Mieheni on viikonloppuisä. Kun esim.joulupyhinä hoitopaikat ovat kiinni, lupaa eksälleen huolehtia lapsistaan. Tosiasiassa joutuukin itse töihin ja jättää lapsensa LIIAN USEIN minun hoidettavakseni. Kysymättä mielipidettäni. Minä en halua hänen lapsiaan hoitaa ja lapsethan ovat tulleet isäänsä tapaamaan ja kyselevät isänsä perään kokoajan. Lapset eivät ole tottuneet ottamaan huomioon muita ja ovat erittäin hermostuneita ja kovaäänisiä. Olen yrittänyt komentaa heitä ja kertoa heille kotini säännööt: esim. sen että ruokapöydässä ollaan nätisti, ei huudeta eikä riehuta. Lapset uskovat minua mutta kun isä kuulee että minä olen hänen lapsiaan ojentanut suuttuu ja yrittää kääntää lapsensa minua vastaan..Mikä ihme siinä on että toinen kokee normaalin opettamisen ja riehumisen kieltämisen uhkana????
En saa komentaa mieheni lapsia.
12
444
Vastaukset
- voivoi1
jätä tuollainen idiootti!!
- ---------
Joo, kyllä sinun asemassasi tekisin erittäin selväksi, että minä en lapsia hoida. Voisi sen jotenkin vielä sietää siinä tilanteessa, että niitä lapsia tosiaan saisi myös kasvattaa oman kodin sääntöihin, mutta jos sekin on kiellettyä, niin sitten en edes yrittäisi. Ilmoita sille miehelle vain, että sinä et hänen lapsia hoida ja lähde vaikka kotoa pois, jos mies meinaa lapset sinulle jättää. Tai soita lasten äidille, että lapset on jätetty sinulle, mutta sinä et heitä hoida.
Eihän tuo varmaan hyväksi teidän suhteelle ole, mutta eipä teidän suhteella ole juuri edellytyksiä, jos ette pääse tuollaisista perusasioista yhteisymmärrykseen. - Jätä ukko ihan heti
Sano ukolle suoraan, että et hoida lapsia, sillä eihän se pesti kuulu sinulle.
Ei hän sinua todella rakasta, on vain ottanut piiaksi. Tuota samaahan se on tehnyt myös aikaisemmin jättänyt lapset äidin hoitoon ja paennut itse velvollisuuksiaan.
Sinä vain autat tuota miestä jatkamaan ihan samaa. Ethän enää jää tuohon huusholliin. - vaikeatappaus
Niin, olen ajatellut että soittaisin lasten äidille ja kertoisin kuinka asiat ovat, mutta en oikein tiedä kuinka hän suhtautuu asiaan.. Itse äitinä toivoisin että minuun otettaisiin yhteyttä jos tällaista tapahtuu..Säälin kovasti näitä hermostuneita lapsiparkoja.
- ajattelennäin
Öö. Järjestä itsellesi menoja silloin kun mies on töissä. Kerro siitä miehelle. Käy sunnuntaisin uimassa tai joogassa tai ompeluseurassa. Tapaa lauantaisin ystäviä ja lähde lenkille. Pakkohan sen miehen on jotenkin sitten järjestää työnsä ja lastenhoitonsa. Niinhän lähihuoltajienkin on tehtävä...
- uusperhejii, uusperh
"Itse äitinä"... eli sulla on siinä siis myös omat lapset? Mies kaiketi olettaa, että sinä hoidat siinä sivussa myös hänen lapsensa (etenkin, jos mies maksaa teidän elämistä suurelta osin). Ei toi hoitopaikkojen kiinniolo ole mikään kovin hyvä selitys myöskään. Heti kun koulut alkaa, on lapset vailla hoitopaikkaa ihan kaikki lomat eli noin 6-vuotiaasta eteenpäin. Esim. kesäloma on heti 1. luokan jälkeen 10 viikkoa - siinähän sitä sitten urakalla uusperseissä sovitellaan, kun ei kenellekään sovi näitä lapsia hoitaa :D.
- pöö123
Kannattaa tehdä selväksi, että kun lapset ovat isänsä luona, niin hän on niistä myös hoitovastuussa.
Ihmetyttää kovasti nämä naiset, jotka alkavat hoitamaan miehensä ex-liiton lapsia... mutta totuushan on se, että isä on ihan kädetön lasten kanssa, kun ei ole liitossaankaan lastensa kanssa enempänsä aikaa viettänyt. Käyttää uusikkoaan piikanaan. Erona vaimon kohtaloon on vain se, että tälle uusikolle sentään maksaa vaivanpalkka tavalla tai toisella.- ........
Totta kai komennat ja vaadit käytöstapoja ja oman osuuden tekemään kotona/teillä !!! Sama oikeus miehellä komentaa/käskeä sinun lapsiasi !
- Vastuu omista
........ kirjoitti:
Totta kai komennat ja vaadit käytöstapoja ja oman osuuden tekemään kotona/teillä !!! Sama oikeus miehellä komentaa/käskeä sinun lapsiasi !
Minä sanon, että älä puutu lasten hoitoon ja asioiden hoitoon millään tavalla, lapset tulevat sinne isänsä luokse ja laita se isä hoitamaan lapset kaikin puolin.
Se ukko on luistanut jo lapsien hoidosta ja siksi eronnut, miksi annat sen jatkaa tuota samaa rataa.
Lähde omien lastesi kanssa vaikka kyläilemään kun miehen lapset tulevat, joten silloin hänen on pakko hoitaa omia lapsiaan.
Laita mies vihdoin ja viimein ottamaan vastuu lapsistaan, äläkö millään tavalla huolla lapsia, älä laita heille ruokaa, älä pese heidän pyykkiään, älä leiki heidän kanssaan. pakota mies todelle tekemään kaikki.
Älkää antako miesten teetättää teillä hänelle kuuluvia vastuullisia tehtäviä.
Sitä vastoin huolehdi itse omista lapsistasi, anna heille paljon aikaasi, keskustele ja huolla heitä, sitä omat lapsesi tarvitsevat, eivät he tarvitse tuota uusioukkoasia lainkaan, siitä olen ihan varma
- vaikeatappaus
Voi olla että en tätä enää jaksa. Odotan aina kauhulla poikien tänne tuloa.. ja vaikka kuinka yritän peittää ajatukseni ja pysyä rauhallisena, nii minua hirvittää se ettei näitä lapsia käskytetä eikä anneta lupaa käskyttää. Minun lapseni, tai esim. vieraiden lasten riehuminen ja huuto kyllä ärsyttää miestäni. Miten voi olla näin sokea omien lastensa huonolle käytökselle, ja miten voi olla näin kuuro omien lastensa huutamiselle? Omia lapsiani minä komennan ja muistuttelen koko ajan. Sitähän se kasvatus kai on..?
- Jenna-Maria
Onhan sinun nyt kyettävä keskustelemaan miehesi kanssa asiasta niinkuin aikuiset. Tuo on sinunkin kotisi ja sinullakin on oikeus olla päättämässä kotia koskevista asioista. Voi olla, että päädytte siihen, että sinä et ojenna hänen lapsiaan, mutta silloin vastavuoroisesti suuri vastuu siirtyy miehellesi ja hänen on otettava ohjat kasvatuksesta. Miten sitten sovittekin.
Vai onko niin, että te ette pariskuntana pysty keskustelemaan ja sopimaan asioista? Jos ette, on tuon ongelmasi pohjalla parisuhteen toimimattomuus. Se onkin isompi juttu ja pitää pistää kuntoon.
- miten on?
Annatko sinä miehen exän komentaa sun kakrujasi? Se menee näes puolin ja toisin, ei yhtään erivapauksia kenellekkään. Muista että miehen exä oli se eka vaimo, sinä olet se joka tulee sitten paikkaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924