Minäpä kerron miten narsisti pariutuu

Auervaara

Minä jätin oman narskuni noin pari kuukautta sitten.

Hän käyttäytyy ja on kuin kirjojen esittämä narsisti ja voisin lisätä että vielä pahempi. Lähentelee liene jo psykopatiaa.

Se siitä. Jätin hänet, avioeronkin jätin, mutta hän ei palauttanut käräjäoikeuden lähettämää paperia allekirjoitettuna määräaikaan mennessä.

Ei sekään mitään. Asia etenee, mutta parasta ja mielenvikaisen merkki liene se, että hän löysi uuden lähes heti kun lähdin ja ON NYT JO KIHLAUTUNUT uuden uhrin kanssa.

Tokkopa tyttö tietää että mies on edelleen naimisissa.

Narskuni ei kerro näitä asioita kenellekään. Elää kaikkien asioiden kanssa täydellisessä valheessa ja hyväksikäyttää uhrejaan.

Minäkin sain tietää jätettyäni narskuni kuinka monen kanssa hän on oikeastaan ollutkaan naimisissa ja kihloissa ennen minua.

Voin sanoa, että tunnen itseni todella tyhmäksi.

70

3820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pianpian..

      Etkö voisi armahtaa uutta kihlattua ja kertoa tosiasiat, pitääkö kaikkien tulevien naisten kokea samalla tavalla mitä olet itse kokenut ja siunatuksi lopuksi : TYHMÄKSI ?

      • Anonyymi

        Kertokaa omista kokemuksista ne, se on kuin lahja sille joka tietämättään lähtee seurustelemaan narsistin kanssa.


    • tyhmääkin tyhmempi

      Tuollaisia narskut näköjään sitten ovat. Me ei edes oltu erottu narskun kanssa kun sain jo tietää että hän oli mennyt kihloihin toisen kanssa. Oli luvannut meille molemmille pysyvää rakkautta. Mutta tuo toinen nainen vei voiton kun hän ei epäillyt mitään.

      Ei uudet uhrit taida uskoa narskun pahuuteen. en edes itse olisi uskonut jotta ihannemieheni muuttuisi lopulta täysin erinlaiseksi mitä esitti. Kiltti, naista kunnitoittava, yhden naisen mies, joka ei tupakoinut, ei alkoholiakaan pahemmin käyttänyt ja oli uskollisin mitä maailmasta nainen voisi löytyää. Nurinhan nämä asiat lopulta menivät ja väkivaltakin astui kuvaan. silti mä hölmö rakastin ja haaveilin siitä alkuaikojen ihanasta miehestä. Näin vain sen en muuttumista. En ennenkuin silmäni edessä oli kihlajaisilmoitus :(

      • Sinä veit voiton

        "Mutta tuo toinen nainen vei voiton kun hän ei epäillyt mitään."

        Sinä veit voiton koska se toinen oli vielä sinisilmäinen.

        "rakastin ja haaveilin siitä alkuaikojen ihanasta miehestä. Näin vain sen en muuttumista. En ennenkuin silmäni edessä oli kihlajaisilmoitus :("

        Siinä sitten ihmettelit varmaan.

        Olipa minullakin olevinaan suuri rakkaus jonka kanssa seurustelin muutaman kuukauden. Yhden vakavan riidan päätteeksi hän "jätti" minut ja lähti aamukaljalta juopon naisen matkaan. Ilmoitti minulle muutaman päivän päästä, kun avasi puhelimensa, että hän miettii muuttamista kaljanaisen luo... : {. Hynttyyt oli käytännössä lyöty yhteen.

        Minä putosin polvilleni ja itkin aivan valtavasti. Armoa ei tullut. Ihmetteli vain mitä minä hänessä näen... Oli pudottanut minut yksipuolisissa arvioinneissaan kastiin kaverit... Tuota seurasi pitkä erilaisten naisten letka ja yritti minulle kertoa millaista kenenkin kanssa oli.

        Minä seurasin tapahtumia vuoronperään kauhuissani ja ihmeissäni. Tuona aikana otin selvää mikä tämä on miehiään noin niin kuin diagnoosimielessä... Oli se niin omituinen. Itkin kauheasti aina kun hän tuli minun luokseni. Välillä mentiin sänkyyn ja välillä hän taas haaveili sekä sanoin että elein uusista naisistaan. Piti säästellä heille kun oli tapaaminen...

        Jouduin hakemaan apua useammastakin paikasta, mm. lääkäriltä, että sain unilääkkeitä, koska en pystynyt nukkumaan.

        Tuosta on vuosia aikaa. Jossain vaiheessa tein pakosuunnitelman, miten pääsen narsistista eroon. Suunnitelma on toteutunut hyvin pitkälle, mutta uutta miestä en ole vieläkään löytänyt, joten ikävä kyllä narsistilla on pääsy minun luokseni.

        Minun on ollut pakko oppia hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on. Pidänkin hänestä tietyllä tavalla. Emme riitele koskaan, eikä hän anna minulle enää aihettakaan, koska sen hän on oppinut, että toisista naisista minulle ei puhuta. Eikä niitä tuoda minun tietoisuuteeni mitään muutakaan kautta. Minun luokseni ei myöskään tulla kääntymään. Jos minä en kiinnosta, niin sitten ei tulla ollenkaan.

        Narsisti on narsisti ja sillä on narsistin elkeet. Muuksi se ei muutu.


    • Viisastelijatar

      Et kyllä kertonut m i t e n narsisti pariutuu... Ei se mitään, on täällä jo aiemmin kerrottu jopa siitä, että näkemystä on siihenkin.

      • Auervaara

        "edes itse olisi uskonut jotta ihannemieheni muuttuisi lopulta täysin erinlaiseksi mitä esitti. Kiltti, naista kunnitoittava, yhden naisen mies, joka ei tupakoinut, ei alkoholiakaan pahemmin käyttänyt ja oli uskollisin mitä maailmasta nainen voisi löytyää"

        Hyvä lysti! Ihan kuin minun narskuni.

        Haukkui muut miehet sijoiksi ja pettäjiksi. Kuinka hän on niin erilainen kuun muut. Ollut vaan 4 naisen kanssa sängyssä.
        Ei juo ei polta.
        olin aika mones nainen kenenkä kanssa muutti nopean tutustumisen jälkeen yhteen, poltti, käytti nuuskaa ja joi kun sieni. Sairaalaankin joutui juomisen vuoksi.

        Ralli jatkuu. Naiset, juominen, muu holistinen käyttäytyminen ja taloudellinen hyväksikäyttö.

        Kaikki naiset tuntuu menevän samaan retkuun.

        Pariutumista vähän eri merkityksessä, mutta yhtä kaikki.

        Minun narsku pariutuminen sängyssä on hieman fetissinen ja seksi erittäin itsekeskeistä hänen halujensa ja
        Mieltymysten tyydyttämistä.
        Viis siitä mistä nainen tykkää.
        Minä osasin vaatia ja pyytää, mutta ilman jäin :(.


      • äidit hoivaa....
        Auervaara kirjoitti:

        "edes itse olisi uskonut jotta ihannemieheni muuttuisi lopulta täysin erinlaiseksi mitä esitti. Kiltti, naista kunnitoittava, yhden naisen mies, joka ei tupakoinut, ei alkoholiakaan pahemmin käyttänyt ja oli uskollisin mitä maailmasta nainen voisi löytyää"

        Hyvä lysti! Ihan kuin minun narskuni.

        Haukkui muut miehet sijoiksi ja pettäjiksi. Kuinka hän on niin erilainen kuun muut. Ollut vaan 4 naisen kanssa sängyssä.
        Ei juo ei polta.
        olin aika mones nainen kenenkä kanssa muutti nopean tutustumisen jälkeen yhteen, poltti, käytti nuuskaa ja joi kun sieni. Sairaalaankin joutui juomisen vuoksi.

        Ralli jatkuu. Naiset, juominen, muu holistinen käyttäytyminen ja taloudellinen hyväksikäyttö.

        Kaikki naiset tuntuu menevän samaan retkuun.

        Pariutumista vähän eri merkityksessä, mutta yhtä kaikki.

        Minun narsku pariutuminen sängyssä on hieman fetissinen ja seksi erittäin itsekeskeistä hänen halujensa ja
        Mieltymysten tyydyttämistä.
        Viis siitä mistä nainen tykkää.
        Minä osasin vaatia ja pyytää, mutta ilman jäin :(.

        Noin siinä käy kun alkaa tietämättään 5-6 vuotiaan kanssa seukkamaan.


      • tyhmääkin tyhmempi
        Auervaara kirjoitti:

        "edes itse olisi uskonut jotta ihannemieheni muuttuisi lopulta täysin erinlaiseksi mitä esitti. Kiltti, naista kunnitoittava, yhden naisen mies, joka ei tupakoinut, ei alkoholiakaan pahemmin käyttänyt ja oli uskollisin mitä maailmasta nainen voisi löytyää"

        Hyvä lysti! Ihan kuin minun narskuni.

        Haukkui muut miehet sijoiksi ja pettäjiksi. Kuinka hän on niin erilainen kuun muut. Ollut vaan 4 naisen kanssa sängyssä.
        Ei juo ei polta.
        olin aika mones nainen kenenkä kanssa muutti nopean tutustumisen jälkeen yhteen, poltti, käytti nuuskaa ja joi kun sieni. Sairaalaankin joutui juomisen vuoksi.

        Ralli jatkuu. Naiset, juominen, muu holistinen käyttäytyminen ja taloudellinen hyväksikäyttö.

        Kaikki naiset tuntuu menevän samaan retkuun.

        Pariutumista vähän eri merkityksessä, mutta yhtä kaikki.

        Minun narsku pariutuminen sängyssä on hieman fetissinen ja seksi erittäin itsekeskeistä hänen halujensa ja
        Mieltymysten tyydyttämistä.
        Viis siitä mistä nainen tykkää.
        Minä osasin vaatia ja pyytää, mutta ilman jäin :(.

        Aivan samanlaista tuokin oli

        "Haukkui muut miehet sijoiksi ja pettäjiksi. Kuinka hän on niin erilainen kuun muut. Ollut vaan 4 naisen kanssa sängyssä.
        Ei juo ei polta.
        olin aika mones nainen kenenkä kanssa muutti nopean tutustumisen jälkeen yhteen"

        Todella nopea yhteenmuuttaminen ja samoin eroaminenkin, kun löysi uuden. sekä naisten taloudellinen hyväksikäyttö.

        Taitaa tuo tosuus noista naisista olla paljon enemmän kuin 4 olihan kaikki muutkin asiat mitä kertoi itsestään valheita.sängyssä todellakin vain narsistin mieltymyksen mukaisesti. Ei ota huomioon naista missään vaiheessa eikä missään asiassakaan.


      • Auervaara
        tyhmääkin tyhmempi kirjoitti:

        Aivan samanlaista tuokin oli

        "Haukkui muut miehet sijoiksi ja pettäjiksi. Kuinka hän on niin erilainen kuun muut. Ollut vaan 4 naisen kanssa sängyssä.
        Ei juo ei polta.
        olin aika mones nainen kenenkä kanssa muutti nopean tutustumisen jälkeen yhteen"

        Todella nopea yhteenmuuttaminen ja samoin eroaminenkin, kun löysi uuden. sekä naisten taloudellinen hyväksikäyttö.

        Taitaa tuo tosuus noista naisista olla paljon enemmän kuin 4 olihan kaikki muutkin asiat mitä kertoi itsestään valheita.sängyssä todellakin vain narsistin mieltymyksen mukaisesti. Ei ota huomioon naista missään vaiheessa eikä missään asiassakaan.

        Aivan totta tyhmääkin tyhmempi.
        Kaikki tuntuu samalta. Toivottavasti ei puhuta samasta
        Otuksesta ;)


    • tiedosta kiitollinen

      Miten tämä narsku hoiteli ne käytännön asiat. Sormukset ja muut. On siinä ollu vehtaamista kun niitä vaiheli eri paikkoihin mennessään, vai käyttikö aina samaa sormusta naistensa kanssa. Luulis että nyt eri ihmisten kanssa olis ostettu eri näköisillä sormuksilla kihlat. Montako näitä suhteita on,jotka sait selville?
      Kävikö töissä? Käyttikö sitä hyväkseen selitellessään menojaan.
      Silloinhan niiden morsianten on pitänyt asua aika lähellä toisiaan, ei ainakaan sataa kilsaa kauempana. Lähipaikkakunnilla ainakin.
      Miten se ehti sumuttaa kaikkia yhtä aikaa. Vai tulivatko nämä kihlaukset peräkkäin, ensin yhdestä eroon ja sitten kun uusi löytyi kimppaan sen kanssa.
      Ja välillä kävi tovin ottamassa vauhtia sinun luonasi.
      Miten selitteli poissaolonsa kun olitte kerran aviossakin? Onko teillä lapsia? Kauanko suhteenne on kestänyt ennen avioeroa?
      On siinä ollut miehellä sumplimista, ja stressiä kerrakseen. Miten hoiteli suhteitaan, oliko useita puhelinliittymiä, epäilitkö mitään yhdessä ollessanne. Vai hoiteliko salasuhteensa työpaikaltaan käsin.
      Miten kaverit, salasiko kaikki? Tiesikö kukaan ulkopuolinen hänen touhuistaan, oletko saanut selville?
      Miten rahankäyttö, salasiko senkin? Onhan noihin seurusteluihin pitänyt upota jnkin verran rahaakin.
      Ja onhan hänen täytynyt jotenkin selitellä jokaisessa paikassa menojaan jos loma-ajat sun muut lasketaan mukaan. Miten loma-ajat onnistui sumpliaan?
      Miten onnistui illat viettää sinun kanssasi, ja tuon toisen kihlatun kanssa, ettei kumpikaan alkanut epäillä mitään poikkeuksellista? Missä yönsä vietti?
      Aika erikoista että kahdessa paikassa yhtä aikaa pystyi yöpymään.
      Sen on pitänyt järjästää tosi laskelmoidusti molemmat hyväksikäytöt, jos ei paljastunut.
      Mielenkiinnosta olisin ottanut selvää, miten hän päätti suhteensa niihin kihlattuihin ja minkä ajan kuluttua kihlautumisestaan. Oletko saanut mitään selville näiden suhteen?
      Erikoista, että ei kukaan ole vahingossa saanut selville näiden kihlattujen ystävistä tai omaisista tai työkavereista, tämän narskun toimista. Miten on onnistunut salaamaan toimintansa. Tuohon vyyhteenhän liittyy jo satoja ihmisiä. Ei kai se nyt ole pystynyt pitämään kihlattujaan neljän seinän sisällä. Jotain rooliahan sen on pitänyt jossain paikassa käydä esittämässä ulkopuolisillekin.
      Miten pääsit selville asiasta, mikä paljasti hänet?
      Onhan sen täytynyt olla paljon poissa kotoa, jos on kihloihin saakka pyöritellyt uhrejaan, viikonloppuseurustelut, juhlimiset, seuralaisen kanssa harrastelut, matkat sun muut ystävien kanssa seurustelu ja muut seikat. Ja niin salassa onnistui noita asioita pyörittää, ettei kukaan kummassakaan päässä osannut epäillä mitään? Miten se onnistui?

      • Auervaara

        Tämä oli aika yksinkertainen tapaus.

        Siis jätin hänet muutama kuukausi sitten.
        Hän ehti tavata uuden uhrin pian eromme jälkeen.

        Aavistus on että meidän loppuaikoina hänellä oli jo jonkin sortin sutinaa netissä.
        Hyvin voi olla että oli pidempääkin,
        Mutta kävi töissä ja tuli kotia. En usko että ehti sutisemaan julkisesti missään. Minun kyttäilyyn meni aika.
        Toivoin monesti että lähtiso johonkin.
        Ystäviä hänellä ei ole ketään.
        Raha-asiat solmussa ja velkaa.
        Juo rahansa ja haaskaa rahaa suuruudenhullu juttuihin.

        Ehti ostaa kihlat uudelle jo. Uuso ei asu nurkilla. Itse
        Muuton pois joten olemme edelleen naimisissa.
        Päätinpä kiusallani tänään, olla hakematta eroa.
        Saa nyt otse ohan sen tehdä ja selitellä uudelle naiselle asioita.
        Narskuni sen verran kiero ja valehtelija että tokkopa kertoo että sitä ollaan vielä ukkomiestä.

        Pari kertaa kävi omituisilla
        Tapaamisilla, jotka saattoi olla treffijuttuja,
        Mutta en osaa sanoa siitä enempää.


      • Kovin on rauhall.

        Kovin on rauhallinen tapaus kuitenkin tuo auervaaran tapaus. tiedosta kiitollisen kuvaus sopisi minun tapaukseeni, mutta hän jättää sormukset ja muut näkyvät merkit hankkimatta, keinot on henkisiä... Että sen puolesta pärjäilee monella taholla pelatessaan.

        Aluksi ihmettelin tätä samaa kun tiedosta kiitollinenkin, että miten se hoitaa sen kaiken. Ajattelin jopa että ei menekään työhön läheskään aina, vaan naisten vaihtaminen ja sumpliminen on se hänen päätyönsä. Että pitää päätoimistoa ja siellä suunnittelee ryhmänsä johtamista.

        Paikkansa piti yhteen aikaan, että hoiti montaa muuta asiaa muttei työtä. Nykyään on meno luultavasti rauhoittunut hiukan ja hoitaa myös työnsä. Phuh.


      • hyss ja ole kumppani
        Auervaara kirjoitti:

        Tämä oli aika yksinkertainen tapaus.

        Siis jätin hänet muutama kuukausi sitten.
        Hän ehti tavata uuden uhrin pian eromme jälkeen.

        Aavistus on että meidän loppuaikoina hänellä oli jo jonkin sortin sutinaa netissä.
        Hyvin voi olla että oli pidempääkin,
        Mutta kävi töissä ja tuli kotia. En usko että ehti sutisemaan julkisesti missään. Minun kyttäilyyn meni aika.
        Toivoin monesti että lähtiso johonkin.
        Ystäviä hänellä ei ole ketään.
        Raha-asiat solmussa ja velkaa.
        Juo rahansa ja haaskaa rahaa suuruudenhullu juttuihin.

        Ehti ostaa kihlat uudelle jo. Uuso ei asu nurkilla. Itse
        Muuton pois joten olemme edelleen naimisissa.
        Päätinpä kiusallani tänään, olla hakematta eroa.
        Saa nyt otse ohan sen tehdä ja selitellä uudelle naiselle asioita.
        Narskuni sen verran kiero ja valehtelija että tokkopa kertoo että sitä ollaan vielä ukkomiestä.

        Pari kertaa kävi omituisilla
        Tapaamisilla, jotka saattoi olla treffijuttuja,
        Mutta en osaa sanoa siitä enempää.

        "Siis jätin hänet muutama kuukausi sitten.
        Hän ehti tavata uuden uhrin pian eromme jälkeen."

        Mitä hän tässä teki väärin?

        "Aavistus on että meidän loppuaikoina hänellä oli jo jonkin sortin sutinaa netissä.
        Hyvin voi olla että oli pidempääkin,"

        Vaikutat kovin vainoharhaiselta?

        "Mutta kävi töissä ja tuli kotia."

        Hän siis kävi töissä? Ei kuulosta hyväksi käyttäjältä.

        "Minun kyttäilyyn meni aika.
        Toivoin monesti että lähtiso johonkin.
        Ystäviä hänellä ei ole ketään.
        Raha-asiat solmussa ja velkaa.
        Juo rahansa ja haaskaa rahaa suuruudenhullu juttuihin."

        Haiskahtaa pahasti halveksunnalta.

        "Päätinpä kiusallani tänään, olla hakematta eroa."

        Tässä toimit kuten narsisti, yrität hallita häntä. Anna toisen mennä.

        "Pari kertaa kävi omituisilla
        Tapaamisilla, jotka saattoi olla treffijuttuja,
        Mutta en osaa sanoa siitä enempää. "

        Taas vahvaa vainoharhaa tai ainakin epäluuloisuutta. Eli tulee sinun korvien välistä. Olisi kauhea elää tuollaisessa vainoamisessa.


    • icebugger

      Tälläkin hetkellä tiedän, että exäni, erittäin narsistinen ihminen seurustelee erään henkilön kanssa. Olen kahden vaiheilla, pitäisikö minun kertoa, millaisen ihmisen kanssa hän seurustelee vai olenko vain hiljaa. Tähän saakka olen ollut hiljaa, koska en halua olla missään tekemissä narsun kanssa, mutta nyt hänellä on uusi tuhoamisyrityskohde. Kohteella on aika pieniä lapsia, ja sen vuoksi olen ajatellut välillä, että hänen olisi syytä tietää millaisen henkilön kanssa on tekemisissä. Mutta miten teen sen, eihän mua kukaan usko! Mulla vaan on kymmenien vuosien kokemus asiasta..... mutta todistaa en voi mitään. Paitsi ehkä asiakirjat hävityistä käräjäoikeudenkäynneistä.... nehän on niin faktaa kuin olla voi......Että mulla käy sääliksi...

      • Kauheaa. Ehkei

        Kauheaa. Ehkei kannata kovin raskaasti upota asiaan ja ainakaan alkaa omia papereitaan esittelemään. Ehkä joku sana jossain ovelassa lauseessa, minkä uhri voisi avata kun aika koittaa. Uhreillehan herää epäilys yleensä jo varhaisessa vaiheessa, että joku on vinossa, vaikka ei tiedä mikä.


      • icebugger
        Kauheaa. Ehkei kirjoitti:

        Kauheaa. Ehkei kannata kovin raskaasti upota asiaan ja ainakaan alkaa omia papereitaan esittelemään. Ehkä joku sana jossain ovelassa lauseessa, minkä uhri voisi avata kun aika koittaa. Uhreillehan herää epäilys yleensä jo varhaisessa vaiheessa, että joku on vinossa, vaikka ei tiedä mikä.

        No sepä se, olen ajatellut,että uhri itse herää ja havahtuu. Mutta näin ei näytä käyvän, exäni ohjailee juttua tiettyyn suuntaan, niin ettei kukaan pysty näkemään mitään, paitsi minä, .... minähän olen tällaisen kaiken jo niin nähnyt. Yhä edelleekikö en kerro mitään?


      • Se mitä näistä
        icebugger kirjoitti:

        No sepä se, olen ajatellut,että uhri itse herää ja havahtuu. Mutta näin ei näytä käyvän, exäni ohjailee juttua tiettyyn suuntaan, niin ettei kukaan pysty näkemään mitään, paitsi minä, .... minähän olen tällaisen kaiken jo niin nähnyt. Yhä edelleekikö en kerro mitään?

        "Mutta näin ei näytä käyvän, "

        Se mitä näistä on nyt tullut esiin täälläkin ja omassa tapauksessani, niin se alku on ensin niin ihanaa sen narsistin kanssa, että se hyvä peittoaa vielä sen huonon. Narsistille esiintyminen ulospäin on kaiken a ja o. Kumppani on siinä allonharjalla sitten aikansa.

        Niin kuitenkin sen onnen keskelläkin uhrit tekevät havaintoja, jotka eivät vielä vaikuta itse suhteeseen juurikaan. Narsistihan paikkaa esiin pyrkivät impulssionsa vielä taitavasti... Kaikki kuultu ja koettu omituinen rekisteröityy kuitenkin uhrin tajuntaan ja tulee sitten aikanaan mieleen, kun hetki koittaa, kun korttitalo sortuu.

        Itse muistelin juuri tänään erään rehellisen ihmisen käyttäytymistä, kun hän minun ja narsistin suhteen alussa ei halunnut edes uskotella minulle, että narsistista olisi mihinkään... Eli mieleen muistui sellainen vähän poikkeava passiivinen vaitiolokin. Vihje sekin siis. Ihmisen mieli saattaa olla todella tarkka kaikelle poikkeavalle, vaikka eläisi kuinka onnen huumassa, eikä näytä että reagoikaan.

        Itselleni ovat narsistin tuttavat olleet tavallaan rehellisiä, he eivät sekaantuneet, mutta antoivat ymmärtää... eli eivät teeskennelleet, että narsisti olisi kunnon ihminen, johon kannattaa luottaa.

        Tietysti nyt vuosien päästä voi tulla uudelleenkin se ajatus, mikä aikoinaan tuli, että narsistin seurue ei anna narsistille mahdollisuutta edes. Mutta tosiasiassa hän on seuransa valinnut oman persoonansa mukaisesti. Ei viihtyisi sellaisessa seurassa kuin viihtyy, jos se ei vastaisi hänen toiveisiinsa. Kunnon ihminen ei moisessa sakissa aikaansa viettäisi.

        Eli miten voisit vihjaista, niin ettei vihjaus kuulosta vihjaukselta. Ettei narsisti ala vääntämään siitä mitään...

        Jos minun narsistini tulisi jonkun muun naisen kanssa vastaan jossain, en tiedä, mitä tekisin. Luultavasti yrittäisin olla näkemättä. Aikoinani olen hyvinkin suoraan soittanut ja antanut tulla mitä kuuluu... Että kuulivat ne naisetkin sen siinä vieressä ja sitten aikanaan ovat varmasti laskeneet yhteen yksi plus yksi. Mutta tapaukset on erilaisia. Sinun täytyy löytää oma tapasi. Luultavasti sinun suhtautumisesi asioihin paljastaa jo sinänsä paljon, tuskin ihan normaalisti pystyy narsistiin suhtautumaan vaikka yrittäisi.


      • Optimistisesti
        Kauheaa. Ehkei kirjoitti:

        Kauheaa. Ehkei kannata kovin raskaasti upota asiaan ja ainakaan alkaa omia papereitaan esittelemään. Ehkä joku sana jossain ovelassa lauseessa, minkä uhri voisi avata kun aika koittaa. Uhreillehan herää epäilys yleensä jo varhaisessa vaiheessa, että joku on vinossa, vaikka ei tiedä mikä.

        Narsisteissakin on eri sävyjä. Narsisti menestyy hyvin toisen nar-
        sistin kanssa. Sillä se ihmissuhde perustuu omistamiseen ja alis-
        tamiseen. Rakkauteen perustuva suhde perustuu toisen huomioi-
        miseen vaistomaisesti ja vapauteen.


    • Hyss ja ole kumppani

      Ehkä se otti uuden kumppanin juuri sen takia, koska häntä syytettiin narsistiksi. Ei riitaisa talo pysy pystyssä.

      Kannattaa olla varovainen sanomisistaan parisuhteessa ja yrittää ennemmin kunnioittaa toista.

      Minua on kanssa syytelty narsistiksi. Siitä on oikeen tehty juoru koko sukuun. Eli kummankin puoliskon sukuun on lähdetty toista mustamaalaamaan. Tämän jälkeen asumuseroa, lasten ryöstöä, juoruamista, haukkumista, halveksintaa, päälle sylkemistä, puukolla uhkaamista, huorittelemista naapureiden kuullen jne. Kaikki siis palkaksi siitä, että on yrittänyt ja tehnyt kaikkensa perheen eteen.

      Mikäli joku on lähteny tätä haukuttua puolustamaan, on hänetin leimattu heti samanlaiseksi narsistiksi.

      Äkkiä siinä puoliso palaa loppuun ja käytös alkaa heijastamaan sitä samaa kohtelua jota saa kokea. Tämä tietenkin on bensaa liekkeihin ja näin saadaan lisää pontta syyllistää toista mitä ihmeellisimmillä nimikkeillä.

      • Jotain hyvin kummall

        "kummankin puoliskon sukuun on lähdetty toista mustamaalaamaan. Tämän jälkeen asumuseroa, lasten ryöstöä, juoruamista, haukkumista, halveksintaa, päälle sylkemistä, puukolla uhkaamista, huorittelemista naapureiden kuullen jne."

        Jotain hyvin kummallista.

        Jos molemmat puolisot ovat lähelläkään normaalia, tuollainen ei mitenkään onnistu. Jompikumpi tai molemmat ovat hyvin heikkoja. Oli pelissä sitten narsismia tai ei, niin avun etsimisen paikka.


      • hyss ja ole kumppani
        Jotain hyvin kummall kirjoitti:

        "kummankin puoliskon sukuun on lähdetty toista mustamaalaamaan. Tämän jälkeen asumuseroa, lasten ryöstöä, juoruamista, haukkumista, halveksintaa, päälle sylkemistä, puukolla uhkaamista, huorittelemista naapureiden kuullen jne."

        Jotain hyvin kummallista.

        Jos molemmat puolisot ovat lähelläkään normaalia, tuollainen ei mitenkään onnistu. Jompikumpi tai molemmat ovat hyvin heikkoja. Oli pelissä sitten narsismia tai ei, niin avun etsimisen paikka.

        Hmm.. Niin eikö ole kumma, että se "narsistiksi" haukuttu sietää kaiken tämän?

        Antoi anteeksi, laittomat uhkailut, sylkemiset, asumuseron jossa lapset "ryöstettiin", mustamaalaamiset, jne..

        Minusta anteeksi antaminen on mitä normaalimpaa käyttäytymistä.

        Mutta tämä haukkuja ei ole halukas tarvittavaan apuun. Kaikki vika on tässä "narsistissa" jolta ei saa tukea, läsnä oloa, huomioimista jne. Lista vaatimuksista olisi loputon. vaatimuksista jotka täyttyy kyllä ulkopuolelta tarkasteltaessa mutta haukkujan näkökulma on hyvin harhainen.


      • Hmm. Minusta on ja
        hyss ja ole kumppani kirjoitti:

        Hmm.. Niin eikö ole kumma, että se "narsistiksi" haukuttu sietää kaiken tämän?

        Antoi anteeksi, laittomat uhkailut, sylkemiset, asumuseron jossa lapset "ryöstettiin", mustamaalaamiset, jne..

        Minusta anteeksi antaminen on mitä normaalimpaa käyttäytymistä.

        Mutta tämä haukkuja ei ole halukas tarvittavaan apuun. Kaikki vika on tässä "narsistissa" jolta ei saa tukea, läsnä oloa, huomioimista jne. Lista vaatimuksista olisi loputon. vaatimuksista jotka täyttyy kyllä ulkopuolelta tarkasteltaessa mutta haukkujan näkökulma on hyvin harhainen.

        "Minusta anteeksi antaminen on mitä normaalimpaa käyttäytymistä."

        Hmm. Minusta on ja ei...

        Toimet on senverran rajun kuuloisia, että mitenkään ei saa altistaa ketään, ei itseään eikä lapsia tuollaiseen.

        Tuollaisen anteeksiantaminen, jos sen seurauksena jatkaa leikkiä (miltä tuo kuulostaa), joka muistuttaa venäläistä rulettia, ei palvele mitään hyvää.

        En edes usko, että olet antanut oikeasti anteeksi. Itsekin olen varhaisessa suhteessani antanut muka anteeksi, ainoa tarkoitukseni oli kuitenkin vain jatkaa suhdetta omien tarpeideni (fyysiset ja taloudelliset) tähden. Katkaisin varhaisen suhteen heti, kun se oli mahdollista, mutta se kesti liian pitkään ja henkiset arvet jäivät. Lapsia en niin huonoon suhteeseen halunnut tehdä.

        Oikea anteeksianto on todellisempaa, ja sen myötä voi sitten antaa sille toisellekin vapauden ihan lähteä. Etsimään sitä parempaa elämää, jonka arvoinen se toinen uskoo olevansa. Ja jota parempaa elämää hän ei sinun / minun kanssa ole saavuttanut.

        Itsellänikin on narsistin kanssa vielä soppa kiehauttamista vajaa. Anteeksi olen pystynyt ihan oikeasti hänelle antamaan ja itseäni se on helpottanut kaikkein eniten. On vaatinut syvällistä pohdintaa narsismista ja siitä, että narsisti parka ei muuhun pysty. Luultavasti jonain päivänä emme enää tapaa. Yhdessä emme asu, se ei olisi mahdollista. En hyväksy hänen elämäntapaansa, vaikka olen anteeksi antanutkin.


      • HAH:)
        hyss ja ole kumppani kirjoitti:

        Hmm.. Niin eikö ole kumma, että se "narsistiksi" haukuttu sietää kaiken tämän?

        Antoi anteeksi, laittomat uhkailut, sylkemiset, asumuseron jossa lapset "ryöstettiin", mustamaalaamiset, jne..

        Minusta anteeksi antaminen on mitä normaalimpaa käyttäytymistä.

        Mutta tämä haukkuja ei ole halukas tarvittavaan apuun. Kaikki vika on tässä "narsistissa" jolta ei saa tukea, läsnä oloa, huomioimista jne. Lista vaatimuksista olisi loputon. vaatimuksista jotka täyttyy kyllä ulkopuolelta tarkasteltaessa mutta haukkujan näkökulma on hyvin harhainen.

        Snä' hyss jne vaikutat itse narsistiselta tyypiltä.Puolustelet täällä niiden hullujen tekosiaa.


    • Hyss ja ole kumppani

      Eli aloittajalle vinkki. Olisiko peiliin katsomisen paikka. Oletko harhoissa? Onko todellisuuden tajusi hämärtynyt? Vaaditko toiselta enemmän kuin itseltäsi? Kunnioitatko puolisoasi? Ymmärrätkö kumppanuuden merkityksen?

      • Peiliinkatsominen

        "Vaikutat kovin vainoharhaiselta?" "Taas vahvaa vainoharhaa tai ainakin epäluuloisuutta. Eli tulee sinun korvien välistä. " "Oletko harhoissa? Onko todellisuuden tajusi hämärtynyt?" Ystävällisen kuuloista.


      • hyss ja ole kumppani
        Peiliinkatsominen kirjoitti:

        "Vaikutat kovin vainoharhaiselta?" "Taas vahvaa vainoharhaa tai ainakin epäluuloisuutta. Eli tulee sinun korvien välistä. " "Oletko harhoissa? Onko todellisuuden tajusi hämärtynyt?" Ystävällisen kuuloista.

        Varsin ystävällinen tuo aloitus.


    • hyss ja ole kumppani

      "Oikea anteeksianto on todellisempaa, ja sen myötä voi sitten antaa sille toisellekin vapauden ihan lähteä. Etsimään sitä parempaa elämää, jonka arvoinen se toinen uskoo olevansa. Ja jota parempaa elämää hän ei sinun / minun kanssa ole saavuttanut."

      Nimenomaan lupa on annettu lähteä. Mutta kun hän haluaa kaikki viedä mukanaan. Siihen en voi suostua, koska on yhteisiä lapsia.

      Olen tarjonnut ratkaisuksi kaiken jakamista tasan. Se ei onnistu.
      Narsisti diagnoosi kiimassa on lähdetty itse narsismin tielle.

      Eli jatkan kommentoiden aloittajan keskustelua siitä, että kannattaa peilata omia tekojaan ennen kuin leimaa toista.

      • En itsekään mit.

        En itsekään mitään kaikkea toiselle antaisi. Se on sitten virallinen ositus, jos ette pysty sopimaan (tai hän).

        Tiedätkö kuinka kauan aloittaja on elänyt suhteessa? Tiedätkö onko hän sinä aikana ajatellut ja jos on, niin mitä?


    • hyss ja ole kumppani

      Ei minun tarvitse tietää.

      Otin kantaa aloittajan kommentoinnin räikeään sisältöön.

      Ei tarvitse kun puolueettomana lukea aloitus, niin paistaa läpi jokin ihmeellinen sairaus. Niin leimaavaa, inhottavaa ja katkeraa tekstiä ettei voi ku epäillä taustatekijöitä.

      Useita NAURETTAVIA juttuja joita normaali, suhteessa narsistin takia kärsivä ja pakeneva ihminen ei tee.

      Pahinta tässä on se, että lähdetään komppaamaan tuollaista tyyppiä joka on jo valmiiksi aivan sekasin itsensä kanssa.

      • Kuule, luin ne

        Kuule, luin ne jutut kahteen kertaan tuon sinun kannanottosi jälkeen...

        Tietenkään täällä ei voi tietää kenenkään aitoudesta, kun ei tunne paremmin, mutta sanoisin, että se on vähän miten lukee. Ei niissä mitään aukotonta vikaa ole. Kovin sanoin arvostelet. Ehkä sinua koskettaa, kun ajattelet, että sinun kumppanisi voisi kirjoittaa sinusta tuollaista. Tavallaan ymmärrän.

        Kuitenkin täytyy muistaa, että täällä kirjoittelevat itsellemme vieraat henkilöt. Meillä ei v o i olla taustatietoja heistä. Hyvä kun on itsestämme.

        En katso oikeudekseni olla vihamielinen vieraita kirjoittajia kohtaan. Hänen kirjoituksensa v o i olla tosi viimeistä pilkkua myöden. Kuten sinun ja minunkin.

        Oletkos ajatellut sitä?

        Itse kirjoittelen hyvin rehellisellä mielellä. En näe mitään mieltä kirjoitella p****a tänne.


    • maamyyrä

      minäkin kerron oman narskutarinani.
      tapasin vuosia sitten edellisen petturuussuhteen jälkeen ,melko nopeasti ihanan miehen.
      niin ajattelin silloin.lapseton,sydämellinen ,lämmin,herkkä yms...
      alettiin seurustelemaan mutta melko pian muutos tapahtui.
      hälytyskelloni soi koska hän muuttui ihan kylmäksi ja täysin toisenlaiseksi kun mihin olin tutustunut.
      alkoholi oli myös iso osa kaikkea.
      no ahdistuin ja sanoin ettei meistä mitään tule.sitäpä hän ei sitten ymmärtänytkään vaan sanoi rakastavansa minua,minun olevan juuri sellainen kun on aina odottanut löytävänsä.
      palattiin.taas "uusi ensihuuma",rakkautta,läheisyyttä.muutama kk ja sama juttu,muutos kylmäksi jne.
      tämä toistui varmaan 10kertaa.ero ja paluu.
      kunnes vihdoin todella ahdistuneena ja väsyneenä kaikkeen,sain itseni kasattua ja päätin että nyt loppu.
      lopullisesti.vaikea ja raskas päätös.
      vaihtoehdot oli joko elää paha elämä tai jatkaa ja turvata oma hyvä elämä.
      päätin aloittaa oman hyvän elämän.
      hain apua itselleni ja päätin selvitä, koska romahdin täysin.
      siinä tuli syyllisyyden tunteet, itsensä syyttely tyhmyydestä,kaikki. en pystynyt nukkumaan enkä syömään joten apu ulkopuolelta oli saatava.
      elämäni parhain päätös

      • Auervaara

        Kyllä minun tarinani on ihan totta ja kestää päivänvalon.

        Olen päässyt kertomaan suhteesta
        Ammattiauttajalle ja lakimiehelleni.

        Onnekseni, he valaisivat asiaa vielä pintaa syvemmältä.

        Minun mieheni on todellinen persoonallisuushäiriöinen.

        En ruodi asioita
        Enempää ja syvemmältä koska meiltä kaikilta varmasti löytyy omakohtaoset kokemukset nöyryyttämisestä,
        Mitätöinnistä ja siitä kuinka
        Meidänlaoset ihmiset ( me terveet )eivät ansaitsisi ketään.
        Emme
        Parisuhdetta, emme lapsia, lapset opetetaan sylkemään ja potkimaan äitiä, me
        Emme ansaite arvostusta emmekä kunnioitusta.

        Puhumattakaan rakkaudesta, empatiasta tai hellyydestä.

        Alkuun näitä saimme, siihen kiinni jäimme.
        Kunnes pelinhenki muuttui.

        Sen jälkeen vastuu rakastamisesta ja hyvästä parisuhteesta oli meillä. Näin mieheni aina sanoi, sinun pitää näyttää rakkautesi, sinulla on ongelmia, sinä
        Et osaa. Kaikki muu on tärkeämpää kuin hän.
        Ei edes lapset olleet tärkeitä. Koskaan.

        Hän ei antanuy lapsille mitään.

        Ainoa
        Mihin hän satsasi naiseensa hyvinä hetkinä oli seksikkäät vaatteet ja seksilelut. Häntä pito palvella ja tehdä hänen toiveidens mukaan.
        Se oli hönen mielestään rakkauden osoittamista.
        Ja vaika kuinka teit ja olit.
        Teit loppujen lopuksi aina väärin ja taas seurasi useamman tunnin monologiaa ja istuttamista sohvan reunalla, että hän sai haukkua ja kertoa kuinka asiat pitää mennä.

        Minä en saanut sanoa
        Mitään. Istuin alistettuna ja hiljaa ettei lapsi herää.

        Tämä ei ole paskaa, enkä koe itseäni vainoharhaiseksi enkä edes mustasukkaiseksi.
        Kokonaisuus on avautunut minulle lähtöni jälkeen.


      • Täällä tulee aina
        Auervaara kirjoitti:

        Kyllä minun tarinani on ihan totta ja kestää päivänvalon.

        Olen päässyt kertomaan suhteesta
        Ammattiauttajalle ja lakimiehelleni.

        Onnekseni, he valaisivat asiaa vielä pintaa syvemmältä.

        Minun mieheni on todellinen persoonallisuushäiriöinen.

        En ruodi asioita
        Enempää ja syvemmältä koska meiltä kaikilta varmasti löytyy omakohtaoset kokemukset nöyryyttämisestä,
        Mitätöinnistä ja siitä kuinka
        Meidänlaoset ihmiset ( me terveet )eivät ansaitsisi ketään.
        Emme
        Parisuhdetta, emme lapsia, lapset opetetaan sylkemään ja potkimaan äitiä, me
        Emme ansaite arvostusta emmekä kunnioitusta.

        Puhumattakaan rakkaudesta, empatiasta tai hellyydestä.

        Alkuun näitä saimme, siihen kiinni jäimme.
        Kunnes pelinhenki muuttui.

        Sen jälkeen vastuu rakastamisesta ja hyvästä parisuhteesta oli meillä. Näin mieheni aina sanoi, sinun pitää näyttää rakkautesi, sinulla on ongelmia, sinä
        Et osaa. Kaikki muu on tärkeämpää kuin hän.
        Ei edes lapset olleet tärkeitä. Koskaan.

        Hän ei antanuy lapsille mitään.

        Ainoa
        Mihin hän satsasi naiseensa hyvinä hetkinä oli seksikkäät vaatteet ja seksilelut. Häntä pito palvella ja tehdä hänen toiveidens mukaan.
        Se oli hönen mielestään rakkauden osoittamista.
        Ja vaika kuinka teit ja olit.
        Teit loppujen lopuksi aina väärin ja taas seurasi useamman tunnin monologiaa ja istuttamista sohvan reunalla, että hän sai haukkua ja kertoa kuinka asiat pitää mennä.

        Minä en saanut sanoa
        Mitään. Istuin alistettuna ja hiljaa ettei lapsi herää.

        Tämä ei ole paskaa, enkä koe itseäni vainoharhaiseksi enkä edes mustasukkaiseksi.
        Kokonaisuus on avautunut minulle lähtöni jälkeen.

        Täällä tulee aina välillä sellaisia epäilijöitä, niitä on liikkeellä. Itseäni on aikoinaan epäilty narsistiksi ja vaikka mitä. Olisi pitänyt kirjoittaa vain niin äärettömän tasapainoisesti ja rauhallisesti... Minullahan oli tapana vielä nimitellä narsistikumppanini naisiakin vaikka miksi : ). Raivostunut ja kiukkuinen kun olin. Kirjoitin purkaakseni pahaa mieltäni.

        Suurin osa vastaajista ymmärsi kiukun, joku vain ei. Tämä on nettipalsta ja tänne ei ole pääsyvaatimuksia. Minusta on ollut kiva ja hyvä kirjoitella. Tätä kautta on tosiaan löytynyt paljon vastaavan suuntaista kokeneiden kirjoituksia. Ei tarvitse ajatella, että on ainoa joka on narsistiin törmännyt.

        Jotkut jutut kannattaa vain jättää omaan arvoonsa. Joku voi olla niin vereslihalla, että joku sana jonkun kirjoituksessa on liikaa. Samoin täällä voivat kirjoitella vaikka humalaiset narsistit, mikään ei estä. : ).


    • Max Martin

      Oletko täysin kajahtanut vai eikö sinulle ole koko narsismi sana selvinnyt, kun sana narsisti tarkoittaa siis normaalia ei-hiv-positiivista ja sitten nämä narsisteista nalkuttavat ovat niitä hiv-positiivisiä symppiskerjäläisiä, jotka ei vaan tykkää niistä hiv-negatiivisista eli terveistä. Että ainakin valituksesi oli niin typerää tasoa, että voi kun joku siis tuli ja meni ja sitten ei yhtään ymmärtänyt edes sairasta sääliä. Aikuisten elämä on sellaista, että eiköhän sinullakin sitten jo olisi kasvun paikka tai sitten hakeudu vertaistukiryhmään.

      Kaikki ei vaan jaksa sääliä niitä symppis-potilaita koko aikaa. Sana narsismi ja hiv ovat tulleet lääketieteeseen samaan aikaan, että hiv-positiiviset olisivat edes sen vertaa oppineet, että narsisteihin ei kannattaisi sekaantua, eikä narsisteja saisi häiriköidä, vaan narsistit on ikäviä ja ilkeitä ihmisiä. Ihan niinkuin 2 tyypin diabeteskin on ruokaa syövien hiv, joka lisääntyi silloin 1980-luvulta lähtien ja sitten paskansyöjien hivi on se immuunikato ja sitten narsistit on niitä, joista kuuluu pysytellä kaukana.

      • Sekasikiö

        Jos on lapsia vielä, niin ehkä se terävin kärki siinä suhteessa narsistiin jää saavuttamatta, kun ne lapsetkin vaativat sitä huomiota.

        Ja sitten, sinulle voisi sanoa, että eikö ole selvinnyt.


      • Auervaara
        Sekasikiö kirjoitti:

        Jos on lapsia vielä, niin ehkä se terävin kärki siinä suhteessa narsistiin jää saavuttamatta, kun ne lapsetkin vaativat sitä huomiota.

        Ja sitten, sinulle voisi sanoa, että eikö ole selvinnyt.

        Sekasikiö: jäi mietityttämään mitä tarkoitat terävämmällä kärjellä?


      • Tarkoitin sitä, että
        Auervaara kirjoitti:

        Sekasikiö: jäi mietityttämään mitä tarkoitat terävämmällä kärjellä?

        Tarkoitin sitä, että kun on lapsia, niin huomio ei voi kiinnittyä niin paljon narsistiin ja siksi on ikään kuin luovuttava narsistin tarkkailusta. On annettava lapsille se mikä lapsille kuuluu.

        Itse aikaihmisenä kun olen narsistin kanssa seurustellut, niin kaikki huomiot tuli tehtyä mitä tuosta melkein tehdä ikinä voi. Tosin silti olin sen verran shokissa, että en pystynyt pitkään aikaan vastaamaan minun tyylilleni sopivasti. Itseä keräilen vähän vieläkin, vuosienkin kuluttua.

        Vastaus oli tuolle pauhaavalle Max Martinille, jonka kaltaisia aina ilmestyy haukkumaan uhreja.


      • Max Martin
        Tarkoitin sitä, että kirjoitti:

        Tarkoitin sitä, että kun on lapsia, niin huomio ei voi kiinnittyä niin paljon narsistiin ja siksi on ikään kuin luovuttava narsistin tarkkailusta. On annettava lapsille se mikä lapsille kuuluu.

        Itse aikaihmisenä kun olen narsistin kanssa seurustellut, niin kaikki huomiot tuli tehtyä mitä tuosta melkein tehdä ikinä voi. Tosin silti olin sen verran shokissa, että en pystynyt pitkään aikaan vastaamaan minun tyylilleni sopivasti. Itseä keräilen vähän vieläkin, vuosienkin kuluttua.

        Vastaus oli tuolle pauhaavalle Max Martinille, jonka kaltaisia aina ilmestyy haukkumaan uhreja.

        Mutta minähän sen hiv-lääkkeen keksin niin olin tietenkin narsistin kanssa naimisissa itsekin, että uhrihan se minäkin olen. Ja sen lääkkeen nimi on Max-pähkinät Lidlissä, että turha minulle on valittaa narsistien ikävästä luonteesta. Minä päinvastoin yritän levittää sitä narsismia.


      • Että mitä???

        Max Martin. Mitä ihmettä selität? Täysin mielenvikaista juttua, jossa ei ole päätä eikä häntää. Ei hiv kuulu mitenkään narsismi-asiaan.


    • hyss ja ole kumppani

      Max Martinin ajatuksesta en nyt aivan saa kiinni.

      Auervaaran kohdalla otti silmiin se, että hänen mies ei pitänyt lapsia tärkeinä. Lisäksi nuo lelut sun muut. Jos "lelut" eivät ole yhteistuumin hankittu ja jos lapsista välittäminen on todella totta, eikä vain hakemalla haettu syyte, niin hieman ymmärrän sinua.

      Oma kokemukseni on se, että kun luetaan maallikkona kirjaa esim. narsismista ja sitten jäädään tarkkailemaan kumppania tietyllä ajatuksella, niin kyllähän sieltä syyttävän sormen saa pian nostaa. Täytyy vaan muistaa, että toisen alituinen syyttäminen on todella väärin suhteessa ja nostaa puolisossa jonkinlaista kapinaa ylilyönteihin asti.

      Sormella kun osottaa, niin kolme sormea osoittaa aina takasi.

      • Vieraista ihmisistä

        Vieraista ihmisistä vain ei voi tietää, mitä ovat kokeneet. Toivottavasti ne kolme sormea eivät kuitenkaan tule joka suunnasta.

        Ja pakko sanoa, että ihan en usko riiteleviin narsisteihin, joiden kanssa voi riidellä. Joita voi osoitella...

        Itse kun joskus sanoin jotain, niin kyllä on lähtölaskenta alkanut heti. Oli enää ajan kysymys. Narsisti ikään kuin lopuksi luisteli kasvaneen humaloinnin myötä suhteesta. Ei täysiverinen narsisti jää riitelemään... edes.

        Täytyy muistaa, että on muitakin persoonallisuushäiriöitä kuin narsismi, ja sitten pelkkä juominenkin saa aikaan melkoisesti narsismia muistuttavan ihmisen.


      • Auervaara
        Vieraista ihmisistä kirjoitti:

        Vieraista ihmisistä vain ei voi tietää, mitä ovat kokeneet. Toivottavasti ne kolme sormea eivät kuitenkaan tule joka suunnasta.

        Ja pakko sanoa, että ihan en usko riiteleviin narsisteihin, joiden kanssa voi riidellä. Joita voi osoitella...

        Itse kun joskus sanoin jotain, niin kyllä on lähtölaskenta alkanut heti. Oli enää ajan kysymys. Narsisti ikään kuin lopuksi luisteli kasvaneen humaloinnin myötä suhteesta. Ei täysiverinen narsisti jää riitelemään... edes.

        Täytyy muistaa, että on muitakin persoonallisuushäiriöitä kuin narsismi, ja sitten pelkkä juominenkin saa aikaan melkoisesti narsismia muistuttavan ihmisen.

        Kyllä meilläkin oli alituinen lähtölaskenta päällä.
        Narskuni oli n 2-3 krt viikossa heittämässä pihalle, jos sanoin vastaan tai pidin puoliani.
        Eihän normi perheessä toissa heitetä koko ajan pihalle.
        Jos riidellään.

        Koko ajan elin nuoralla.
        Koskaan ei ollut hetken rauhaa.

        Kyllä lapsiin kohdistuva välimpitämättömyys pitää paikkansa.

        Hän on jopa ulkoistanut omat lapsensa lähisukulaisten hotteisiin. Sai erossa huoltajuuden
        :O sosiaalihuolto uskoi äidin olevan tosiaan mielipuoli ja ilman järkeä.
        Hän käytti rumaa kieltä lasten ollessa paikalla, seksistisiä puheita, oli ilkeä omille lapsille.
        Vieraiden lapsia hän töni niin että lapset kaatuili jos hänen tielle osui.

        Hän saattoi mennä ovesta edeltä, ei pitänyt ovea auki vaikla tulin lapsen kanssa perässä hitaammin koska lapsi oli pieni.
        Tahallaan jopa jätti pienen oven väliin,
        Ei pitänyt ovea auki.

        Olimme yhdessä tasan kaksi vuotta. Vuosi oli helvettiä.
        Sellaista käytöstä lapsia kohtaan että en vaan voinut hyväksyä.

        Ei ei minun moraali ja etikka salli sellaista
        Vääryyttä vielä puolustuskyvyttömiä kohtaan


      • kakkoset mielessä

        hyss ja ole kumppani:...;lle
        Missä tuossa Auervaaran tekstissä lelujen ostamisesta lapsille puhutaan?
        Tuossahan puhutaan toisille naisille "lelujen"ostosta, joka nyt on kyllä narskulle tuiki tyypillistä toimintaa.


      • Max Martin

        Kuka sitten sinun mielestäsi on se lääketieteen sanoittaja? Niin fakta narsismistakin on se, että se on sitä hiv-positiivisille suunnattua opetusta siitä, ettei kaikilla ole hyvää sydäntä ja auttamisenhalua sairaita ja säälittäviä kohtaan. Koko narsismin käsite on siis tätä hiv-negatiivisuutta, jota sitten Amerikan idiootin tasoisissa yliopistoissa pohditaan, käännetään ja väännetään. Monet termit ja sanat on ihan yksinkertaisestikin selitettävissä, että narsistit on niitä hakalia tyyppejä, jotka ei hyväksy kerjäisiä ja muita köyhiä ja kipeitä.


      • Narsistit ovat
        Max Martin kirjoitti:

        Kuka sitten sinun mielestäsi on se lääketieteen sanoittaja? Niin fakta narsismistakin on se, että se on sitä hiv-positiivisille suunnattua opetusta siitä, ettei kaikilla ole hyvää sydäntä ja auttamisenhalua sairaita ja säälittäviä kohtaan. Koko narsismin käsite on siis tätä hiv-negatiivisuutta, jota sitten Amerikan idiootin tasoisissa yliopistoissa pohditaan, käännetään ja väännetään. Monet termit ja sanat on ihan yksinkertaisestikin selitettävissä, että narsistit on niitä hakalia tyyppejä, jotka ei hyväksy kerjäisiä ja muita köyhiä ja kipeitä.

        "yksinkertaisestikin selitettävissä, että narsistit on niitä hakalia tyyppejä, jotka ei hyväksy kerjäisiä ja muita köyhiä ja kipeitä. "

        Narsistit ovat siinä kohtaa pirullisen tasa-arvoisia, että tavalla tai toisella eivät hyväksy ketään.

        Miksi ihmeessä kirjoittelet kun sinulla ei ole hajuakaan narsismista.


      • Max Martin
        Narsistit ovat kirjoitti:

        "yksinkertaisestikin selitettävissä, että narsistit on niitä hakalia tyyppejä, jotka ei hyväksy kerjäisiä ja muita köyhiä ja kipeitä. "

        Narsistit ovat siinä kohtaa pirullisen tasa-arvoisia, että tavalla tai toisella eivät hyväksy ketään.

        Miksi ihmeessä kirjoittelet kun sinulla ei ole hajuakaan narsismista.

        Varmaan siksi, kun minä olen maailman kuuluisin narsisti ja sinulla ei ole mitään käsitystä minusta...


      • Phuufff... (tökk.
        Max Martin kirjoitti:

        Varmaan siksi, kun minä olen maailman kuuluisin narsisti ja sinulla ei ole mitään käsitystä minusta...

        Phuufff.... (tökkäsin sormella ja meni puhki).

        Köh köh, vähän pölyä... Tyhjä oli. Ei olisi kannattanut olla utelias : ).


    • hyss ja ole kumppani

      Omasta kädestä ne kolme sormea tulee. :) Kokeile vaikka..

      • Nyt ei taida irrota.

        Nyt ei taida irrota, että sitä odotellessa...


    • jokaisesta

      Ja vielä kun muistaa että jokaisesta ihmisestä löytyy narsistisia piirteitä.

      • Kysymys onkin

        Kysymys onkin siitä, kuinka paljon niitä piirteitä löytyy.


    • SuuVaahdossako?

      Ihmisiä jotka eivät käyttäydy sen mukaisesti, kun moni muu haluaisi on aika suuri osa väestöstä. Ja niin on aina ollut.

      Tämä vaahtoaminen narsisteista kyllästyttää siinä määrin että se todennäköisesti enemmän kääntyy itseään vastaan.

      Jos ihminen ajaa omaa etuaan, so what, se on tervettä. Jos tekee sen minun hyvin vointini kustannuksella niin painukoon helvettiin. Ei ainakaan minun tarvitse tehdä asiasta ongelmaa leimaamalla ihmisiä narsisteiksi.

      Mielestäni todellinen ongelma on ihmiset jolta puuttuu ongelmanratkaisutaitoa tulla hankalampien ihmisten kanssa toimeen. Sitten rakennetaan kuppikunta jonka kanssa käydään paheksumaan selän takana kuinka joku on narsisti, tai muuta vastaavaa. Kun ei riitä pokeria puhua asioista suoraan jollekkin henkilöille. Tämä on oksettava ja säälittävä käyttäytymismalli.

      • Näin varmasti. Mutta

        " puuttuu ongelmanratkaisutaitoa tulla hankalampien ihmisten kanssa toimeen. Sitten rakennetaan kuppikunta jonka kanssa käydään paheksumaan selän takana"

        Näin varmasti. Mutta jotta sinun ratkaisumallisi toteutuisi, pitäisi kaikkien ihmisten tulla todella paljon mutkikkaammiksi ja todella panostaa narsismin tutkimiseen.

        Mitä teemme sille tosiasialle, että suuri osa ihmisistä ei omista lähtökohdistaan edes pysty omaksumaan asiaan liittyviä mutkia. Ja voisiko vielä ulkomaanlainaa ottaa hurjasti lisää. Takaisinmaksusta ei tiedä, koska nyt tuottavissa ammateissa toimivat henkilöt jäisivät pois ammateistaan ja keskittyisivät lisäopintoihin psykologian saralla.

        Samoin harrastustoiminnat pysäytettäisiin, esim. urheilu ja muut tyhjänpäiväiset jonninjoutavat kulttuuriharrastukset. Päästäisiin niistäkin kertaheitolla. Kukaan ei tiedä, minne suuntaan sen jälkeen mennään, kun SINUN vaatimuksiasi aletaan täyttämään. Ja kuka maksaa laskun.

        EHKÄ SINÄ TARJOAT KIERROKSEN! Eli euroa jonoon sitten vaan. Lapset pois kouluista (liika menoerä, eivätkä tyhmät opettajat osaisi opettaa lapsia narsistiasioissa kuitenkaan). Sairaalat umpeen, antaa vaikka muiden sairaiden kuolla, kun hoitoväki ja lääkärit keskittyvät tutkimaan ja opiskelemaan narsismia.

        Täytyyhän nyt sinun hyväksesi tämä kaikki tehdä. Koska SINUA ärsyttää. Siis toimeen vaan kohti parempaa maailmaa ja kaikki muu seisautetaan.

        Vai olisiko kuitenkin niin, että nämä narsistikuppikunnat (joissa pohditaan tätä ongelmaa) ovat sinulle niitä hankalampia ihmisiä, joiden kanssa sinulta puuttuu taito tulla toimeen?


      • se on se saatana

        Sinä saat narsistille puhua suoraan mitä mielit ja luulet voivasi ratkaista ongelmat sillä tavalla niinkuin normaalien ihmisten kanssa asioiden hoito onnistuu-
        Sinä et tiedä narsismista mitään, etkä ole koskaan sellaiseen törmännytkään kirjoituksestasi päätellen.
        Vaikka omaisit millaiset ongelmanratkaisutaidot, niin niiden käyttö kun ei narsistin kanssa nyt kertakaikkiaan onnistu! Siinä narsisti poikkeaa taviksista, ja paljon.
        Se kuka narsistin kanssa on ollut tekemisissä tietää tämän kyllä tasan tarkkaan.
        Narsisti ei kykenen vastavuoroiseen keskusteluun eikä ongelmanratkaisuun. Siltä kun puuttuu ne pelimerkit, joita normaaleilla aikuisilla ihmisillä on kytössään.
        Ja välien katkaiseminen narsistiinkaan ei onnistu, jos narsisti haluaa pitää sinut sylkykkuppinaan jostain motiivistaan lähtöisin.
        Narsisti on kaaoksen aiheuttaja aina ja kaikkialla. Narsisti on niin umpikiero, että kun sellaiseen törmäät huomaat sen kyllä, kun olet sellaisen petoksen kohteeksi joutunut.


    • SuuVaahdossako)

      Olet selvästi hoidon tarpeessa tuon vaahtoamisesi kanssa. Valtava määrä "ei mihinkään perustuvia johtopäätöksiä" tässäkin viestissä.

      Rauhoitu hyvä ihminen, vaikka maailma on pullollaan v-ttumaisia ihmisä, niin kyllä täällä elää pystyy. Ota kuppi teetä ja mieti mitä positiivista tässä maailmassa on. sitä paitsi suomessa ei edes sodita, niinkuin suurimmassa osassa maailmaa. Ei se olo helpotu meuhkaamalla.

    • k p

      menkää vittuun haisemaan taliaivot myrkky ja paska neuroosiloissanne kaikkia saatanan taliaivoja se luoja elättää! T. Kake p.0405165477

    • terrreehyty

      mites se narsku sängyssä? vaatiko teiltä jatkuvaa m... imemistä ja sitten p reikää nupiksi

      • Auervaara

        Meillä pääasiassa m...imemistä ja itse jäät lähes aina ilman ja haukkomaan happea.
        Kun Master sai mitä halusi, käänsi kylkeä ja kävi nukkumaan.
        Että näin


      • 6+8=?
        Auervaara kirjoitti:

        Meillä pääasiassa m...imemistä ja itse jäät lähes aina ilman ja haukkomaan happea.
        Kun Master sai mitä halusi, käänsi kylkeä ja kävi nukkumaan.
        Että näin

        Meillä myös näin, rimming ja kunnon suikkarit päälle. Parittelu muistutti jonkinlaista rituaalia, josta puuttui kaikki hellyys, lämpö ja läheisyys.


      • Minä taas en kaip.
        6+8=? kirjoitti:

        Meillä myös näin, rimming ja kunnon suikkarit päälle. Parittelu muistutti jonkinlaista rituaalia, josta puuttui kaikki hellyys, lämpö ja läheisyys.

        Minä taas en kaipaa läheisyyttä narsistilta... miksi ihmeessä kaipaisin? Ollaan se mitä ollaan ja se siitä. Ihan miellyttävää on yleensä, vaikka turha hoppu hänellä on ennen ja jälkeen. Joskus on todella miellyttävää, että sen sitä kannattaa odottaakin.

        Silloin kun suhteen "loppumisesta" oli aikaa vain vähän, kaipasin häntä tietysti, tavattomasti.

        Olen itse sen verran aktiivinen, että narsistin ei tarvitse sentään sängyssä komennella. Miksi yleensä ollenkaan on narsistin kanssa, jos edes seksi ei miellytä? Sitä minäkään en sitten enää ymmärrä.

        Jätän hänet sitten, kun löydän sopivan uuden kumppanin, mutta en ennen. : }


      • 4+7=?
        Minä taas en kaip. kirjoitti:

        Minä taas en kaipaa läheisyyttä narsistilta... miksi ihmeessä kaipaisin? Ollaan se mitä ollaan ja se siitä. Ihan miellyttävää on yleensä, vaikka turha hoppu hänellä on ennen ja jälkeen. Joskus on todella miellyttävää, että sen sitä kannattaa odottaakin.

        Silloin kun suhteen "loppumisesta" oli aikaa vain vähän, kaipasin häntä tietysti, tavattomasti.

        Olen itse sen verran aktiivinen, että narsistin ei tarvitse sentään sängyssä komennella. Miksi yleensä ollenkaan on narsistin kanssa, jos edes seksi ei miellytä? Sitä minäkään en sitten enää ymmärrä.

        Jätän hänet sitten, kun löydän sopivan uuden kumppanin, mutta en ennen. : }

        Kyllä minua seksi miellyttää mutta ei suorituskeskeinen ja tarkasti kontrolloitu paneskelu tyyliin "pussit tyhjiksi ja äkkiä". Narsistin kanssa parittelu oli ohi noin 30 minuutissa. Akti oli fyysisesti ihan tyydyttävä (siedettävä), joskin vaati aina että olen itse aloitteellinen oman tyydytykseni saamisessa. Henkisesti en saanut siitä mitään ja miksi olisinkaan, sillä hyvä seksi vaatii läheisyyttä ja läheisyyttä!


    • ihmettelijä

      Taitaa itselläsi olla vikaa korvien välissä kun aina vaan löydät lisää vikoja miehestäsi joka on sinua elättänyt ja tuonut hyvinvointia elämääsi?

      • Mene_pois

        Puhut kuin narsisti.
        Tuhlaa omat ja toisten rahat ja kehittelee vielä
        Päässä tarinoita että hänhän kaiken on mahdollistanut!
        Niin tyypillistä. Lue kohdat: taloudellinen hyväksikäyttö.


      • Auervaara

        Elätin itse itseni ja hänet.
        Hänelle piti lainata rahaa mutta auttoiko hän koskaan. Ei!
        Tällainen on narsisti. Ottaa niin paljon muilta. Myisi oman äitinsäkin jos voisi.


    • ihmettelijä

      Inulle Auervaara ,Oletpa huomionkipeä ja katkera vaikka itse olet työntänyt miehesi pois luotasi?,
      menisit joskus itseesi ja miettisit kuinka olet itse toiminut etkä vaan aina syyttelisi miestäsi häpeä ! .

      • Auervaara

        Kiitos kaikille valaisevista kirjoituksista.
        Toivottavasti joillekin oli hyötyä
        Näistä kirjoituksista
        Mukaan lukien täysin provot kirjoitukset.

        Tässä yllä olevalle kirjoittajalle sanon, että kyllä
        Varmasti olen vielä katkera vaikka hänen jätinkin.
        Mutta narskuni jätti minut henkisesti jo paljon aiemmin ja käytti hyväkseen.
        Joten suon itselleni katkeruuden näin alkuun ja anteeksiaannon aika tulee sitten myöhemmin.huom!itselle annan anteeksi ja olen armollinen.
        Vikahan ei ole
        Meissä uhreissa ja tästä kaikesta voimme ottaa opiksi.
        Ei enää yhtään narsiastia tai narsisti-alkkaria tälle rouvalle.


    • Otan osaa

      Täällä jatkuvasti arvostelee ja miinustaa ne narsistien uudet kumppanit, joilta ei vielä ruusunpunaiset lasit ole silmiltä pudonneet. Exäni avokki ainakin hillittömästi täällä palstailee, kun narsku ei osaa käyttää tietokonetta...vieläkään. Nooh, harrastus se tämäkin on, huutamisen ja jatkuvan riitelyn ohessa narskun kanssa.

      • On tarvinnut pudota

        "Täällä jatkuvasti arvostelee ja miinustaa ne narsistien uudet kumppanit, joilta ei vielä ruusunpunaiset lasit ole silmiltä pudonneet. "

        On tarvinnut pudota jos narsistiksi on arvioinut...


      • Miten palstailu

        "täällä palstailee, kun narsku ei osaa käyttää tietokonetta...vieläkään."

        Miten palstailu liittyy siihen, että narsku ei osaa käyttää tietokonetta? Vai tarkoitatko, että narsku ei pääse koneelle katsomaan, mitä se siellä tekee? Mutta kyllähän narsku pääsee, vaikka ei osaisi itse käyttää, kun tulee vain niskan taakse katsomaan. Yritäppä sitten ajaa se pois, jos se tosiaan haluaa tietää, ja narskuhan haluaa...


    • hulpio3

      Päinvastoin, olet tästä eteenpäin astetta viisaampi mitä narsisteihin tulee. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe