Onko värisävystä tietoa...

xjs

kun pitäisi maalauttaa auto (XJS) alkuperäisen väriseksi (Indigo blue) ja olen web:stä etsinyt
tietoa värisävystä yms. ja ainakin Volvo V40/V70
(ehkä myös Range Rover) on saanut samlla värillä mutta tietääkö joku varmasti onko sävy täysin sama tai mistähän saisin/löytäisin tietoa väristä (tietojeni mukaan kun maliliikkeet ovat sekoittaneet värin niin siitä on tullut eri sävy)?

17

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blue Cat

      Mikä vuosimalli?
      Löytyisikö täältä apua: http://www.paintscratch.com/

      Indico Blue -nimellä en löytänyt tietämättä autosi vuosimallia.

    • Wile
    • RR92

      Mikä on värikoodi?Jaggessa se kaiketi on 3 kirjainta.
      T:Jukka

    • xjs

      JEB (Indigo Blue) mutta kuten aikaisemmin mainitsin niin tuntuu olevan atovärifirmoilla olevan vaikea saada sävyä kohdalleen (yleesä jää liian vaaleaksi) joten ajttelin että jos jonkin muun merkin vastaava "värisekoitusohjelma" tms. millä tekevätkään värit > osuisi kohdalleen - olisiko kellään ehdotuksia asian ratkaisemiseksi?
      Kiitos kaikille jo etukäteen.

    • jjj

      Kannattaisi aina näissä kyselyissä mainita tarkat auton tiedot, vuosimalli ainakin. Indigo blue oli XJS:ssä käytössä ilmeisesti 83-81.
      Kunnolliselle maalausliikkeelle riittää värin nimi ja vuosimalli!

    • xjs

      on -85 ja ilm. käyttöönotettu -84 mutta vaikea löytää tietoa väristä/sekoitusohjeista > varmastikkin ainakin web:stä löytyy kun tietäisi mistä

      • jjj

        84 ja 85 tunnetaan vain cobalt blue ja sapphire blue jotka olivat metallivärejä. Onko sinulla sellainen?


    • H.E.E.

      Tutkimme viime keväänä oman autoni värejä erään ystäväni kanssa jonka omistama liike myy automaaleja. Hänen värikartasta löytyi 3 eri sävyä samalle värikoodille. Autoni väri on "Westmister Blue" ja siitä löytyi siis 3 erilaista punaisen sävyä siniselle värille(enemmän tai vähemmän punaisia).
      En tunne ihan tarkkaan sitä miten värisävyt on sekoitettu tai miten ne Jaguarilla on ilmoitettu tai minä vuotena mikäkin sävy on ollut käytössä, mutta ainakin minulle tämä sävyjen "kirjo" tuli pienenä yllätyksenä.

    • xjs

      lukee JEB (=Indigo Blue), AEE (=Doeskin) ja KY (=mitä en vielä tiedä???) ja väriltään on kyllä edellä mainittu (ei ole metallihohtoväri ja hohtaa valossa jotenkin punaista) > erikoisuus on konehuoneen tyyppikilpi kun ovat papereista poiketen stanssanneet B:n vahingossa R:ksi!!! ja pitäisi TAKUUVARMASTI OLLA B (JER-värkoodia kun tietääkseni ei Jaguarilla ole olemassakaan)...mitenkähän saisi autosta oikean värisen (eritt. hyvä maalari on jo)???!!!

      • Bunny

        Se kolmas koodi värin ja sisustuksen perässä
        kertoo ainakin XJ:ssä valmistusvuoden ja -kuukauden.

        Avain näihin on mulla jossain, mutta en nyt tähän
        hätään sitä löytänyt. Itse sain sen FJDC:n XJ
        mallivastaavalta.

        t. bunny


      • xjs
        Bunny kirjoitti:

        Se kolmas koodi värin ja sisustuksen perässä
        kertoo ainakin XJ:ssä valmistusvuoden ja -kuukauden.

        Avain näihin on mulla jossain, mutta en nyt tähän
        hätään sitä löytänyt. Itse sain sen FJDC:n XJ
        mallivastaavalta.

        t. bunny

        selvittää sekin asia, KIITOS avustasi


    • xjs

      kun ilmeisesti sieltä saattaisi löytyä osaamista jo huolenaiheeksi muuttuneeseen väri-asiaan (pitäisi saada maalautettua talven aikana)?

      • H.E.E.

        www.decovari.fi


    • xjs

      ettei menisi maalus pipariksi (kun sävyn pitäisi mielestäni olla ehdottomasti alkuperäinen)

      • xj6 82

      • HEF

        Värin nimitys on Indigo Blue ja koodi on Glasuritilla Aux code JBC 301 ja Spies Heckerillä
        se on 59990. Nämä tiedot löytyvät kyllä automaalareilta, joilla on omat tiedostonsa, ja nämä löytyvät netistä, jopa sekoitusuhteita myöden ao. maalifirmojen kotisivuilta. Ainahan voi pyytää pienen maalimallin, jota voi verrata oman autonsa väriin, edellyttäen tietty että se on alkuperäisessä maalissaan. Vaikeissa tapauksissa voi maalifirma tietokoneen avulla ottaa postikortin kokoisesta pläntistä eräänlaisen kuvan, jolloin tietokone antaa suosituksen värisävystä.
        En ole maalari, mutta olen joutunut harrastuksissani joskus hankalienkin maalisävyjen selvittelyyn mukaan.
        Mainittakoon vielä että Indigo Blueta löytyi myös Jguarilta vuosina 57 - 64, mutta se on sävyltään eri eli JBC 246. Jaguar on ikävä kyllä käyttänyt samaa nimeä väreistä, jotka sitten kuitenkin poikkeavat toisistaan koko lailla riippuen valmistus ajankohdasta. Mainittakoon vaikkapa E-typen Carmen Red, jota on ainakin kahta eri sävyä. Joten tarkkana kannattaa olla.
        Toivottavasti tästä oli apua.


      • xjs
        HEF kirjoitti:

        Värin nimitys on Indigo Blue ja koodi on Glasuritilla Aux code JBC 301 ja Spies Heckerillä
        se on 59990. Nämä tiedot löytyvät kyllä automaalareilta, joilla on omat tiedostonsa, ja nämä löytyvät netistä, jopa sekoitusuhteita myöden ao. maalifirmojen kotisivuilta. Ainahan voi pyytää pienen maalimallin, jota voi verrata oman autonsa väriin, edellyttäen tietty että se on alkuperäisessä maalissaan. Vaikeissa tapauksissa voi maalifirma tietokoneen avulla ottaa postikortin kokoisesta pläntistä eräänlaisen kuvan, jolloin tietokone antaa suosituksen värisävystä.
        En ole maalari, mutta olen joutunut harrastuksissani joskus hankalienkin maalisävyjen selvittelyyn mukaan.
        Mainittakoon vielä että Indigo Blueta löytyi myös Jguarilta vuosina 57 - 64, mutta se on sävyltään eri eli JBC 246. Jaguar on ikävä kyllä käyttänyt samaa nimeä väreistä, jotka sitten kuitenkin poikkeavat toisistaan koko lailla riippuen valmistus ajankohdasta. Mainittakoon vaikkapa E-typen Carmen Red, jota on ainakin kahta eri sävyä. Joten tarkkana kannattaa olla.
        Toivottavasti tästä oli apua.

        eiköhän se ainakin näiden tietojen perusteella luulisi menevän oikein kun tietää edes jotain värisävytä menessä maaliliikkeeseen (ottavat tärkeän asian ehkä vakavammin).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe