juova muijani

iloinen nuori isä

hei olen 22vuotias nuorimies mulla on 3kk ikäinen ihana tyttövauva

ongelmani on siinä mun kihlattu juoppottelee aina kavereitenssa kanssa ja mä oon lapsen kanssa mä en edes juo enään käyn töissä kun tuun töistä niin naiseni on sammuneena ja vauvalla on märkä vaippa ja itkee mitä tekisin tässsä tilanteessa ottanko vauvan huostaanni kokonaan vai mitä vamhempani ilo mielin vahtii lastani

mitä te tekisitte minuna ?

järkevät vastaukset kiitos

12

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masennusta?

      Äimä ry järjestö auttaa, neuvoo ja tukee raskaus- ynnytysmasennuksesta kärsiviä äitejä.
      Tutustu sivustoon, voit löytää neuvoja ja tukea.

      http://www.aima.fi/
      ----------

    • ...

      Miksi teit juopolle lapsen?

    • Mummu

      Tuskin noin nuori nainen alkoholisti on? Yritä pikaisesti saada apua hänelle. Tuossa ylempänä on jo kerrottukin paikka. Kehtaatko sanoa vanhemmillesi juopottelusta? Silloin saisit lapsen heille useammin hoitoon. Tosi huono homma että noin pieni lapsi ei tule hyvin hoidetuksi. Yritä keskustella avovaimosi kanssa asiasta, mistä kiikastaa. Voimia sinulle!

    • APUA!

      Puhu kihlattusi kanssa ensin asiasta, auta hänet ymmärtämään että tarvitsee hoitoa ja APUA! Sitten otatte/otat yhteyttä vaikka neuvolaan! Älä jätä enää vauvaa yksin äidin kanssa!

    • iloinen nuori isä

      kiitos neuvoista aijon avovaimooni auttaa tässä asiassa ite hän myösi kännispäissää olemanssa masentunut raskauden jälkee ja haluaa hoitoa itellä on pitkä vapaa nytten oon vauvan kanssa niin kauvan kun avovaimoni on hoidoissa oon suurena tukena hänelle

      hyvää joulua teille onko teillä kokemuksia jos teillä on juoppo äiti ja on pikkulapsi ?

    • täti ny vaan

      Kyllä sun pitää puhutella vaimoa ja sanoa että on lapsen edun nimissä tehtävä lastensuojeluilmoitus jos vaimo jatkaa juomista.KYLLä tuon ikäinen voi olla koukussa alkoon kun teinitkin on! Apua saa masennukseen mutta asia kannttaa ottaa neuvolassa puheeksi.Ajatteles jos tämä vaimos kännipäissän kellahtaa lapsen päälle ta pudottaa? Kyllä se on vakava paikka ja lastensuojeluasia.

    • iloinen nuori isä

      hei kyllä olen ite puhunut hänelle miten se juominen vaikkuttaa minuun ja vauvaan taas oli ryyppäämässä kun silmä vältti en mä tuu jaksaa tällästä en halua vauvaani jättää yksin vaimoni kanssa jos snaonet on erottava ja sä meet hoitoon se nostaa kunnon pulttit siitä tälläki hetkeln oon omilla vamhemmillaki vauvan kanssa kun tuleva vaimoni juo taas oon sanonu hänelle mee hoitoon alkoholijuttun takia se sanoo mene huomena teot on vaa sanoja ite oon jo sen nuoruuden elänyt ja loppuun palanut :(

    • Huihui

      Ompa kurja tilanne.. Onneksi olet hyvä isä lapsellesi ja pidät hänestä huolen.
      Vauvan äiti on selkeästi avun tarpeessa!! Toivottavasti hän hakeutuisi hoitoon itse.
      Hyvä että vanhempasi auttavat ja voitte olla heidän luonaan..
      Tietääkö tyttöystäväsi vanhemmat tilanteesta?

    • iloinen nuori isä

      tietävät ei ne tee asialle mitään mun vamhemmat ainaki aikovat puhua mun naiselleni järkee en mä halua edes päästää mun ihanaa tytärtäni sille välil pelkään jos kerron neuvollaan naiseni juomisesta menetän rakkaan lapseni ite haluan vaimoni järkentyy ja mene hoitoon ennenkö se on myöhästä mä oon mietinyt et voiko tässä olla takana hänen vamhempienssa juominen toivotasti hän tulee järkinssä :(

      • jaksamisia_sulle

        Muija antabuskapselin ottoon heti arkena tk:seen! Ei kannata päivääkään kattella ja kuunnella selitelmiä. Puututtava on. Ota yhteys lastensuojeluun ellei vaimo ota antabusta heti kun mahdollista. Vauvan kehitys todella kärsii tästä!

        Jos vanhempasi voivat hoitaa naisen raitistumista odotellessa, hyvä. Älä pelkää lastensuojelun kautta menettäväsi vauvaa, vaan osoita kaikkea mahdollista yhteistyötä sinne päin. Äidin aiheuttamat vammat ja psyyken häiriintyminen ovat lapsesi todellinen uhka juuri nyt! Lapsesi äiti ja vauva esim. voidaan ottaa osastolle vanhemmuuden arviointia varten pariksi viikoksi, tai mikä koti tuo lienee jossa äitiyttä arvioidaan ammattimaisesti. Siis kehotan ottamaan lastenvalvojaan tai päivystävään sosiaalityöntekijään yhteyksiä vapaaehtoisesti, ennen kuin esim. lapsen vammautumisen takia siihen on pakko mennä.
        Imettääkö hän?


    • iloinen nuori isä

      hei
      ei imettä vaan äidin korvikeilla ja soseilla vauva on ite tänään ottin puheeksi neuvolan kanssa puhelimitse naiseni tilanteen ne aikoo samana päivänä viedä hoitoon sain kuulla illalla naiseni on hoidossa saa nhä lastaa vaan mun läsnä olessaan ongelma on ratkaistu toivotasti naiseni parantuu siitä :(

      • Hoito

        Ilmeisesti suostu itse hoitoon vai voiko nykyään jo pakkohoitaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe