kuoli... :(((


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe