300 C Hemi kokemuksia?

pRESIDENT

Löytyykö täältä henkilöitä, jotka ovat hankkineet 300C Hemin? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia. Itseäni sytyttää hieman enemmän tuleva farmarimalli, josta mm. AMS:ssä, mutta kaikki, jolla on tuo auto tuolla koneella niin kuulisin mielelläni kommentteja.

15

9064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAA

      Dodge Magnum 340 hevosvoiman farkkua meinaan kyllä käydä lähiaikoina koeajamassa, vaikka muuttoauton jo hankittuani en kyllä sellaista meinaa ostaa.

      Ihan ihme hinnan ovat näköjään tolle 300 C:lle Suomessa arponeet. No tyhmähän ei ole joka pyytää jne..

      Tuntui tuo tämän päiväinen www.iltasanomat.fi:ssa ollu hinta aika kovalta.
      Vakiovarusteilla 70.200 euroa!

      http://autos.yahoo.com/newcars/chrysler_300_c_2005/14706/style_overview.html

      Hintaa 32 870 dollaria. Tämän päivän kurssilla
      1.2264 hinta on euroina 26 802.

      Suomen pyyntihinta siis 2.6 kertainen ! Tuota ei enää autoverolla selitetä :-)

    • ,,,
      • Pete

        Joo en mäkään tota ostas. Mutta jos olis rahaa ostasin heti!


      • kolmesataaäm

        Tyypillistä ennakkoluuloista asennetta. Jenkkiautot ei ole vuosikausiin olleet enää mitään hyviä, helppoja, kevyitä ja mukavia ajettavia, vaan samanlaisia paskoja tönkkövieterisiä kivirekiä, kuin eurot ja japsitkin. Vauhtia pitää olla reilusti laittoman puolella, että jousitus edes reagoi mihinkään.

        TM antoi koeajossaan autosta varsin hyvät arvostelut. Päinvastaiset, kuin ennakkoluuloinen iltiksen toimittaja.

        C:tä en ole hemikoneella päässyt kokeilemaan, mutta parannusta M:ään on ainakin joissakin asioissa tapahtunut merkittävästi. Ohjaus on kuin toiselta planeetalta : ei C:ssäkään voi kevyeksi sanoa, mutta huomattavasti parempi kuin M:n. Lyhyen koeajolenkin perusteella on paha tarkemmin sanoa, mutta jousitus tuntuu liian kovalta, moottoritievauhdissakin. Mukulakivikatu puolestaan tulee vietereistä läpi, kuin bemarissa konsanaan, sen verran jäykkää tavaraa on pyörän ja rungon väliin tungettu. Ei kuitenkaan niin pahasti kuin 300M:ssä.

        C on sellainen auto, joka vaatii ehdottomasti kasin nokalle, kutoskone tuntuu lähinnä irvokkaalta näin härskin näköisessä autossa. On vain pieni mutka matkassa... liian ohut lompsa !

        PS. Surkea litrateho.... Väännöllä se ajomukavuus on tähänkin asti tullut, ei suurella teholla.. Teho kun saavutetaan vasta korkeilla kierroksilla, Hemissäkin muistaakseni jossain lähempänä 5000rpm.


      • Ex-GTI
        kolmesataaäm kirjoitti:

        Tyypillistä ennakkoluuloista asennetta. Jenkkiautot ei ole vuosikausiin olleet enää mitään hyviä, helppoja, kevyitä ja mukavia ajettavia, vaan samanlaisia paskoja tönkkövieterisiä kivirekiä, kuin eurot ja japsitkin. Vauhtia pitää olla reilusti laittoman puolella, että jousitus edes reagoi mihinkään.

        TM antoi koeajossaan autosta varsin hyvät arvostelut. Päinvastaiset, kuin ennakkoluuloinen iltiksen toimittaja.

        C:tä en ole hemikoneella päässyt kokeilemaan, mutta parannusta M:ään on ainakin joissakin asioissa tapahtunut merkittävästi. Ohjaus on kuin toiselta planeetalta : ei C:ssäkään voi kevyeksi sanoa, mutta huomattavasti parempi kuin M:n. Lyhyen koeajolenkin perusteella on paha tarkemmin sanoa, mutta jousitus tuntuu liian kovalta, moottoritievauhdissakin. Mukulakivikatu puolestaan tulee vietereistä läpi, kuin bemarissa konsanaan, sen verran jäykkää tavaraa on pyörän ja rungon väliin tungettu. Ei kuitenkaan niin pahasti kuin 300M:ssä.

        C on sellainen auto, joka vaatii ehdottomasti kasin nokalle, kutoskone tuntuu lähinnä irvokkaalta näin härskin näköisessä autossa. On vain pieni mutka matkassa... liian ohut lompsa !

        PS. Surkea litrateho.... Väännöllä se ajomukavuus on tähänkin asti tullut, ei suurella teholla.. Teho kun saavutetaan vasta korkeilla kierroksilla, Hemissäkin muistaakseni jossain lähempänä 5000rpm.

        Entisenä Chrysler ja nykyisenä BMW kuskina pistää heti silmään tuo vertaus jousituksen kovuudesta:

        "Mukulakivikatu puolestaan tulee vietereistä läpi, kuin bemarissa konsanaan"

        Mihin Bemarin malliin jousitusta vertailet? Ainakin omassa 700-sarjalaisessa (E38) mukulakivilla on upeata ajaa kun ne eivät tunnu tai kuulu missään. 300C kilpailee juuri 700-sarjan BMW:n kanssa kokonsa puolesta (hintansa puolesta tietysti ei). Onko C:ssä olemassa urheilullista alustaa vai myydäänkö kaikki samalla alustalla? Onko 18" renkaat nimikoko?

        Näin Foorumin parkkihallissa muutama päivä sitten mustan 300C:n ja on myönnettävä, että se on erittäin komea ilmestys. Muotoilu on juuri sellaista kuin uusien Cadillacien kuuluisi olla, suurta ja puhuttelevaa mutta kuitenkin kaunista. Hienoa kuitenkin, että jenkkien toiseksi arvostetuin merkki luo jotain näin loistokasta.

        Suurena amerikkailasten autojen (etenkin Caddyn) ystävänä olen miettinyt vaihtoa seuraavaksi kun autoa vaihdan esim. 300C:hen. 5.7 litrasen kulutuslukematkin ovat erittäin siedettävät ottaen huomioon miten auto liikkuu ja painaa. Ainoa SUURI miinus on mielstäni sisustan niin halpa olemus. Miksi se näyttää edelleen niin muoviselta ja hepposelta? Kyllä sisutan laadukkuudessa BMW voittaa edelleen kirkkaasti vaikka MB on Chryslerin kummina.


      • muskeli
        Ex-GTI kirjoitti:

        Entisenä Chrysler ja nykyisenä BMW kuskina pistää heti silmään tuo vertaus jousituksen kovuudesta:

        "Mukulakivikatu puolestaan tulee vietereistä läpi, kuin bemarissa konsanaan"

        Mihin Bemarin malliin jousitusta vertailet? Ainakin omassa 700-sarjalaisessa (E38) mukulakivilla on upeata ajaa kun ne eivät tunnu tai kuulu missään. 300C kilpailee juuri 700-sarjan BMW:n kanssa kokonsa puolesta (hintansa puolesta tietysti ei). Onko C:ssä olemassa urheilullista alustaa vai myydäänkö kaikki samalla alustalla? Onko 18" renkaat nimikoko?

        Näin Foorumin parkkihallissa muutama päivä sitten mustan 300C:n ja on myönnettävä, että se on erittäin komea ilmestys. Muotoilu on juuri sellaista kuin uusien Cadillacien kuuluisi olla, suurta ja puhuttelevaa mutta kuitenkin kaunista. Hienoa kuitenkin, että jenkkien toiseksi arvostetuin merkki luo jotain näin loistokasta.

        Suurena amerikkailasten autojen (etenkin Caddyn) ystävänä olen miettinyt vaihtoa seuraavaksi kun autoa vaihdan esim. 300C:hen. 5.7 litrasen kulutuslukematkin ovat erittäin siedettävät ottaen huomioon miten auto liikkuu ja painaa. Ainoa SUURI miinus on mielstäni sisustan niin halpa olemus. Miksi se näyttää edelleen niin muoviselta ja hepposelta? Kyllä sisutan laadukkuudessa BMW voittaa edelleen kirkkaasti vaikka MB on Chryslerin kummina.

        Minulla ei ole kovin pitkäaikaista kokemusta 300C:stä, puhun pelkästään tekemäni koeajon pohjalta.
        Etelä-Eurooppalaisen pikkukaupungin (missä asun) kivikaduilla auton jousitus pannaan kovaan kokeeseen. Tällaisilla pääkallon kokoisista kivistä kasatulla kaduilla tällä hetkellä käytössäni oleva BMW 740 diesel ei ole antanut aihetta moitteisiin, mutta ensituntumani perusteella 300C oli huomattavasti äänettömämpi ja miellyttävämpi ajaa em. pinnoilla. Mitkä renkaan tuossa koeajoautossa sitten oli, sitä en varmuudella voi sanoa, jokatapauksessa kyseessä oli Hemi.

        Juhlavan näköinen ja tuntuinen auto, ja käänsi kyllä päät aivan toisella tavalla kuin baijerilainen. Ex-gti kritisoi auton sisustaa - no joo, en sitä nyt halvan oloiseksi sanoisi... mutta ei sisustan muotoilu minuakaan samalla tavalla säväyttänyt kuin auton ulkoinen olemus.


      • kolmesataaäm
        Ex-GTI kirjoitti:

        Entisenä Chrysler ja nykyisenä BMW kuskina pistää heti silmään tuo vertaus jousituksen kovuudesta:

        "Mukulakivikatu puolestaan tulee vietereistä läpi, kuin bemarissa konsanaan"

        Mihin Bemarin malliin jousitusta vertailet? Ainakin omassa 700-sarjalaisessa (E38) mukulakivilla on upeata ajaa kun ne eivät tunnu tai kuulu missään. 300C kilpailee juuri 700-sarjan BMW:n kanssa kokonsa puolesta (hintansa puolesta tietysti ei). Onko C:ssä olemassa urheilullista alustaa vai myydäänkö kaikki samalla alustalla? Onko 18" renkaat nimikoko?

        Näin Foorumin parkkihallissa muutama päivä sitten mustan 300C:n ja on myönnettävä, että se on erittäin komea ilmestys. Muotoilu on juuri sellaista kuin uusien Cadillacien kuuluisi olla, suurta ja puhuttelevaa mutta kuitenkin kaunista. Hienoa kuitenkin, että jenkkien toiseksi arvostetuin merkki luo jotain näin loistokasta.

        Suurena amerikkailasten autojen (etenkin Caddyn) ystävänä olen miettinyt vaihtoa seuraavaksi kun autoa vaihdan esim. 300C:hen. 5.7 litrasen kulutuslukematkin ovat erittäin siedettävät ottaen huomioon miten auto liikkuu ja painaa. Ainoa SUURI miinus on mielstäni sisustan niin halpa olemus. Miksi se näyttää edelleen niin muoviselta ja hepposelta? Kyllä sisutan laadukkuudessa BMW voittaa edelleen kirkkaasti vaikka MB on Chryslerin kummina.

        Siinä olemme ihan samoilla linjoilla, että kojelauta on jotenkin kolkon oloinen.

        Oli pari päivää kaverilta lainassa 530 bmw, kun oma kiesi oli huollossa. Ei siinä minun mielestäni ainakaan mitään urheilujousia ole, siltä se kumminkin välillä tuntui. Nimenomaan mukulakivillä, sekä sopivissa möykyissä, jotka heilauttavat koko autoa, vaikka jousituksen kuuluisi ne "nielaista olemattomiin". C:hen nyt en pysty enää vertaamaan, mutta huomattavasti hiljaisempi BMW silti mukulakivellä on kuin oma M. Vaikutuksen minuun kuitenkin teki bemarin dieselin huima vääntö !!

        C muuten asettuu samaan luokkaan 5-sarjan bemarin kanssa. Käypä kokeilemassa C:tä, luulen että yllätyt, kuinka jäykkä vehje se onkaan !!

        Ilahduttavaa on muuten myös se, että C on takavetoinen !


      • muskeli
        kolmesataaäm kirjoitti:

        Siinä olemme ihan samoilla linjoilla, että kojelauta on jotenkin kolkon oloinen.

        Oli pari päivää kaverilta lainassa 530 bmw, kun oma kiesi oli huollossa. Ei siinä minun mielestäni ainakaan mitään urheilujousia ole, siltä se kumminkin välillä tuntui. Nimenomaan mukulakivillä, sekä sopivissa möykyissä, jotka heilauttavat koko autoa, vaikka jousituksen kuuluisi ne "nielaista olemattomiin". C:hen nyt en pysty enää vertaamaan, mutta huomattavasti hiljaisempi BMW silti mukulakivellä on kuin oma M. Vaikutuksen minuun kuitenkin teki bemarin dieselin huima vääntö !!

        C muuten asettuu samaan luokkaan 5-sarjan bemarin kanssa. Käypä kokeilemassa C:tä, luulen että yllätyt, kuinka jäykkä vehje se onkaan !!

        Ilahduttavaa on muuten myös se, että C on takavetoinen !

        Totta tuo mitä puhut dieselin väänöstä, nämä nykyaikaiset dieselmyllyt ovat siinä suhteessa lyömättömiä, olipa moottori sitten kenen tahansa tekemä. Jo 2-litraisistakin koneista löytyy huikeat vääntömomentit.

        Mutta eikö tämä 300C kuulu pikemminkin samaan sarjaan kuin 700-Bemu tai S-mersu? 500-sarja ja E-mersu ovat 300C:hen verrattuna pikkuautoja, mittasipa sitä millä tahansa parametreillä. Ehkä hinnan suhteen ne voisi katsoa kuuluvan samaan ryhmään.


      • puolipallo

        "surkea litrateho"...(61 hp/l) voidaan katsoa ongelmaksi, jos tavoitteena on esim. Honda S2000-taso; 120 hv/l. Huipputehonsa Honda tuottaa 8300 rpm:llä, vääntömomentin kliimaksi tavoitetaan kun moottori jolkottelee 7500rpm. Magnumin kohdeyleisö on SUVia harkitsevat, mutta henkilöautoista enemmän pitävät perheelliset. Iso auto kaipaa isoa vääntöä ja alhaalta. Lisäksi: jenkeissä bensaa on kolmea plaatua: 87, 89 ja 91 oktaanista (oktaaniluvut eivät tietääkseni ole suoraan vertailukelpoisia eurooppalaisiin). Vähänkin kireämmät pelit vaativat tiukinta litkua ja se näkyy bensalaskussa. Magnum on säädetty kompromissinomaisesti keskimmäiselle laadulle.

        Magnum on jenkeissä yllättävän edullinen iso, tehokas kärry. Se ei ole samalla tavalla ylellisen tai sporttisen oloinen, kuin monet eurooppalaiset isot autot, mikä saattaa lämmittää bemarin omistajan mieltä, kun hemi-Magnum ampaisee viereltä valoista. "No, mullon tyylikkäämpi kojelauta".


    • crysy
    • heminä

      En ole Hemiä hankkinut, mutta kovasti odottelen tuota farkkumallia. Mielestäni kunnon täyskokoista limusiinifarmaria ei ole ollut millään autonvalmistajalla edes tarjolla, ja nyt sellainen näyttäisi tulevan Chrysleriltä. Kuvat vakuuttivat. Tuollaiselta sen auton juuri pitääkin näyttää!

    • kadani

      Kunnon murinat koeajossa

    • Anonyymi

      minulla on ollut ja on edelleen chyrsler 300c 3.5 todella hyvä auto.on ollut4mersua suurin 500.mutta chyrsler vie voiton.huomautan tämä on vain minun mielipide tiedän että viisastelioita löytyy niinkuin aina.

    • Anonyymi

      Hemi koneisia saa aika halpaan hintaan nykyään. Alle 10000eurolla jopa. Tulevaisuuden harrasteauto. Tehoo , ääntä ja näköä. Myös lisäkilkkeitä saatavilla.

      • Anonyymi

        on myös kulutusta

        100 km ajo maksaa 50 euroa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe