Kuolkaa kaikki!!!!!!!!

saana h

Mua ahistaa liikunta mut oon niin läski ja haluun laihtua!!!! syön jokapäivä 10 lihapiirakkaa ja haluun kehuja koska mulla on huono itsetunto. haluun et kaikki kuolis koska niillä on niin hauskaa ja mulla ei. Hakkaan ja lyön ja haukun mun vanhempia, ku nytki jouluna olin mukana ostamassa kaikki lahjat, mutta silti ne ei mulle riitä! Haukun mun kaveriakin ja oon siklle suuttunu ksoka se toivotti hyvää joulua½!!! sairastahan s eon !!!

Mikä helpottaisi mun pahaa oloa.?

8

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saaaanaa

ok ehk ylireagoin mut ahistaa kaikki!

• Terve/läski

Minkä takia reagoit noin? Minä olen yh ja painan melkein 100kg (pituus 170cm)
      Olen pullea,mutta jaksan liikkua normaalisti hengästymättä.Jopa 10km lenkin teen tuosta noin vain. Mikä sinua noin ahdistaa painossasi?

• ei kuolla

Laihduttaminen ei onnistu kaloreita laskemalla vaan syömällä oikein.

Syömällä ihminen laihtuu ja pysyy terveenä. Länsimainen tapa laskea kaloreita koituu monen laihduttajan sudenkuopaksi.

Lyhyesti: virallisten ravitsemussuositusten mukaan aikuinen tarvitsee n. 100 grammaa hyviä rasvoja ja proteiinia päivässä. Lisäksi vähintään 500 grammaa kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja. Vettä janoon 1,5-2 litraa. Ja jos nälkä jää (lähinnä huippu-urheilijat), niin perunaa, riisiä ja viljaa lisäksi.

Ravinto on yksi olennainen asia, millä pystyy vaikuttamaan rasvanpolttoon. Pääsääntö on, että mitä enemmän syöt hiilihydraatteja sitä vähemmän rasva palaa. Hiilihydraatit ovat rasvojen lisäksi kehon toinen pääasiallinen energianlähde. Suosi siis vähähiilihydraattista ruokavaliota.

Ja muista kohtuuliikunta.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

Laihduttajat väsyttävät aineenvaihduntansa syömällä mahdollisimman vähän kaloreita. Kun on sitten laihduttu vaikka 20 kiloa ja aletaan syödä toisenlaista ruokaa, turvotaan kaksinkertaisiksi.

Rasvan polttamisessa ja/tai lihaskunnon kasvattamisessa ravinnon merkitys on jopa 80% tuloksesta ja loput on liikunta. Joten ei ole ihan sama mitä suuhunsa laittaa. Jos ei syö kunnon ruokaa ja saa kaikkia ravintoaineita (esim. D-vitamiinia, magnesiumia ja Omega-3 rasvahappoja pitää syödä purkista), niin ei laihdu, ei jaksa eikä lihakset kehity.

Tutkijat: Kaloreiden laskeminen ei kannata
      http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2013082217397495_lh.shtml

Miksei liikunta laihduta?
      http://www.tiede.fi/artikkeli/1218/miksei_liikunta_laihduta_

Monelle tavallinen ruoka on lisäainepitoisia eineksiä, viljaa eri muodoissaan, sokeria, keinotekoisia makeutusaineita, prosessoituja kasvirasvoja (margariini, kasvirasvakerma jne...), sokerisia muroja, sekä sokeririkkaita maustettuja maitotaloustuotteita. Sellainen ruoka ei riitä. Se sairastuttaa.

Huonot ravintotottumukset hidastavat kuntoilijan kehitystä
      http://ruoka.ts.fi/jutut/huonot-ravintotottumukset-hidastavat-kuntoilijan-kehitysta/

• ei kuolla

Eroon ahdistuksesta!

Ahdistus on normaali tunne, mutta pitkään jatkuvana se saattaa haitata elämää. Näin lievität pelon tunteita.

1. Opettele epämukavuuden sietämistä. Ahdistus tuntuu ikävältä, mutta et tule hulluksi, sairastu tai kuole. Muista, että olosi johtuu reaktiosta, joka menee ohi.

2. Tunnista pelot ahdistuksen taustalla. Voitko ratkaista niitä tekemällä muutoksia elämässäsi? Jos voit, toimi askel kerrallaan. Jos et, lopeta märehtiminen.

3. Siirrä huolet huolihetkeen. Kirjoita iltaisin 10 minuuttia huoliasi ylös, kunnes olosi helpottaa.

4. Ahdistuksen aikana rentoudu ja keskity rauhalliseen palleahengitykseen. Voit myös mennä ajatuksissasi johonkin turvalliseen paikkaan.

5. Ankkuroi rauhallinen olo kehomuistiisi. Hengitä muutama syvä palleahengitys ja sano itsellesi: ”Rauhoitu, rentoudu.” Voit myös koskettaa vaikka käsivarttasi tyynesti. Kun toistat tätä usein, kehosi alkaa muistaa miellyttävän olon, ja sanat tai kosketus rauhoittaa sinut.

6. Opettele esimerkiksi päiväkirjan avulla tunnistamaan tilanteet, jotka laukaisevat ahdistuksen tai paniikin. Kun tunnistat alkuoireesi, opit katkaisemaan ahdistuksen heti alkuun. Kun ahdistus uhkaa, rauhoitu ja keskitä huomiosi muuhun: hengitykseen tai ympäristön yksityiskohtiin. Voit myös soittaa jollekulle tai paneutua työhön tai peliin.

7. Kuuntele sisäistä puhettasi ja käännä kielteisyys myönteiseksi. Lopeta vaatiminen, soimaus ja kauhukuvien maalaus. Rauhoita, rohkaise ja kannusta itseäsi. Kyseenalaista ajattelusi ja kysy, onko todella näin. Muista, että ikävyydestä voi aina oppia jotain. Yritä suhtautua tulevaan realistisen myönteisesti.

8. Jos kammo rajoittaa elämääsi, altistu sille vähitellen. Kasvata motivaatiotasi: Mitä hyötyä sinulle on pelon voittamisesta?

9. Listaa vaikeita tilanteita ja paikkoja. Aloita altistus mielikuvissasi helposta tilanteesta. Rentoudu ensin ajatuksissasi rauhallisessa maisemassa. Elävöitä maisemaa tuoksuin, äänin ja tuntein. Mene sitten ajatuksissasi ongelmatilanteeseen ja kohtaa se luottavaisena. Muokkaa pelottavia asioita mukaviksi tai hassuiksi.

10. Aloita oikea altistus vähitellen. Jos bussimatka pelottaa, käy tyhjässä linjurissa päätepysäkillä ystävän kanssa ja sitten yksin. Etene yhden pysäkinvälin matkasta pitempään reissuun. Älä lannistu vastoinkäymisistä.

http://www.tukiverkko.fi/hyvinvointi/mieliala/ahdistuneisuus/eroon-ahdistuksesta/

Ahdistuksen oma-apu!
      http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunteet/tunteiden_aakkoset/ahdistus/ahdistuksen_oma-apu

Apua masennukseen:

http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

• mah

ma halu kebuuuuuuu

• dffdfsffsd

Hyi vittu lihapiirakat yäk mieti sitä rasvaa ja muuta paskaa ja kato voitko enää vetää yhtäkään

• vanha äiti

Kuollaan, kuollaan, kunhan ehditään.
      Hirveä kokemus, kun raivokas läski hyökkää päälle. Kunpa vanhempasi lakkaisivat elättämästä sinua, niin että saisit hankkia itse ruokasi, etkä pystyisi syömään tuollaisia määriä.
      Pahaa oloasi helpottaisi se, että lakkaisit syömästä lihapiirakoita ja hakkaamasta vanhempiasi ja rupeaisit tekemään jotakin hyödyllistä.

• enkuoleihanvielä

Hei kuule, en halua kuulostaa v*ttumaiselta, koska en todallakaan sano tätä ilkeilläkseni. Sulla saattaa olla skitsofrenia. Kuulostaa siltä, että oot masentunut ja myös epälooginen käytös voisi viitata siihen. En todellakaan ole mikään ekspertti, mutta "Haukun mun kaveriakin ja oon sille suuttunu koska se toivotti hyvää joulua!" kuulostaa omituiselta. Joskus skitsofrenikot reagoivat kummallisesti asioihin. Mut kannattaa miettiä, jos tää on syy sun huonoon oloon. Joka tapauksessa kannattaa puhua tosta ahdistuksesta lääkärin kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe