Konvehdista järkyttävät lukemat alkometriin - testi yllätti!

Konvehdista järkyttävät lukemat alkometriin - testi yllätti!


IL-TV testasi jouluisan konvehtimyytin: Alkometriin ilmestyi hurjat lukemat.

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20131223034620784_v0.shtml




IltalehtiKimmo Helsingistä lähestyi IL-TV:tä ja pyysi selvittämään, näkyvätkö alkoholia sisältävät joulukonvehdit, esimerkiksi Fazerin rommia sisältävät klassiset Da Capot, poliisin alkometrissä, jos niitä nauttii tien päällä juuri ennen puhallutusta.

IL-TV toteutti Kimmon toiveen ja otti asiasta selvää Malmin poliisitalon pihalla. Konvehtitestin viralliseksi valvojaksi lupautui Vuoden Poliisiksi vuonna 2012 valittu ylikonstaapeli Risto Maksimainen, joka on puhalluttanut yli 30-vuotisen uransa aikana jopa yli 100 000 suomalaista. Katso, mikä tuotteista sai poliisin alkometrin näyttämään hurjia lukemia ja yllättämään viimeistä työpäivää Liikkuvassa poliisissa viettävän Maksimaisen

24

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15min

      Älkää siis nauttiko konvehteja ennen, kuin auton rattiin käytte. Odottakaa vähintään se 15min. Juuri nautittu alkoholipitoinen makeinen saattaa aiheuttaa alkometrissä mielenkiintoisia lukemia.

      • Autoa ajaessa ei kannata syödä Dakaboota voi vaikka tulla matka poliisiautolla verikokeeseen.


    • tiedoksi vaan

      Tiedoksi sinulla palstapelle2, itse kukin tahollaan on varmaan tuonkin uutisen ja videon katsellut, mikäli on ollut asiasta kiinnostunut.

      • Itse sin'ä pelle olet. Miksi toiset saa laittaa vaikka kuinka ääliömäisiä juttuja, mutta minä en saisi laittaa mitään,


        Hyvää joulua kuitenkin


      • bokadaa
        autoilija kirjoitti:

        Itse sin'ä pelle olet. Miksi toiset saa laittaa vaikka kuinka ääliömäisiä juttuja, mutta minä en saisi laittaa mitään,


        Hyvää joulua kuitenkin

        Että pitikin sattua juuri paikalle, sinulta ne ääliöjutut juurikin tulee, kuten tämäkin avaus, syykin on jo kerrottu miksi on ääliöjuttu.

        Ja miksei muuten kannata syödä tuota Dakaboota, sen vaikutus on hetkessä pois, sinähän siitä varmaan jo sammut.


      • auttaja
        autoilija kirjoitti:

        Itse sin'ä pelle olet. Miksi toiset saa laittaa vaikka kuinka ääliömäisiä juttuja, mutta minä en saisi laittaa mitään,


        Hyvää joulua kuitenkin

        " Miksi toiset saa laittaa vaikka kuinka ääliömäisiä juttuja, mutta minä en saisi laittaa mitään,"
        No niin pelle, raavippas per#täs ja haiste kynsiäs niin homma selviää...


    • se siitä....

      Voi kokeilla myös niin että ennen ratsiaa ottaa kossuryypyn ja sylkäisee sen pois eikä niele yhtään. Mitä näyttää mittari kun heti perään puhallutetaan ja henkilö on vesiselvä. No kyllähän sen jokainen tajuaa että 3-4 promilleahan se näyttää.

    • Kolopappanen

      Ainoa asia joka jäi tässä askarruttamaan on se, että kuinka samanlaisia juttuja "autoilija" ja "autoilija3" täällä levittelevät. Aivan kuin kyseessä olisi sama tyyppi.

      Tämä konvehtiuutinen on niin vanhaa tietoa, että moni palstalainen oli vielä iskänsä kasseissa silloin kun tämä tietoon tuli. Muistuttelu asiasta on tosin ihan paikallaan, ettei homma tulisi yllärinä.

      • selvä pyy

        Samaan päätelmään minäkin olen tullut, eihän tuolla "autoilija3":n nimimerkillä ole raapusteltu aikoihin, jotenka.


      • selvä pyy kirjoitti:

        Samaan päätelmään minäkin olen tullut, eihän tuolla "autoilija3":n nimimerkillä ole raapusteltu aikoihin, jotenka.

        itse te käytätte vaikka kuinka montaa nimimerkkiä


      • Kolopappanen
        autoilija kirjoitti:

        itse te käytätte vaikka kuinka montaa nimimerkkiä

        Jaaha, eli sama tyyppi kyseessä.


      • auttaja
        autoilija kirjoitti:

        itse te käytätte vaikka kuinka montaa nimimerkkiä

        autoilija
        24.12.2013 19:26
        Arto ylittänyt itsensä, keksinyt -melkein- uuden nimimerkin!!!


      • Kolopappanen kirjoitti:

        Jaaha, eli sama tyyppi kyseessä.

        Mitä se sinulle kuuluu!!! Lue vaan asia älä katso sitä kuka on kirjoittanut. Näin minä teen.


      • halpa humala
        autoilija kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu!!! Lue vaan asia älä katso sitä kuka on kirjoittanut. Näin minä teen.

        Oletko jo selvinnyt siitä konvehtihumalasta, halvaksi tulee.


      • Kolopappanen
        autoilija kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu!!! Lue vaan asia älä katso sitä kuka on kirjoittanut. Näin minä teen.

        Itselläni ei ole yhtä ainutta rekisteröityä nimimerkkiä täällä. Miksi olisi? Saatikka miksi niitä edes täytyisi olla useampia? Jos nimimerkki on mielestäni aikansa elänyt, heitän sen vain roskiin ja keksin jonkun uuden.

        Se on totta, että kirjoitettu asia ratkaisee. Ilmaisutapa monesti vain paljastaa kirjoittajan, niin kävi sinullekin.


    • kokeilin.

      Ja kahden minutin päästä se on poissa. Elikkä nollassa.

      • Olet tosi hauska kaveri!

        Penis.


      • Redneck Baboons
        Olet tosi hauska kaveri! kirjoitti:

        Penis.

        Sinänsä ihan asiallinen viesti, mutta ei liity aiheeseen mitenkään!!!!!


    • KARPO JA ENSKA

      Teki saman kokeen jo silloin,kun pussiin puhalettiin.Kirjoittajat "autoiIija" taisi olla vielä voikukkana pellonpientarella.

    • oikea toiminta

      Teen aina näin:
      Kun näkee, että kyylät on puhalluttamassa niin otaa konvehdin tai tipan kossua suuhun ja eikun puhaltamaan.
      Mittarihan näyttää sopivia lukemia, että ei kun kyylät ilokusi haalarin lahkeesta valuen(vallankin jos sattuu olemaan kurahaara kyylä puhalluttamassa, todettu useamman kerran) lennättää "asemalle" tarkkuusalkometri kokeeseen joka tietenkin näyttää nollaa.
      On muuten kyrpänaamoilla muikeat ilmeet ja mittarien ravistelu kun selvä homma kusi.
      Näin menetellen saadaan aina edes yksi puhallusratsia keskeytettyä ihmisiä häiritsemästä.
      Tällainen toiminta sopii mainiosti kaltaisilleni paikkakunnan puhallutuspaikat tunteville virikeköyhää elämää viettäville eläkeläisille.

      • Voi tuon tehdä jos haluaa kyydin poliisiautolla verikokeeseen!!!


    • Mitä vittua

      Dakaboo? Mikä se on?

      • katotaan sen jälkeen

        Olisko se Da Capot, mutta tuo pelle ei osaa vielä niin hyvin kirjoittaa. Kunhan sa käy peruskoulun ensin kunnialla loppuun.


    • Joukahainen_Härmä

      Typeriä vastauksia teillä. Nuo eivät oikein palvele ketään.

      Onhan se ollut jo aikaa sitten tiedossa, että hengitysilman ja veren alkoholipitoisuudet eivät korreloi lyhyellä aikavälillä. Etanolilla kurlaaminen ilman juomista aiheuttaa rangaistavuutta vastaavat lukemat seulonta-alkometrissä.

      Eikö tämä ole riittävä peruste nollatoleranssia vastaan? Poliitikoissa on edelleen niitä, jotka haluaisivat sellaisen Suomeen. Poliisilla ei olisi sen jälkeen muuta tehtävää kuin turhat reissut verikokeeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3393
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      212
      2827
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2514
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1696
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe