Ystämme uusi vuosi on ovella, kokeilemme uusin puhtoisin mielin jaella ystävyyttä ja kevyitä mielipiteitä toistemme ilo-pillereiksi..
Eihän vanhuus ole meille ,muuta kuin luonnon lahja -ajatellaan niinkuin ovat luojan luomat vuodenajatkin.
Vapauta luoja minut haluista järjestellä muiden asioita..Ottaen iän antaman
suuren viisauden-laajan varaston on tosi sääli olla käyttämättä sitä.Tällä tavoin
Herra sinä annat muutaman hyvän ystävän,jotka säilyvät elämän loppuun asti.
Sinetöi huuleni vaikenemaan kivuistani ja vaivoista ,pyydän sen sijaan itselleni voimaa kuunnella muiden vaivoja ja kestävyyttä ymmärtää heitä kärsivällisin mielin..
Hapan vanha ihminen on paholaisen suurinpia töitää....---
Tämä vuosi lähentelee loppuuan alkaa tilinteko hetkemme.
32
163
Vastaukset
- uupunut
Luojalle kiitos,kun on vienyt voimat,niin on vienyt halutkin.
Tässä kunnossa ja näillä kymmenillä saa kysyä itteltään, vieläkö vuoden päästä täällä kekkuloidaan vai joko on vuoro mun kupsahtaa.
Heräämisvaiheessa näin tänään univäläyksen jossa valtavankokoinen musta noutaja tervehti etäisesti häntäänsä heiluttamalla.
Jos se olisi tullut halittavaksi, uson, että lähtö olisi tullut näinä päivinä. Tiesin, että tuo koira on jo koirien taivaassa. Siks.- Rivit harvenevat
Miten mahdetaan sitten suhtautua alituisiin kiistakumppaneihin, kun huomataan, että joku on poistunut joukostamme.
Tämä kyyninen ja ilkeilevä porukka ei varmaan yhtäkään hyvää ajatusta lähteneiden perään heitä, on se nähty, kuinka halveksien jokaiseen suhtaudutaan.
- L - L
Eipä ole loppuvassa vuodessa paljoakaan tilittämistä.
Tuleva tilinteko tuntuu nyt olevan kaukana. Eikä ole mielessäni siinäkään tilitettävää.
Fysiikka hiipuu hiljalleen vastarinnasta huolimatta mutta vielä ovat kaikki elintoiminnot kunnossa.
Labrakokeiden perusteella en olisi vanhentunut lainkaan.
Testot täytyy tarkistuttaa yksityisellä.
Joskus epäilen jotta onkohan loppukiri alkamassa.
Syövän suhteen määrättiin seuraava kontrolli ensi vuoden lopulle. - kalevan setä
Ruokakin on monipuolista nykyään ja silti kokeet alakanttiin veren arvot menee .
Oliskohan niin ettei enää ruoka imeydy elimistöön,joten kai loppua kohti on menoa. '
Toivokaamme seisoviltaan saatais hoitaa itsemme hautaan,kun ei ole pesijöitäkään.
Rahaa saa ei viisaat työtä tartte...... - tympii tuo
Mistä kopsasit, keksi välillä jotain omaa.
- sulevi suutelee
Vesi sadetta kaikki karvat kastuivat lenkillä,mutta nytpä syömään ja vaaka asentoon...
Päivä se on huomennakin ,katsotaan uka silloin kiukuttelee,vai onko löytynyt jo nauru suoni.... - .=i=.
Ai niin,,,,pitääkin muistaa katsoo onkos tilille tullunna katetta?
- mie jolla on
Rahaa olla täytyy,ilman epäilyksiä-.
- veli venho vänämöine
mie jolla on kirjoitti:
Rahaa olla täytyy,ilman epäilyksiä-.
Nyt ajankuluksi,kun lueskelemme näitä ketjuja ,.Onko käynyt mielessä mikä on viisastunut elämän aikana,vai onko pahus käynyt meidän järjelle yltäkylläisyydessä.
Nurin nuttu ja jopa järjen rippeetkin.hukattu olemmeko jotain jääneet paitsi.. veli venho vänämöine kirjoitti:
Nyt ajankuluksi,kun lueskelemme näitä ketjuja ,.Onko käynyt mielessä mikä on viisastunut elämän aikana,vai onko pahus käynyt meidän järjelle yltäkylläisyydessä.
Nurin nuttu ja jopa järjen rippeetkin.hukattu olemmeko jotain jääneet paitsi..Äkkiä vaan kirjastoon käymään, hyvää luettavaa hakemaan;)))
- Paljon lukenut
sini-sirkku kirjoitti:
Äkkiä vaan kirjastoon käymään, hyvää luettavaa hakemaan;)))
Eilen kävin. Luin kirjan Doreen Irvine: Olin noita.
Kannattaa lukea.
Tunnen muutamia tapauksia tuolle suunnalla suuntautuneista harrastuksista.
Yksi joutui mielisairaalaan, muilla pelko- ja kauhukohtauksia ja muuta...
Kannattaa tutustua aiheeseen jotenkin muuten kuin itse kokeilemalla. Selviää vähimmällä.
Parasta on pysyä kokonaan erossa!
Muitakin hirveitä kirjoja aiheesta on. Minullakin. En lainaa. Pitäisi kai polttaa?
Vähiin se käy ennenkuin loppuu juu- Tänään piti miettiä mikäs päivä nyt onkaan päivätorkkujen jälkeen, vaan lauantaihan se vielä. Tuleehan Afrikasta Avara luonto taas, hieno onkin katsottava.
On näitä jouluntunnelmia nyt ollutkin viikolla tarpeeksi, selkeämpää olis viikonloppupyhät elakelaiselle,...vaan annas olla työelämän aikana, jo perjantai-iltana oli kaikki vapaus edessä, viikkopyhien riemusta puhumattakaan:D
Mitähän löytäisi tilitettävää, enpä oikein löydä, kiltimmäksi jos rupee jää jalkoihin,
no - kunnon kohennusta sinnikkäämmin vois alkaa vuodenvaihteen jälkeen!
Ei lumen lakaisusta voi kuin haaveilla, höh-- taian aloittaa kirjeenvaihdon pakkasukon kanssa.
moin!- Atolfia
Niinpä tuo oma ukkonikin kysäisi, kun päivänokosilta herättiin, että onko vielä tämä päivä vai joko huomisella ollaan? No ei vielä ole sunnuntaista tietoakaan. Lauantaiehtoota vielä vietellään, sanoin.
Ukko ei kyllä vietellyt minua, vaan kapsahti ylös ja alkoi kahvia kärttämään. Mikäpäs siinä, kahvit keitettiin ja taaaas herkuteltiin.
Asiasta toiseen. 2 astetta kun on ilmastomme lämmennyt, niin pahalta näyttää eikä lumesta ole tietoakaan. Niinhän ne ennustuksetkin olivat, että helmikuussa lunta tulee.
Sääli esim. noita rinneyrittäjiä. Lyhyeksi talvi käy. On sentään niitä, jotka nauttivat näistä lumettomista ajoista. Golfarit ja tietysti autoilijat. Eipä tarte jäitä rapsutella auton ikkunoista. Ei myöskään tarvitse pelätä liukkaita kelejä. Siitä huolimatta joka päivä on uutisissa auto-onnettomuuksista.
Lämpimät kelit ovat ihan tervetulleita, mutta tuota vettä voisi tuolta taivaalta tulla hieman vähemmän.
Sitä tässä mietiskelen, että mitähän nuo luonnon kasvit oikein tällaisesta talvesta tykkäävät? Kun nyt eivät ihan kevääksi luulisi. No ei ole näkynyt turvonneita silmuja syreenissä, mutta pajut taitaa näyttää osan silkkiturkistaan.
Joutuuhan kevät nopeamin jos ei maa yhtään routaannu, vaan emmepä tiedä helmikuuta tosiaan, ja ehtii vielä tammikuukin vaikuttaa jos ei lumipeitettä saada.
Yleensä luonto sopeutuu, ja on jo geeneissäkin perimänä. Onhan pallon historiassa ollut poikkeussäitä rajujakin.
Ihan mielenkiintoinen ala tuo luonnonkin tutkiminen on, Darvin'nin se vei exottisiin saariin aikanaan.
Luin juuri Kanadan antaneen luvan geenimuunnellun elävän lohen kokeiluun, kaupallinen se ei tosin ole.
Siihen kai se menee ruuantuotanto, mistä sitä muuten riittäisi tulevaisuudessa. Usassa maissi on jo kauan ollutkin, paljolti perusmättöähän se siellä;)))
Hyvää loppuvuotta Atolfia, ja Ihanaa Uutta!- Atolfia
Kuulinkin uutisista aivan äskettäin, että luonto todella sopeutuu näihin kaikkinaisiin ilmaston muutoksiin ja hyvä niin. Voimme odottaa kesää luottavaisin mielin. että saamme taas vihreän ja toivottavasti lämpimän kesän.
Hyvää Uuutta Vuotta sinullekin sini-sirkku ja niin myös
haluan toivottaa kaikille mukana oleville aina vain parempaa
tulevaisuutta.
Tämä kone on kirjasto,täältä saa lukea kymmeniä päivän aviiseja ,joka alalta,
kyllä tietoa ja sanvarastoa saa ,kun etsii.
Alkaa voi vaikka Suomi24 uutisista ja siitä klikkaa eteenpäin iltasanomiin muihinkin ,jopa vaikka 7-ja hymyynkin...On on, mainio tietolähde kirjallisuuden lisäksi tämä on meillekin.
Kouluissa on nuorisomme ( lastenlapset ) jo aikaa sitten voineet hyödyntää ja opetellakin koulun opetusohjelmissa, ja valmiuksia näin täällä kotonakin,
Leikiten syntyi hakemukset musiikkiosallistumiin kaikkine viitteineen aiemmista opiskeluista, taisipa miehenikin saada työtodistuksen osallistumisesta siivouspäivään.
Ainoa haitta on istuminen, aikaa kun mielenkiintoinen etsintä ja syventyminen vie.
Nuo 7-lehdet ja naisten-lehdet ei ole kuuluneet kymmeniin vuosiin kohteisiini, vilkaisen pikaisesti netissä vauvauutiset, mutta sensaatiojutut ei kiinnosta J.Tukiaiset etc.
Pikemminkin inhoan niitä.
Ajatella miten hyvin kirjoitat nykyään, ihan itsestäsi ilman *lähdettä*
Mieluimmin minäkin luen omia ajatuksiasi, sillä niitä sinulla kyllä on söpössä ja hyväntahtoisessa muodossa :)- tosi söpöä
Mikäs ope täti tullut arvostelemaan kirjoituksia, kas kun et numeroa antanut.
- kontula j
Sinisirkku on laajasydäminen kirjoittaja. Lieko horoskooppimerkiltään leijona kun taistelee kaikkien kirjoittajien vapauden puolesta ilmaista itseään omalla tavallaan. Sympatiseeraan.
PS. Sallii myös musiikkipitoisten viestien kukkia tällä palstalla.
Rauhallista vuoden viimeistä ja vuotta 2014 kaikille palstalaisille.
- sokerikko8
Parhainta tulevaa uutta vuotta.
- pl.
Sanarikasta jA TUNNEPITOISTA siinä päällimmäiset.
Rakastakaa toisianne, tavalla kukin - sivusilmällä
Muisteloita ei kannata kirjoittaa, liiankin hyvin kaiken kokemansa tahtoo muistaa, kirjaamattakin.
Se mikäon tärkeää, jää muistoiksi, muu unohtuu ja unohtukoon.
Sen paremmin uusia lupauksia, miksi niitä tekisin, en jaksa aina muistaa lupaamattomiakaan asioita hoitaa, joten uohtuis lupaukset.
Riita poikki ja voita välliin!
Mukavampaa Uutta!Minulla on jälkipolvea ja heidän suku karttuu täälä --- ovat kovin kiinnostuneita kuulemaan minkälainen oli minun ja heidän esivanhempiensa elämä -- Noo -- niitä ei aina ole kiva muistella , ja rehellinen täytyy olla . Mielellään sitä vaan kertoiliskin niitä mukavia hetkiä , kyllähän niitäkin oli. Ja tasapuolisesti .
Mieheni esi isistä ei ole paljoa tietoa . Hänkun oli kasvatiksi otettu Äiti oli kyllä Oikeanisän sisar. Hänen oikeat vanhemmat kuolikin ennenkun hän oli itse täysikäinen - Molemmissa keuhkotauti.
Kauniit kuvat vaan on . Ja tyttäremi onkin mummunsa näköinen .
Tääläkin on mukava lueskella minkälaisia kohtaloita olemme kokeneet -- kun sentään ollaan kohtalaisen samanikäisiäkin .- Onko tyttäresikin
ullamirjami kirjoitti:
Minulla on jälkipolvea ja heidän suku karttuu täälä --- ovat kovin kiinnostuneita kuulemaan minkälainen oli minun ja heidän esivanhempiensa elämä -- Noo -- niitä ei aina ole kiva muistella , ja rehellinen täytyy olla . Mielellään sitä vaan kertoiliskin niitä mukavia hetkiä , kyllähän niitäkin oli. Ja tasapuolisesti .
Mieheni esi isistä ei ole paljoa tietoa . Hänkun oli kasvatiksi otettu Äiti oli kyllä Oikeanisän sisar. Hänen oikeat vanhemmat kuolikin ennenkun hän oli itse täysikäinen - Molemmissa keuhkotauti.
Kauniit kuvat vaan on . Ja tyttäremi onkin mummunsa näköinen .
Tääläkin on mukava lueskella minkälaisia kohtaloita olemme kokeneet -- kun sentään ollaan kohtalaisen samanikäisiäkin .Ullamirjmi saanut oman perheen ja lapsia?
Onko tyttäresikin kirjoitti:
Ullamirjmi saanut oman perheen ja lapsia?
Kiitos kysymästä -- poika on esivuonna 60 lokakuussa ja minua 20v prikulleen nuorempi ,hänellä on 2 tytärtä vanhemmalla joka on jo saanut 3 lastakin . Toinen onkin täälä ruotsissa väsättu ja on 22v Poika on vielä työelämässäkin ,5v ja sitten on hänenkin eläkeikä täysi ..
Tytär on jo mummukin , Ja heovat täälä . minulle oli ONNI kun tulin tänne ,sain täälä 15 v ennen eläkeikää tehdä samoja töitä kun suomessa olin tehnyt ,koko tsen ajan siellä.
Luulin että olen kertonut näitä jo monelle kyllästymiseen asti . --mutta kun kysyit.- L.S.
ullamirjami kirjoitti:
Kiitos kysymästä -- poika on esivuonna 60 lokakuussa ja minua 20v prikulleen nuorempi ,hänellä on 2 tytärtä vanhemmalla joka on jo saanut 3 lastakin . Toinen onkin täälä ruotsissa väsättu ja on 22v Poika on vielä työelämässäkin ,5v ja sitten on hänenkin eläkeikä täysi ..
Tytär on jo mummukin , Ja heovat täälä . minulle oli ONNI kun tulin tänne ,sain täälä 15 v ennen eläkeikää tehdä samoja töitä kun suomessa olin tehnyt ,koko tsen ajan siellä.
Luulin että olen kertonut näitä jo monelle kyllästymiseen asti . --mutta kun kysyit.Kiitos kun kerroit, onnellista uutta vuotta sinulle ja läheisillesi!
Toi edeltävä mielipide on mielestäni nappiin osunut.
Samoin voisin minäkin ajatella
Puheista viis,palatkaamme siis Onnentäyteistä Uutta Vuotta!Yritin sanoa vielä P:S ---- mutta ei huolittu heti perään .
Hyvää uuttavuotta 2014 .
Toivoo ullamirjamiSINULLE RITU ELÄMÄÄSI VOIMIA toivon koko vuodeksi,sinä jos kuka on kaikki nämä vuodet hiljaa ,kohdannut ikäväkin asiat,heiltä joilla ei ole hyvyyden tajua.
Elämäsi työn täyteinen kuukaudet-vuodet menee sivussa jaksat vielä meille kanssa sisarille ja veljille valoa luoda noilla sanoillasi kaikkien elämään...
Kiitän..heta.Nyt heta menin ihan kipsiin,noiden lämmittävien sanojesi vuoksi.
En ole marttyyri,vaikka yritänkin tulla toimeen muistisairaan mieheni kanssa.
Olen saanut suitsutusta ja olen myöskin sitä antanut.En voi sanoa olevani ylpeä kaikista kannanotoistani,jotka olen kohdistanut palstalaisiin.Olen leijona horroskooppimerkiltäni ja se jos mikään hajoittaa tasapainoani,kun olen siellä epäsuotuisemmassa kohdassa tähtimerkistööni ja kaikki menee päin Prinkkalaa.
Mitähän toikin sanonta tarkoittaa:ei kai Joulurauhanjulistuksella sieltä Turusta ole yhteyttä.Eikö se julisteta Prinkkalantalon parvekkeelta?- onneauudellevuodelle
rituliini_38 kirjoitti:
Nyt heta menin ihan kipsiin,noiden lämmittävien sanojesi vuoksi.
En ole marttyyri,vaikka yritänkin tulla toimeen muistisairaan mieheni kanssa.
Olen saanut suitsutusta ja olen myöskin sitä antanut.En voi sanoa olevani ylpeä kaikista kannanotoistani,jotka olen kohdistanut palstalaisiin.Olen leijona horroskooppimerkiltäni ja se jos mikään hajoittaa tasapainoani,kun olen siellä epäsuotuisemmassa kohdassa tähtimerkistööni ja kaikki menee päin Prinkkalaa.
Mitähän toikin sanonta tarkoittaa:ei kai Joulurauhanjulistuksella sieltä Turusta ole yhteyttä.Eikö se julisteta Prinkkalantalon parvekkeelta?Tulinpa uteliaaksi, piti tarkistaa netistä.
Samasta talosta on kyse.
1800-luvulla ko. taloon on päsäyttäneet useammatkin hevoskärryt maaherran kutsujen aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147404
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s444749- 594742
- 753418
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162005Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301850- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441667- 371568
- 1431317