-
Alkoholin käyttö vaikuttaa ihmiseen aina kielteisesti. Se tuhoaa normaali elämän sekä aiheuttaa lopulta alkoholismin ja sitä myötä ennenaikaisen kuoleman. Siksi alkoholi on hengenvaarallinen tuote, joka tuhoaa käyttäjänsä oman elämän lisäksi usein myös monen lähimmäisensä.
Kaikille alkoholiteollisuuden parissa työskenteleville, mm. valmistajille ja myyjille tulee rukoilla kunniallista työtä.
-
Viinattomuusko hyvä?
26
130
Vastaukset
- Jos Jumala on
ilmoittanut alkoholista aloituksen tapaisen niin on totta varmuudella.
- Maanpäällä asioilla
ei ole tapana olla ihan yksiselitteisiä, paitsi synnin suhteen tietysti.
- Ihmisten mittapuut
ovat kuin huojuva ruoko varmuudella. Tietysti yleisesti on ihmisillä hyvä tieto monista asioista, myös alkoholista.
- Jos aloitus pitää
paikkansa niin kieltolaki alkoholin suhteen Suomessa on viranomaisten ainoa oikea lainsäädäntö ja myös koko EU:ssa ja maailmassa samoin. Nyt asiasta tietäviä pyydetään toimimaan ihan jokaisen ihmisen parhaaksi ilman mitään puolueellisuutta ja tiedonvälitys on tärkeää Suomen eduskunnalle ja kaikille lainlaatijoille ja viranomaisille myös.
Itselläni ei ole varmaa näkemystä asiasta vaikka yleisesti varmasti on parasta että ei kukaan käytä alkoholia enemmän kuin on terveellistä. - Varma ole siitä että
että rahan halu eli ahneus on synneistä pahimpia ja kaiken pahan alku ja juuri, kuten Paavali Jeesuksen apostolina on meitä ihmisiä opettanut. Tästä on hyvä aloittaa se Suomen kansan parannus myös.
Alkohoolittomuus on hyvä asia, sillä viina tuhoaa aivot ensiiäiseksin, niin ettei hän kykene enään oivaltamaan totuutta, sillä se vaikuttaa kielteisesti, niihin käyttämättömänä oleviin aivojen osiin jotka toimivat ajattomasti
Viinamiehet ovatkin uskonnolle hyvää karjaa, sillä kun he pääsevät uskon avulla viinasta erilleen se ei palauta aivojen toimintaa
, mutta sellainen viinamies joka lopettaa ilman uskoa, niin aivotoimintakin palautuu normaaliksi.
Tämä ei koske osaa aivoista ei kokonaisuutta
En silti moiti viinankäyttäjiä, sillä eiväthän he voi psykologiselle perimälleen,eli perisynnille mitää koska me olemme saaneet sen syntymässä perimänä
Psykologinen perimä eli perisynti, ei ole perimää isältä pojalle vaan,persoonalta toiselle
Isältä pojalle perimä on sitten oma perimänsä, joka liittyy enemmänkin fyysisiin ominaisuksiin- Viisas
Alkoholi on kaikille hyödytön aine. Kukaan ei tarvitse alkoholia. Raamattukin sanoo näin: ”Ei ole viisas kukaan, joka siitä hoipertelee.” Sananl. 20:1.
- Nooa perusti
vedenpaisumuksen jälkeen ensimmäisen viinitarhan maan päälle. Oliko Jumalalla tässä mikä osuus, on hankala arvioida, mutta Raamatussa on evankeliumi kuin totinen viini Jeesuksessa ja syntien anteeksiantamuksen tuottaa veri, ja viini on tämän vertauskuva.
Tietysti Raamatussa on myös pahana tämän maailman tulinen viini Babyloniasta ja mammonan henki tuottaa kuolemaa varmuudella. - Jaakobin siunaus
Juudasta, ja ketä koskee tämä loppuosa?
´ Juuda, sinua sinun veljesi ylistävät; sinun kätesi on vihollistesi niskassa, sinua kumartavat isäsi pojat. Juuda on nuori leijona; saaliilta olet, poikani, noussut. Hän on asettunut makaamaan, hän lepää kuin leijona, kuin naarasleijona - kuka uskaltaa häntä häiritä? Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat. Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä, viittansa rypäleen veressä. Hänen silmänsä ovat viinistä sameat, hänen hampaansa valkeat maidosta. ´ (1. Moos. 49:8-12)
Tietenkään ei kenenkään kannata humaltua viinistäkään vaikka Jeesus myös ajallaan häissä ensimmäisessä Jumalan ihmeessä muutti vettä viiniksi kun se oli loppunut ja aika suuren määrän ja hyvää myös, kuten maistaja sen todisti ja talletettu evankeliumiin.
Viini on viisaalle ihan Jumalan antamaa vastaanotettavaa lahjaa, mutta huonosti käytettynä saa aikaan myös paljon surua ja syntiä lisää ihmiselle. - Ihan eri tuotteita
ovat tietysti viina ja viini.
- Alkoholiton vaihtoeh
Käymätön viini on hyvää.
Tässä linkissä selostus siitä parhaasta punaviinistä:
http://www.etra-liitto.fi/LUENTO.HTML
.- rypälemehusta
lienee silloin kysymys.
- viini ja mehu ovat
rypälemehusta kirjoitti:
lienee silloin kysymys.
tietysti eri asioita, ja Raamatusta voimme lukea viinistä ja Nooasta ja helluntaista ja muista mitä on kerrottu asioista.
- Nykytietoa viinistä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Viini
´ Maailman varhaisimman tunnetun viininvalmistamon jäännökset on löydetty syrjäisestä luolasta Armenian eteläosasta. Kansainvälinen arkeologiryhmä kaivoi luolasta esiin rypäleiden puristamiseen käytetyn altaan, käymisaltaan, säilytysruukkuja ja juoma-astioita. Radiohiiliajoituksen perusteella astioiden ikä on noin 6 100 vuotta. [2] ´ (Wigipediasta)
Tässä kartta alueesta:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ararat-Location.png
Nooa sen ensimmäisen viinitarhan keksi siellä Araratin rinteillä noin 4 500 vuotta sitten ja aika hyvin ovat nuo nykylöydökset ja käsitys tässä asiassa. Sieltä viini levisi etelään ja Babylonia ja Niinive Eufratin varrella olivat niin ensimmäisiä kaupunkeja ihmisten hallinnassa. - Terveystutkimuksita
Wigipediasta: ´ Viinin vaikutusta kuolleisuuteen ja etenkin sydänterveyteen on tutkittu paljon. Joissain tutkimuksissa kohtuullisella viinin käytöllä on havaittu olevan yhteys vähentyneeseen kuolleisuuteen verrattuna täysraittiuteen, runsaaseen käyttöön ja muiden alkoholijuomien käyttöön. Ranskalaisten odottamattoman matalaa sydän- ja verisuonitautikuolleisuutta, niin sanottua ”ranskalaista paradoksia”, on usein selitetty punaviinin ansioksi. Etenkin punaviinin sisältämällä resveratrolilla on arveltu olevan hyödyllisiä terveysvaikutuksia. Toisaalta Yhdysvalloissa tehtyjen laajojen tutkimusten mukaan puna- ja valkoviinillä ei ole eroa sydäntautikorrelaation suhteen. Tutkimusten ongelmana pidetään sitä, että punaviinin vaikutusta on vaikea erottaa tutkittavien henkilöiden muiden elintapojen vaikutuksesta. [81] ´
Tietenkin viisaus ihmisellä on hyvä olla kaikissa asioissa ja varsinkin suhteessa maan ja taivaan Luojaan ja mammonaan ja lähimmäisiin, ja myös viini ja erilaiset muut juomat voidaan tähän lisätä, toki aika vähäisenä tämä viimeinen, sillä Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, kuten on kirjoitettu, vaikka toisaalta pääsiäisen ehtoollinen on juuri sitä leipää ja viiniä. - Tietenkään ei
kaikkea tule uskoa suoraan mitä wigipediassa kerrotaan erilaisista asioista, sillä Totuuden Henki on se hyvä Jumalan suoma Opettaja omilleen Jeesuksessa.
- Aiheen selvennystä
Raamatussa viinistä käytetyt nimitykset:
Raamatussa on useita viiniä merkitseviä sanoja. Näitä ovat jajin, oinos, khamar, khemer, tirosh, asis, gleukos, sobhe, shemarim, mesek, mezeg, mimsak, ashisha ja shekar.
Sekä alkoholiton että alkoholipitoinen: jajin (hepr.), oinos (kreikk.), Khemer, khamar (hepr.)
Yleisin viinirypäleistä puristetun juoman nimitys Raamatussa on jajin, joka esiintyy Vanhassa testamentissa noin 140 kertaa. Sitä vastaava kreikankielinen nimitys on oinos. Se esiintyy Uudessa testamentissa 32 kertaa.
Sanat jajin ja oinos olivat yleisnimityksiä, joita voitiin käyttää sekä rypäletuoremehusta, rypäletäysmehusta ja rypälemehusta että alkoholipitoisesta ja alkoholittomasta viinistä. Kaikki suomalaisessa Raamatussa olevat viini -sanat eivät siis tarkoita alkoholipitoista juomaa.
Khemer, khamar (hepr.)
Samanlainen yleisnimitys kuin jajin ja oinos olivat myös khemer tai khamar. Ne löytyvät Raamatusta 9 kertaa. Sana sisältää myös hapanviinin, etikan merkityksen.
Alkoholiton: Tirosh (hepr.), asis, gleukos (kreikk.)
Yksinomaan käymättömiä viinejä merkitsevät hep-realaiset sanat tirosh ja asis sekä kreikankielinen gleukos. Sana tirosh esiintyy Raamatussa 38 kertaa, asis viisi kertaa ja gleukos yhden kerran.
Merkitykseltään epäselvä: Sobhe (hebr.), shemarim, Mesek, mezeg, mimsak (hepr.), Ashisha (hepr.)
Sobhe mainitaan Raamatussa vain kolme kertaa (mm. Jes. 1:22). Todennäköisimmin sillä on tarkoitettu kiehautettua viiniä, vinum defrutum, sellaista kuin roomalaisten sapa tai Etelä-Ranskan sobe.
Shemarim (hepr.)
Epävarmoja ollaan myös shemarim -sanan oikeasta merkityksestä. Se esiintyy Vanhassa testamentissa viisi kertaa (mm. Jes. 25:6). Sitä pidetään siivilöimättömänä hiivain päällä maanneena viininä.
Vielä ovat hepreankieliset viinin nimitykset mesek, mezeg ja mimsak, joita Raamatussa käytetään neljä kertaa (mm. Sananl. 23:30 ja Jes. 65:11). Todennäkäinen merkitys on vedellä sekoitettu, laimennettu (masak ) viini.
Edellä olevien sanojen lisäksi viinejä lähellä oleva sana on ashisha, kokoonpuserretuista hedelmistä, rypäleistä tai rusinoista valmistettu rypäle- tai rusinakakku, hunajaleipä (Laul.l. 2:5).
Siinä vähän asiaa. - Viinittömyyskö hyvä?
Alkoholi-pitoisuusko ratkaisee?
Jos ihmisen sydän on pimeä, niin ehdottomasti ei saa juopua tällainen ihminen, jolla on taipumus syntiin kun vähäisessä määrinkin kontrolli heikkenee.
Jos ihmisen sydän on Jumalan armoliiton osallisuudessa, niin kestää vähän enemmän silloin myös juopumista niin ettei heti pahuuteen ole taipuvainen sydämensäkään.
Raamatussa kehotetaan täyttymään Jumalan Hengellä eikä juopumaan viinistä. - Raivoraitis .
Juopumin en tapahtuu alkoholin käytöstä.
Jos juot alkoholia vähän, juovut vähän.
Jos juot alkoholia paljon, juovut paljon.
"Älkää juopuko viinistä!" Efes. 5:18 on yksiselitteinen opetus. - raivoraittiin hengen
heimolaisuus löytynee islamista ja natseista.
- Toki nasiirilupaus
löytyy myös Raamatusta ja rakkaus Jeesusta kohtaan on se tärkein tietysti.
- Juopuminen viinistä
on kerrottu tässä: ´Ihmisen maksa polttaa suunnilleen yhden viinilasillisen sisältämän määrän alkoholia tunnissa. Sitä nopeampi viinin juominen voi aiheuttaa humalatilan.´ (wikipediasta)
Tässä vielä alkoholittomasta viinistä: ´Paras viini ortodoksijuutalaisen tradition mukaan on nykyäänkin käymätön makea viini. [77]´ (wikipediasta)
Joka sitä tahtoo sovittaa Raamatun opetukseen niin tehköön niin:
"Eikä nuorta viiniä lasketa vanhoihin nahkaleileihin; muutoin leilit pakahtuvat, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini lasketaan uusiin leileihin, ja niin molemmat säilyvät."
´Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.´
"Sillä Johannes Kastaja on tullut, ei syö leipää eikä juo viiniä, ja te sanotte: 'Hänessä on riivaaja.' Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on kaikkien lastensa puolelta oikeaksi näytetty."
"Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä. Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä."
´ Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä." Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä." ´
´Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee. Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee; mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.´
´Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.´
´Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä, vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.´
´Pidä itsesi puhtaana. Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.´- jatkuu ...
´Mutta sinä puhu sitä, mikä terveeseen oppiin soveltuu: vanhat miehet olkoot raittiit, arvokkaat, siveät ja uskossa, rakkaudessa ja kärsivällisyydessä terveet; niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia, voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa, olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.´
"Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."
"Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat."
"Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin."
"Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä, hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet."
"Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
"Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!" Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa, kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä, ja kanelia ja hiusvoidetta ja suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia ja ihmissieluja. Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi, ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä. Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren, ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui!"
- adressi
Kirkon ehtoollisviinit alkoholittomiksi
http://www.adressit.com/kirkon_ehtoollisviinit_alkoholittomiksi Alkohoolittomuus on hyvä asia, sillä en ole milloinkaan nauttinut sitä, sillä ensimmäsenä se tuhoaa aivot.
Se tuhoaa aivoista ne osat, jiotka, ihmisen materiasta syntyneen egon sielun seuraksena jäivät käyttämättömiksi ja surkastuivat.
Ne on kuitenkin palautettavissa takaisin toimintakuntoon
henkisen ymmärryksen avulla.
Migreeni on yksi merkki siitä, että aivoissa tapahtuu mutaatioita , jiotka saattavat surkastuneet aivon osat takaisin toimintakuntoon
Se tapahtuu pitkän ajan kuluessa, päässä tapahtuvaan räjähdykseen, jolla kaikki päänsäryt päättyvät,
Viina kuitenkin jarrutta tätä kehitystä niin, että mitään merkittävää muutosta ei tapahdu, se jatkuu kuoleman jälkeen syntyvässä uudessa persoonassa joka saa nuo ongelmat peristönö, perisyntinä,syntymässä- foksmalder
Väärin. Alkoholin käyttö pienissä määrin on terveydelle jopa hyödyllistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2786205Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss643248- 2002981
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242407- 731827
- 1461582
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1961539Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631491Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121428- 881343