Kummanko veneen ottaisin kalastus ja retkeily käyttöön? Molemmat olisi uusia. Alumiininen Silver olisi n.4500e kalliimpi. Onko kokemusta kyseisistä venepaketeista? Kiitos ja kumarrus.
Suvi 5050 sr duo 50hv vai silver wolf dc 50hv?
23
3198
Vastaukset
- Vaikeaaaaaaa
Ota se kumman haluat. Peruste voi olla ulkonäkö, paino, helppous käytössä ja venee laadukkuus, eli onko vakaa, siisti, repsottaako joku jo alussa.
Minkälaiset vesistöt ja rannat. 4500 eurolla ostaa menovettä jo aikalailla. - Sammahääär
Mistä/miten saat "vain" 4500 EUR hintaeroksi?
- Kalavene1
Kiitos jo kahdelle vastaajalle. Lisää mielipiteitä kyseisistä veneistä. En ole itse päässyt ajamaan. Pitääkö Silveri miten hyvin hintansa vertaa Suviin?
- venemiäs.
No tuota takapenkiltä ajettavaa wolfia en kyllä ymmmärrä ensinkään, tökerön ulkonäön lisäksi epäkäytännöllinen sisätila. Tietysti jos on joku syy että pitää olla edessä tilaa, ni sitten, mutta muuten ei. Käyppä vilkasemassa Yamarin cross 49, hinnaltaan menis noiden väliin ja ^10 paremmat sisätilat kuin silverissä. (oma mielipide)
- Eikkapoi
Itse myös harkinnut Suvia, Silveriä en koska en pysty mitenkään puolustelemaan itselleni tuota hintaeroa. Suvi on koeajoissa ja testeissä hyväksi todettu, laatumaineeltaan ei ehkä ihan Silver/Yamarin tasoa mutta eiköhän euromääräisesti arvo laske Silverissä enempi. Tai no venemarkkinat on kyllä niin ihmeelliset kun välillä käytetyistä pyydetään enemmän kuin uusista..
Suvi lähtenee 50:llä Yamahalla kuitenkin selvästi alle 13ke perusvarusteilla.- Kalavene1
Paljonkohan kauppiaat antavat ylivuotisista venepaketeista alennusta? Tai ylipäätään alennusta uusista venepaketeista? Taitaa kääntyä meikäläinenkin Suvin puolelle. Mistähän saisi parhaan tarjouksen Suvista???
- Eikkapoi
Kalavene1 kirjoitti:
Paljonkohan kauppiaat antavat ylivuotisista venepaketeista alennusta? Tai ylipäätään alennusta uusista venepaketeista? Taitaa kääntyä meikäläinenkin Suvin puolelle. Mistähän saisi parhaan tarjouksen Suvista???
Kyselehäb Anttolan suunnalta, Porissakin taisi olla ylivuotinen sopuhintaan.
- Kamalan näköinen
Itse en miettisi Suvia lainkaan.
- Kalavene1
Onkohan Suvissa ollut takuun alaisia korjauksia, siis valmistus vikoja? Suvissa kyllä vähän hassu toi harmahtava sisusta! Mikseine oo maalannu sitä valkoiseksi!!
- venemiäs.
Tuos venelehteä selatessa osui silmiini koeajo Bella 485r veneestä, joka mielestäni kans on vähintäänkin mielenkiintoinen tässä koko- ja hintaluokassa:
http://www.bellaboats.fi/index.php?page=485-r
Jännä idea tuo takapenkin kansi, joka ylösnostettuna toimii pienenä pöydän kantena.
Layouttinahan tuo tietysti on ihan eri maata noiden tuplapulpettien kanssa, mutta mun mielestä ihan napee.- Jeskaaaa
Mahtaakohan tuille takapenkille sopia täysikasvuiset, ahtaalta vaikuttaa ko. kippo kuvissa
- Kalavene1
Jeskaaaa kirjoitti:
Mahtaakohan tuille takapenkille sopia täysikasvuiset, ahtaalta vaikuttaa ko. kippo kuvissa
Mikähän traileri olisi sopiva suvi 5050 vetämiseen?
- Hannes_87
Veneiden hintoja
Suvi 5050 paketti (uno tai duo) n. 15 000 €
Silver Wolf DC paketti n.18 900 €
Oma valinta olisi Wolf jossa sentään on sut.tilava etuosa (vrt Suvi..) ja hyvä ajoasento puhumattakaan aluveneen helppohoitoisuudesta..
http://venenetti.fi/jutut/suvi-5050-sr-uno-ja-duo-ovat-onnistuneesti-ketteria- Kalavene1
Yksi huono puoli molemmissa veneissä kyllä on. Uistelu vavat ei mahdu minnekkään lukolliseen tilaan? Suvi 5700 sellaiset tilat olisi keulassa mutta sitten pitäisi olla jo jarrullinen traileri! Missä n.5m avoveneessä olisi lukolliset pitkät tilat johonka mahtuisi vavat säilöön?
- tavallinen tallaaja
Kalavene1 kirjoitti:
Yksi huono puoli molemmissa veneissä kyllä on. Uistelu vavat ei mahdu minnekkään lukolliseen tilaan? Suvi 5700 sellaiset tilat olisi keulassa mutta sitten pitäisi olla jo jarrullinen traileri! Missä n.5m avoveneessä olisi lukolliset pitkät tilat johonka mahtuisi vavat säilöön?
Voin varauksetta kehua suvi 5050 venettä. Itsellä uno 50 hv suzukilla. Siis ennen kaikkea hinta, laatu ja merikelpoisuus. Leveä, hyvän pohjamallin omaava vakaa pulkkari. Itse ajelen merellä välisaaristossa ja välillä ihan kunnon kelissä ja olen kyllä hyvin suvilla pärjännyt. Tavaraa ja porukkaa mahtuu hyvin kyytiin. Ainoa miinus on, että ei nyt ole mikään juppivene jolla voisi saapua luu ulkona vierasvenesatamaan, mutta jos tarvii vakaata perusvenettä niin suvi 5050 on hyvä valinta.
- Upponulle
Onko Suvista saatu tänä keväänä kovia tarjouksia mistään? Paljon pitää paketista pulittaa sis. pehmusteet ja kuomu?
- Suviin tyytyväinen
Itse myös yhden kesän ajellut Suvi 5050 Duo Yamaha 50 paketilla. Jos tosiaan se ulkonäkö ei ole ykkösasia, on Suvissa hintaan nähden melkein kaikki kohdallaan. Muutama satanen lisää parempaan ohjauslaitteeseen ja vaikkapa terassimatto lattialle niin muuttuu vene huomattavasti miellyttävämmäksi.
- Suviin tyytyväinen
Lisäykseksi kokemusta löytyy kolmen kesän ajalta myös uudempirunkoisesta L busterista. Busterissa parempaa oli oikeastaan vain parempi ajoasento korkeampien laitojen ja pulpetin ansiosta, mutta kulku on Suvissa parempaa ja huonomman kelin sattuessa saa matkustajat suojaan kuomun alle.
Vaikka Suvi tuntuu aluksi kalastuskäytössä ahtaammalta (Busterin ruhtinaallinen kansitila) niin hyvin se silläkin onnistuu jopa kuomun kanssa. - kalavene1
Suviin tyytyväinen kirjoitti:
Lisäykseksi kokemusta löytyy kolmen kesän ajalta myös uudempirunkoisesta L busterista. Busterissa parempaa oli oikeastaan vain parempi ajoasento korkeampien laitojen ja pulpetin ansiosta, mutta kulku on Suvissa parempaa ja huonomman kelin sattuessa saa matkustajat suojaan kuomun alle.
Vaikka Suvi tuntuu aluksi kalastuskäytössä ahtaammalta (Busterin ruhtinaallinen kansitila) niin hyvin se silläkin onnistuu jopa kuomun kanssa.Taitaa Suvi 5050 olla mun vene. Ainut miinus on ettei vapoja saa mihinkään säilöön.
- kalavene1
kalavene1 kirjoitti:
Taitaa Suvi 5050 olla mun vene. Ainut miinus on ettei vapoja saa mihinkään säilöön.
Vieläkö löytyisi Suvilla ajavia? Suvin sisusta kun on melko karhea, ni saakohan sitä miten helposti puhtaaksi liasta ja millä aineella? Hym... Vai olisiko se unelma paatti sittenkin Yamarinin 50twin console!! Sama runko taitaa suvi 5050.
- Kevättä kohti
kalavene1 kirjoitti:
Vieläkö löytyisi Suvilla ajavia? Suvin sisusta kun on melko karhea, ni saakohan sitä miten helposti puhtaaksi liasta ja millä aineella? Hym... Vai olisiko se unelma paatti sittenkin Yamarinin 50twin console!! Sama runko taitaa suvi 5050.
Kyllä sen puhdistaa siinä missä tuollaisen silotellummankin pinnan ihan tavallisella veneenpesuaineella.
Sama runkohan noissa on, mutta Yamarinin kaksikuorirakenteen takia Suvissa on reilummin tilaa. Yamarinia ajetaan takapenkiltä, kun taas Suvissa ohjauspulpetti on pykälän edemäpänä ja kuomun suojaankin mahtuu siis enemmän kyytiläisiä.
Yamariniin nähden Suvissa joutuu hyväksymään sen karumman ulkonäön, mutta ostaahan sitä Suviin tuolla hintaerolla jo useamman kesän menovedet :)
- Kaarinne
Hienosti menee suvi 5050 isossa aallokossa!
- totuudentorvi1
Ihan hyvä vene, siis Suvi. Itse yllätyin miten hyvin pitää suunnan isompaan sivumyötäiseen aallokossa ajamisessa. Ei leikkaa yhtään. Ei tarvitse ruoria pyöritellä. Myös isoon myötäiseen parin metrin aaltoon menee tosi nätistä. Siis kyseessä plaaninopuksista. Tiettenkin kaasua saa säätää jne. mutta ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Itse ainakin suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662258Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711520Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231507Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851234Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1811167Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241110Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051084- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932